Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
obsessie voor eten
Moderator: moderatorteam
- MarjoleinM
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Labradoodle
- Aantal honden: 1
obsessie voor eten
Mijn hond luistert best goed. Tot er mensen aan het picknicken zijn of ze ergens eten ruikt. Dan rent ze erop af en pikt het eten als ze de kans krijgt. Als ik 's avonds op het strand loop en er iemand nog op een strandstoel zit met wat eten dan duikt ze er bijna bovenop. Ook loopt ze rustig bij iemand naar binnen als ze ruikt dat er wat te halen valt.
Is dit eruit te trainen en zo ja, heeft iemand een idee hoe?
Is dit eruit te trainen en zo ja, heeft iemand een idee hoe?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: obsessie voor eten
Opletten en op tijd bij je roepen 
Mila heeft op die manier al eens een pizzapunt en een broodje kaas bemachtigd. Nu weet ik dat ze bij vreemden eten steelt als ze de kans krijgt. Dus als ik zie dat ergens mensen zitten met eten, roep ik haar bij me voordat zij het zelf in de gaten heeft (en beloon natuurlijk met iets héél lekkers). Ze luistert nu inmiddels ook wel goed genoeg dat ze komt als ik haar later roep - dus als ze al naar die mensen met eten onderweg is -, maar als jonge hond was dat soms nog te moeilijk. De truc was toen echt op tijd roepen. En ze mag niet meer naar mensen toe die ergens op de grond zitten.
Mila heeft op die manier al eens een pizzapunt en een broodje kaas bemachtigd. Nu weet ik dat ze bij vreemden eten steelt als ze de kans krijgt. Dus als ik zie dat ergens mensen zitten met eten, roep ik haar bij me voordat zij het zelf in de gaten heeft (en beloon natuurlijk met iets héél lekkers). Ze luistert nu inmiddels ook wel goed genoeg dat ze komt als ik haar later roep - dus als ze al naar die mensen met eten onderweg is -, maar als jonge hond was dat soms nog te moeilijk. De truc was toen echt op tijd roepen. En ze mag niet meer naar mensen toe die ergens op de grond zitten.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou bijna zeggen, je hebt zeker een stabij 
Maar enfin, soms hebben honden dat.
Wat voer je?
Maar enfin, soms hebben honden dat.
Wat voer je?
- Hanneke2
- Zeer actief
Sommige honden hebben dat. Jack was zo (die pakte heel rustig en beschaafd krentenbolletjes uit de handjes van vreemde peuters in buggy's en heeft in zijn leven zoveel vreten gestolen dat het echt genant werd), en Toto heeft het ook, maar die durft niks af te pakken en is te dom om iets te jatten dus die grijpt zijn kans als hij denkt dat er geen concurrenten zijn en dan vreet hij werkelijk alles.
Niet moeilijk over doen. Ik heb ook een heel kieskeurig hondje en dat is ook wel eens lastig.
Wat wel helpt, is als je zogenaamd zelf lekker vreten vindt. Dus joelen van 'OH KIJK ES!' en dan wijzen waar je net stiekem een zooi lekkers hebt gegooid. Alleen al het feit dat jij drie dentasticks of een flink stuk rodiworst of boterhammen met kaas hebt gevonden in de struiken doet je enorm stijgen in achting bij die hond, en dat OH KIJK ES! krijgt een dikke lading waardoor je je hond in noodsituaties veel makkelijker kan terug roepen.
Niet moeilijk over doen. Ik heb ook een heel kieskeurig hondje en dat is ook wel eens lastig.
Wat wel helpt, is als je zogenaamd zelf lekker vreten vindt. Dus joelen van 'OH KIJK ES!' en dan wijzen waar je net stiekem een zooi lekkers hebt gegooid. Alleen al het feit dat jij drie dentasticks of een flink stuk rodiworst of boterhammen met kaas hebt gevonden in de struiken doet je enorm stijgen in achting bij die hond, en dat OH KIJK ES! krijgt een dikke lading waardoor je je hond in noodsituaties veel makkelijker kan terug roepen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Weet er alles van. Ik lijn Jarah aan als ik mensen in het bos zie eten.
Ze is eens een keer met een noodgang vanuit het bos terug gelopen naar een flat naast ons waar barbecueafval lag.
Ze is eens een keer met een noodgang vanuit het bos terug gelopen naar een flat naast ons waar barbecueafval lag.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- MarjoleinM
- Vaste gebruiker
Het is een mini labradoodle. In september wordt ze twee. Ik heb verschillende gehoorzaamheidscursussen gedaan en ben net begonnen met behendigheid. Als ik ooit een wedstrijd zou willen lopen rent ze, denk ik, de ring uit om eten te pikken van mensen buiten de ring!
Ik ben nu idd heel alert en lijn haar aan als ik denk dat ze eten kan pakken maar ik dacht dat hier misschien iemand DE TIP voor me had. Lijkt me heerlijk als ze wat minder op eten gefixeerd is.
Ze krijgt KVV en ik beloon wel met voertjes tijdens trainingen. Voor eten doet ze alles. Heb ik geen voertjes mee dan luistert ze al een stuk minder.
Ik ben nu idd heel alert en lijn haar aan als ik denk dat ze eten kan pakken maar ik dacht dat hier misschien iemand DE TIP voor me had. Lijkt me heerlijk als ze wat minder op eten gefixeerd is.
Ze krijgt KVV en ik beloon wel met voertjes tijdens trainingen. Voor eten doet ze alles. Heb ik geen voertjes mee dan luistert ze al een stuk minder.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wees er maar blij omMarjoleinM schreef:Het is een mini labradoodle. In september wordt ze twee. Ik heb verschillende gehoorzaamheidscursussen gedaan en ben net begonnen met behendigheid. Als ik ooit een wedstrijd zou willen lopen rent ze, denk ik, de ring uit om eten te pikken van mensen buiten de ring!
en nee, dat krijg je er niet uit, gewoon goed opletten...
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja, ik heb er zo één
mijn Amerikaanse Bulldog teef van 8 maanden is vreselijk op eten, ik loop met haar veel samen met mensen en ze gaat altijd iedereen langs, ze weet precies wie er zakken vol heeft en de laatste keer voor ze loops werd was ze echt vreselijk ze is in staat om het de mensen uit de zakken te halen
als iemand zijn hond een koekje geeft staat ze gelijk erbij en ik moet haar ook echt weg halen heel vervelend want ik heb zelf ook bij me en ze eet een kilo vlees per dag weg dus ik kan me niet voorstellen dat ze een enorme honger moet hebben....als ik zie dat ze weer erg gaat beginnen roep ik haar meer bij me in de buurt maar het is wel een lastig iets..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Erfenisje van haar Labrador kant.MarjoleinM schreef:Het is een mini labradoodle. In september wordt ze twee. Ik heb verschillende gehoorzaamheidscursussen gedaan en ben net begonnen met behendigheid. Als ik ooit een wedstrijd zou willen lopen rent ze, denk ik, de ring uit om eten te pikken van mensen buiten de ring!
Wat je zegt ben je zelfffff 

- sternentänzerin
- Zeer actief
Hahaha ja BP daar dacht ik ook meteen aan. Zusjelief heeft een labrador / pointer kruising. Ondanks haar bejaarde leeftijd blijft ze snackverslaafd en kan dan opeens heel snel en alert zijn 
Het voor zijn, ogen in je achterhoofd hebben en op tijd ingrijpen. Verder blij zijn dat ze zo goed trainbaar is met lekkers en daar dankbaar gebruik van maken. (hier eentje die haar neus op kan halen voor voedselbeloning als het haar zo uit komt maar ook voor niets anders dan goodwill te motiveren is)
Het voor zijn, ogen in je achterhoofd hebben en op tijd ingrijpen. Verder blij zijn dat ze zo goed trainbaar is met lekkers en daar dankbaar gebruik van maken. (hier eentje die haar neus op kan halen voor voedselbeloning als het haar zo uit komt maar ook voor niets anders dan goodwill te motiveren is)
...; We will never surrender Winston Churchill
- MarjoleinM
- Vaste gebruiker
Dan zal ik er maar de positieve kant van inzien! Leuk, jullie reacties.