Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaste oppas met een moeilijke hond..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanner
Zeer actief

Vaste oppas met een moeilijke hond..

Ongelezen bericht door Sanner »

en een moeilijke baas.. :tongue:

Ik ben benieuwd hoe jullie dat geregeld hebben. Kies je voor een pension/dagopvang, uitlaatservice, familie/vrienden, onbekende, huiskamerpension? En waarom?

Mijn honden zitten nu ook wel regelmatig alleen en dat kunnen ze prima maar nu heb ik een nieuwe baan en moeten ze wel erg veel alleen zitten. Ben nu dus over oppas aan het nadenken maar ik vind dat erg lastig. Kiwi en Jamie zijn heel makkelijk en vinden het overal wel prima maar Teun is dat niet, hij is erg eenkennig en heel snel gestrest. Ze gingen regelmatig mee naar het pension waar ik werkte, Teun is daar enorm gestrest maar dan ben ik er nog bij en zitten ze nooit in een kennel. Familie en vrienden kunnen best eens oppassen maar werken ook veel dus voor vast werkt dat ook niet. Uitlaatservice wil ik niet want ik ben veel te bang dat er wat gebeurd.. Dusss.. nou ja hoe doen jullie dat? :mrgreen:

Of ken je nog iets/iemand die aan al mijn eisen voldoet in de omgeving Nijmegen? :engel:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: Vaste oppas met een moeilijke hond..

Ongelezen bericht door Ptje »

Er is ook zo'n site waar ze oppas voor dieren aanbieden, ehm als ik me goed herinner is dat opoe.nl, probeer dat eens.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Sanner
Zeer actief

Ptje schreef:Er is ook zo'n site waar ze oppas voor dieren aanbieden, ehm als ik me goed herinner is dat opoe.nl, probeer dat eens.
Ja, ben wel benieuwd of iemand hier daar een positieve ervaring mee heeft? Je moet namelijk eerst een bepaald bedrag betalen..
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb een vaste oppas aan huis en dat bevalt echt heel goed. Hier hebben ze alle drie in meer of mindere mate een gebruiksaanwijzing.
Ze zijn sowieso veel relaxter als ze gewoon thuis kunnen blijven, en mijn oppas kent mijn honden inmiddels ook gewoon heel goed, weet hoe ik met ze omga en waar ze goed op moet letten. Dus ik kan ze bij haar met een heel gerust gevoel achterlaten.
Sanner
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik heb een vaste oppas aan huis en dat bevalt echt heel goed. Hier hebben ze alle drie in meer of mindere mate een gebruiksaanwijzing.
Ze zijn sowieso veel relaxter als ze gewoon thuis kunnen blijven, en mijn oppas kent mijn honden inmiddels ook gewoon heel goed, weet hoe ik met ze omga en waar ze goed op moet letten. Dus ik kan ze bij haar met een heel gerust gevoel achterlaten.
Dat is ideaal. Inderdaad, voor in ieder geval Teun zou het het fijnste zijn als hij gewoon in zijn eigen huis kan blijven. Maar ja, hoe vind je zo'n oppas?
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik heb de ongelooflijke mazzel dat er 2 vriendinnen in de buurt wonen die allebei niet werken. Die verdelen de Izzie-dienst door de week. En er is achtervang als zij niet kunnen.

Izzie schijt 7 kleuren als er een onbekende het huis binnen komt dus voor er iemand "bij" komt die haar kan uitlaten moet die eerst echt goed gekend zijn. Aan een uitlaatservice begin ik niet, daar is madam me iets te gevoelig voor. Ik heb er zelf eigenlijk meestal al een akelig gevoel bij als ik zo'n troep honden tegenkom op de hei. Ik ben een overbezorgde moeder :oeps:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Als ik weer aan het werk ga heb ik bedacht om Mika naar mijn schoonouders te brengen en Rani en Gol thuis te laten na een lange wandeling. Als dat niet zou werken zouden Mika en Rani overdag naar het asiel moeten, Gol is het liefste thuis.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Sanner schreef:
Ptje schreef:Er is ook zo'n site waar ze oppas voor dieren aanbieden, ehm als ik me goed herinner is dat opoe.nl, probeer dat eens.
Ja, ben wel benieuwd of iemand hier daar een positieve ervaring mee heeft? Je moet namelijk eerst een bepaald bedrag betalen..
Ik, de oppasdames zijn inmiddels verhuisd, maar heb toen meerdere mensen bericht gestuurd en alleen dit stelletje kon de datum waarop ik ze nodig had. Toevallig grote fan van Weimaraners, ook al had ik ze nodig als oppas voor de ukkies. Hebben altijd gratis opgepast;p boden ze zelf aan. Ook op Ivy hebben ze vaak gepast. Zelfs als het niet nodig was, omdat ze graag wilden wandelen met een hond. Ben eerst een keer langs gegaan, eerste keer dat Ivy daar bleef heeft ze een uur lopen loeien maar ging helemaal goed daarna. Elke keer als ik de honden wegbracht, waren ze helemaal blij als ze de oppasdames zagen. Vooral Ivy is erg verliefd op ze. En inmiddels hebben ze zelfs een dochter van Ivy :wink: Heb nu geen oppas meer nodig, maar anders zou ik het weer via zo´n site doen.
Afbeelding
Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Aelynn »

Gelukkig hebben wij de luxe dat mijn vriend overdag thuis is en ik vaak 's avonds. Weinig oppas nodig dus! De enige keer dat wij allebei overdag werken zijn is de zaterdag en dan kunnen we de hond meenemen (we werken bij mijn ouders).
Mijn ouders hebben al weleens op de hond gepast, dat vinden ze heerlijk! Dus als wij ergens heen moeten gaat ze naar "opa en oma".
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:Ik heb de ongelooflijke mazzel dat er 2 vriendinnen in de buurt wonen die allebei niet werken. Die verdelen de Izzie-dienst door de week. En er is achtervang als zij niet kunnen.

Izzie schijt 7 kleuren als er een onbekende het huis binnen komt dus voor er iemand "bij" komt die haar kan uitlaten moet die eerst echt goed gekend zijn. Aan een uitlaatservice begin ik niet, daar is madam me iets te gevoelig voor. Ik heb er zelf eigenlijk meestal al een akelig gevoel bij als ik zo'n troep honden tegenkom op de hei. Ik ben een overbezorgde moeder :oeps:
Haha, ik ken het. :tongue: Dat is zeker ideaal voor Izzie, goed opgelost zo. :ok:
Sanner
Zeer actief

_Jules_ schreef:
Sanner schreef:
Ik, de oppasdames zijn inmiddels verhuisd, maar heb toen meerdere mensen bericht gestuurd en alleen dit stelletje kon de datum waarop ik ze nodig had. Toevallig grote fan van Weimaraners, ook al had ik ze nodig als oppas voor de ukkies. Hebben altijd gratis opgepast;p boden ze zelf aan. Ook op Ivy hebben ze vaak gepast. Zelfs als het niet nodig was, omdat ze graag wilden wandelen met een hond. Ben eerst een keer langs gegaan, eerste keer dat Ivy daar bleef heeft ze een uur lopen loeien maar ging helemaal goed daarna. Elke keer als ik de honden wegbracht, waren ze helemaal blij als ze de oppasdames zagen. Vooral Ivy is erg verliefd op ze. En inmiddels hebben ze zelfs een dochter van Ivy :wink: Heb nu geen oppas meer nodig, maar anders zou ik het weer via zo´n site doen.
Haha dat klinkt goed. Wel het proberen waar dus. :ok:
Sanner
Zeer actief

Aelynn schreef:Gelukkig hebben wij de luxe dat mijn vriend overdag thuis is en ik vaak 's avonds. Weinig oppas nodig dus! De enige keer dat wij allebei overdag werken zijn is de zaterdag en dan kunnen we de hond meenemen (we werken bij mijn ouders).
Mijn ouders hebben al weleens op de hond gepast, dat vinden ze heerlijk! Dus als wij ergens heen moeten gaat ze naar "opa en oma".
Ja, dat is zeker fijn. Ik woon alleen en mijn beide ouders wonen een eindje weg en werken fulltime. Mijn moeder past wel eens op de honden maar werkt wisselende diensten dus voor vast werkt dat niet.
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:
DeDiana schreef:Ik heb een vaste oppas aan huis en dat bevalt echt heel goed. Hier hebben ze alle drie in meer of mindere mate een gebruiksaanwijzing.
Dat is ideaal. Inderdaad, voor in ieder geval Teun zou het het fijnste zijn als hij gewoon in zijn eigen huis kan blijven. Maar ja, hoe vind je zo'n oppas?
Ik stuur je wel even een pb, je woont in de buurt, dus misschien kan mijn oppas wat voor je betekenen.
Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Aelynn »

Sanner schreef:
Aelynn schreef:Gelukkig hebben wij de luxe dat mijn vriend overdag thuis is en ik vaak 's avonds. Weinig oppas nodig dus! De enige keer dat wij allebei overdag werken zijn is de zaterdag en dan kunnen we de hond meenemen (we werken bij mijn ouders).
Ja, dat is zeker fijn. Ik woon alleen en mijn beide ouders wonen een eindje weg en werken fulltime. Mijn moeder past wel eens op de honden maar werkt wisselende diensten dus voor vast werkt dat niet.
Lastig! Hopelijk doe je hier wat goede tips op. :)
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Wij hebben via onze dierenwinkel een tip gekregen van iemand die oppast. Hij bleek ook les te geven op een hondenschool. Heeft ook een pup die even oud is als Fred. Ik vond het heel spannend maar eigenlijk denkt hij over opvoeden hetzelfde als wij. En fred vind het daar heel tof. En ik krijg af en toe tips of kritische vragen.

Het is wel de bedoeling dat hij uiteindelijk 3 uur alleen kan zijn, maar dat is nog wel een dingetje dus dan maar liever iemand die ik vertrouw.
DeDiana
Zeer actief

Uitlaatservice zou ik overigens met mijn honden ook nooit doen en een pension/dagopvang ook niet. Dat zouden zeker Mila en Amy verschrikkelijk vinden en ik zou er ook niet gerust op zijn dat Amy daar niet zou ontsnappen - die klimt met veel gemak over een hek van 1,80 m. Maar er zijn natuurlijk genoeg honden die het heel erg leuk vinden om mee te gaan met een uitlaatservice of naar een dagopvang te gaan.
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Ik heb het geluk dat ik Evi altijd bij mijn moeder kan brengen. toch heb ik voor haar voor 2 dagen voor een uitlaat service gekozen, maar Evi is een redelijk makkelijke hond. Het heeft wel even geduurd voordat ik er 100 procent vertrouwen in had, maar Evi heeft veel plezier daar. Zie regelmatig foto's voorbij komen van een blij hondje. Ik heb nooit spijt gehad van deze keuze. Maar nogmaals Evi is makkelijk en sowieso geen wegloper.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier 1 hele moeilijke hond (Numa) en 2 redelijk makkelijke.
Voorheen liet mijn vader de honden een keer uit als ik langer van huis was dan de honden alleen kunnen zijn (en ik verantwoord vind). Met Numa gaat dat niet. Dus nu gaan ze of mee naar het werk (waar ze in de auto liggen en ik ze tussendoor een keer uit kan laten) of wanneer ik elders naartoe moet gaan ze naar het pension. Daar komt Numa al van pup af aan en hij gedraagt zich doorgaans keurig daar. Mijn honden hebben wel altijd kennels met een eigen uitloopterrein eraan vast, zodat wanneer Numa of 1 van de anderen vervelend gaat doen in het pension ze niet perse uit de kennel gehaald hoeven worden maar dat alleen de schuif open gezet hoeft te worden. Volgens mij haalt Jan ze echter altijd eruit en brengt ze naar een ander uitlaatterrein omdat Numa dus altijd superbraaf is daar.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wij gaan in juli op vakantie en dan komen mijn achterneef en zijn vriendin oppassen. Hebben ze al een keer gedaan en aan de manier waarop de honden op hun reageerden, hadden ze het goed gedaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Sanner schreef:
_Jules_ schreef:
Sanner schreef:

Haha dat klinkt goed. Wel het proberen waar dus. :ok:
Ja gewoon de juiste mensen uitzoeken. Die al een hond hadden vielen voor mij af ivm Jazz. Dit waren gewoon studenten toen nog in een studentenstudio, die flats in Nijmegen.. maar ging echt perfect. De eerste keer heb ik ze gewoon allemaal meegenomen om te kijken hoe ze op die drukte zouden reageren ;p
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik werk bij een asiel/pension/bejaardentehuis dus ik weet dat mijn honden prima zouden worden verzorgd door mijn collega's en in geval van nood zitten ze weleens op mijn werk zoals nu 1 van mijn reuen die door het lint ging van mijn loopse teef. Een andere optie die ik heb is een pension in Almelo die zelf ook Amerikaanse Buldoggen fokken dus dat heeft mijn voorkeur. Ik zou mijn honden alhoewel ze echt niet de moeilijkste zijn aan niemand toevertrouwen. Als we weleens een lange dag weg gaan dan is altijd mijn moeder thuis en kunnen ze deuren naar de achterplaatsen en kennel open blijven en kunnen ze in en uitlopen en dan gaat mijn moeder een tijdje bij de honden zitten.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy wordt als ik werk (3,5-4 dagen per week) uitgelaten en/of opgevangen door een vriendin en op sommige dagen gaat ze naar de overbuurman. Hij had tot een jaar terug een Bullterrier, Kareltje, en heb hem leren kennen in het bos toen Izzy nog een klein Izzy'tje was. Eén van de weinige mannen die ze vanaf het begin al idoliseert. Dus op dagen dat hij niet werkt is ze daar meer dan welkom.
Nja, echt moeilijk is Izzy niet, maar ze moet iemand wel eerst vertrouwen, anders krijgt ze een mini-zenuwinzinking en lastig te hanteren.
Easy_Rider
Zeer actief

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

v
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Aan mijn situatie heb je niet zo veel. Ik heb gewoon vreselijke mazzel gehad. Duke is geen moeilijk hond, maar ook geen hond die je aan de eerste de beste mee geeft. Toen Duke 4-5 maanden was werd ik aangesproken door iemand in de straat. Zij was getrouwd geweest met iemand die met Mechelaars knpv deed en was wat dat betreft een stuk meer kaliber gewend dan Duke is. Ze heeft twee dochters die beide ook helemaal gek zijn op Duke. Niet snel na de kennismaking pastte ze voor het eerst op en dat doen ze regelmatig. Standaard gaat hij op woensdag avond daar heen als ik ga zingen bij mijn koor. Het ideale is dat ze letterlijk nog geen 20 meter van mijn huis woont. Ze heeft gewoon de sleutel, dus ook als ze maar een deel van dat ik weg ben kan oppassen dan haalt ze hem gewoon op of brengt hem weer thuis. Ze doen het voor nop, zijn gewoon heel blij met de gezelligheid als Duke komt. Ideaal en zoals ik zei, gewoon echt heel veel mazzel.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Easy_Rider schreef:Ik heb pas weer een hond genomen toen het te combineren was met mijn werk.
Ik wil niet afhankelijk moeten zijn van anderen.
Dus ik verbaas mij echt hoeveel van de forummers hun hond uitbesteden of oppas hebben.
Omdat niet iedereen daar hetzelfde als jou naar kijkt. En je kan ook niet je hele leven plannen.
Maar daar gaat het in dit topic niet over.

Bedankt voor de reacties in ieder geval al! :E:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Sanner schreef:
Lou heeft een Oopoeh, zij heeft hem uitgezocht op de website, terwijl ik eigenlijk geen oppas meer nodig had ;)
Heel lieve vrouw. Weet niet of het de website is waar ik zou zoeken als ik een moeilijke hond had...
DeDiana
Zeer actief

Precies. Ik werk vanuit huis, dus heel vaak heb ik mijn oppas niet nodig. Maar het komt wel eens voor dat ik een afspraak heb en langer weg moet, ik ga ook wel eens op vakantie of lig in het ziekenhuis. Dan komt er dus een oppas. Ook als ik ziek ben bijvoorbeeld wandelt zij met de honden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb een puppyoppas die ook nog steeds Xavi elke dag meeneemt. Das ook de enige die t mag. Kent mijn honden en zij hen en mechels gewend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief

Cleva schreef:
DeDiana schreef:Precies. Ik werk vanuit huis, dus heel vaak heb ik mijn oppas niet nodig. Maar het komt wel eens voor dat ik een afspraak heb en langer weg moet, ik ga ook wel eens op vakantie of lig in het ziekenhuis. Dan komt er dus een oppas. Ook als ik ziek ben bijvoorbeeld wandelt zij met de honden.
En het kan zo leuk zijn. Als ik geen honden kon hebben werd ik een oppas.
Ik heb de honden van vrienden zeer lief.
Taradeparatrilkont van Tara is Hein zijn beste vriendin.
Bas van laeken net zo. Die mag altijd komen.

Het is leuk voor hem, leuk voor haar en leuk voor de moeder van Tara. Ik zou niet weten wat daar de schaduwkant van moet zijn.
Voor de honden is het zeker leuk. Die zijn idolaat van mijn oppas en dat is ook logisch. Zij is gek op dieren maar heeft zelf nu geen hond(en), dus als ze hier is doet ze niets liever dan de hele tijd met de honden bezig zijn: wandelen, spelen, knuffelen, volop aandacht. Ik ben een groot deel van de dag maar saai aan het werken.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik zou mijn honden echt aan níemand overlaten. Als het écht zou moeten alleen bij m'n ouders. Ik heb d'r een hekel aan. Ik wil zelf bepalen hoe of wat met hun en ik vind t eng. Een ander heeft toch niet zo snel door hoe kwetsbaar zon chihuahua is, qua andere honden.. Nee. Ik doe t zelf wel.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”