Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flexi vs. Lange lijn. Gekke hond!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Riromi
Actief

Flexi vs. Lange lijn. Gekke hond!

Ongelezen bericht door Riromi »

Ik wist wel dat ik een vreemde en eigengereide hond heb. Maar dit is dan ook wel typisch:
We lopen altijd met een gewone lijn. Ik heb 'm altijd zo veel mogelijk in een ontspannen lusje hangen.

Ik probeer zoveel mogelijk met haar te huis tuin en keuken batten. (Als ik dat zo mag noemen). Ik heb nog nooit een echte workshop bij kunnen wonen, maar heb wel de boeken en alles van internet gelezen. Wanneer haar hormonen niet al te veel opspelen kan ik erg goed met haar Batten.

Alleen die lange lijn..... omdat die lange lijn altijd in een ontspannen boogje hangt, hangt die altijd wel ergens tegen haar vacht aan. Met als resultaat dat ze zich er enorm door gehinderd voelt. Ze gaat scheef lopen, schrikt als die door de wind tegen haar aantikt, ze draait ineens een snel rondje om de lijn te ontwijken. Kortom gedurende een lange periode is ze meer bezig geweest met de lijn dan met ontspannen snuffelen.

Sinds gisteren gebruik ik maar de flexi. Daar wandel ik normaal gesproken nooit mee en lag te verstoffen in de kast. Maar wat heeft ze ontspannen gewandeld haha. Geen gedraai, geen scheef geloop...etc etc. De spanning van de flexi is natuurlijk in het geheel niet waar het principe vanuit gaat. Maar voor mijn suffie werkt het voor nu.... gek, gevoelig, beestje!
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Flexi vs. Lange lijn. Gekke hond!

Ongelezen bericht door *Skye* »

Als het voor jullie werkt is het goed toch? Ik ben zelf niet zo van de bepaalde methodes volgen. Ik doe wat werkt (of nouja, ik probeer te doen wat werkt ;))

Lekker genieten van het samen relaxed wandelen met de flexlijn.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Even een tussendoor vraag
Draagt ze met de lange lijn een halsband of een tuig?
Afbeelding
Riromi
Actief

Met een tuig uiteraard. Met halsband vind ik de klap op de hals te groot op die meters afstand.
Het komt erg zelden voor, en ze luistert erg goed als ik stop zeg... maar ze zal maar net 1 drukke bui hebben en *kloek* zeggen op het einde.... ;)

Op de HS hadden we de 'kom voor' altijd op een halve meter afstand met halsband en riempje. Zij ging dan ook altijd scheef zitten om het riempje tegen haar vacht maar te mijden. Gekke hond. Zonder riempje zat ze kaarsrecht voor me. Bij de beginners uiteraard met riempje dan ook op examen zoals geoefend, en ja hoor weer scheef. :-D

Sorry voor de late reactie, had pas laat in de gaten dat er reacties op waren.
Riromi
Actief

*Skye* schreef:Als het voor jullie werkt is het goed toch? Ik ben zelf niet zo van de bepaalde methodes volgen. Ik doe wat werkt (of nouja, ik probeer te doen wat werkt ;))

Lekker genieten van het samen relaxed wandelen met de flexlijn.
Dank u!
Ja lastig vind ik het wel soms om de methodes die ik gebruik als houvast los te laten. Ik heb het idee dat zij (itt tot mijn andere hond) wat lichte druk op de lijn ook juist wel fijn vind. Zodat ze nog wat in contact met me staat. Ik zie het als aanleuning met een jong paard, alleen heeft deze teef wat mentale aanleuning nodig. En wat vachtvrijheid :-p
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sas »

wat is batten?
Afbeelding
Riromi
Actief

Een werkwoord gemaakt van BAT :p
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”