Hippo schreef:crutz schreef:Tineke schreef: [quote="Tineke]
Tja ik plaats ook geen hond bij een eigenaar die full time werkt en een hond dan in een bench of kennel houd. Wat voor hond dan ook.
Ik denk namelijk dat dat geen leuk leven is voor een hond ,al zullen er ongetwijfeld uitzonderingen zijn
Maar goed bevestigen de regel dus vandaar toch maar niet.
Ik vind t onzin. Het zijn vooroordelen niks meer of minder.
En ja mensen zullen nu eenmaal moeten werken om brood op de plank te krijgen. Zolang de rest van de vrije tijd voor de hond is is daar imo niks mis mee...
Ja maar als dat betekent dat die hond 9 uur per dag daarom in een bench zit dan haak ik af.
Dan maar een vooroordeel maar ik kan me niet voorstellen dat een hond daar gelukkig mee is , dat hij er aan went dat is wat anders maar ik vind het niks.
Dus dan is jaar in jaar uit in de kennel van het asiel zitten zonder voor de hond geschikte uitlaatklep (want die wijze van tijd en aandacht die iemand die er zelf mee traint naast het werk kan geven dat is gewoon niet mogelijk in een asiel) is natuurlijk beter voor de hond.
En jij zegt bench, de meeste africhters houden in tegenstelling tot werkende huishoud eigenaren (want zo zijn er ook nog veel en voor de kennelhond zijn er eisen, mbt de huishoud in de bench helaas niet) de hond in een kennel dus met wel degelijk meer bewegingsruimte dan in een bench.[/quote][/quote][/quote][/quote][/quote]
Daarom er wordt veel te veel gestigmatiseerd. Alle KNPV'ers houden hun hond in de kennel, werken hele dagen en die hond ziet alleen 2x per week het clubterrein. Daar worden ze dan ook nog op gruwelijke wijze mishandeld
Ik ken helaas heel veel mensen die een leuke gezinshond hebben, die vervolgens uren en uren per dag in de bench of kleine gang doorbrengt omdat de hond alleen als aanvulling wordt gezien voor het gezin en niet naar de behoefte van het dier wordt gekeken. Een lekkere wandeling gebeurt alleen in het weekend.
Natuurlijk zijn er van die boerse hondensporters waarbij de hond bijna 24/7 in een kennel zit en alleen het sportveld ziet, het gros van de KNPV'ers die ik ken doen juist ontzettend veel met hun hond naast de trainingen. Een deel zit in de kennel/tuin, zit deels in de kennel(net zoals Dico bij ons, als we weg zijn zit hij een paar uurtjes in de kennel, verder in huis) of gewoon altijd in huis. Veel doen een hond helemaal niet weg als deze toch niet geschikt blijkt voor de KNPV.
Net als Crutz heb ik ook een goede ervaring met een 'handelaar'. Zij zoeken zoekhonden. Mijn vorige jonge hond Axel was helaas niet geschikt voor de KNPV maar vond zoeken geweldig. Toen ik hem niet meer mee nam naar de club merkte je goed dat hij zich verveelde naast zijn dagelijkse wandelingen/bal gooien en fietsrondes. Hij is toen op proef naar dat speurhondencentrum gegaan en bleek een talent. Na 2 maanden opleiding is hij verkocht naar de overheid in Engeland waar hij dagelijks meerdere uren zoekwerk mag doen. Hond blij, wij blij.[/quote][/quote][/quote][/quote]
Maar je snapt toch ook wel dat het asiel die hond liever geeft aan iemand die er dan zelf mee gaat speuren? Gewoon een baas die de hond niet weg doet omdat de hond niet kan wat de baas wil maar een baas die de hond voorop zet. Iemand die dus gaat speuren ipv de hond weg gaat doen.
Snap de redenatie gewoon niet. Als Bas niet meer van lang wandelen houdt dan doe ik haar nog steeds niet naar een oma. Dan ga ik met haar korter wandelen en iets anders doen. Totaal andere insteek dan weg doen omdat de hond niet aan je eisen voldoet. En dat is gewoon wel wat in africhting veel gebeurd. Ik geef het asiel groot gelijk als ze een baas zoeken die voor de hond gaat en die met de honderstaande gaat en wil doen wat de hond nodig heeft ipv weer verkopen. Waar is de loyaliteit naar de honden toe dan?