Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Geef om asielhonden met gedragsproblemen"

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re:

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
M@scha schreef:
boejuh :19: degene van wie ik een hond koop/neem krijgt precies te horen wat hij horen wil hoor. ik weet dat een hond het bij ons goed heeft. als een verkoper dan van mij wil horen dat ik elke dag rozenblaadjeswater door de kamer sprenkel en dat ik mijn hond alleen huppelend uitlaat dan krijgt hij dat te horen
Dat krijg je dan wel idd. Dan wil je dus ook bedonderd worden...
inderdaad. het heeft wel 2 kanten hoor, want net als laeken snap ik wel dat asiels geen honden in de africhting willen zolang het daar nog normaal is allemaal hondonvriendelijke trainingsmiddelen te gebruiken. maar in principe stellen sommige fokkers en asielen zulke hoge eisen dat ze inderdaad in de hand werken dat ze bedonderd worden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Re:

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

M@scha schreef:
malinois schreef:
M@scha schreef:
boejuh :19: degene van wie ik een hond koop/neem krijgt precies te horen wat hij horen wil hoor. ik weet dat een hond het bij ons goed heeft. als een verkoper dan van mij wil horen dat ik elke dag rozenblaadjeswater door de kamer sprenkel en dat ik mijn hond alleen huppelend uitlaat dan krijgt hij dat te horen
inderdaad. het heeft wel 2 kanten hoor, want net als laeken snap ik wel dat asiels geen honden in de africhting willen zolang het daar nog normaal is allemaal hondonvriendelijke trainingsmiddelen te gebruiken. maar in principe stellen sommige fokkers en asielen zulke hoge eisen dat ze inderdaad in de hand werken dat ze bedonderd worden.
Maar dat hebben ze niet in de gaten die fokkers.
Ben een aantal jaren geleden op zoek geweest naar een paar poedels in Amerika/Canada en daar is het nog erger. Stop je dat beest toch lekker in je gleuf naast dat dikke contract , zit hij lekker warm en kan niemand hem kwaad doen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: "Geef om asielhonden met gedragsproblemen"

Ongelezen bericht door malinois »

M@scha schreef:
malinois schreef:
M@scha schreef:
Bij ons loopt nu sinds kort ook iemand met een asielhond. Als pup via asiel gekocht wil nu eens kijken of africhting iets is voor de hond. Leuk toch voor de hond! Tot op heden (pas een paar keer wezen meetrainen) vindt de hond t hartstikke leuk en hij ook... echt ik zie daar toch nul problemen in. Stel.dat hij dat gezegd had bij aankoop.... had ie hem dus nooit gekregen. Hond is nu inmiddels al pup af...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief

Re:

malinois schreef: Bij ons loopt nu sinds kort ook iemand met een asielhond. Als pup via asiel gekocht wil nu eens kijken of africhting iets is voor de hond. Leuk toch voor de hond! Tot op heden (pas een paar keer wezen meetrainen) vindt de hond t hartstikke leuk en hij ook... echt ik zie daar toch nul problemen in. Stel.dat hij dat gezegd had bij aankoop.... had ie hem dus nooit gekregen. Hond is nu inmiddels al pup af...

hartstikke leuk! maar het zou zomaar kunnen gebeuren dat iemand bevattelijk is voor de mening van de mensen van de club die al 500 jaar ervaring hebben en er even oude trainingsmethoden op nahouden. dat zou erg jammer zijn
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
malinois schreef: Bij ons loopt nu sinds kort ook iemand met een asielhond. Als pup via asiel gekocht wil nu eens kijken of africhting iets is voor de hond. Leuk toch voor de hond! Tot op heden (pas een paar keer wezen meetrainen) vindt de hond t hartstikke leuk en hij ook... echt ik zie daar toch nul problemen in. Stel.dat hij dat gezegd had bij aankoop.... had ie hem dus nooit gekregen. Hond is nu inmiddels al pup af...

hartstikke leuk! maar het zou zomaar kunnen gebeuren dat iemand bevattelijk is voor de mening van de mensen van de club die al 500 jaar ervaring hebben en er even oude trainingsmethoden op nahouden. dat zou erg jammer zijn
Maar die oude trainingsmethodes van vroeger worden al jaren niet meer gehanteerd. (Uitzonderingen daargelaten)
Ook de africhting gaat met zn tijd mee. De training bij ons (ook zeker bij nieuwe mensen) is nu meer van wat doe jij fout dat de hond dit laat zien dan dat de hond iets fout doet en dat moet je afstraffen. Het ligt altijd aan de baas. En nee je ontkomt niet altijd aan een correctie maar de mate en de manier is hond en baas afhankelijk.
En clicker, balletjes en voertjes zijn de normaalste zaak van de wereld. Mijn outfit zit vol met 4 verschillende balletjes, een kong, wat frummels en een zak met voertjes.
Er wordt niet maar zo lukraak een TT of prikker omgehangen hoor ;) natuurlijk zijn ze er nog maar als hij morgen met een tt bij zn hond om op t veld zou komen zou wel verzocht worden deze af te doen.
Dat gebeurd hooguit in overleg met en gehanteerd door de instructeur.
Maar nooit op eigen houtje.
En ja natuurlijk zijn er uitzonderingen net als in elke sport. Maar de meesten gaan nog uit van de bullenpees en geslepen prikkers en dat is gewoon niet meer zo over t algemeen.
Overigens hou ik me over t algemeen met de pups bezig op de club tot een maand of 7 tot 9 beetje afhankelijk van t type hond... en daar komt dus gewoon nooit een prikker of tt in de buurt. Ook geen slipketting op de strop alleen op dubbele ring eventueel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Re:

Ongelezen bericht door Tineke »

crutz schreef:Dus dan is jaar in jaar uit in de kennel van het asiel zitten zonder voor de hond geschikte uitlaatklep (want die wijze van tijd en aandacht die iemand die er zelf mee traint naast het werk kan geven dat is gewoon niet mogelijk in een asiel) is natuurlijk beter voor de hond.

En jij zegt bench, de meeste africhters houden in tegenstelling tot werkende huishoud eigenaren (want zo zijn er ook nog veel en voor de kennelhond zijn er eisen, mbt de huishoud in de bench helaas niet) de hond in een kennel dus met wel degelijk meer bewegingsruimte dan in een bench.
Dat zeg ik nergens , sterker nog ik geef aan dat ik van mening ben dat honden na verloop van tijd beter ingeslapen kunnen worden als er geen zicht is op een eigen baas en huis.
En ik ben er echt niet zo van overtuigd dat die honden bij een eigenaar die er mee wil sporten per definitie beter af zijn.
Daar zit namelijk ook nog wat kaf onder het koren.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Re:

malinois schreef:Daarom zou een kennel voor mij dan een prima vervanging zijn... ruimte genoeg om de kont te keren en even te lopen etc. De gemiddelde keuken, waar een hond vaak wordt opgesloten onder t mom van hij loopt in huis, is kleiner.
En dát mag wel... want hij zit in huis schiet mij maar lek.
Wat mij betreft niet hoor ,al houd je die hond in een kasteel als hij dag in dag uit als roedel/gezelschapsdier alleen wordt gelaten gaat die er wat mij betreft niet heen.
Dan heb je imo namelijk niet zo goed begrepen wat zo'n dier nodig heeft.

En natuurlijk kunnen daar uitzonderingen op zijn , veel mensen werken tegenwoordig aardig wat uren van huis uit , of als er meerdere honden zijn bijv.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

laeken schreef:Nogmaals. Ik begrijp wel waarom mensen kennels hebben. Maar dat een asiel dat niet voor een hond wil is ook logisch. Zij weten niet of de hond daar teveel en te lang in moet. Als je een hond in de kennel gaat houden kan dat soms tot teveel negeren van zo'n hond komen. Hond binnen regelt wel dat hij niet verwaarloosd wordt.
Dat zullen ze zeker in hun overweging meenemen.
Als zo'n hond overdag in de kennel moet omdat er gewerkt moet worden en snachts ook weer want dan moet er geslapen worden dan vind ik gewoon veel te veel.
En maar roepen dat het van die baasgerichte honden zijn, daar hebben ze wat aan als ze 17 uur per dag alleen in hun hok zitten.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ken er ook zat die in "huis wonen " en niet de aandacht krijgen , in de garage ,schuur ,gang , bench of constant op zijn plaats/mand of hele dagen werken en dan s'avonds ook nog even weggaan.
Snap dat niet dat ze geen hond willen geven die in een kennel moet af en toe . Of je zicht hebt op waar die hond in zit als asiel .
Trouwens daar zit hij toch ook met zijn kont in de kennel en zijn er alleen overdags medewerkers.

Kijk naar dat beest , niet iedere hond kan in huis functioneren of in een kennel.
Hier lopen er 1 of 2 in huis en de rest zit in de bijkeuken als ik weg ben en soms dan mogen er een paar mee . Heb nu niet het gevoel dat de 1 ongelukkiger is dan de ander.
Als ik de ruimte zou hebben zou ik aan de bijkeuken ook wel een mooie ruime kennel willen hebben en geloof dat ze met of zonder ook niet gelukkiger worden of ongelukkig.
Net als ze hier op de bank mogen en bij een ander niet.
.
Dat vind ik een non argument ,die honden die jij in je bovenste stukje beschrijft hebben ook gewoon een kloteleven en daar zou wat mij betreft ook geen hond naartoe gaan.
En er zit voor mij wel een verschil tussen af en toe in een kennel dan standaard iedere dag en nacht.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Hippo schreef:Veel doen een hond helemaal niet weg als deze toch niet geschikt blijkt voor de KNPV. .
Nou jij anders wel klaarblijkelijk :19:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

laeken schreef:Maar je snapt toch ook wel dat het asiel die hond liever geeft aan iemand die er dan zelf mee gaat speuren? Gewoon een baas die de hond niet weg doet omdat de hond niet kan wat de baas wil maar een baas die de hond voorop zet. Iemand die dus gaat speuren ipv de hond weg gaat doen.

Snap de redenatie gewoon niet. Als Bas niet meer van lang wandelen houdt dan doe ik haar nog steeds niet naar een oma. Dan ga ik met haar korter wandelen en iets anders doen. Totaal andere insteek dan weg doen omdat de hond niet aan je eisen voldoet. En dat is gewoon wel wat in africhting veel gebeurd. Ik geef het asiel groot gelijk als ze een baas zoeken die voor de hond gaat en die met de honderstaande gaat en wil doen wat de hond nodig heeft ipv weer verkopen. Waar is de loyaliteit naar de honden toe dan?
Spijker en kop :ok:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Pemba schreef:Paarden wisselen ook vaak van eigenaar maar daar hoor je nooit iemand over.
Ik vind het niet zo gek om een hond ergens te plaatsen waar hij het beter heeft.
Ja maar daar gaat het hier nu toch niet over , net zo min als het over de honger in Ethiopie ging :denken:
Hier op het hondenforum ging het in dit topic over honden , op bokt ongetwijfeld over knollen :mrgreen:

Ik vind elke reden om een hond te herplaatsen een goede , als je liever niet meer voor dat beest zorgt is hij hoe dan ook ergens anders beter af.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Hippo schreef:Moeten die honden dan maar worden afgespoten? Omdat ze na een jaar niet zijn herplaatst of in het asiel de tent afbreken wegens gebrek aan geestelijke- en mentale uitdaging vanwege het kortzichtige herplaatsbeleid van het asiel. Een sporthond of opgeleide hond tot speurhond bij de overheid, wat een hondenbaan zeg :piew:
Ach hoeveel honden komen nu echt daar terecht , dat is toch maar een heel klein percentage, zijn volgens mij meer uitzonderingen dan regel.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

laeken schreef:Tja. Ik denk dat het met het imago van honden sport te maken heeft. Stichtingen die greyhounds herplaatsen willen ook niet dat je er weer de renbaan mee op gaat. Zolang in de honden sport correctie banden, slipketting en prikker bv geaccepteerd is zal dat voor een gemiddeld asiel een reden zijn de honden daar niet aan af te geven. Die ideeën over wat goed is voor honden staan domweg lijnrecht tegenover elkaar. Dat bijt zich.
Dat denk ik ook , zat ervaringen van mensen die dat hier ook hebben gedeeld die niet misselijk waren.
Maar goed dat lag altijd aan hun natuurlijk ,zij zaten net bij de verkeerde club , ergens anders gebeurde dat noooooooooiiiiiit :(:
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
laeken schreef:Tja. Ik denk dat het met het imago van honden sport te maken heeft. Stichtingen die greyhounds herplaatsen willen ook niet dat je er weer de renbaan mee op gaat. Zolang in de honden sport correctie banden, slipketting en prikker bv geaccepteerd is zal dat voor een gemiddeld asiel een reden zijn de honden daar niet aan af te geven. Die ideeën over wat goed is voor honden staan domweg lijnrecht tegenover elkaar. Dat bijt zich.
Dat denk ik ook , zat ervaringen van mensen die dat hier ook hebben gedeeld die niet misselijk waren.
Maar goed dat lag altijd aan hun natuurlijk ,zij zaten net bij de verkeerde club , ergens anders gebeurde dat noooooooooiiiiiit :(:
Dat heet de waarheid verdraaien.
Ja t gebeurd maar tegenwoordig eerder uitzondering dan regel. Zoals bij alle sporten dat gebeurd ook obdience en agility. Maar daar hoor je niemand over want daar gebeurd t stiekem over t algemeen.
Maar goed dat is uitleggen tegen beter weten in duidelijk is dus dat je gewoon moet zeggen wat ze willen horen... ze willen graag bedonderd worden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tineke schreef:
laeken schreef:Maar je snapt toch ook wel dat het asiel die hond liever geeft aan iemand die er dan zelf mee gaat speuren? Gewoon een baas die de hond niet weg doet omdat de hond niet kan wat de baas wil maar een baas die de hond voorop zet. Iemand die dus gaat speuren ipv de hond weg gaat doen.

Snap de redenatie gewoon niet. Als Bas niet meer van lang wandelen houdt dan doe ik haar nog steeds niet naar een oma. Dan ga ik met haar korter wandelen en iets anders doen. Totaal andere insteek dan weg doen omdat de hond niet aan je eisen voldoet. En dat is gewoon wel wat in africhting veel gebeurd. Ik geef het asiel groot gelijk als ze een baas zoeken die voor de hond gaat en die met de honderstaande gaat en wil doen wat de hond nodig heeft ipv weer verkopen. Waar is de loyaliteit naar de honden toe dan?
Spijker en kop :ok:
Was voor mij ook wel een raadsel dit. Africhters doen ongeschikte honden niet weg maar zelf verkoop ik ze wel door.... :denken: Want als ze niet KNPV kunnen fiets ik er wat mee en dat is niet genoeg. Speuren met een hond die dat wil en kan, dat gaat er blijkbaar niet in....
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Re:

malinois schreef:
Tineke schreef:
Ja t gebeurd maar tegenwoordig eerder uitzondering dan regel. Zoals bij alle sporten dat gebeurd ook obdience en agility. Maar daar hoor je niemand over want daar gebeurd t stiekem over t algemeen.
Maar goed dat is uitleggen tegen beter weten in duidelijk is dus dat je gewoon moet zeggen wat ze willen horen... ze willen graag bedonderd worden.
Oh als iemand een negatieve ervaring deelt is dat de waarheid verdraaien :denken:
En ja het gaat bij heel veel sporten fout met honden dat geloof ik gerust. Ik zie vaak jachttrainingen en dat vind ik er ook niet gezellig uitzien in de regel. Veel geschreeuw en ook zelfs het nodige gemep, niet in de laatste plaats een passerende hond die het waagt om aan een neergegooide dummy te ruiken :roll:
Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Tineke schreef:
crutz schreef:Dus dan is jaar in jaar uit in de kennel van het asiel zitten zonder voor de hond geschikte uitlaatklep (want die wijze van tijd en aandacht die iemand die er zelf mee traint naast het werk kan geven dat is gewoon niet mogelijk in een asiel) is natuurlijk beter voor de hond.

En jij zegt bench, de meeste africhters houden in tegenstelling tot werkende huishoud eigenaren (want zo zijn er ook nog veel en voor de kennelhond zijn er eisen, mbt de huishoud in de bench helaas niet) de hond in een kennel dus met wel degelijk meer bewegingsruimte dan in een bench.
Dat zeg ik nergens , sterker nog ik geef aan dat ik van mening ben dat honden na verloop van tijd beter ingeslapen kunnen worden als er geen zicht is op een eigen baas en huis.
En ik ben er echt niet zo van overtuigd dat die honden bij een eigenaar die er mee wil sporten per definitie beter af zijn.
Dus beter af dood dan aan het werk?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:
malinois schreef:
Tineke schreef:
Oh als iemand een negatieve ervaring deelt is dat de waarheid verdraaien :denken:
En ja het gaat bij heel veel sporten fout met honden dat geloof ik gerust. Ik zie vaak jachttrainingen en dat vind ik er ook niet gezellig uitzien in de regel. Veel geschreeuw en ook zelfs het nodige gemep, niet in de laatste plaats een passerende hond die het waagt om aan een neergegooide dummy te ruiken :roll:
Nee dat zeg ik niet... tenminste dat bedoel ik niet. Ik doelde op dat er dan gezegd wordt dat ze bij de verkeerde vereniging geweest zijn en dat is idd zo. Ik ken er ook wel 1 waar je niet moet komen.
Als je daar bent geweest zie je idd wat de vooroordelen bevestigd. Kom je er bij eentje een paar km verder zie je iets totaal anders
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Re:

crutz schreef:
Tineke schreef:

Dus beter af dood dan aan het werk?

Dat zeg ik ook niet ,natuurlijk is een hond beter af op een plek waar hij werk kan doen wat hij leuk vind , dat lijkt me vrij logisch.
Maar hoe groot is die kans reëel gezien voor de honderden herders die in het asiel zitten.
Een op twee of eerder een op honderd?
Wat mij betreft is een goede baas een goede baas of hij nu sport of niet , net als een klote baas een klote baas is of hij nu wel of niet sport met die hond.
En dus denk ik dat je als hond dood beter af bent als bij zo'n klotebaas.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Re:

malinois schreef: Nee dat zeg ik niet... tenminste dat bedoel ik niet. Ik doelde op dat er dan gezegd wordt dat ze bij de verkeerde vereniging geweest zijn en dat is idd zo. Ik ken er ook wel 1 waar je niet moet komen.
Als je daar bent geweest zie je idd wat de vooroordelen bevestigd. Kom je er bij eentje een paar km verder zie je iets totaal anders
Ik heb er zelf geen ervaring mee in die zin dat ik er ooit getraind heb.
Wel heb ik natuurlijk weleens wat gehoord , voornamelijk hier en zelf wat gezien. Was in Limburg , ik reed in mijn auto en passeerde een trainend clubje en daar stond een man een hond vol in zijn gezicht te slaan en niemand zei of deed wat eraan :(:
Dat vond ik nog het schokkendste , dat iedereen het klaarblijkelijk normaal vond :ugh:
Afbeelding

laeken
Zeer actief

Tineke schreef:
malinois schreef: Nee dat zeg ik niet... tenminste dat bedoel ik niet. Ik doelde op dat er dan gezegd wordt dat ze bij de verkeerde vereniging geweest zijn en dat is idd zo. Ik ken er ook wel 1 waar je niet moet komen.
Wel heb ik natuurlijk weleens wat gehoord , voornamelijk hier en zelf wat gezien. Was in Limburg , ik reed in mijn auto en passeerde een trainend clubje en daar stond een man een hond vol in zijn gezicht te slaan en niemand zei of deed wat eraan :(:
Dat vond ik nog het schokkendste , dat iedereen het klaarblijkelijk normaal vond :ugh:
Ik heb ook hele slechte ervaringen maar die club schijnt er om bekend te staan. Honden waren echt de lul de daar. Kregen echt hard en vaak op hun falie.
Ik heb ook gezien dat het anders kan. Maargoed, al zou een asiel vinden dat door hun geplaatste honden niet geleerd mag worden dat ze mensen moeten bijten is dat al reden genoeg....
Ik geloof oprecht niet dat als ik een herder ga halen en zeg dat ik er reddingswerk mee ga trainen er ook maar 1 medewerker bezwaar maakt. Als ik ga zeggen dat ik de hond ga gebruiken om KNPV mee te doen en de hond dan verkoop naar de VS hebben ze daar waarschijnlijk wel probleempjes mee. Ik snap dat wel.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Even nog ter illustratie hoe het anders kan. Hier in het dorp is een sportclub voor herders. Daar zie je alleen leren banden en liefdevol trainen. Denk dat in Duitsland de TT en de slipketting verboden zijn. Ik zie ze ook nergens in de verkoop. Kan het mis hebben want ik heb het nooit gevraagd.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

laeken schreef:Even nog ter illustratie hoe het anders kan. Hier in het dorp is een sportclub voor herders. Daar zie je alleen leren banden en liefdevol trainen. Denk dat in Duitsland de TT en de slipketting verboden zijn. Ik zie ze ook nergens in de verkoop. Kan het mis hebben want ik heb het nooit gevraagd.

TT is inderdaad verboden in Duitsland. Fokker die m'n reu vorig jaar gebruikt heeft vroeg specifiek om foto's waar een TT niet zichtbaar was voor z'n nest aankondiging.

Overigens worden ze wel gebruikt ;)
M@scha
Zeer actief

Re:

crutz schreef:
laeken schreef:Even nog ter illustratie hoe het anders kan. Hier in het dorp is een sportclub voor herders. Daar zie je alleen leren banden en liefdevol trainen. Denk dat in Duitsland de TT en de slipketting verboden zijn. Ik zie ze ook nergens in de verkoop. Kan het mis hebben want ik heb het nooit gevraagd.

TT is inderdaad verboden in Duitsland. Fokker die m'n reu vorig jaar gebruikt heeft vroeg specifiek om foto's waar een TT niet zichtbaar was voor z'n nest aankondiging.

Overigens worden ze wel gebruikt ;)
vast, maar het zou al heel wat zijn als ze niet meer in de dierenwinkel zouden liggen of dat heel marktplaats er niet meer mee vol zou staan :oeps:
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Tineke schreef:
noekie schreef: Bij elke hond die wij binnen krijgen van een bepaald ras stamboom of niet nemen we contact op met ras vereniging of herplaats pagina's om hem/haar onder de aandacht te brengen en dat werkt heel vaak prima.
Bij staffordachtige zonder boom kan je bij de vereniging niet terecht maar er zijn wel fb pagina's waar ze onder de aandacht gebracht kunnen worden.
Wij doen dat ook wel ,tenzij de eigenaar expliciet aangeeft dat niet te willen of als de clubs zelf regels hebben waar we niet aan kunnen of willen voldoen.
Soms moet je bijvoorbeeld verplicht lid worden , uiteraard tegen betaling van zo'n club, voordat ze de hond ter herplaatsing willen aannemen.
Moet zeggen dat het ook niet altijd een onverdeeld genoegen is om met ze samen te werken :ugh:

Wij hadden laatst een hond waarbij de eigenaar niet via de club wilde plaatsen en toen de club de hond had gezien op internet daar opheldering over vroegen.
Nadat ze ons daarover een mail had gestuurd verzond ze een andere mail naar wat clubleden waarin ze als zoveel aangaf dat ze contact met ons had opgenomen en dat ze ons daarin gesommeerd had de hond via hun te plaatsen en dat ze er vanuit ging dat dat nu alsnog per direct zou gaan gebeuren. Wij als domme dozen waren daar uiteraard niet geschikt voor. Ze was enkel vergeten dat ze ons in de cc lijst had opgenomen waardoor wij die mail onder ogen kregen :lol1: :lol1: :lol1:

Even wat anders ,wij kwamen onlangs in Zandvoort een dame tegen met herder en wat er uitzag in onze ogen als een kruising labje maar waar een stukje fila in zat volgens de eigenaresse.
Is dat soms familie van jouw hond toevallig?
Klopt er zijn rasverenigingen die je meteen helpen en andere niet. Wel zijn sommige voor asielhonden makkelijker en hoeven we geen lid te zijn.
Ook met fokkers heb je dat verschil; de ene komt de hond halen of mee helpen en de ander zegt veel plezier ermee

Volgens mij woont er geen familie in Zandvoort van kibo; maar zal eens aan de fokker vragen
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Het is alleen zo jammer dat alle asielen over 1 kam worden geschoren.
Je bent bij een asiel rot behandeld en daarom nooit meer een asielhond bijv. zo zonde want er is veel verschil tussen de asielen.
Mijn zus is ook niet meteen leuk behandeld toen ze voor haar eerste hond ging kijken en paar jaar later ben ik in hetzelfde asiel gaan werken.
Er kan een hoop veranderen in de loop der jaren

Ja wij plaatsen onze honden ook liever als huishond maar het belangrijkste is dat de situatie past bij de hond.
Jaren geleden een doberman reu geplaatst bij een trainer in Limburg nadat hij had geprobeerd een medewerkster op de grond onder hem te krijgen. Die hebben hem na training verkocht in Duitsland.
Het was dat of euthanasie; later ook nog een xherder die kant op gegaan.

We hebben ook een rottweiler gehad die via een stichting kwam en van alles geprobeerd met trainen om hem te kunnen plaatsen maar het lukte niet; die woont nu samen met een andere hond op een autosloperij waar hij overdag in de kennel zit en s nachts los.

En ja er zijn er ook een paar helaas niet meer de maatschappij ingegaan omdat het niet verantwoord was.
De bedreigingen die je krijgt zijn dan niet mals als het op social media komt maar soms kan het niet anders.
We proberen altijd het dier te herplaatsen maar soms moet je een moeilijke keuze maken.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

TT is verboden, maar wordt gewoon verkocht hoor. Slipketting en prikker mogen wel. Wij waren een weekend trainen in Duitsland en gingen naar een winkel met sportartikelen voor de ipo enzovoorts. Lagen de TT's gewoon achter de toonbank. Alleen als een club betrapt wordt op het gebruik hebben ze een groot probleem.

Een mechel die wij kenden kwam in het asiel terecht, IPO en KNPV gedaan, niemand die interesse voor hem had. Gelukkig zocht oom een hond voor op het terrein om te waken en kenden we mensen in dat asiel. Die hond heeft nu dus een nieuwe baas, maar ze gaven zelf al aan dat zulke honden vaak erg lang blijven zitten als er al ooit iemand voor komt.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

laeken schreef:
Tineke schreef:
Ik heb ook hele slechte ervaringen maar die club schijnt er om bekend te staan. Honden waren echt de lul de daar. Kregen echt hard en vaak op hun falie.
Ik heb ook gezien dat het anders kan. Maargoed, al zou een asiel vinden dat door hun geplaatste honden niet geleerd mag worden dat ze mensen moeten bijten is dat al reden genoeg....
Ik geloof oprecht niet dat als ik een herder ga halen en zeg dat ik er reddingswerk mee ga trainen er ook maar 1 medewerker bezwaar maakt. Als ik ga zeggen dat ik de hond ga gebruiken om KNPV mee te doen en de hond dan verkoop naar de VS hebben ze daar waarschijnlijk wel probleempjes mee. Ik snap dat wel.
sowieso is mijn ervaring dat asiels echt niet heel ver doorvragen, dat mag wat mij betreft heel wat strenger en vooral doorvragen. Als iemand dan pakwerk wil gaan doen met een hypermechel, hoeft het echt niet zo ingewikkeld te zijn om verder te vragen naar trainingsmethodes, opvoedingsopvattingen en huisvesting. Beter dan meteen ja of nee zeggen.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Kan iemand mij uitleggen wat een 'TT' is? :blont:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”