Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou het echt?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Zou het echt?

Ongelezen bericht door sjm »

Gister waren we wandelen met het tuig. Sinds een paar weken durf ik Sammy los te laten lopen als er geen andere honden zijn. Dus als het rustig is dan laat ik ze beide los lopen. Gaat prima, beter dan ik had verwacht. Sammy heeft toch niet van die banaantjes in de oren.

Maar goed, gister waren we dus aan het wandelen en ze liepen los.

Sammy en Isa waren het hoekje om gegaan, dus ik riep ze. Isa kwam eraan, Sammy niet. Dat duurt altijd wat langer bij hem, hij moet dan eerst nog ff markeren etc :blauwoog:
Toen Sammy er eindelijk aan kwam lopen, liep Isa naar 'm toe en gaf 'm op z'n flikker. Vervolgens kwamen ze beide naar me toe. Het leek net of Isa hem op d'r flikker gaf omdat hij niet mee kwam, zou het?

Vervolgens liepen we weer verder. Ik zei niks. Isa hield mij in de gaten en ik pakte een snoepje voor ze. Isa stond voor me te kijken en Sammy was een stuk verderop z'n eigen ding aan het doen. Ik zei niks, gaf Isa een snoepje. Vervolgens rent Isa keihard naar Sammy, stopt 1 sec bij 'm en ze komen er samen keihard aanrennen. Nu leek het net of Isa dacht "Wacht ff hoor, ik haal 'm wel ff op. ..... Zo! Gedaan! We zijn er!"

Was dit nou beide puur toeval? Of zou Isa echt beide keren zoiets hebben gedaan? :LOL:
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Zou het echt?

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ken wel meer honden die een niet luisterende hond opwachten om een correctie uit te delen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom doet dat ook, als Karel niet luistert zou ze hem liefst een paar tikken geven als ie uiteindelijk wel komt. Net of ze zelf zo heilig is haha
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Dat opwachten herken ik wel. Als ik met iemand ga wandelen en die hond komt niet als de baas roept, dan blijft Lola wachten (terwijl wij verder lopen) en als de hond er dan aan komt geeft ze die op z'n falie. Met zo'n kop ook alsof ze zelf altijd luistert als de beste :LOL:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hier krijgt de achterblijver ook op zijn/haar donder. :schrik: Of ze wachten elkaar op bij mij in de buurt en gaan dan bekvechten. Dat mogen ze dus niet meer.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Dat doet Skadi ook als je haar d'r gang laat gaan.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:zweep: Mijn kat hóópt dat de honden niet luisteren.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol gaat Mika ook vaak halen als ze niet snel genoeg komt. Ze heeft ook wel eens andere honden opgehaald, als ze de naam 'kent' van de hond kan ik het haar zelfs vragen :mrgreen:
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Ja hoor :mrgreen:
Als Haico volgens Buster niet snel genoeg komt als ik hem roep krijgt hij ook even een tetter in zijn oren :zweep:
(Buster vindt het ook heel vervelend als Haico een eind voor ons uit loopt, wil dan ook graag gaan regelen maar dat laten we niet gebeuren :mann: )
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Biry deed het ook. Alleen had zij een vrij breed begrip van niet luisterende honden :engel: dus daar moesten wij vaak een stokje voor steken, arme Joris durfde anders niet eens meer te komen :oeps:

Volgens mij zijn het vaak de teven die lopen te regelen.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Fen doet het ook, bij eigen / bekende honden. Bij vreemde honden niet, maar dat wil ik ook niet. Ze zorgt overigens wel dat ze buiten mijn bereik staat.
Bij Nox doet ze het nooit bedenk ik me nu. Maar hij heeft haar ook al 3x ingehaald wanneer ik ze roep, dan is ze zelf de laatste :tongue:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco doet het ook weleens in een gelegenheidsroedel. Even iemand erbij halen, of even in bescherming nemen, even geruststellen. Hij heeft ook weleens een teefje geblockt dat naar huis wilde rennen. Kwamen ze netjes samen terug bij ons. Zonder Elco was dat teefje echt naar huis gerend (schijnt ze vaker te doen...)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Het kan ook afreageren van spanning zijn, omdat ze het overnemen uit je stem als je een tweede keer wat assertiever roept.

Kiwi doet dat. Die corrigeert Mayke echt niet, maar als ik een tweede keer harder roep, vind ze dat een klein beetje spannend en gaat ze Mayke bespringen (speels).
Laatst gewijzigd door Paisley op 17 jun 2016 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Lizzy de mini-aus doet het ook als Beau ergens blijft snuffelen of als hij een sprintje neemt om bij me te komen. Ze mag het niet van mij, ik vind het vervelend regelneven gedrag.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hilde schreef:Ze mag het niet van mij, ik vind het vervelend regelneven gedrag.
Dat is exact waarom Skadi het ook niet mag. IK regel dat wel, hoef jij je helemaal niet tegenaan te bemoeien, stomme regelteef :mep:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn had dat ook in zich, maar ik stond het ook niet toe. Hij deed het alleen niet bij Bluf, terwijl zeker in het begin ik zijn hulp daarbij best had kunnen gebruiken :mrgreen:
1x was ik wel blij met dat gedrag toen een jonge herder achter een bang klein hondje aanging. Finn vloog er ook achteraan en ik baalde eerlijk gezegd, tot ik zag dat hij de jonge herder in zijn nek beukte en vervolgens terug bonjourde naar zijn eigenaren die bij mij liepen en hem uiteraard riepen.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Fitz doet het bij Flow. Ze mag van hem (en van mij) niet gillend langs het tuinhek rennen.
:mep: "Flow! Dat mag niet van vrouwtje!"
Verder mag hij niet voor politie agent spelen, maar bij het hek wel. Doet ie ook nog eens iets voor de kost :pffff:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Jura wacht Mahru altijd op als zij meer dan 2 meter van het pad is geweken. :mrgreen: :zweep:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva wil het ook maar mag het niet.
Het enige wat ze mag is Luca halen maar dat gaat om commando. Dan zeg ik, Csiv, ga Luca halen! Dan rent ze naar m toen en pakt een poot vast. Dat gaat ook vriendelijk. Corrigeren voor niet luisteren gaat veel minder vriendelijk :hmmm:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Coda doet het ook. Als Nilo niet snel genoeg reageert naar haar zin pakt ze hem bij z'n kraag en sleurt hem eigenhandig naar me toe. Waarna hij alsnog een paar meppen kan krijgen als het aan haar ligt :mrgreen: Bizzy doet het uit zichzelf niet maar helpt Coda hier soms wel mee, waardoor Nilo aan twee kanten aan z'n kraag wordt begeleid mijn kant op :schrik: Ik moet eerlijk bekennen dat ik er soms wel gebruik van maak, want hij reageert wel vlug op ze haha. Maar ze kennen ook het commando "klaar" waarna ze het aan mij over moeten laten.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie deed dat ook, bij oppashonden.
Ik kon werkelijk alles loslaten als Bonnie er bij was. Zelfs Moortje, de kat kon perfect "hier!".
En alles leerde "hier!" door haar, heb daar nooit wat aan gedaan.. heerlijk zo'n mee denkend hondje.

Kai is meer van: Ik blok mn zusje even, dan ben ik eerder en krijg ik het eerste een snoepje. Beter is nog als ze helemaal niet komt. :hmmm:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”