Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt 2 personen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Hond bijt 2 personen

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:Bij mij is de politie zelf gebeten door Wuilus. Mijn vader had zijn balkon open midden in de nacht op de eerste verdieping aan de straat. Hond lag daar graag en er zat een muur omheen van 1,5 meter dus dat kon verder ook geen kwaad. Is de politie snachts over die muur geklommen om te kijken of alles goed was. Mijn pa hoorde de hond iemand aanvallen, hoorde een auto wegrijden en een man schreeuwen.

Vragen de buren de volgende morgen wat de politie kwam doen...... :ugh:

3 dagen later kreeg mijn pa een brief. Of hij het balkon snachts dicht wilde houden ivm een inbraakgolf in de buurt. Verder niks meer over gehoord. :LOL:
:LOL: Tip tegen inbraak om de balkondeur dicht houden terwijl de politie zelf al niet binnen komt. :LOL: Gek dat ze niet eerst even aanbellen.? :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

dagmar88 schreef:
toots schreef: Jeetje. Ja dan zou ik in eerste instantie wel kapot schrikken.
Heeft hij nog iets meen kunnen jatten?
Iig heb je in dit geval dan wel geluk gehad dat de inbreker geen aangifte gedaan heeft en dat hij er levend vanaf is gekomen :wink:
En dat hij idd geen aangiften gedaan heeft haha dat is ook wel begrijpelijk.

Nee, die zijn niet verder dan de gang gekomen.
Had er ook nooit bij stilgestaan wat er zou kunnen gebeuren, dus met het idee dat je maar beter als eerste bij de politie kunt zijn aangifte gedaan.

Ja. Maar dat is denk het verstandigst op dat moment.
En het feit dat je niet thuis was zal ook wel hebben kunnen helpen als de dader wel aangiften had gedaan. Maar dan zou het sowieso wel een heel dom iemand geweest zijn als die zich gemeld had. Men blijft maar mooi uit iemands huis. Als je niet thuis bent kun je je hond ook niet in bedwang houden. Die inbreker kreeg een koekje van eigen deeg. En hopelijk heeft hij er van geleerd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief

Van mij mag een inbreker even lekker aan gort gebeten worden hoor.Risico van het vak zullen we maar zeggen. Misschien toch meer een leermomentje dan een taakstrafje.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xantos blafte nooit... die stond je stil (hooguit heel zacht grommend soms) op te wachten... ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen. Als hier iemand inbreekt dan gaat er een alarm van hondengeblaf af voordat hij binnen is . Ik kan me echt niet voorstellen dat een inbreker dat hoort en denkt ik ga toch lekker naar binnen.

Maar misschien met oudere honden die dieper slapen en er dan ineens iemand voor hun neus staat?

Niet alle honden zullen blaffen.
Daarbij hebben sommige honden een lullig blafje.

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:Bij mij is de politie zelf gebeten door Wuilus. Mijn vader had zijn balkon open midden in de nacht op de eerste verdieping aan de straat. Hond lag daar graag en er zat een muur omheen van 1,5 meter dus dat kon verder ook geen kwaad. Is de politie snachts over die muur geklommen om te kijken of alles goed was. Mijn pa hoorde de hond iemand aanvallen, hoorde een auto wegrijden en een man schreeuwen.

3 dagen later kreeg mijn pa een brief. Of hij het balkon snachts dicht wilde houden ivm een inbraakgolf in de buurt. Verder niks meer over gehoord. :LOL:
:LOL: Tip tegen inbraak om de balkondeur dicht houden terwijl de politie zelf al niet binnen komt. :LOL: Gek dat ze niet eerst even aanbellen.? :piew:
Mogelijk verwachtte ze een inbreker, dan is eerst even aanbellen niet de handigste actie. En een hond is met een smakelijk lapje vlees vaak prima stil te krijgen, als je weet dat iemand zijn balkondeur vaak open heeft staan zijn sommige inbrekers daar best toe in staat.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Domor schreef:
bouvierpoedel schreef:

Mogelijk verwachtte ze een inbreker, dan is eerst even aanbellen niet de handigste actie. En een hond is met een smakelijk lapje vlees vaak prima stil te krijgen, als je weet dat iemand zijn balkondeur vaak open heeft staan zijn sommige inbrekers daar best toe in staat.
Het gevoel van veiligheid is ook wat waard natuurlijk.
Voor de ene kan dat een teddybeer zijn en voor een ander een hond.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL:

Nou, echt dat ik m'n balkondeur niet dicht doe 's zomers hoor. Nu is het balkon ook een kattenren.
Eer je door die hele stellage heen bent geklommen en de boel kapot hebt gemaakt hangt er wel één in je broek ja :19:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Veel rassen, waaronder berghonden, staan niet te schreeuwen bij een hek of voordeur.
Die wachten je rustig op. :engel:

Precies. Niet blaffen hoort bij een tosa.

Die lag zich gewoon te verkneukelen op de deurmat volgens mij :mrgreen:
Hij is herplaatst en bij vrienden een uitstekende, doodstille, waakhond geweest.
Liggen en kijken was afschrikwekkend genoeg.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Heavy schreef:Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen. Als hier iemand inbreekt dan gaat er een alarm van hondengeblaf af voordat hij binnen is . Ik kan me echt niet voorstellen dat een inbreker dat hoort en denkt ik ga toch lekker naar binnen.

Maar misschien met oudere honden die dieper slapen en er dan ineens iemand voor hun neus staat?
Max liet je rustig binnen om je vervolgens vast te pinnen. En dat was een Cocker/Labradorkruising.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wuilus was zwart en die wachtte je gewoon op. Kom maar binnen hoor. Niks gillen bij de deur. Opstaan. Kijken en dan evt handelen als het een man was. Vrouwen had ze niks tegen. Dus die mochten altijd binnen. Mannen was individueel en op voorkeur. Soms moest ik haar vastbinden aan de verwarming en soms was ze lief en vrolijk.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:Xantos blafte nooit... die stond je stil (hooguit heel zacht grommend soms) op te wachten... ;)
Finn was er ook zo een ja.
Een "stille". Als hij iets buiten niet vertrouwde stond hij op en keek uit het raam, en bij echt niet vertrouwen kwam er een diepe brom. Dat deed hij op de plaats ook. Hij sloeg nooit snel aan. Heb zelf nog wel eens gezegd dat dat juist de wakers zijn waar je voor moet uitkijken.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Fila's blaffen ook niet en ze slapen diep. Vandaar dat ze er van die Braziliaanse terriertjes bij hebben lopen om ze wakker te krijsen :mrgreen:
Hier thuis neemt Micron daar de honneurs voor waar :lol1:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:Fila's blaffen ook niet en ze slapen diep. Vandaar dat ze er van die Braziliaanse terriertjes bij hebben lopen om ze wakker te krijsen :mrgreen:
Soort van portier die de beveiliging moet wakker maken . :LOL: :LOL:
Heb hier zo'n bouvier lopen die 1 oog optilt en denkt dat het nog wel even kan duren. :engel:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:
Tineke schreef:Fila's blaffen ook niet en ze slapen diep. Vandaar dat ze er van die Braziliaanse terriertjes bij hebben lopen om ze wakker te krijsen :mrgreen:
Soort van portier die de beveiliging moet wakker maken . :LOL: :LOL:
Heb hier zo'n bouvier lopen die 1 oog optilt en denkt dat het nog wel even kan duren. :engel:
Nou inderdaad , op die grote fazenda's in Brazilië liep er standaard een keffer rond om ze wakker te maken als er onraad was.
Leuk voor de inbrekers , zien ze zo'n klein keffertje denken ze het kan wel tot de grote jongens er zich mee komen bemoeien :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Voor de mensen die denken zeggen dat hun hond blaft als er vreemde komen, doen ze dat dan ook als jij er niet bent? Voor mijn werk haal ik thuis honden op. Blaft de hond bij binnenkomst, weet ik meteen dat er een baas thuis is. Wordt er niet geblaft, dan is de baas ook nooit thuis :LOL:
En dat zijn allemaal bazen die zeggen dat de hond waaks is. Ja, tot het baasje van huis is haha.

Noah is ook zo een mislukte waker. Blaft als de deurbel gaat, maar blaft nooit als ik thuis kom. Geloof ook niet dat ze ooit wat zal doen, ze is gek op mensen.
Perry en Noah

Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ninthe blaft absoluut als ik er niet ben. Pas ook weer bevestigd gekregen van de mannen die de noodtrappen kwamen schoonmaken toen ik er niet was (de honden kunnen de noodtrappen zien vanaf het dakterras). Die vertelde later hoe grappig ze aan het blaffen tegen hen was geweest.
dagmar88
Zeer actief

duitse herder schreef:Voor de mensen die denken zeggen dat hun hond blaft als er vreemde komen, doen ze dat dan ook als jij er niet bent? Voor mijn werk haal ik thuis honden op. Blaft de hond bij binnenkomst, weet ik meteen dat er een baas thuis is. Wordt er niet geblaft, dan is de baas ook nooit thuis :LOL:
En dat zijn allemaal bazen die zeggen dat de hond waaks is. Ja, tot het baasje van huis is haha.

Noah is ook zo een mislukte waker. Blaft als de deurbel gaat, maar blaft nooit als ik thuis kom. Geloof ook niet dat ze ooit wat zal doen, ze is gek op mensen.
:denken: Dat is toch de bedoeling?
Ze zijn hier waaks ja, maar blaffen om niks is niet nodig.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Hier word er zeker geblaft. Als er mensen op het erf komen die hier al jaren dagelijks komen, dan gaan ze zo tekeer als we er niet zijn dat die er zelfs bang van worden. Die durven onder geen beding naar binnen te stappen. Of ze dan echt zullen toeslaan weet ik niet. Maar we gaan dat ook maar niet uitproberen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Eva krijste gewoon als er mensen kwamen. Die werd helemaal giftig en bij haar kreeg je nog geen hand door de deur.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:Heavy blaft tegen mijn dochter als die thuiskomt. En dan ziet ze haar aan komen lopen door de ramen :roll: elke dag .
Dat is waarschijnlijk gewoon opwinding.
Toots blaft ook enkel als één van ons thuis komt uit blijdschap/Enthousiasme wild kwispelend.
Als een vreemde komt wacht meneer heel rustig en als hij het echt niet vertrouwd kruipt hij helemaal weg. Als waak blaffer compleet ongeschikt dus.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:Voor de mensen die denken zeggen dat hun hond blaft als er vreemde komen, doen ze dat dan ook als jij er niet bent? Voor mijn werk haal ik thuis honden op. Blaft de hond bij binnenkomst, weet ik meteen dat er een baas thuis is. Wordt er niet geblaft, dan is de baas ook nooit thuis :LOL:

Jazeker met 300% inzet.
Alleen als t moet overigens niet bij elke kranteboer of postbode.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

malinois schreef:

Jazeker met 300% inzet.
Alleen als t moet overigens niet bij elke kranteboer of postbode.
M'n ouders hadden vroeger een DH.
Daar moest je toch al in een jute pak en een stok in je hand aankomen voor wat respons.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

die van mij zijn niet van die blafferds. maar soms als ik ga paardrijden, hoor ik hun geblaf door bergen en dalen galmen :80:
'op het huisje passen ' wordt dan echt heel serieus genomen. Overigens zal Amber niks doen, hooguit zo oorverdovend tekeer gaan dat een insluiper het niet waagt door die geluidsbarrière heen te gaan. Van Kailen ben ik vrijwel zeker dat hij iemand zou grijpen. Maar ik denk niet dat iemand het gaat proberen bij twee woest blaffende herders die voor de poort staan :schrik:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier blaft alleen Amy wel eens als mensen vlak voor het raam staan (ook als ik er niet ben), maar ik weet zeker dat die niets zou doen als iemand binnen zou komen als ik er niet ben.
Amoz en Mila zijn alleen buiten in de tuin een beetje waaks - gek genoeg waakt Amy daar weer helemaal niet, de rollen zijn goed verdeeld dus - maar ook die zouden zeker weten niets doen als er ineens iemand in de tuin stond. Van Mila weet ik dat sowieso omdat het wel eens is gebeurd (een aannemer die ineens in de tuin stond), toen ik het eenmaal in de gaten had, stond ze met een speeltje blij voor zijn neus te kwispelen. :mrgreen: Amoz zou het niet vertrouwen, maar gaat dat dan uit de weg.
Als ik echt met iemand ruzie zou krijgen, zou Mila denk ik wel blaffen (bluf/opwinding), Amoz en Amy zouden waarschijnlijk achter mijn benen angstvallig wachten tot ik het zelf had opgelost.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa blaft alleen als Tay ook in huis is, telt dat ook? :LOL: Bij haar merk je meer dat er iets is als ze gaat grommen. Tay maakt het niet uit, hij is waakser als ik alleen thuis ben, maar als ik ook weg ben blaft hij ook. Hij herkent de mensen zonder ze te zien, zo mogen buren en bezoek van de buren dat vaker komt door de poort lopen zonder dat hij aanslaat. Een vreemde kan alleen over de stoep lopen, zodra die richting de poort of auto loopt gaat hij blaffen. (En dat kan hij niet zien vanuit kennel, schutting ertussen en zo'n 30 meter)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

malinois schreef:

Jazeker met 300% inzet.
Alleen als t moet overigens niet bij elke krantenboer of postbode.
Precies, hier ook. De bezorgdiensten konden na een paar keer zelfs pakketten een stukje van de kennel onder het afdak zetten. Laatst had ik gevraagd of een bekende de honden wilde uitlaten, maar die kwam niet eens in de buurt van Dico.
Zo kwamen de mensen die ons huis hebben gekocht een keer langs omdat ze nog wilde kijken, wij waren op dat moment bij de overburen. Die man liep achterom en kreeg de schrik van zijn leven :LOL: . Met de bezichtigingen hadden we namelijk alles wat met de honden te maken had helemaal 'weggepoetst'.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils bewaakt mij ja en niet het huis, dus als ik niet thuis ben dan blaft hij niet, wat nog niet wil zeggen dat je onbeschadigd naar binnen kunt :wink: Sneeuw trekt wel de bek open een soort van squeeck
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

vanmorgen weer een kindje zwaar verwond door een hond.......hopelijk geen blijvend letsel

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Eefje83 schreef:vanmorgen weer een kindje zwaar verwond door een hond.......hopelijk geen blijvend letsel

Wat erg, ik zag op de regio fb al iets voorbijkomen ja. Ouders verklaren dat er geen sprake was van pestgedrag en dat de hond geen bijtverleden had. Ging om een stafford ook.

Vreselijk, het zal je maar gebeuren he.. Brr nachtmerrie.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”