Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje oude vrouw zwaargewond door pitbull

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Het is mooi weer, dus killer mocht weer eens lekker naar buiten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2597 ... aan__.html

BREDA - Een hond van een oude vrouw vecht voor zijn leven na een aanval van een Amerikaanse pitbull terriër. In het Bredase Zaartpark werd het beestje aangevallen.

Beide honden liepen los toen de pitbull aanviel. ,,Het was een horrorgezicht en het is een wonder dat hij nog leeft”, zei Corry van der Pluijm, schoondochter van de 88-jarige eigenaresse, tegen BN DeStem. De schedel van het beestje was zichtbaar door de beten van de agressieve hond. De eigenaresse van de pitbull ging er direct na het incident vandoor.

Ontzet zette de schoondochter dinsdag na de operatie een foto op Facebook.

De politie kan pas ingrijpen als een baasje de hond commandeert om aan te vallen. Dat zou in dit geval niet zijn gebeurd.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Hondje oude vrouw zwaargewond door pitbull

Ongelezen bericht door LongFields »

De hond is in de schouder gebeten en dan zou de schedel zichtbaar zijn geweest door deze beten? Lijkt me wat onwaarschijnlijk, een hoog Televaaggehalte weer.
Dat neemt niet weg dat het natuurlijk niet niks is, de verwondingen die deze hond heeft opgelopen.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Het zal weer eens niet zo'n Cesar Millan met z'n hond zijn.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Gaat weer lekker. En weer er meteen vandoor gaan. Wat een walgelijke mensen zijn dat ook. :kotz: Niet even een bejaarde vrouw met haar gewonde hond bijstaan.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marco88 schreef: De politie kan pas ingrijpen als een baasje de hond commandeert om aan te vallen. Dat zou in dit geval niet zijn gebeurd.
Dit is volgens mij ook gelul van de bovenste plank.
Er worden honden om veel minder al in beslag genomen. Die willekeur bij bijtincidenten van honden vind ik echt zó bizar.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ah gosh die foto :blauwoog:
LongFields schreef:
Marco88 schreef: De politie kan pas ingrijpen als een baasje de hond commandeert om aan te vallen. Dat zou in dit geval niet zijn gebeurd.
Dit is volgens mij ook gelul van de bovenste plank.
Er worden honden om veel minder al in beslag genomen. Die willekeur bij bijtincidenten van honden vind ik echt zó bizar.
Echt hé. En toch lees je heel erg vaak dat je bij de politie geen aangifte kan doen om ..... (vul maar wat leuks in!) Net als hier :hmmm:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Bah, je krijgt steeds meer een hekel aan dit soort honden. Het gedrag van de eigenaresse zegt ook al weer meer dan genoeg.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Yara schreef:Gaat weer lekker. En weer er meteen vandoor gaan. Wat een walgelijke mensen zijn dat ook. :kotz: Niet even een bejaarde vrouw met haar gewonde hond bijstaan.
Misschien zit daar wel de angel .?? Dat veel van die asociale schijtbakken daarom zo'n joekel aanschaffen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

_Tiny_ schreef:Oude vrouw.... Waarom moet dat er eigenlijk bij staan? Is het minder erg als het een jonge vrouw is?
Het is gewoon iemand zijn hond en het is erg genoeg.
Als er een bejaarde verkracht is vinden de meeste dat ook net een stukje erger. Zwanger, in een rolstoel, geestelijk gehandicapt net zo. Inderdaad niet heel logisch maar aan de andere kant ben je minder snel en heb je toch bij veel dingen hulp nodig? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook vaak extra sneu vind :ugh:
Manuma
Zeer actief

Ja dat snap ik. Ik vind het ook wat dramatisch en toch merk ik dat ik het dan net ietsje sneuer vind :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Manuma schreef:Ja dat snap ik. Ik vind het ook wat dramatisch en toch merk ik dat ik het dan net ietsje sneuer vind :engel:
Tuurlijk vinden we dat allemaal dat het iets erger, zieliger en triester is bij gehandicapten , ouderen , kinderen ,puppie's .
Ze kunnen moeilijk zeggen dat het ouwe wijf toch een kutcrimineel was of dat ze haar eigen kinderen mishandeld heeft. :engel:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

_Tiny_ schreef:
Manuma schreef:
_Tiny_ schreef:Oude vrouw.... Waarom moet dat er eigenlijk bij staan? Is het minder erg als het een jonge vrouw is?
Als er een bejaarde verkracht is vinden de meeste dat ook net een stukje erger. Zwanger, in een rolstoel, geestelijk gehandicapt net zo. Inderdaad niet heel logisch maar aan de andere kant ben je minder snel en heb je toch bij veel dingen hulp nodig? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook vaak extra sneu vind :ugh:
Het is niet zo relevant hoe oud de baas is. Ik heb de indruk dat het erbij wordt gezegd om het verhaal nóg wat smeuiger te maken en ik hou niet van die stijl.
Het is allemaal erg, maar wat het verschil maakt is dat een oude vrouw, of een jong kind, of bijvoorbeeld een persoon met een handicap, veel hulp behoevender is. Iemand achter laten met een zwaar gewonde hond is belachelijk, maar een beetje fit volwassen persoon kan vlot handelen. Een vrouw van bijna 90 achterlaten met haar zwaar gewonde hond dat vind ik echt nog veel en veel onbeschofter. Het is maar de vraag of die persoon voldoende zelf redzaam is om zo'n situatie snel op te kunnen lossen. Van mij zou zo'n actie hetzelfde bestraft mogen worden als het verlaten van een ongeval. Idioot gewoon. Net als ergens afgelopen jaar met dat blinde stel. Dat dóe je toch gewoon niet! :boos:
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Nou dat inderdaad. Ik mot die televaagschrijftstijl ook niet maar als het er om gaat of het verschil maakt dat het een oud iemand is of een jong iemand: ja, dat maakt verschil.
Mijn omaatje zou echt niet goed weten wat ze zou moeten doen en die is alleen nog maar heul oud. Niet dementerend, niet slecht ter been, gewoon oud. En enkel door die leeftijd toch een heel stuk minder weerbaar geworden. Dat was twintig jaar geleden echt anders geweest
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

_Tiny_ schreef:
Manuma schreef:
Het is niet zo relevant hoe oud de baas is. Ik heb de indruk dat het erbij wordt gezegd om het verhaal nóg wat smeuiger te maken en ik hou niet van die stijl.
Wat verwacht je anders van de Televaag...
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het stond ook in de krant hier ja. En dan die reacties op internet onder dat artikel he..
een bloemlezing:
  • Het is zonde het hondje,vriendin heeft een pitpull maar dat is echt een knuffelbeer(mens&dier). Honden worden niet vals geboren. Aanleg kan wel maar met juiste opvoeding geen probleem. Mensen nemen beesten zonder besef, die moeten afgeschaft worden. Weten waaraan je begint en goed opvoeden!!
  • honden worden niet vals geboren. Met juiste opvoeding en weten hoe doet wonderen. Ken hele lieve pitbull en rottweiler (niet van mijzelf) liggen op schoot bij me&doen andere mensen/ dieren niets. Mensen die niet weten hoe opvoeden van moeilijke rassen moet, mogen er niet aan beginnen!
  • Voor de dodo's onder de mensen! Ik heb een Amerikaanse "pitbull" en een dochtertje van een jaar! Mijn hond is al 5 keer gebeten door in de volksmond genoemde "perfecte gezinshonden". het gaat perfect en zelfs met een gescheurde kruisband deed hij naar niemand nog steeds niks!
  • Op de hondenschool mag ik vaak les geven aan allerlei bull-achtigen. Schatten van beesten! Honden worden niet vals geboren, maar vals gemaakt door valse eigenaren.
Manuma
Zeer actief

Vooral die van die hondenschool.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

sbientje schreef:het stond ook in de krant hier ja. En dan die reacties op internet onder dat artikel he..
een bloemlezing:
  • Het is zonde het hondje,vriendin heeft een pitpull maar dat is echt een knuffelbeer(mens&dier). Honden worden niet vals geboren. Aanleg kan wel maar met juiste opvoeding geen probleem. Mensen nemen beesten zonder besef, die moeten afgeschaft worden. Weten waaraan je begint en goed opvoeden!!
  • honden worden niet vals geboren. Met juiste opvoeding en weten hoe doet wonderen. Ken hele lieve pitbull en rottweiler (niet van mijzelf) liggen op schoot bij me&doen andere mensen/ dieren niets. Mensen die niet weten hoe opvoeden van moeilijke rassen moet, mogen er niet aan beginnen!
  • Voor de dodo's onder de mensen! Ik heb een Amerikaanse "pitbull" en een dochtertje van een jaar! Mijn hond is al 5 keer gebeten door in de volksmond genoemde "perfecte gezinshonden". het gaat perfect en zelfs met een gescheurde kruisband deed hij naar niemand nog steeds niks!
  • Op de hondenschool mag ik vaak les geven aan allerlei bull-achtigen. Schatten van beesten! Honden worden niet vals geboren, maar vals gemaakt door valse eigenaren.
Die honden zijn toch bewust gefokt met deze specifieke afwijking in de hersenen.
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

korthaar schreef:
Die honden zijn toch bewust gefokt met deze specifieke afwijking in de hersenen.
Zeker. En een kaakklem wat wel weer handig is want dan kan je ze gewoon 's avonds aan een tak te slapen hangen. :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:lol1: Ik vraag me dan altijd af hoe ik mijn pup van 6 maanden "vals" moet hebben gekregen?
Slaan? Te veel laten winnen met trekspelletjes? Voordoen? Pak de swiffer roepen?
Een labrador zou dan ook de swiffer pakken in plaats van je dom aan staan kijken? :mrgreen:
korthaar schreef: Die honden zijn toch bewust gefokt met deze specifieke afwijking in de hersenen.
Werden.
En nee, niet specifiek; ze zijn grenzeloos, kennen geen zelfbehoud en hebben een kort lontje.
Het zijn extreme honden. Hond agressie kan daar een onderdeel van zijn.

Zo ongeveer de helft is niet hond-agressief en kennelijk gooien de bazen het dan graag op hun geweldige opvoedingskwaliteiten :U:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

sbientje schreef:het stond ook in de krant hier ja. En dan die reacties op internet onder dat artikel he..
een bloemlezing:
Oh boy, krijgen we die weer :schrik:
Ze zou dit even moeten lezen............. KLIK
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef::lol1: Ik vraag me dan altijd af hoe ik mijn pup van 6 maanden "vals" moet hebben gekregen?
Slaan? Te veel laten winnen met trekspelletjes? Voordoen? Pak de swiffer roepen?
Een labrador zou dan ook de swiffer pakken in plaats van je dom aan staan kijken? :mrgreen:
korthaar schreef: Die honden zijn toch bewust gefokt met deze specifieke afwijking in de hersenen.
Werden.
En nee, niet specifiek; ze zijn grenzeloos, kennen geen zelfbehoud en hebben een kort lontje.
Het zijn extreme honden. Hond agressie kan daar een onderdeel van zijn.

Zo ongeveer de helft is niet hond-agressief en kennelijk gooien de bazen het dan graag op hun geweldige opvoedingskwaliteiten :U:
:ok:
Een hersenafwijking wil ik het niet noemen, een karakterkenmerk wel en helaas in die niet heel lekker functioneert in deze maatschappij.
Mijn honden hebben ook geen rem als het gaat om apporteren, die zouden zichzelf dood lopen als ik die grens niet bewaak. Ook niet gezond maar daar hebben ze alleen zelf last van dus je hoort niemand erover :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

een bloemlezing:
Die is zelf ook niet dom geboren maar op haar hoofd laten vallen als baby. :engel:
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik kan er echt niet tegen dat een eigenaar van een aanvallende hond wegloopt! Als je hond schade aan brengt aan wat of wie dan ook, neem dan je verantwoording!

Ik loop ook liever om als ik een pitbull, stafford etc tegen kom. Ik hoor veel te vaak dat deze honden andere honden aanvallen...
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Je zou daar maar als hoogbejaarde staan, je hondje bijna zien doodgaan voor je ogen en fysiek stomweg niet in staat zijn om dat beestje snel naar een dierenarts te brengen. De onmacht, dat moet vooral vreselijk zijn :ugh: Wat een hufterstreek.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Cinnepin schreef:Ik kan er echt niet tegen dat een eigenaar van een aanvallende hond wegloopt! Als je hond schade aan brengt aan wat of wie dan ook, neem dan je verantwoording!

Ik loop ook liever om als ik een pitbull, stafford etc tegen kom. Ik hoor veel te vaak dat deze honden andere honden aanvallen...
klopt, en de eigenaren van dit soort honden , lopen te vaak gewoon weg en laten je achter me je dode of zwaargewonde hond.
Afbeelding
Cinnepin
Zeer actief

Marco88 schreef:
Cinnepin schreef:Ik kan er echt niet tegen dat een eigenaar van een aanvallende hond wegloopt! Als je hond schade aan brengt aan wat of wie dan ook, neem dan je verantwoording!

klopt, en de eigenaren van dit soort honden , lopen te vaak gewoon weg en laten je achter me je dode of zwaargewonde hond.

Ja. Ik vraag me af, zullen ze geen enkel schuldgevoel hebben? :boos:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Arme hond, arme eigenares. Dat je hond een andere hond wil opknopen: ala. Maar wees dan ook zo'n held die niet wegloopt en de ander met de brokken laat zitten. Ik vind weglopen wel zo ontzettend laf!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Cinnepin
Zeer actief

Nanna schreef:
Cinnepin schreef: Ja. Ik vraag me af, zullen ze geen enkel schuldgevoel hebben? :boos:
Die zijn alleen maar bang dat Danger na incident nummer zoveel in beslag genomen en afgemaakt wordt. En ze houououououden zo veel van hem. Of ze hebben geen geld voor de dierenartsrekening, dat valt ook niet mee met een uitkerinkje.

Dat zou ook kunnen ja...
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Al die pitjes en stafjes verbieden en of lekker in laten slapen ben er helemaal klaar mee

90 procent is aso tokkie volk wat er mee loopt altijd een foute match

Maar in dit politieke correcte land moeten er nog 10000 incidenten en onschuldige honden gebeten worden
en ook wie draaien er op voor de dierenarts kosten............hier inde buurt was ook weer raak 2 pitjes los
hond tot groes gebeten tokkie gevlogen en 800 euro dierenarts kosten verder. :oohja:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Rocco schreef:Al die pitjes en stafjes verbieden en of lekker in laten slapen ben er helemaal klaar mee
Het is maar goed dat jouw mening niet bindend is :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”