Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grommen tegen de hond.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Zeg vieze heks. Pbtje is al weg. Als je me hier lastig komt vallen moet je ook zo flink zijn om gewoon openbaar door te zeiken, vindt je niet?
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Wil de hond schreef: Verwijderd door moderators ivm schelden!
zeg...als het over varkens gaat......zat jij niet in MIJN topic te emmeren dat dit soort dingen op een agrarisch forum thuishoren????

Willetje toch....en zou je toch aan je hart willen denken, ik zou het heel erg vinden als je wat overkwam... :cry:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Dingo schreef:
Wil de hond schreef: Jij bent een vieze stokerige takketeef die gewoon veel beter wel op kan tieven hier. In elk geval laat je voortaan mijn topics met rust. Vies stuk addergebroed. Jij bent nog te goor om aan de varkens te voeren. Echt hoor, zo´n achterlijk stuk vreten als jou heb ik in mijn hele leven nog niet gezien. En dat wil wat zeggen.
zeg...als het over varkens gaat......zat jij niet in MIJN topic te emmeren dat dit soort dingen op een agrarisch forum thuishoren????

Willetje toch....en zou je toch aan je hart willen denken, ik zou het heel erg vinden als je wat overkwam... :cry:
goh, fennelleke, heb je toch een vriendinnetje buiten mechelse_herder!
Laatst gewijzigd door linlin op 09 feb 2004 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Dingo
Zeer actief

De laatste tijd merken wij dat er nogal wat verwarring heerst over wat er wel en niet toegestaan is op dit forum; een aantal regels staan in aparte topics op dit forum.
Vandaar dat wij deze even hebben "gebundeld" voor ieders duidelijkheid:

De volgende zaken zijn niet toegestaan:

-Vloeken en schelden**.

en nog 1x speciaal voor Wil!!!! :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

linlin schreef:
Dingo schreef:

Ik ben gewoon bezorgd over Wil....die naait, oeps, wind zich zo op over van alles...

misschien moet hij eens gaan grommen??
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:

Kom jij ook nog even lekker een potje leip meezeuren met je trouwe hondje? Bespaar me je valse medeleven, . :kotz:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Dingo schreef:
linlin schreef:
Dingo schreef:

Ik ben gewoon bezorgd over Wil....die naait, oeps, wind zich zo op over van alles...

misschien moet hij eens gaan grommen??
Hé, ik mis je vuiltje in je oog! 8O
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Dingo
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Dingo schreef:

Kom jij ook nog even lekker een potje leip meezeuren met je trouwe hondje? Bespaar me je valse medeleven, :kotz:
Beste meneer N. U mag hier niet schelden en vloeken.....

en opmerkingen overvarkens dus op het agrarisch forum voortaan he! :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Helen G
Actief

Ongelezen bericht door Helen G »

Wil de hond schreef:
Brigitte schreef:Ja, ik grom weleens naar Alano.
Ik vind het interessant om te lezen dat er honden zijn die op het grommen van de baas reageren met het likken van diens gezicht. Je zou toch meteen denken dat dit aktieve onderwerping is.
Precies, zo interpreteer ik het gedrag van Balou als ze reageer op een grom van mij.

groetjes Helen
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wil de hond schreef:
Dingo schreef:

Kom jij ook nog even lekker een potje leip meezeuren met je trouwe hondje? Bespaar me je valse medeleven, pettemuts. :kotz:
volgens mijn heb jij gewoon spaansepeper in je reet en kan je nergens de lol van zien ,bergen zat waar je woont dus wat letje zou ik zeggen.

mol 8)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Wil de hond schreef:
Dingo schreef:

Kom jij ook nog even lekker een potje leip meezeuren met je trouwe hondje? Bespaar me je valse medeleven, :kotz:

Verwijderd door moderators
Dingo
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Dingo schreef:
Wil de hond schreef:
Dingo schreef: zeg...als het over varkens gaat......zat jij niet in MIJN topic te emmeren dat dit soort dingen op een agrarisch forum thuishoren????

Jij hoort met je hele aanhangetje op een varkensforum thuis. Engerd.
Niet schelden Willetje, en naar het agrarisch forum met deze onzin......
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

hahaha, je begint het te snappen.... :mrgreen: :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wil de hond schreef:
Dingo schreef:
Wil de hond schreef:
Dingo schreef: zeg...als het over varkens gaat......zat jij niet in MIJN topic te emmeren dat dit soort dingen op een agrarisch forum thuishoren????

Verwijderd door moderators

WOEHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHHA, kijk nu ging je dus over het randje je moet nooit over het randje gaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/i][/b]
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Zo kunnen we weer terug naar de hondjes zonder de hele tijd tegen elkaar te grommen ...euh knorren :roll: :mrgreen:

oink
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Inderdaad en nu gewoon weer allemaal On Topic.
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Berichten die hier stonden zijn verwijderd ivm OFFtopic!

En nu ECHT ONtopic!!!!
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Helen G schreef:
Wil de hond schreef:
Ik vind het interessant om te lezen dat er honden zijn die op het grommen van de baas reageren met het likken van diens gezicht. Je zou toch meteen denken dat dit aktieve onderwerping is.
Precies, zo interpreteer ik het gedrag van Balou als ze reageer op een grom van mij.

groetjes Helen
Ja, dat is toch echt het eerste en enige wat er bij me opkomt als een hond zo reageert op een grom. Grommen is volgens mij hondentaal van het zuiverste water. En juist hierom is het interessant om daar gewoon eens wat meer bij stil te staan. Vandaar deze topic. Het is toch heel belangrijk dat je op een voor de hond begrijpelijke manier komuniceert?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wil de hond schreef:
Helen G schreef:
Wil de hond schreef:

groetjes Helen
Ja, dat is toch echt het eerste en enige wat er bij me opkomt als een hond zo reageert op een grom. Grommen is volgens mij hondentaal van het zuiverste water. En juist hierom is het interessant om daar gewoon eens wat meer bij stil te staan. Vandaar deze topic. Het is toch heel belangrijk dat je op een voor de hond begrijpelijke manier komuniceert?
De vraag die in mij opkomt, is of wij wel op dezelfde manier kunnen grommen als honden naar elkaar grommen?
Dus "spreken" wij deze taal wel???

Uit sommige reacties lijkt van wel, maar vele andere reacties spreken dit weer tegen (of bezitten slechts enkele het vermogen om honds te spreken :mrgreen: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Ja, dat is toch echt het eerste en enige wat er bij me opkomt als een hond zo reageert op een grom. Grommen is volgens mij hondentaal van het zuiverste water. En juist hierom is het interessant om daar gewoon eens wat meer bij stil te staan. Vandaar deze topic. Het is toch heel belangrijk dat je op een voor de hond begrijpelijke manier komuniceert?
Een hond is veel sterker non-verbaal georienteerd dan verbaal. Als je gromt en je hebt daarbij niet een dreigende houding heeft het volgens mij totaal geen impact. Een dreigende houding alleen heeft dat echter wel.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

anubis schreef:Ik grom als ik aan het eten ben en hij te dicht bij komt.....met effect. :mrgreen:
Inderdaad, die was ik even vergeten, dat doe ik ook wel eens. Hoewel het bij mij eigenlijk nauwelijks voorkomt dat ze te dicht bij mijn eten in de buurt komen. Maar een lichte grom is in die sporadische situaties meer dan voldoende om de hond in kwestie te doen begrijpen dat hij wég moet wezen. Hoef ik niet eens mijn mond voor leeg te eten. Tussen het kauwen door een grom, wel zo makkelijk. :ok:
Dingo
Zeer actief

Eline* schreef:
Wil de hond schreef:Ja, dat is toch echt het eerste en enige wat er bij me opkomt als een hond zo reageert op een grom. Grommen is volgens mij hondentaal van het zuiverste water. En juist hierom is het interessant om daar gewoon eens wat meer bij stil te staan. Vandaar deze topic. Het is toch heel belangrijk dat je op een voor de hond begrijpelijke manier komuniceert?
Een hond is veel sterker non-verbaal georienteerd dan verbaal. Als je gromt en je hebt daarbij niet een dreigende houding heeft het volgens mij totaal geen impact. Een dreigende houding alleen heeft dat echter wel.
Daarom vroeg ik mij ook af, kan je ook " verkeerd" grommen, dus zeg maar de verkeerde grom-toon gebruiken, waardoor je een averechts effect krijgt?? Geen idee, want bij Dingo werkt grommen niet zo...
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Daarom vroeg ik mij ook af, kan je ook " verkeerd" grommen, dus zeg maar de verkeerde grom-toon gebruiken, waardoor je een averechts effect krijgt?? Geen idee, want bij Dingo werkt grommen niet zo...

Laag is altijd een vorm van dreigen/agressie. Ik neem niet aan dat er iemand toonladdertjes gaat zitten grommen. Een hond kan zelf ook alleen maar laag grommen of fluctuerend, dat laatste gebeurd bij spel.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Wil de hond schreef:
Helen G schreef:
Wil de hond schreef: Ik vind het interessant om te lezen dat er honden zijn die op het grommen van de baas reageren met het likken van diens gezicht. Je zou toch meteen denken dat dit aktieve onderwerping is.

groetjes Helen
De vraag die in mij opkomt, is of wij wel op dezelfde manier kunnen grommen als honden naar elkaar grommen?
Dus "spreken" wij deze taal wel???

Uit sommige reacties lijkt van wel, maar vele andere reacties spreken dit weer tegen (of bezitten slechts enkele het vermogen om honds te spreken :mrgreen: )
Het gaat er volgens mij om dat je de juiste toon weet aan te slaan. Geloofwaardig klinken is niet hetzelfde als een poging daartoe wagen!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
Lichaamshouding heeft er niet zoveel mee te maken als je zou denken. Hoe verklaar je anders dat ik gewoon dooretend of zonder mijn hoofd op te tillen in bed de gewenste reakties verkrijg van mijn honden?

Nu is het wel weer zo dat mijn honden weten wie hier de baas is. In andere situaties waarin dit minder duidelijk is zal de houding zeker van doorslaggevend belang kunnen zijn. Maar het effekt van grommen heeft vooral met de geloofwaardigheid van de boodschap te maken. En met de situatie waarin het gebruikt wordt.
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Wil de hond schreef:
anubis schreef:Ik grom als ik aan het eten ben en hij te dicht bij komt.....met effect. :mrgreen:
Inderdaad, die was ik even vergeten, dat doe ik ook wel eens. Hoewel het bij mij eigenlijk nauwelijks voorkomt dat ze te dicht bij mijn eten in de buurt komen. Maar een lichte grom is in die sporadische situaties meer dan voldoende om de hond in kwestie te doen begrijpen dat hij wég moet wezen. Hoef ik niet eens mijn mond voor leeg te eten. Tussen het kauwen door een grom, wel zo makkelijk. :ok:
Is ook makkelijker hoef je niet eerst snel je mond leeg te eten of al proestend met een volle mond :mrgreen:
Ramses is erug brutaal en komt iedere keer dichterbij. Als hij een bepaalde grens over gaat ga ik naar hem staren vaak is dat voldoende maar ja als ik een stuk kaas heb of leverworst (daar doet ie een moord voor) probeert hij dichterbij te komen en een lage grom is dan voldoende om hem de andere kant op te laten kijken of als een gek achteruit te springen te gaan zitten en mij met hele grote ogen aankijken om daarna met een zucht op de grond te gaan liggen en zachtjes piepen en zeuren maar dichterbij komt hij niet meer als hij toch aanstalte maakt is een blik voldoende om hem weer te laten zitten meestal met een protest concert als antwoord en die eigewijze blik van hem :mrgreen:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Lichaamshouding heeft er niet zoveel mee te maken als je zou denken. Hoe verklaar je anders dat ik gewoon dooretend of zonder mijn hoofd op te tillen in bed de gewenste reakties verkrijg van mijn honden?

Nu is het wel weer zo dat mijn honden weten wie hier de baas is. In andere situaties waarin dit minder duidelijk is zal de houding zeker van doorslaggevend belang kunnen zijn. Maar het effekt van grommen heeft vooral met de geloofwaardigheid van de boodschap te maken. En met de situatie waarin het gebruikt wordt.
Nou, ben ik niet met je eens. Aan een grom van een hond gaat altijd een andersoortige dreiging vooraf zoals fixeren, verstarren . Als jij fixeert en dus dreigt komt dat over. Als ik grom terwijl ik met een bakkie koffie in mijn handen tv zit te kijken reageert er echt geen hond.
Ik zie het dus anders dan jij.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef: Nou, ben ik niet met je eens. Aan een grom van een hond gaat altijd een andersoortige dreiging vooraf zoals fixeren, verstarren . Als jij fixeert en dus dreigt komt dat over. Als ik grom terwijl ik met een bakkie koffie in mijn handen tv zit te kijken reageert er echt geen hond.
als ik naar mijn mormels grom, zal ik vast en zeker ook verstarren. anders gromt het niet lekker :mrgreen: . en anders moet ik giechelen, en daar trappen de mormels niet in.
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

linlin schreef:
Eline* schreef: Nou, ben ik niet met je eens. Aan een grom van een hond gaat altijd een andersoortige dreiging vooraf zoals fixeren, verstarren . Als jij fixeert en dus dreigt komt dat over. Als ik grom terwijl ik met een bakkie koffie in mijn handen tv zit te kijken reageert er echt geen hond.
als ik naar mijn mormels grom, zal ik vast en zeker ook verstarren. anders gromt het niet lekker :mrgreen: . en anders moet ik giechelen, en daar trappen de mormels niet in.
Hahhaah, idd, als je zelf al niet serieus bent voelen honden dat meteen. Ik heb het wel eens gedaan als er bezoek was (mensen geloofde het niet dat een hond reageerde op mijn grommen) Nou, Sandro was niet onder de indruk en begon vrolijk te kwispelen :mrgreen: Honden kunnen je soms zo lekker voor lul zetten he :mrgreen:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik grom ook tegen mijn honden. Niet altijd en niet in elke situatie. Maar zo af en toe lijkt het op dat moment het meest nuttige om te doen omdat ik anders het gevoel heb even niet door te dringen tot de jongens. Overigens zijn ze er niet allemaal gevoelig voor of ze reageren juist heel verkeerd.
Jackie kan je bijvoorbeeld niet tegen grommen. Die gaat daar echt van over de rooie. Die wordt bang.
Terwijl het bij Toby regelmatig heel goed werkt, maar dan moet ik ook heel direct naar hem kijken en mijn bovenlijf bij naar voren houden. Dus echt dreigend.
Terwijl we ook speelgrommen, als we met het flostouw een trekspelletje doen. Dan doe ik het juist om Toby lekker te laten ontspannen. Flink samen grommen, trekken, loslaten, flos terug laten brengen en af laten geven en dan weer hem laten winnen en weer grommen en dan win ik weer. En dan werkt het grommen ook weer motiverend, want dan gaat ie er vol in. Prachtig vindt ie dat.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”