Dat ligt er maar aan...toots schreef:
Ik vind dat ook. Helaas werkt het in NL niet zo. Hond wordt ook dan de dupe
Dat is nu dus ook de ellende dus als t gebeurd eerst ff de hond wegbrengen...
Moderator: moderatorteam
Dat ligt er maar aan...toots schreef:
Ik vind dat ook. Helaas werkt het in NL niet zo. Hond wordt ook dan de dupe

Ligt er maar net aan. Ik heb destijds meteen de politie gebeld en aangifte gedaan.toots schreef: Ik vind dat ook. Helaas werkt het in NL niet zo. Hond wordt ook dan de dupe
dagmar88 schreef:Ligt er maar net aan. Ik heb destijds meteen de politie gebeld en aangifte gedaan.toots schreef: Ik vind dat ook. Helaas werkt het in NL niet zo. Hond wordt ook dan de dupe
De hondengeleider is bij me thuis geweest en zag een brave hond. En een geforceerd slot (provisorisch gerepareerd door de inbreker om de hond binnen te houden) en een plas bloed.
Je staat toch gek te kijken als je dat thuis aantreft.
Hondengeleider had als advies een gebroken riem te bewaren, dan is het overmacht.
Ze hebben nog ziekenhuizen in de omgeving afgebeld om de inbreker(s) te vinden, maar die heeft zichzelf kennelijk voldoende op kunnen (laten) lappen. Hij zal toch minimaal een flink aantal hechtingen nodig hebben gehad.
De meeste inbrekers zullen niet te staan trappelen zich te melden met een hondenbeet.
Die hond blafte niet. Heeft gewoon stilletje af liggen wachten tot ze binnen waren.
Charlie is net zo stil, eng stil. Vreemden mogen binnen, maar worden vervolgens in een hoek vastgepind.
Daarom vind ik het ook heel prima dat de herders hier aanslaan. De blaffers bijten inderdaad niet, maar ze klinken wel indrukwekkend.

Hond.bouvierpoedel schreef:de inbreker had je slot weer gemaakt om de honden binnen te houden
toch netjes van hem
Ze zouden voordat het zover is een noodmaatergel in het leven kunnen roepen. Alle klapkaakachtigen op een leeftijd van 9 maanden verplicht, onder en boven de hoektanden laten trekken. Dat scheelt volgens mij ook al een stuk.iones schreef:Vervelend akkefietje met een hond van een typisch ras. Maar moet nog veel en veel vaker gebeuren. Heel misschien dat het kabinet dan toch eens iets gaat bedenken dat er wellicht iets moet gebeuren. Houdgebod dan toch maar, zoals de hondenbescherming suggereert?
Doe eens godverdomme even normaal. Dierenbeul.Wolfsblut schreef:Ze zouden voordat het zover is een noodmaatergel in het leven kunnen roepen. Alle klapkaakachtigen op een leeftijd van 9 maanden verplicht, onder en boven de hoektanden laten trekken. Dat scheelt volgens mij ook al een stuk.
Lemuria schreef:Doe eens godverdomme even normaal. Dierenbeul.Wolfsblut schreef:Ze zouden voordat het zover is een noodmaatergel in het leven kunnen roepen. Alle klapkaakachtigen op een leeftijd van 9 maanden verplicht, onder en boven de hoektanden laten trekken. Dat scheelt volgens mij ook al een stuk.
Foutje, ik was dit vergeten.Lemuria schreef:Doe eens godverdomme even normaal. Dierenbeul.Wolfsblut schreef:Ze zouden voordat het zover is een noodmaatergel in het leven kunnen roepen. Alle klapkaakachtigen op een leeftijd van 9 maanden verplicht, onder en boven de hoektanden laten trekken. Dat scheelt volgens mij ook al een stuk.
Dan weet ik nog iets beters.Wolfsblut schreef:Ze zouden voordat het zover is een noodmaatergel in het leven kunnen roepen. Alle klapkaakachtigen op een leeftijd van 9 maanden verplicht, onder en boven de hoektanden laten trekken. Dat scheelt volgens mij ook al een stuk.iones schreef:Vervelend akkefietje met een hond van een typisch ras. Maar moet nog veel en veel vaker gebeuren. Heel misschien dat het kabinet dan toch eens iets gaat bedenken dat er wellicht iets moet gebeuren. Houdgebod dan toch maar, zoals de hondenbescherming suggereert?
Je bent altijd al wel goed op die tour hoor.iones schreef: Dan weet ik nog iets beters.
De mensen die die honden kopen, benen afhakkken, zodat ze niet meer kunnen lopen en dergelijke honden niet meer uit kunnen laten. Dan is het probleem al een heel stuk opgelost.
Als we dan toch op die toer gaan....
Ik pas me maar aan.Manuma schreef:Je bent altijd al wel goed op die tour hoor.iones schreef: Dan weet ik nog iets beters.
De mensen die die honden kopen, benen afhakkken, zodat ze niet meer kunnen lopen en dergelijke honden niet meer uit kunnen laten. Dan is het probleem al een heel stuk opgelost.
Oh dat is het.iones schreef: Ik pas me maar aan.
Op een idiote reactie geef ik een idiote wederreactie. En als sommigen dat serieus nemen, zegt dat meer over hun intelligentie dan over mijn reactie.
Jeetje. Ja dan zou ik in eerste instantie wel kapot schrikken.dagmar88 schreef:Ligt er maar net aan. Ik heb destijds meteen de politie gebeld en aangifte gedaan.toots schreef: Ik vind dat ook. Helaas werkt het in NL niet zo. Hond wordt ook dan de dupe
De hondengeleider is bij me thuis geweest en zag een brave hond. En een geforceerd slot (provisorisch gerepareerd door de inbreker om de hond binnen te houden) en een plas bloed.
Je staat toch gek te kijken als je dat thuis aantreft.
Hondengeleider had als advies een gebroken riem te bewaren, dan is het overmacht.
Ze hebben nog ziekenhuizen in de omgeving afgebeld om de inbreker(s) te vinden, maar die heeft zichzelf kennelijk voldoende op kunnen (laten) lappen. Hij zal toch minimaal een flink aantal hechtingen nodig hebben gehad.
De meeste inbrekers zullen niet te staan trappelen zich te melden met een hondenbeet.
Die hond blafte niet. Heeft gewoon stilletje af liggen wachten tot ze binnen waren.
Charlie is net zo stil, eng stil. Vreemden mogen binnen, maar worden vervolgens in een hoek vastgepind.
Daarom vind ik het ook heel prima dat de herders hier aanslaan. De blaffers bijten inderdaad niet, maar ze klinken wel indrukwekkend.
Hahaha, das ook een goeie. Dat ik daar nu weer niet op kwam.iones schreef:Dan weet ik nog iets beters.Wolfsblut schreef:Ze zouden voordat het zover is een noodmaatergel in het leven kunnen roepen. Alle klapkaakachtigen op een leeftijd van 9 maanden verplicht, onder en boven de hoektanden laten trekken. Dat scheelt volgens mij ook al een stuk.iones schreef:Vervelend akkefietje met een hond van een typisch ras. Maar moet nog veel en veel vaker gebeuren. Heel misschien dat het kabinet dan toch eens iets gaat bedenken dat er wellicht iets moet gebeuren. Houdgebod dan toch maar, zoals de hondenbescherming suggereert?
toots schreef: Jeetje. Ja dan zou ik in eerste instantie wel kapot schrikken.
Heeft hij nog iets meen kunnen jatten?
Iig heb je in dit geval dan wel geluk gehad dat de inbreker geen aangifte gedaan heeft en dat hij er levend vanaf is gekomen![]()
En dat hij idd geen aangiften gedaan heeft haha dat is ook wel begrijpelijk.
Een stafford met "zomaar" een lage bijtgrens naar mensen is abnormaal. Juist bij een hond agressieve hond moet die grens heel hoog zijn.blondie schreef: Maar het is bij veel waakhond rassen een puntje van aandacht, net als dat eigenaren van staffs en aanverwanten ook toch moeten realiseren dat als de hond een lage bijtdrempel heeft ze daar op tijd op zullen moeten reageren of ze uit bepaalde situaties moeten halen/zorgen dat ze niet in die situaties komen.

Dan heeft hij zeker nog nooit gehoord van de Boxer uit Winterswijk die jaren geleden na een inbraak waarbij hij de inbreker verwond had in no time in beslag genomen en ingeslapen is. Ondanks een afgesloten huis en bordjes her en der. En een thuis zijnde bewoner.malinois schreef:Ik heb t net aan een hondengeleider gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord/meegemaakt dat een hond in beslag werd genomen na bijten bij een inbraak waarbij alles afgesloten was en de bewoner niet aanwezig. Het ligt dus zeker aan de plaats.

marian* schreef:Dan heeft hij zeker nog nooit gehoord van de Boxer uit Winterswijk die jaren geleden na een inbraak waarbij hij de inbreker verwond had in no time in beslag genomen en ingeslapen is. Ondanks een afgesloten huis en bordjes her en der. En een thuis zijnde bewoner.malinois schreef:Ik heb t net aan een hondengeleider gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord/meegemaakt dat een hond in beslag werd genomen na bijten bij een inbraak waarbij alles afgesloten was en de bewoner niet aanwezig. Het ligt dus zeker aan de plaats.
Ik zeg toch dat t dus heel erg afhankelijk blijkt te zijn van wie de hondengeleider is en waar je woont.marian* schreef:Dan heeft hij zeker nog nooit gehoord van de Boxer uit Winterswijk die jaren geleden na een inbraak waarbij hij de inbreker verwond had in no time in beslag genomen en ingeslapen is. Ondanks een afgesloten huis en bordjes her en der. En een thuis zijnde bewoner.malinois schreef:Ik heb t net aan een hondengeleider gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord/meegemaakt dat een hond in beslag werd genomen na bijten bij een inbraak waarbij alles afgesloten was en de bewoner niet aanwezig. Het ligt dus zeker aan de plaats.

dagmar88 schreef:marian* schreef:Dan heeft hij zeker nog nooit gehoord van de Boxer uit Winterswijk die jaren geleden na een inbraak waarbij hij de inbreker verwond had in no time in beslag genomen en ingeslapen is. Ondanks een afgesloten huis en bordjes her en der. En een thuis zijnde bewoner.malinois schreef:Ik heb t net aan een hondengeleider gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord/meegemaakt dat een hond in beslag werd genomen na bijten bij een inbraak waarbij alles afgesloten was en de bewoner niet aanwezig. Het ligt dus zeker aan de plaats.
Wat lees jij dan?

malinois schreef: Ik zeg toch dat t dus heel erg afhankelijk blijkt te zijn van wie de hondengeleider is en waar je woont.

Dat zou trouwens zo maar een een heel belangrijk punt kunnen zijn want je moet je hond onder controle hebben. Als je niet thuis bent kun je dat niet...marian* schreef:dagmar88 schreef:marian* schreef:Dan heeft hij zeker nog nooit gehoord van de Boxer uit Winterswijk die jaren geleden na een inbraak waarbij hij de inbreker verwond had in no time in beslag genomen en ingeslapen is. Ondanks een afgesloten huis en bordjes her en der. En een thuis zijnde bewoner.malinois schreef:Ik heb t net aan een hondengeleider gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord/meegemaakt dat een hond in beslag werd genomen na bijten bij een inbraak waarbij alles afgesloten was en de bewoner niet aanwezig. Het ligt dus zeker aan de plaats.
Wat lees jij dan?
Het enige verschil tussen Malinois' verhaal en het mijne is dat in Winterswijk de bewoner thuis was toen er ingebroken werd.
Of lees ik écht iets heel anders?

malinois schreef:Ik heb t net aan een hondengeleider gevraagd. Die had er nog nooit van gehoord/meegemaakt dat een hond in beslag werd genomen na bijten bij een inbraak waarbij alles afgesloten was en de bewoner niet aanwezig. Het ligt dus zeker aan de plaats.