Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

twee honden uitlaten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

twee honden uitlaten

Ongelezen bericht door sonja »

wie heeft er nog handige tips voor het uitlaten van twee honden te gelijk??
heb het 1 keer geprobeert maar vond het nou niet echt handig.
zijn ook best sterke jongens met zen tweeen en nog erg jong maar lijkt me zo fijn om ze niet meer appart uit te laten want dan kan ik veeel langer wandelen.
als mijn vriend thuis is gaan we lekker met zen alle en das veel leuker.
het probleem is alleen dat als ik zelf met beide ga lopen ze doorhebben dat ik maar twee handen heb en daar maken ze dankbaar gebruik van.
of ik wor uitelkaar getrokken of getekkeld door een riem ofzo en als we andere honden tegen komen , nou zet je dan maar schap.
terwijl ze zich beide keurig gedragen als ik ze appart uitlaat :evil:
iemad enig idee hoe ik het wat makkelijker maak??
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Heel veel belonen als het goed gaat (is ook een kunst, twee riemen vast en brokjes uitdelen) en als ze trekken achteruit lopen, ze naar je toe lokken met je stem, prijzen als ze dan komen, rondje draaien of een bochtje maken, prijzen en belonen en dan verder lopen. Als ze weer dreigen te trekken herhaal je dit. Je moet het echte trekken eigenlijk net voor zijn. Als ze netjes meelopen met een slappe riem prijzen en belonen.

Je zou ook voor allebei een gentle leader kunnen kopen.
sonja
Zeer actief

ja die hebben ze allebei al maar zodra ze merken dat er twee van hun en maar 1 van mij is dan is het full pull, :p:
heb ook geprobeerd te oefenen met mijn vriend erbij, hij liep dan alleen maar mee en ik had de honden.
en dan lopen die ettertjes keurig mee want de baas is er ook en daar wil je geen ruzie mee ;)
maar met mij alleen pff ik krijg het niet normaal voor elkaar
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Een riem gebruiken, aan beide halsbanden zit toch een metalen oog?? Een met de musketon haak vastmaken en vervolgens de riem door halen door het oog van de tweede halsband.
Wanneer ik hier een tweede hond heb, doe ik het altijd zo en het werkt perfect.
Afbeelding
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

sonja schreef:want de baas is er ook en daar wil je geen ruzie mee ;)
maar met mij alleen pff ik krijg het niet normaal voor elkaar
dan moet je beginnen beter de baas te worden.
sonja
Zeer actief

daar had ik nog niet aan gedacht!!!!! :-D
ga ik zeker proberen maar als ik ze uitlaat, hebben ze dan wel genoeg ruimte om beide hun behoefte te doen of doe jij het alleen als je gewoon gaat wandelen?
ben&jessy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ben&jessy »

ik heb sinds kort ook twee honden, ik heb er voor gekozen om Ben rechts te trainen. dus dan heb ik aan elke kant een hond. is mijn in het verleden erg goed bevallen. 9want ben is nu nog te jong)vooral als ik mijn ouders hun honden erbij uit laat. die hebben er drie dus dan heb ik twee links en drie rechts. en het is zeker weten te doen.
maar dan is natuurlijk wel de belangrijkste basis dat IK de baas ben :ok:
trotse eigenaresse van 2 honden en 3 katten
ben en jessy
Afbeelding
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Ik heb ze met een neckline aan elkaar zitten, dat is een lijntje van ongeveer 20 cm met aan beide kanten een musketon die je vast maakt aan de halsband. Ik moet zeggen dat dit perfect lukt.

Groeten Mirella
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mirella* schreef:Ik heb ze met een neckline aan elkaar zitten, dat is een lijntje van ongeveer 20 cm met aan beide kanten een musketon die je vast maakt aan de halsband. Ik moet zeggen dat dit perfect lukt.

Groeten Mirella
:? Dat verplicht je ze dus om de hele weg vlak naast elkaar te lopen? Lijkt me ook niet preetig voor ze...
Ik heb gewoon twee riemen. Laika trekt niet, Nelson is lerende ( :roll: ), echt geheel ontspannen wandelen is er nog niet bij, maar dat komt wel! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
ben&jessy
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ben&jessy »

nee mijn honden zijn alleen maar vast het kleine stukje naar het bos.....en ja dan moeten ze helaas wel naast lopen...maar dit is direct weer een goeie oefening. ik denk niet dat ze erg bewaar hebben want ze kunnen daarna zo hard rennen als ze willen. en aan de riem willen ze toch niets doen.
trotse eigenaresse van 2 honden en 3 katten
ben en jessy
Afbeelding
mirella*
Actief

Ongelezen bericht door mirella* »

Eline* schreef: :? Dat verplicht je ze dus om de hele weg vlak naast elkaar te lopen? Lijkt me ook niet preetig voor ze...
Ik heb gewoon twee riemen. Laika trekt niet, Nelson is lerende ( :roll: ), echt geheel ontspannen wandelen is er nog niet bij, maar dat komt wel! ;)
Ik loop zo ook alleen 's morgens en 's avonds, de andere twee wandelingen gaan we naar het bos waar ze lekker los kunnen. Dit is vooral handig als je een hand vrij wil hebben, soms heb ik ze ook ieder aan een uitlooplijn maar dat is dus niet zo handig als we bijvoorbeeld boodschappen gaan doen.
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

In het begin liep ik ook aardig te klungelen met 2 riemen + 2 sterke honden daaraan vast. Waren de riemen niet door elkaar door mijn onhandigheid, dan deden de honden wel een poging door lekker wild te gaan doen.
Inmiddels heb ik ze zover dat de één links loopt en de ander rechts. En ben ik handig geworden met riemen wisselen.
Onderling gekissebis aan de riem wordt door mij niet getolereerd, want dan ga ik geheid onderuit (maar dat hoeven zij niet te weten).
Per slot van rekening ben ik de baas.
Dodo
Actief
Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dodo »

Koop een tuig, is ideaal en makkelijk ;)
Die witte had een gewone riem en heeft nu een tuig, en loopt nu netjes mee :-D
Afbeelding
Scarlett
Actief

Ongelezen bericht door Scarlett »

Blijft zeuren hoor!
Wij hebben 3 honden, maar de 2 jongsten, 6 en 10 maanden, worden overdag door mij uitgelaten voor de lange ronden.
Het blijft echt goochelen met de riemen, maar 1 ding is bij mij absoluut verboden; SPELEN aan de riem!
Als ze dat eenmaal zouden doen, is het feest compleet.
Heb nu sinds kort wel een duo of twin riem. Dan heb je in ieder geval 1 hand vrij om jezelf bijv. aan een boom vast te houden als zij je arm eruit proberen te halen :P
Zo'n riem bevalt mij beter.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

ik heb gewoon 2 riemen, en ben heel handig geworden in het razendsnel omwisselen ervan. Oefening baart kunst.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik loop met drie honden, soms zelfs met 4. Maar ik moet zeggen dat ik hier in het begin ook het vermaak van de buurt was hoor. Nu gaat het goed, maar het gaat gewoon het beste als ik ze apart uitlaat. Maar dat kan niet altijd.

Dus als aanmoediging, ooit gaat het je lukken :mrgreen: . Toen ik mijn eerste hond kreeg als pupje kon ik niet eens fatsoenlijk met 1 hond lopen. Hij croste door de prikbosjes, en ik bond iedereen aan elkaar vast met die flexilijn omdat hij om iedereen heen rende.

Nu dus niet meer aan een flexilijn maar een lijn van twee meter, voor iedere hond apart. Dus niet aan elkaar vast. En een gewone halsband. Eentje trekt nog een beetje aan de riem, maar daar ben ik mee begonnen met clickeren en dat gaat als een speer, terwijl ik al heel lang met iets anders bezig was wat niet hielp.

Maar ik loop ook elke dag zeker twee keer apart met iedere hond. Ik ben wel versleten na al die wandelingen maar zolang het nodig is hou ik het maar vol. Het is ook gewoon leuk om met elke hond apart iets te doen, je kunt ook van alles oefenen onderweg.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Eline* schreef:
mirella* schreef:Ik heb ze met een neckline aan elkaar zitten, dat is een lijntje van ongeveer 20 cm met aan beide kanten een musketon die je vast maakt aan de halsband. Ik moet zeggen dat dit perfect lukt.

Groeten Mirella
:? Dat verplicht je ze dus om de hele weg vlak naast elkaar te lopen? Lijkt me ook niet preetig voor ze...
Inderdaad. Deze optie heb ik ook heel kort overwogen maar ben er heel snel vanaf gestapt. Sowieso is het al niet erg praktisch bij het doen van de behoefte, ik kan ze niet goed apart corrigeren mocht dat nodig zijn en makkelijk is het ook niet echt bij een teefje van 12 kilo en een reu die 10 kilo meer weegt en 10 cm groter is.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik loop dus gewoon met twee aparte riemen, allebei van 1.10 meter. Cyntha meestal links en Bayko rechts. Voor als ze in de knoop raken gebruik ik het woord 'wisselen', dan blijven ze stil staan, haal ik de riemen uit elkaar en zorg ik dat ze weer op de goede plaats lopen.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik heb een riem en twee honden die er aan vast zitten.
Ik was een keer die andere riem kwijt dus toen moest ik wel met een riem. Inmiddels heb ik de andere riem gevonden, maar met 1 riem vind ik het veel makkelijker je handen zijn anders zo vol :mrgreen:
Ik heb ze geleerd niet te trekken, ze lopen bijna altijd voor me met z'n tweetjes.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier ook gewoon allebei aan een eigen riem.
Je wordt idd super handig in het omwisselen van de riemen.
Het went echt, geloof me. :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik heb hier happy aan een schietlijn en de pup aan een puppy riem
ze vragen buiten of ik aan doggie dance doe wat een gedoetje joh de pup gaat onder happy door er overheen om de bomen ze probeert om constand naast happy te lopen als het zo door gaat probeer ik ook 1 riem maar ja pups moeten nog leren he dus hou hoop :roll:
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Ik heb ze allebei aan een aparte flexlijn, en soms voel ik me net een paardenmenner. Zo'n gesplitste riem is alleen handig als je je andere hand vrij moet hebben, maar de honden vinden het niet prettig.
Soms raakt de boel wat in de war, maar dat gebeurt ook als we met z'n tweeen lopen en de lijnen te lang laten.
Farin
nieuw lid

Ongelezen bericht door Farin »

Wordt ze te baas, neem koekjes mee als beloning als ze iets doen.

De manier van hoe ik ze doe is: 2 trekriemen in 1 hand.
Soms ook wel een 1 riem in elke hand. 8O
henny
Actief

Ongelezen bericht door henny »

Ik zou ze gewoon apart uitlaten, kost wat meer tijd maar je loopt veel meer ontspannen en je kan onderweg nog wat oefeningen doen ook.... ;)
Yvonne Bekkers
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yvonne Bekkers »

Ik laat mijn twee honden ook gewoon tegelijk uit aan twee riemen, en twee lederen halsbanden.
Ik gebruik zelf niet eens een slipketting of iets dergelijk
(heb ik niks op tegen overigens, maar de haren breken er van af en dat vind ik zonde)
En het gaat super.

Bij elkaar wegen mijn honden ongeveer 90 kilo, maar ik heb eigenlijk geen enkel probleem.
Ook niet als ik andere honden tegenkom.
En geloof me als ze alle twee echt wilen, blijf ik nergens meer.....
Wel train ik (nog) steeds met ze.
Groetjes Yvonne,

en een poot van Beer en Kenza
www.vanberinishofke.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”