Hij wist niet wat hem overkwam vanmorgen: alleen ik mee

Eenmaal daar had hij geen flauw benul haha, trainen doe ik eigenlijk ook nooit met hem alleen dus hij dacht volgens mij dat we een aanlijnwandeling gingen maken

Goed, we moesten beginnen met het over water.
Dat is een heel lastige daar omdat je op een "eilandje" staat en ze kunnen naar 3 plekken zwemmen, je moet de hond dus wel echt goed kunnen sturen om hem naar het juiste stuk land te krijgen.
Maar goed, Fudge zat naast me, ik gaf hem een vooruit en daar ging ie.
Het was een hoge kant met een houten schot en gelijk diep water, dat had hij nog nooit gehad maar was geen probleem.
De hond moet dus langs de andere kanten af zwemmen en dat deed hij heel keurig, ik heb geen enkele extra aanwijzing hoeven geven.

Ook aan de overkant een lastig kantje, ze kunnen niet staan dus moeten zich echt optrekken.

Al uitschuddend begon hij gelijk te zoeken.

Gevonden!

Netjes afgewerkt ook dus een dikke 10!
Dan gingen we naar de verloren zoek.
Hier kon ik zelf helemaal niets zien maar hij was heel snel weer terug.

Ook weer netjes afgewerkt dus weer een 10.
Dan de markeer, deze proef vreesde ik al omdat ik vorig jaar met Jones op deze proef was en de markeer toen een slagveld was.
Dit jaar was het niet anders, de groene dummy werd voor een groene wal gegooid, kwam er heel even een heel klein stukje bovenuit maar daarna heel lastig te zien voor de hond dus.
In die groene wal zat een heel duidelijk zandpad, vlakbij waar de dummy werd gegooid, 9 van de 10 honden voor mij heb ik op dat zandpad gezien voor ze de dummy pakten en Fudge deed dat ook, dat betekent dat ze voorbij de dummy zijn gekomen en dus een 0.
Erg jammer.. maar goed, hij heeft zijn best gedaan, hij was netjes steady, kwam toen hij er wat voorbij was direct terug, pakte de dummy en bracht hem netjes.
De hond heeft ook geen idee natuurlijk dat het niet goed was, die heeft gewoon netjes de dummy opgehaald

Dan aanhouden van de aangewezen plaats.
Fudge deed dit netjes maar had wel zijn ellebogen van de grond toen ik terugkwam een 9.
Dan uitsturen en komen op bevel.
Fudge ging als een speer weg en toen de keurmeester het aangaf floot ik hem terug.
En toen ontstond er verwarring.
Hij draaide direct om op mijn fluit maar hij vond dit heel vreemd: ik heb nog geen dummy?
Dus hij besloot te gaan zitten om te wachten op een vervolg aanwijzing

Nog een keer gefloten dus en toen kwam hij diep teleurgesteld terug, stomme proef ook, een 9.
Dan het aangelijnd en los volgen, dat ging netjes, een 9.
Kort apport te land.
Dummy viel op zo'n 15 meter en Fudge apporteerde hem keurig alleen ging hij op de terugweg in draf.
Wel modelapport maar wegens de draf een 9.
Als allerlaatste apport uit diep water.
Ook hier weer keurig steady, modelapport, een 10.

Al met al ben ik trots op hem!
Hij heeft nog maar zo weinig ervaring maar op de markeer na heeft hij echt geweldige dingen laten zien.
Hij liep daar rond alsof hij dit dagelijks doet

Knappe vent

Nog een fototje van tussen de proeven door, zo'n 40 honden om hem heen maar het boeit hem helemaal niks haha, hij genoot ervan!