Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eefje83 schreef:vanmorgen weer een kindje zwaar verwond door een hond.......hopelijk geen blijvend letsel
Wat erg, ik zag op de regio fb al iets voorbijkomen ja. Ouders verklaren dat er geen sprake was van pestgedrag en dat de hond geen bijtverleden had. Ging om een stafford ook.
Vreselijk, het zal je maar gebeuren he.. Brr nachtmerrie.
De hond krijgt een test, en daarna wordt er gekeken of hij terug kan naar het gezin.
Nou sorry, maar als een hond van me een kind zo erg bijt dat het zwaargewond naar het ziekenhuis moest dan hoefde ik hem echt niet terug.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
toots schreef:Zwaar gewond is volgens mij niet helemaal zeker.
Maar van mij kreeg de hond die een kind bijt wel een enkeltje naar de hemel.
het staat er en word zo door de politie gecommuniceerd dus dat is heus wel zeker anders zou het niet zo in de pers gebracht worden.
Je kunt er bij regio15 eigenlijk altijd wel van op aan dat de verslaggeving goed zit, het is geen telegraaf ofzo
toots schreef:Zwaar gewond is volgens mij niet helemaal zeker.
Maar van mij kreeg de hond die een kind bijt wel een enkeltje naar de hemel.
het staat er en word zo door de politie gecommuniceerd dus dat is heus wel zeker anders zou het niet zo in de pers gebracht worden.
Je kunt er bij regio15 eigenlijk altijd wel van op aan dat de verslaggeving goed zit, het is geen telegraaf ofzo
Dezelfde politie haaglanden die ook meldde dat er 2 mensen gebeten waren en dat is nu al anders want eentje werd onwel.
Een kind dat gebeten is is altijd naar. En als het kindje zwaar gewond is helemaal. Maar soms wordt er wel extreem overdreven door de politie Haaglanden e.o.
Hier was van de week een motorrijder tegen een paaltje tot stilstand gekomen voor de deur. De motor rijder is niet gewond geraakt. De politie kwam hier aan met 2 busjes, een auto, 1 motor en dan nog een ambulance en een fotograaf die kwam apart. De motor rijder mankeerde dus helemaal niets. En het paaltje tja die moet even vervangen worden. Het is dan wel geen telegraaf maar de politie maakt er wel vaak een veel groter drama van.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Je wordt niet zo maar met de ambulance met spoed afgevoerd. 112 meldingen laat zien, dat dit hier wel gebeurde. Het kind was dus dermate verwond, dat dat nodig was. Dat is dus zwaargewond, want dan mogen de sirene's aan.
Er staat dus niks geks in het artikel. Gewoon wat overeenkomt met de andere informatie.
Den Haag - In een portiekflat aan de Westenbergstraat zijn woensdagmiddag meerdere personen gewond geraakt bij een bijtincident.
Door nog onbekende aanleiding heeft een hond meerdere personen aangevallen en gebeten. Hulpdiensten werden hierop massaal gealarmeerd en er werd direct een grote afzetting gemaakt.
Twee personen raakten door het bijten gewond en zijn met spoed (A1) naar het ziekenhuis vervoerd.
De hond die gebeten had stond met zijn baasje op het balkon van de woning. Agenten in de woning hielden de deur van het balkon goed dicht, terwijl toegesnelde agenten van de hondenbrigade een plan van aanpak maakten en en met schilden de woning binnen gingen.
Uiteindelijk is de hond meegenomen door de politie. Het is vooralsnog niet bekend wat er met de hond gaat gebeuren.
Een hond heeft deze woensdag iets voor half zes 's avonds drie mensen gebeten op de Westenbergstraat in Den Haag. Twee daarvan moesten vanwege hun verwondingen naar het ziekenhuis.
Heavy schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niks zeggen over de hond hoeveel mensen hij heeft gebeten.
Het ligt aan de situatie.
Als hij om zich heen heeft staan bijten en iedereen beet die hij tegenkwam vind ik het een veel valsere hond dan wanneer hij in het nauw is gedreven en een persoon heeft gebeten en vervolgens de andere personen die zich ermee gingen bemoeien door op de hond te slaan of schoppen of bek open te trekken ook heeft gebeten.
Het ging om dat er verkeerde informatie verstrekt werd, om waarschijnlijk de situatie iets heftiger voor te doen dan het daadwerkelijk was. Er was uiteindelijk één iemand gebeten en één iemand onwel geworden. Er zijn geen 2 mensen zwaar gewond naar het ziekenhuis afgevoerd, omdat ze gebeten zijn door die valse hond.
Heavy schreef:Ik vind het eerlijk gezegd niks zeggen over de hond hoeveel mensen hij heeft gebeten.
Het ligt aan de situatie.
Als hij om zich heen heeft staan bijten en iedereen beet die hij tegenkwam vind ik het een veel valsere hond dan wanneer hij in het nauw is gedreven en een persoon heeft gebeten en vervolgens de andere personen die zich ermee gingen bemoeien door op de hond te slaan of schoppen of bek open te trekken ook heeft gebeten.
Het ging om dat er verkeerde informatie verstrekt werd, om waarschijnlijk de situatie iets heftiger voor te doen dan het daadwerkelijk was. Er was uiteindelijk één iemand gebeten en één iemand onwel geworden. Er zijn geen 2 mensen zwaar gewond naar het ziekenhuis afgevoerd, omdat ze gebeten zijn door die valse hond.
Heavy schreef:Nou dat je dus eigenlijk dom bent dat je de situatie heftiger vind als je leest dat er drie mensen zijn gebeten in plaats van 1 . Dat de hoeveelheid mensen die gebeten wordt niks zegt over de agressie van de hond of hoe gevaarlijk hij is .
Het geeft wel degelijk een ander beeld. Een hond die iemand bijt waarbij we niet weten wat er aan de hand was. Of een hond die gelijk 3 mensen heeft toe getakeld en dus echt uit zijn stekker is gegaan. Het zegt dus wel degelijk iets
Heavy schreef:Nou dat je dus eigenlijk dom bent dat je de situatie heftiger vind als je leest dat er drie mensen zijn gebeten in plaats van 1 . Dat de hoeveelheid mensen die gebeten wordt niks zegt over de agressie van de hond of hoe gevaarlijk hij is .
Het geeft wel degelijk een ander beeld. Een hond die iemand bijt waarbij we niet weten wat er aan de hand was. Of een hond die gelijk 3 mensen heeft toe getakeld en dus echt uit zijn stekker is gegaan. Het zegt dus wel degelijk iets
Yep, in het laatste geval is er sprake van het henhouse syndrome.
Nou nee dus . Waarom ga jij ervan uit dat een hond die 3 mensen bijt uit zijn stekker is gegaan? Daarvan weet je toch ook niet wat er precies aan de hand was ? Misschien hebben ze met z'n allen wel aan die hond staan rukken om hem van een persoon af te trekken en zijn er toen handen tussen gekomen. Is niet meteen automatisch zo dat die hond zei : hap nummer 1 en dan loop ik naar nummer 2 hap en dan nog eens naar nummer 3 hap .
Dat is dus wat ik bedoel.
Omdat de informatie die gedeeld word onjuist is en niet compleet gaan mensen daar zelf invulling aangeven dat was direct al zo in het toppic aangezien de vrouw direct al een tok was en de hond die maar liefst 3 mensen het ziekenhuis in heeft gebeten was gelijk helemaal verkeerd. Het bijten van één mens is al fout laat ik dat voorop stellen, maar het verhaal was niet compleet wat ik al eerder het toppic aangaf is dat we niet weten wat er aan vooraf is gegaan, er was ruzie en mogelijk heeft vrouw iets niet aan zien komen en is de hond in gaan grijpen/verdedigen, met 3 mensen werd dat als vreemd aanschouwd aangezien de vrouw de hond na een keer toe happen al in had kunnen grijpen, mogelijk is dat wel gebeurd? Snap je mijn punt nu?