Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaste oppas met een moeilijke hond..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Aantal honden: 1

Re: Vaste oppas met een moeilijke hond..

Ongelezen bericht door Sas »

wij hebben het zelden nodig, onze oppas is dol op de honden maar onze oudste vind het ook niet relaxed. Ik ben daar eigenlijk redelijk hard in: als ik weet dat er goed en liefdevol opgepast wordt, dan moet de hond niet zeuren. Het is niet anders ;-)
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Een hond met handleiding ergens onderbrengen is inderdaad voor alle partijen wel lastig.
Vooral als je hond het zelf ook niks vindt.. Dat is dan helemaal niet leuk. :(:
Ik kijk ook regelmatig om mee heen naar een adres voor Xavi.
Een kennel of pension met allemaal honden en dan in hokken is helemaal niks voor hem. Hij moet in huis, op schoot, liefst als enige hond. :pffff:
En dan moeten die mensen nog met zo'n hond om kunnen gaan ook. Vind dat maar eens. :mrgreen:
Ik ben altijd als de dood dat ze hem los gaan gooien of contact laten maken met andere honden die ze zelf ook niet kennen.
Het zal maar mis gaan. :ugh:
En wat nou als hij mama mist :jank:
Afbeelding
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Hylos schreef:Een hond met handleiding ergens onderbrengen is inderdaad voor alle partijen wel lastig.
Vooral als je hond het zelf ook niks vindt.. Dat is dan helemaal niet leuk. :(:
Ik kijk ook regelmatig om mee heen naar een adres voor Xavi.
Een kennel of pension met allemaal honden en dan in hokken is helemaal niks voor hem. Hij moet in huis, op schoot, liefst als enige hond. :pffff:
En dan moeten die mensen nog met zo'n hond om kunnen gaan ook. Vind dat maar eens. :mrgreen:
Ik ben altijd als de dood dat ze hem los gaan gooien of contact laten maken met andere honden die ze zelf ook niet kennen.
Het zal maar mis gaan. :ugh:
En wat nou als hij mama mist :jank:
Ik zou ook niet willen dat iemand met Jamie en Teun gaat wandelen, dan ben ik ook veel te bang dat het mis gaat met andere honden. Met Kiwi heb ik daar dan weer helemaal geen problemen mee, tenminste als ik er op kan vertrouwen dat ze haar wel aan de riem houden.
Dagopvang met kennels is best ideaal, als je hond daar tenminste tegen kan. Er zijn genoeg honden die dat helemaal prima vinden, Jamie en Kiwi zouden dat ook wel oké vinden maar Teun zou alleen maar stressen en blaffen de hele dag. Het is in ieder geval, bij een goed pension, wel een veilige oplossing. Mja, ik wil Teun die stress niet aandoen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu kan ik overal kwijt, als ze hem maar aan de riem houden. Die maakt het niets uit, die gaat liggen snurken, komt af en toe een aai halen en met uitlaten piest hij graag tegen zoveel mogelijk boompjes. Het is wat dat betreft een heel makke beer.

Uma gaat niet zomaar ergens heen. Die gaat naar mijn ouders en daar vindt ze het heerlijk. Zodra we aanbellen gaan die grote zeilen overeind en staat ze te wachten op haar onthaal. Mijn moeder is dol op haar, ze mag in bed onder de dekens slapen en ze wordt de hele dag door geknuffeld en gekust. Zelfs mijn vader vindt ze niet meer eng en nu mijn broertje uit huis is, is ze daar nog meer op haar gemak. Ze doen leuke dingen met ze, verwennen ze met botjes en snoep en als ik ze ophaal slapen ze de hele dag om weer bij te kunnen komen.
Eerder had ik er niet zo'n moeite met het "achterlaten" van mijn honden maar het wordt steeds erger :mann: Ik mis ze zelfs als ik een dag weg ben en ze gewoon thuis blijven bij mijn vriend.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Als ik iemand kon vinden met een mooi ruim erf ofzo, zou ik ze daar zo heensturen. Maar Pom is soms best een haai en Karel loeisterk, en allebei zijn het nogal lijpies, dus zo'n oopoeh zie ik nite zo zitten :D Vooralsnog blijven ze dus maar gewoon thuis
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Easy_Rider schreef:Ik heb pas weer een hond genomen toen het te combineren was met mijn werk.
Ik wil niet afhankelijk moeten zijn van anderen.
Dus ik verbaas mij echt hoeveel van de forummers hun hond uitbesteden of oppas hebben.

Jij bent niet de maat er dingen he ? :wink:
Omstandigheden kunnen veranderen trouwens.
Dan heb je het dus zorgvuldig uitgekiend hoe of wat met de komst van een hond en dan moet je je plannen bijstellen omdat dingen veranderen.
Ik vind het lovenswaardig als mensen situatie's zo weten om te buigen dat ze met wat organisatietalent een prima leven voor zowel henzelf als hun hond weten te creeeren.
Een hond bij de oppas of een uitlaatdienst kan voor een hond een zegen zijn.

Ik persoonlijk zie het niet zo zitten, maar dat komt omdat Muis er de hond niet naar is die ik daar een lol mee doe, maar als anderen het anders doen en de hond is blij en de baas is blij, wat is dan precies het probleem ?
Niets, juist ja
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

mijn honden zijn niet de makkelijkste, loeigroot, enorm sterk, eigenwijs en dominant naar andere honden.
Toch lukt het vaak wel er oppas voor te vinden, als het niet anders kan gaan ze naar het pension, maar nu is er de laatste vakantie iemand in ons huis gekomen, zij had haar eigen hond mee.
Ik geef de handleiding erbij en vertrouw de mensen die ik hen toevertrouw dat deze handleiding gevolgd wordt. en dat werkt prima.
Honden zijn vaak flexibeler dan de baasjes denken, ook de lastige types.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lastig!
Zou iemand die ze uitlaat ook niet kunnen met Teun?
Apple is gelukkig zelf niet zo moeilijk, maar we vangen altijd de meeste dingen af binnen de familie. Ook met Ben die een gebruiksaanwijzing heeft. Erg prettig want iedereen heeft wel een beetje ervaring met honden.
Ik heb overigens nooit honden gehad die gewend zijn aan tussen de ochtend wandeling en wandeling eind van de middag uit te gaan. Dus mocht het voorkomen dan blijft Apple wat langer alleen thuis. Niet ideaal of de bedoeling om structureel zo te doen, maar het is een fijn idee dat je hond ook dan lekker ligt te pitten en geen hoge nood heeft. Haar ritme is sowieso een beetje ingesteld op 's avonds actief zijn. 's morgens vroeg doe ik haar ook echt geen plezier met een wandeling van 1,5 - 2 uur.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Mijn dochter past weleens op de honden hier thuis als wij erg lang weg gaan.
Verder kunnen wij het zelf best aardig regelen en zijn onze honden uiteraard ook niet echt alleen maar z'n vieren.
Vakanties is echter een ander verhaal dat ligt wel wat gecompliceerder voor ons omdat zowel Lucie sowieso moeilijk met vreemde is , Abra is wat makkelijker maar zij en Sien kunnen er erg slecht tegen om ergens anders ondergebracht te worden.
Onze vakanties die nu al gepland zijn in augustus en januari zijn dus huisjes waar honden welkom zijn en gaan ze mee.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Met moeilijke honden is het erg lastig om een goede oppas te vinden.

Alleen middelste zoon mag hier op alle honden passen. Als ze met hem meegaan kunnen ze ook loslopen. Hij gaat nu vaak met Nola (is zijn hond) mee naar het bos dus weet precies wat hij met Buck moet en heeft al bewezen goed in te kunnen grijpen. Hij begrijpt ook de dingen die je aan moet voelen en die ik niet uit kan leggen wat betreft de honden.

Dochter vindt alle honden vreselijk lief maar echt indruk maken op hun doet ze niet. Laila is wel helemaal idolaat van haar en ligt altijd bij haar. maar uitlaten :neenee: En oudste zoon zou het ook wel kunnen denk ik, maar hij weet nu nog niet genoeg waar hij extra op moet letten. :wink:

Verder laat ik niemand oppassen. heb ik 2 keer gedaan uit noodzaak en de eerste keer ontsnapte Laila en beet een waterhoen dood en de tweede keer heeft Buck een meneer gebeten. Ze kunnen nog beter iets te lang alleen zijn als ik het echt, echt niet kan regelen en er is een overmacht situatie. maar dat is nog niet voorgekomen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wij hebben een vaste uitlaat voor onze honden. Gewoon wat briefjes opgehangen in de supermarkt en kreeg best veel reacties. Ongeveer 2 dagen per 2 weken werken we beide overdag, zij laten dan voor ons de honden een 30-60min uit. Ook als we eens lang weg zijn oid kunnen we hen inschakelen.
Ik betaal € 12,50 voor 3 honden, echt een schijntje in vergelijking met de uitlaatservice hier in de buurt. Met mijn honden/rassen wil ik gewoon geen uitlaatservice die een hele groep honden samen los laat op een weitje.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb een 'moeilijke' hond en een stikgemakkelijke.
Die gaan twee keer in de week, als Jeroen op kantoor werkt, met een HUS meneer mee. Die is eerst hier geweest, ik wou weten hoe hij de honden in zou schatten. Vooral Skadi bedot mensen nogal eens :mrgreen:
Hij had ze meteen door, en dat gaf mij een goed gevoel. En hij zei ook meteen dat hij ze apart zou uitlaten "want die witte wil ik niet in een groep hebben". Dat gaf mij een nog beter gevoel :tongue:

Als oppas was Mercedes2803 hier laatst. Maar dat waren enkel P&P rondjes en eten geven.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hippo schreef:Met mijn honden/rassen wil ik gewoon geen uitlaatservice die een hele groep honden samen los laat op een weitje.
Ik ook niet, maar dat is met een goede HUS prima te regelen. Ik betaal trouwens 14,50 voor twee honden, die met z'n tweetjes meegaan op een losloopwandeling van minimaal een uur.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Miranda schreef:Ik heb een 'moeilijke' hond en een stikgemakkelijke.
Die gaan twee keer in de week, als Jeroen op kantoor werkt, met een HUS meneer mee. Die is eerst hier geweest, ik wou weten hoe hij de honden in zou schatten. Vooral Skadi bedot mensen nogal eens :mrgreen:
Hij had ze meteen door, en dat gaf mij een goed gevoel. En hij zei ook meteen dat hij ze apart zou uitlaten "want die witte wil ik niet in een groep hebben". Dat gaf mij een nog beter gevoel :tongue:

Als oppas was Mercedes2803 hier laatst. Maar dat waren enkel P&P rondjes en eten geven.
Ik heb weinig tot nul ervaring met om-de-poot-wind-heddurs, maar we hebben het overleefd :mann: :LOL: :engel:
Het scheelt dat ik wel 12 jaar ervaring heb met een stoicijnse, Chinese autisten draak
Nee geintje... Ik begrijp wat je bedoeld met Skadi en dat is dus idd geen hond die je zomaar uitbesteedt of meegeeft.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb een buurvrouw/vriendin die ik voor de volle 100% vertrouw met mijn honden. Zij laat ze ook uit als ik een hele dag moet werken.
als wij op vakantie gaan is dat meestal in nederland in een huisje waar 6 honden zijn toe gestaan. in 2012 zijn wij naar polen geweest en ik heb eerst geregeld dat de honden onderdak hadden. her en der verspreid bij vrienden, fokker en 2 in pension. als ik ze niet kwijt kan dan gaan we niet met vakantie.
ellen
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Ik geef ze niet graag uit handen en ik denk dat het juist daarom zo goed was dat Thessa naar een dagopvang ging toen ze er net was. (net achter Wijchen)
Hier was een medewerkster die een enorme klik met onze grote angsthaas heeft en enorm veel moeite voor haar gedaan heeft.
Toen Fredje erbij kwam zijn ze nog sporadisch gegaan zodat het een bekende en veilige plek voor beiden zou zijn in geval van nood. Echter werd contract van betreffende medewerker niet verlengd en bleek juist de kleine steeds meer moeite te hebben als hij een dag daar was.

Toen ik ziek werd was ik thuis en door alle zorgen om mij hebben we ze ook niet meer laten gaan.
Voor nood kunnen ze door 'buren' uit de straat uitgelaten worden en mijn ouders wonen een straat verderop en kunnen bij nood ook iets betekenen. Fijner nog is dat ik ze soms ook gewoon voor een middagje of avond daar kan brengen als ik toch eens langer van huis ben, om welke reden ook. Al heeft de voorkeur om ze mee te nemen waar mogelijk. De auto valt af bij bepaalde temperaturen natuurlijk.

We hebben een huiskamerpension achter de hand als alle andere opties niet zouden werken (omdat we bijvoorbeeld halsoverkop beiden naar mijn familie zouden moeten ofzo), maar die ligt niet om de hoek, dus daar heb je met de vraag voor omgeving Nijmegen helemaal niets aan. Ik zou ook graag nog een veilige plek willen weten die wat dichterbij is en waar beide honden gezien worden zoals ze zijn en betreffend mee omgegaan wordt.
...; We will never surrender Winston Churchill
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb het geluk dat Noah eigenlijk bijna altijd wel bij mijn ouders terecht kan. Zoals nu met vakantie is Noah daar ook heen.
Ook heb ik een tante die wil oppassen, Noah gaat er graag heen! Ook onze buren willen oppassen als het moet.
Het scheelt dat Noah eigenlijk heel makkelijk is. Alleen een uitlaatservice durf ik niet zo goed, Noah is namelijk nogal een (zicht) jager. Zij is ook meer van mensen dan van honden. Noah is ook een kennel gewend, mocht ik haar niet naar mijn ouders kunnen brengen, gaat mijn voorkeur naar een kennel uit. Het enige (grote!) nadeel vind ik wel dat vaak om 5 uur de deuren dicht gaan en ze pas de volgende dag om 8 uur naar "buiten" kunnen om te plassen :O: . Dan kies ik toch liever voor kennissen/familie/vrienden.
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”