Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
"Geef om asielhonden met gedragsproblemen"
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Re: "Geef om asielhonden met gedragsproblemen"
Vandaag stond een artikel in de Metro dat er ook steeds meer zieke honden en katten worden gedumpt in de asiels. Mensen kunnen of willen de kosten niet betalen en dus worden ze naar het asiel gebracht.
- dagmar88
- Zeer actief
Euh.blondie schreef:Misschien wat meer gaan samenwerken met rasverenigingen. Er staan altijd wel mensen die zoeken naar een specifieke hond en bekend zijn met bepaalde ras/gedrags problemen.
Voor zover ik weet reppen de rasverenigingen met geen woord over aangeboren hondgerichte agressie.
Bij de vereniging voor engelse stafjes staat er groot "volstrekt betrouwbaar" boven en in de omschrijving dat de onstuimige types hard aangepakt moeten worden.
Bij de amstaff club wordt de Heere aangesproken

Daarbij zijn het zelden volle staffords/staffords met stamboom die in het asiel zitten of ter herplaatsing aangeboden worden.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Lemuria schreef:Ik ben ook wel voor een afspuitbeleid bij asiels. Zit een hond langer dan een jaar? Dan mag hij/zij rust krijgen. Wat ga je zo'n beest nog aandoen, dag in, dag uit in zo'n hok met een paar aangelijnde wandelingen per dag. Dat is geen vervanging voor wat nodig is. Dat zou voor mij overigens niet alleen gelden voor SPA's hoor, maar voor elke hond.
Ja vind ik ook

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Ik weet van mensen die gingen kennis maken bij een herplaatsfila, die beet tijdens die kennismaking hun dochter behoorlijk en ging even zo vrolijk met hun mee naar huis.Johnny Jones schreef:Op Bokt loopt nu een topic van een vrouw die aangevallen is door haar eigen stafford kruising. Het dier is nu gemuilkorfd, maar blijft haar aanvallen. Ze is stapelgek op het dier, en hoopt dat de dierenarts of gedragsdeskundige het nog op kan lossen.
Echt ik ben dol op honden , hier hebben talloze opvangers rond gelopen vanaf dat mijn kinderen klein waren tot ze de deur uitgingen , maar ik kan me dus echt niet voorstellen dat ik zoiets zou doen. Natuurlijk zou er altijd iets gebeurd kunnen zijn maar willens en wetens een hond meenemen die zijn tanden in een van mijn kinderen zou hebben gezet , ik zie het mezelf echt niet doen. Ik vind het behoorlijk ongezond gedrag moet ik bekennen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik bedoelde het ook wat breder te trekken. Er zijn ook genoeg andere rassen met typische issues die in het asiel zitten. En mensen met wat meer ervaring met bepaalde rassen kunnen er wel mee uit de voeten.dagmar88 schreef:Euh.blondie schreef:Misschien wat meer gaan samenwerken met rasverenigingen. Er staan altijd wel mensen die zoeken naar een specifieke hond en bekend zijn met bepaalde ras/gedrags problemen.
Voor zover ik weet reppen de rasverenigingen met geen woord over aangeboren hondgerichte agressie.
Bij de vereniging voor engelse stafjes staat er groot "volstrekt betrouwbaar" boven en in de omschrijving dat de onstuimige types hard aangepakt moeten worden.
Bij de amstaff club wordt de Heere aangesproken, is de moed van de amstaff spreekwoordelijk en allergie hebben ze nog nooit van gehoord.
Daarbij zijn het zelden volle staffords/staffords met stamboom die in het asiel zitten of ter herplaatsing aangeboden worden.
Zo bedoel ik het meer, er zullen best meer mensen gericht wel een staff of een herder willen of een jachthond en die bij bepaalde gedragingen denken "oh, daar ben ik wel mee bekend en dat kan ik omzeilen of ermee aan de slag gaan".
Je kunt me uitlachen als ik het zo neertik

Zo denk ik dan. Mensen die gericht zoeken kunnen ook vaak inschatten of ze met bepaalde gedragingen een weg vinden of niet. Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.
- dagmar88
- Zeer actief
blondie schreef:Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.
Rasverenigingen zijn voor rashonden.
Niets staat asiels in de weg een rasvereniging te vragen te bemiddelen voor die enkeling die wel een stamboom heeft.
Ik schat de hoeveelheid rasliefhebbers die met smart zitten te wachten op een lelijke krijshussel, puber staffordkruising of x mechelaar waar niets mee is gedaan/niets van bekend is, héél erg laag in.
En als die liefhebber daar al specifiek naar zoekt, dan kun je op ikzoekbaas kijken. Te kust en te keur.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
blondie schreef:Ik bedoelde het ook wat breder te trekken. Er zijn ook genoeg andere rassen met typische issues die in het asiel zitten. En mensen met wat meer ervaring met bepaalde rassen kunnen er wel mee uit de voeten.dagmar88 schreef:Euh.blondie schreef:Misschien wat meer gaan samenwerken met rasverenigingen. Er staan altijd wel mensen die zoeken naar een specifieke hond en bekend zijn met bepaalde ras/gedrags problemen.
Bij de amstaff club wordt de Heere aangesproken, is de moed van de amstaff spreekwoordelijk en allergie hebben ze nog nooit van gehoord.
Zo bedoel ik het meer, er zullen best meer mensen gericht wel een staff of een herder willen of een jachthond en die bij bepaalde gedragingen denken "oh, daar ben ik wel mee bekend en dat kan ik omzeilen of ermee aan de slag gaan".
Je kunt me uitlachen als ik het zo neertikmaar er zijn zat mensen die wel prima weten met bepaalde honden om te gaan en die bij rasverenigingen zoeken naar een volwassen of jong volwassen hond. Als er dan in een asiel een hond zit aan de andere kant van het land wordt het lijntje wellicht wat korter.
Zo denk ik dan. Mensen die gericht zoeken kunnen ook vaak inschatten of ze met bepaalde gedragingen een weg vinden of niet. Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.
Je hebt wel gelijk hoor.
Bij elke hond die wij binnen krijgen van een bepaald ras stamboom of niet nemen we contact op met ras vereniging of herplaats pagina's om hem/haar onder de aandacht te brengen en dat werkt heel vaak prima.
Bij staffordachtige zonder boom kan je bij de vereniging niet terecht maar er zijn wel fb pagina's waar ze onder de aandacht gebracht kunnen worden.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- kipo
- Zeer actief
Nieuwsgierig als ik ben, ging ik zoeken op bokt. Het bewuste topic heb ik (nog) niet gevonden, maar ik weet nu wel waar het overschot aan staffords vandaan komt.Johnny Jones schreef:Op Bokt loopt nu een topic van een vrouw die aangevallen is door haar eigen stafford kruising. Het dier is nu gemuilkorfd, maar blijft haar aanvallen. Ze is stapelgek op het dier, en hoopt dat de dierenarts of gedragsdeskundige het nog op kan lossen.
Quote:
Een Stafford/pitbull heeft een vergrote kans op baarmoeder ontsteking (helaas meegemaakt) als geen puppys werpen. Ieder normaal gezin met zo een vrouwtje zal haar dus eens dekken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ook voor dit probleem is het een kwestie van bij de kern beginnen. Er is regulering noodzakelijk mbt dit soort krachtige rassen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb je een linkje gestuurd kipo!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
helemaal mee eens Blondie. Laat ik mijn Kailen als voorbeeld nemen. In beslag genomen wegens verwaarlozing (had daarvoor minstens nog een andere eigenaar gehad) en wat er allemaal met hem gebeurd is laat zich raden. Een half jaar in het asiel gezeten (want ja, herders genoeg en wie wil er een herder van 7 met rugzak) en toen uiteindelijk geadopteerd. Hier bleek hij behoorlijk territorium-agressief te zijn en het ging van kwaad tot erger. Hij schijnt uiteindelijk iemand flink te hebben toegetakeld en belandde toen weer in het asielblondie schreef:Ik bedoelde het ook wat breder te trekken. Er zijn ook genoeg andere rassen met typische issues die in het asiel zitten. En mensen met wat meer ervaring met bepaalde rassen kunnen er wel mee uit de voeten.dagmar88 schreef:Euh.blondie schreef:Misschien wat meer gaan samenwerken met rasverenigingen. Er staan altijd wel mensen die zoeken naar een specifieke hond en bekend zijn met bepaalde ras/gedrags problemen.
Je kunt me uitlachen als ik het zo neertikmaar er zijn zat mensen die wel prima weten met bepaalde honden om te gaan en die bij rasverenigingen zoeken naar een volwassen of jong volwassen hond. Als er dan in een asiel een hond zit aan de andere kant van het land wordt het lijntje wellicht wat korter.

En laat hij nou net die hond zijn waar ik voor heb gekozen, terwijl ik er toch honderden! op internet heb bekeken... Wij hebben hier een situatie waarbij er zeer weinig waakprikkels zijn dus hij kan gewoon ontspannen rondlopen. Komt er bezoek, dan is hij inderdaad serieus waaks (wat ik prima vind) maar hij gaat niet zo over de zeik dat hij niet meer voor rede vatbaar is.
Het was zeker wel een risico om hem te nemen, maar ik vind het een geweldige hond die prima op zijn plek is.
Dus ja, ook voor honden met 'gedragsproblemen' zijn er zeker nog opties.
Waarbij ik zeker niet gezegd wil hebben dat honden maar eindeloos in de asiels moeten blijven zitten. SPA's met bewezen hond agressie hoef je echt niet meer te proberen te repareren. Soms is het helaas ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
- lucie
- Zeer actief
helemaal mee eens Blondie. Laat ik mijn Kailen als voorbeeld nemen. In beslag genomen wegens verwaarlozing (had daarvoor minstens nog een andere eigenaar gehad) en wat er allemaal met hem gebeurd is laat zich raden. Een half jaar in het asiel gezeten (want ja, herders genoeg en wie wil er een herder van 7 met rugzak) en toen uiteindelijk geadopteerd. Hier bleek hij behoorlijk territorium-agressief te zijn en het ging van kwaad tot erger. Hij schijnt uiteindelijk iemand flink te hebben toegetakeld en belandde toen weer in het asielblondie schreef:Ik bedoelde het ook wat breder te trekken. Er zijn ook genoeg andere rassen met typische issues die in het asiel zitten. En mensen met wat meer ervaring met bepaalde rassen kunnen er wel mee uit de voeten.dagmar88 schreef:Euh.blondie schreef:Misschien wat meer gaan samenwerken met rasverenigingen. Er staan altijd wel mensen die zoeken naar een specifieke hond en bekend zijn met bepaalde ras/gedrags problemen.

En laat hij nou net die hond zijn waar ik voor heb gekozen, terwijl ik er toch honderden! op internet heb bekeken... Wij hebben hier een situatie waarbij er zeer weinig waakprikkels zijn dus hij kan gewoon ontspannen rondlopen. Komt er bezoek, dan is hij inderdaad serieus waaks (wat ik prima vind) maar hij gaat niet zo over de zeik dat hij niet meer voor rede vatbaar is.
Het was zeker wel een risico om hem te nemen, maar ik vind het een geweldige hond die prima op zijn plek is.
Dus ja, ook voor honden met 'gedragsproblemen' zijn er zeker nog opties.
Waarbij ik zeker niet gezegd wil hebben dat honden maar eindeloos in de asiels moeten blijven zitten. SPA's met bewezen hond agressie hoef je echt niet meer te proberen te repareren. Soms is het helaas ook gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.dagmar88 schreef:blondie schreef:Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.
Niets staat asiels in de weg een rasvereniging te vragen te bemiddelen voor die enkeling die wel een stamboom heeft.
Ik schat de hoeveelheid rasliefhebbers die met smart zitten te wachten op een lelijke krijshussel, puber staffordkruising of x mechelaar waar niets mee is gedaan/niets van bekend is, héél erg laag in.
En als die liefhebber daar al specifiek naar zoekt, dan kun je op ikzoekbaas kijken. Te kust en te keur.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
En in het geval van Murdock kan ik je zeggen dat hij van die 5 jaar dat hij in het asiel zit, ook al ruim 4 en een half jaar in de picture van de rasvereniging van de Sharpei staat.dagmar88 schreef:Euh.blondie schreef:Misschien wat meer gaan samenwerken met rasverenigingen. Er staan altijd wel mensen die zoeken naar een specifieke hond en bekend zijn met bepaalde ras/gedrags problemen.
Linksom en rechtsom zie ik Murdock vaak voorbij komen, via facebook , vrijwiligers, hondenforum , Sharpei groepen etc.
Hij vertoont deels typische Pei / Stafford gedrag maar de gemiddelde Sharpei baas - met ervaring en/of kennis van dat gedag , weet ook wat dat inhoudt in het dagelijks leven en om eerlijk te zijn; je moet er maar weeeeeeeeeer zin in hebben als je al 3 van die kronkelachtige Sharpei's gehad hebt.
Ik kan uit ervaring vertellen dat die mensen die het wel aangaan op 1 hand te tellen zijn..
Wat zeg ik ?
1 hand ? Maak daar maar 1 of 2 vingers van
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nou dit dus... ik ken het.Hippo schreef:En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.dagmar88 schreef:blondie schreef:Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.
Ook IPO wordt niet geaccepteerd evenals je een hond weleens in de kennel hebt zitten als je niet thuis bent.... dus niet die hond maar je reeds aanwezige hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Vind die mensen die er mee om kunnen en willen gaan maar eens zonder andere honden.mercedes2803 schreef: En in het geval van Murdock kan ik je zeggen dat hij van die 5 jaar dat hij in het asiel zit, ook al ruim 4 en een half jaar in de picture van de rasvereniging van de Sharpei staat.
Linksom en rechtsom zie ik Murdock vaak voorbij komen, via facebook , vrijwiligers, hondenforum , Sharpei groepen etc.
Hij vertoont deels typische Pei / Stafford gedrag maar de gemiddelde Sharpei baas - met ervaring en/of kennis van dat gedag , weet ook wat dat inhoudt in het dagelijks leven en om eerlijk te zijn; je moet er maar weeeeeeeeeer zin in hebben als je al 3 van die kronkelachtige Sharpei's gehad hebt.
Ik kan uit ervaring vertellen dat die mensen die het wel aangaan op 1 hand te tellen zijn..
Wat zeg ik ?
1 hand ? Maak daar maar 1 of 2 vingers van
Ik vind dat een hond jaaaaren houden helemaal niet het doel van een asiel kan of moet zijn.
Wie schiet er wat mee op?
Of je investeert in een uitgerangeerde honden groep, of je laat zo'n hond gaan. Echt geen schande, en ze zouden zich daar niet zo in moeten laten leiden door internetschreeuwtokken.
Welzijn van de hond moet centraal staan.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re:
Dat hoor je inderdaad vaker en zo zonde want er zijn er genoeg die het hartstikke goed zouden doen in de sport.malinois schreef:Nou dit dus... ik ken het.Hippo schreef:En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.dagmar88 schreef:blondie schreef:Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.
Ook IPO wordt niet geaccepteerd evenals je een hond weleens in de kennel hebt zitten als je niet thuis bent.... dus niet die hond maar je reeds aanwezige hond.
Als we een hond hebben die alleen maar zou willen werken en knetter zou worden door 3x blokje om is dit toch een ideale oplossing.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
- lucie
- Zeer actief
vreemdHippo schreef:En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.dagmar88 schreef:blondie schreef:Als een asiel die koppeling krijgt met rasverenigingen kun je wat breder publiek bereiken die dus gericht zoeken.

Ja, doggydance of frisbee. Niet die dierenbeulerige IPO/politiehondensport waar herders met teletacs en knuppels in het gareel worden gehoudenlucie schreef: vreemdik heb toch al heel wat advertenties voorbij zien komen waarbij juist gevraagd werd naar mensen die er veel mee zouden doen, waaronder sport...

Ik dacht dat vroeger ook. Als klein meisje liep ik regelmatig met m'n moeder en de honden door het bos, vlak langs zo'n vereniging waar politiehonden getraind werden. Ik heb als 6-jarige regelmatig staan jánken omdat ik dat gekrijs van die honden interpreteerde als dat mensen ze ernstig pijn aan het doen waren

-
- Zeer actief
Zo denk ik er overigens ook over hoor. En honden waar gewoon zo moeilijk een plek voor is te vinden en jaren in een asiel blijven zitten vanwege mens- of hondagressie daar moet op een bepaald moment vind ik een beslissing voor genomen worden.Nanna schreef:Waarom zou je ook, als je voor hetzelfde geld een wel leuke hond kunt krijgenmercedes2803 schreef: Hij vertoont deels typische Pei / Stafford gedrag maar de gemiddelde Sharpei baas - met ervaring en/of kennis van dat gedag , weet ook wat dat inhoudt in het dagelijks leven en om eerlijk te zijn; je moet er maar weeeeeeeeeer zin in hebben als je al 3 van die kronkelachtige Sharpei's gehad hebt.
Wat zeg ik ?
1 hand ? Maak daar maar 1 of 2 vingers vanDan ga je toch met zo'n agressieve kronkel-in-de kop zitten?
Zou zelf ook geen overdreven waakse en een op 1 persoon gerichte herder uit het asiel halen. De omgeving waarin ik woon is niet de omgeving voor zo'n type hond

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap dat van die mechelse herders wel hoor. Het gros van die honden komt van africhters af. Verder wordt er veel gehandeld en dat willen ze niet. Ik zou voor een mechelse herder ook eerder een actieve baas zoeken die er een huishond van maakt. Gewoon omdat ik dat persoonlijk een veiligere keus vind voor de toekomst van die hond. Weinig ervaren africhters gaan naar asielen om honden te zoeken. Op de herplaatssites wel. Moet graag een bal willen. Gaan ze er een beetje mee trainen en dan gaat de hond de handel in. Lieve goede africhters die ook hun ongeschikte en oudere honden houden is een gok. De honden leven echt niet op een weekend een dagje trainen. Kun je net zo goed zelf doen en de hond komt dan ook niks tekort. Ik liet mijn herders zoeken, speuren, slingeren aan een flos, apporteren, zwemmen en gehoorzaamheidsoefeningen. Ik liet ze over allerlei zaken heen springen en bv af en daarna terug voor de bal. Prima amusement en een prima vervanging van de sport. Die honden lagen gewoon op de bank en waren helemaal tevreden. Snap best dat een asiel daar de voorkeur aan geeft. Niks ten nadele van africhten maar het is ook niet heilig of alleen maar super gaaf voor de honden. Niet bij elke africhter in elk geval. Mijn herders waren safe tot hun dood en hen werd niks gedaan en ze werden ook niet verkocht of gedumpt als ze niet het niveau haalden dat gewenst was.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar ik kan dus een hond niet iets geven OMDAT ik ipo doe met mn andere honden. Ik heb t niet over dat de hond t niet zou mogen doen maar ik wordt niet geschikt geacht als eigenaar omdat ik ipo doe met mn honden. Of omdat er honden in de kennel zou kunnen zitten ipv in een bench als ik weg ben...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En dan hoor ik gisteren dat er ook diverse handelaren met asiels samen werken. Niet geschikte ruilen ze voor wel geschikteHippo schreef: En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:Amerikaanse en Engelse pitbullterriërs
Wat?![]()
Hond agressie is een raskenmerk, dat ga je er met geen 12 gedragsdeskundigen die er 24/7 zijn uit clickeren.
Je moet een baas vinden die met de hond samen wil werken, of ze hun rust gunnen.
En het zijn wel schoothonden.
Nou m'n moeder is gisteren anders verteld. In het losloop gebied liep Plato op een maand of 6 oude staff af. Aangelijnd maar eigenaar liet lijn vieren dus m'n moeder liet hem lopen. Na ff kennismaken werd het een opstootje zonder schade.
Volgens de pup eigenaar had m'n moeder nu met Plato er voor gezorgd dat zijn pup een trauma had en hond agressief werd

- Tineke
- Zeer actief
Wij doen dat ook wel ,tenzij de eigenaar expliciet aangeeft dat niet te willen of als de clubs zelf regels hebben waar we niet aan kunnen of willen voldoen.noekie schreef: Bij elke hond die wij binnen krijgen van een bepaald ras stamboom of niet nemen we contact op met ras vereniging of herplaats pagina's om hem/haar onder de aandacht te brengen en dat werkt heel vaak prima.
Bij staffordachtige zonder boom kan je bij de vereniging niet terecht maar er zijn wel fb pagina's waar ze onder de aandacht gebracht kunnen worden.
Soms moet je bijvoorbeeld verplicht lid worden , uiteraard tegen betaling van zo'n club, voordat ze de hond ter herplaatsing willen aannemen.
Moet zeggen dat het ook niet altijd een onverdeeld genoegen is om met ze samen te werken

Wij hadden laatst een hond waarbij de eigenaar niet via de club wilde plaatsen en toen de club de hond had gezien op internet daar opheldering over vroegen.
Nadat ze ons daarover een mail had gestuurd verzond ze een andere mail naar wat clubleden waarin ze als zoveel aangaf dat ze contact met ons had opgenomen en dat ze ons daarin gesommeerd had de hond via hun te plaatsen en dat ze er vanuit ging dat dat nu alsnog per direct zou gaan gebeuren. Wij als domme dozen waren daar uiteraard niet geschikt voor. Ze was enkel vergeten dat ze ons in de cc lijst had opgenomen waardoor wij die mail onder ogen kregen

Even wat anders ,wij kwamen onlangs in Zandvoort een dame tegen met herder en wat er uitzag in onze ogen als een kruising labje maar waar een stukje fila in zat volgens de eigenaresse.
Is dat soms familie van jouw hond toevallig?

- Tineke
- Zeer actief
Ik ook hoor , na de klapkaakjes is deze tak van sport er een waar het regelmatig mis gaat en waar veel mishandeling voorkomt.laeken schreef:Ik snap dat van die mechelse herders wel hoor. Het gros van die honden komt van africhters af. Verder wordt er veel gehandeld en dat willen ze niet. Ik zou voor een mechelse herder ook eerder een actieve baas zoeken die er een huishond van maakt. Gewoon omdat ik dat persoonlijk een veiligere keus vind voor de toekomst van die hond. Weinig ervaren africhters gaan naar asielen om honden te zoeken. Op de herplaatssites wel. Moet graag een bal willen. Gaan ze er een beetje mee trainen en dan gaat de hond de handel in. Lieve goede africhters die ook hun ongeschikte en oudere honden houden is een gok. De honden leven echt niet op een weekend een dagje trainen. Kun je net zo goed zelf doen en de hond komt dan ook niks tekort. Ik liet mijn herders zoeken, speuren, slingeren aan een flos, apporteren, zwemmen en gehoorzaamheidsoefeningen. Ik liet ze over allerlei zaken heen springen en bv af en daarna terug voor de bal. Prima amusement en een prima vervanging van de sport. Die honden lagen gewoon op de bank en waren helemaal tevreden. Snap best dat een asiel daar de voorkeur aan geeft. Niks ten nadele van africhten maar het is ook niet heilig of alleen maar super gaaf voor de honden. Niet bij elke africhter in elk geval. Mijn herders waren safe tot hun dood en hen werd niks gedaan en ze werden ook niet verkocht of gedumpt als ze niet het niveau haalden dat gewenst was.

- Tineke
- Zeer actief
Tja ik plaats ook geen hond bij een eigenaar die full time werkt en een hond dan in een bench of kennel houd. Wat voor hond dan ook.malinois schreef:Maar ik kan dus een hond niet iets geven OMDAT ik ipo doe met mn andere honden. Ik heb t niet over dat de hond t niet zou mogen doen maar ik wordt niet geschikt geacht als eigenaar omdat ik ipo doe met mn honden. Of omdat er honden in de kennel zou kunnen zitten ipv in een bench als ik weg ben...
Ik denk namelijk dat dat geen leuk leven is voor een hond ,al zullen er ongetwijfeld uitzonderingen zijn

Maar goed bevestigen de regel dus vandaar toch maar niet.

- Tineke
- Zeer actief
Re:
Je moet niet alles geloven wat je hoortcrutz schreef:En dan hoor ik gisteren dat er ook diverse handelaren met asiels samen werken. Niet geschikte ruilen ze voor wel geschikteHippo schreef: En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.

Ik weet in ieder geval zeker dan een goed asiel dat niet zal doen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Tineke schreef:Je moet niet alles geloven wat je hoortcrutz schreef:En dan hoor ik gisteren dat er ook diverse handelaren met asiels samen werken. Niet geschikte ruilen ze voor wel geschikteHippo schreef: En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.![]()
Was van iemand die bij een handelaar werkt

En wat is er eigenlijk minder goed aan als ze een werkhond ook een kans op werken gunnen? Of de hond nu bij hun of elders in de kennel zit maakt qua huisvesting niks uit en buiten de huisvesting om is het een enorm (positief) verschil voor de hond.
- Tineke
- Zeer actief
Re:
Als het de hond ten goede komt wel , maar handelaren hebben uiteraard dat niet voor ogen maar enkel hun portemonnee.crutz schreef:Tineke schreef:Je moet niet alles geloven wat je hoortcrutz schreef:En dan hoor ik gisteren dat er ook diverse handelaren met asiels samen werken. Niet geschikte ruilen ze voor wel geschikteHippo schreef: En als ik dan bij het asiel kom voor zo'n werklustige (kruising)mechel en ik zeg dat ik in de politiehondensport zit, dan krijg je hem niet mee... Nu heb ik dat zelf nog niet gehad, maar wel een aantal anderen die ik ken in de sport. Geen handelaren, gewoon leuke mensen die buiten de training om veel met de hond doen.![]()
Was van iemand die bij een handelaar werktzullen dan dus eerder minder goede asiels zijn.
En wat is er eigenlijk minder goed aan als ze een werkhond ook een kans op werken gunnen? Of de hond nu bij hun of elders in de kennel zit maakt qua huisvesting niks uit en buiten de huisvesting om is het een enorm (positief) verschil voor de hond.
En je weet zelf toch ook best wel ,kijk enkel maar naar de door jou zelf gefokte honden waarbij je moest ingrijpen of die terug kwamen dat er best regelmatig wat mis gaat. Als dat de serieuze fokkers al meerdere malen overkomt dan kun je op je vingers natellen dat het in de handel nog vaker voorkomt.