Ze loopt normaal altijd wel een beetje achter je aan. Maar soms heeft ze van die periodes dat ze echt enorm aan mij hangt of aan vriend.
Hoe uit zich dat? Ze loopt gewoon echt continu achter je aan. Als je even beweegt wordt ze wakker. Ga je vervolgens in de open keuken staan loopt ze, moe of niet, achter je aan. Nou vind ik dat ook nog niet eens zo'n punt, maar ook als ik van de woonkamer naar de hal loop, trekt ze een sprintje (dat doet ze normaal niet in huis zonder een speeltje) zodat ze nog door de deur kan. Trek ik vervolgens eerder de deur dicht gaat ze voor het glas zitten kijken. (daar kan ze ook alles zien)
Een beetje nieuwsgierigheid of achter me aan lopen vind ik zeker niet erg. Maar ze heeft dus periodes waarin ze echt onrustig is omdat ze je niet uit het oog wil verliezen. Als ik het toe zou laten zou ze zelfs bij me in de wc gaan zitten zeg maar.
Gekke is dat ze daar buiten helemaal niet zo'n punt van maakt, dan loopt ze gerust meters achter me.
Hoe kan ik daar nou het beste mee omgaan?
Het volgen blokkeren of haar naar de plaats sturen zorgt er eigenlijk voor dat ze vaak niet echt rustiger wordt. Ze doet wel even wat je vraagt maar binnen een mum van tijd staat ze weer naast je.
Hoe kan je zoiets doorbreken? Ik weet dat het vaak vanzelf weer wat minder wordt. (Het zou me niks verbazen als dit ook gelinkt is aan haar gevoeligheid voor wind.) Maar het zou mooi zijn als ik de algemene onrust kan adresseren.