Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rustig hondenstrand?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Rustig hondenstrand?

Ongelezen bericht door mirriejj »

Wij willen volgende week een keer naar het strand gaan met de honden. Maar aangezien Semmie en Juna niet van al te veel drukte houden, willen we naar een relatief rustig strand gaan waar we het liefste makkelijk en gratis kunnen parkeren.

Wie heeft tips voor ons?
Lemuria

Re: Rustig hondenstrand?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik zie best vaak foto's van Manuma dat ze op een vrij leeg strand is, je zou haar eens kunnen pb'en waar dat is? ;)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Geen idee waar je woont, maar het strand van Oostvoorne is heerlijk rustig (vraag maar aan Skye :mrgreen:). Gratis parkeren met een heerlijke eettent aan het parkeerterrein waar honden welkom zijn.

Enige nadeel is dat je zo'n 500m moet lopen over een soort pad langs de slikken(soort begroeid strand)voordat je op het echte strand bent. Als het al wat drukker is, dan is het door de aanwezigheid van surfers maar die zitten allemaal op een kluitje.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Lemuria schreef:Ik zie best vaak foto's van Manuma dat ze op een vrij leeg strand is, je zou haar eens kunnen pb'en waar dat is? ;)
Juist! "Mijn" strand is heel rustig :D

Ik loop vaak op zaterdagochtend of 's avonds na 19:00 uur. Ik ga het strand op bij de kwartellaan in Den Haag, je gaat dan een stukje duinen door en dan kom je langs strandtent De Kwartel (honden zijn daar welkom) en het is daar een hondenstrand. Ik kom er echt weinig honden tegen, zelfs op de warmere dagen. Ga je in het weekend overdag kom je natuurlijk wel meer tegen.
Er is soms wel een yoga-groep bezig met rekken en strekken op doordeweekse avonden. Moet je nagaan hoe rustig het is :mann:
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mirriejj »

Manuma schreef:
Lemuria schreef:Ik zie best vaak foto's van Manuma dat ze op een vrij leeg strand is, je zou haar eens kunnen pb'en waar dat is? ;)

Ik loop vaak op zaterdagochtend of 's avonds na 19:00 uur. Ik ga het strand op bij de kwartellaan in Den Haag, je gaat dan een stukje duinen door en dan kom je langs strandtent De Kwartel (honden zijn daar welkom) en het is daar een hondenstrand. Ik kom er echt weinig honden tegen, zelfs op de warmere dagen. Ga je in het weekend overdag kom je natuurlijk wel meer tegen.
Er is soms wel een yoga-groep bezig met rekken en strekken op doordeweekse avonden. Moet je nagaan hoe rustig het is :mann:
Kun je daar ook een beetje makkelijk gratis parkeren in de buurt ?
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

mirriejj schreef:
Manuma schreef:

Kun je daar ook een beetje makkelijk gratis parkeren in de buurt ?
Ja, recht voor het pad de duinen in (of ik moet al die tijd illegaal geparkeerd hebben :8): )
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hippo schreef:Geen idee waar je woont, maar het strand van Oostvoorne is heerlijk rustig (vraag maar aan Skye :mrgreen:). Gratis parkeren met een heerlijke eettent aan het parkeerterrein waar honden welkom zijn.

Enige nadeel is dat je zo'n 500m moet lopen over een soort pad langs de slikken(soort begroeid strand)voordat je op het echte strand bent. Als het al wat drukker is, dan is het door de aanwezigheid van surfers maar die zitten allemaal op een kluitje.
Jep, een heel rustig strand. Er zijn wel wat mensen, maar het is ook nog eens een heel breed strand, dus je kan zo heel veel afstand houden tussen jou en degene die je dan toevallig tegenkomt. En de eettent is ook echt een aanrader :ok:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik was afgelopen woensdag de hele dag bij Bergen aan Zee in de buurt. Ben op het strand niemand tegen gekomen. Officieel mag het overdag niet, maar ik ga er maar vanuit dat die regels er zijn om de zonnende meute op een zondagse zomerdag voor honden te beschermen. Op een winderige dag is er geen haan die ernaar kraait, en heerlijk wandelweer.
Parkeerterreinen direct aan het strand zijn meestal niet gratis, maar als je er een leuke duinwandeling aan vast plakt, kun je gewoon een klein stukje verderop overal wel parkeren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”