Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar vind je een goede kruising
Moderator: moderatorteam
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Waar vind je een goede kruising
Hallo allemaal,
Mijn vader en zijn vriendin willen weer een hond, nadat onze Friese stabij een half jaar geleden is overleden.
Zijn vriendin (ik noem haar wel even P. voor het gemak) wil graag een kruising omdat ze nog erg geschrokken is van onze zieke hond, die van een stichting was en alles en opeens ziek was. Ze is van mening dat kruisingen gezonder zijn. Maarrrr daar gaat mijn vraag niet over.
We zijn nu dus aan het kijken wat voor kruisingen er zijn, en waar je die kan halen. We willen geen pup van een broodfokker of van een dierenwinkel. P. kijkt erg rond op Marktplaats, maar is dat wel een betrouwbare plaats? Waar haal je in godsnaam een kruising vandaan? Wat is jullie ervaring daarmee.
Ik denk dat ze een vuilnisbakkenras ook wel leuk zou vinden, maar ze wil wel echt graag een puppy. Dus nogmaals, waar halen jullie deze honden vandaan?
Groeten van mij
Mijn vader en zijn vriendin willen weer een hond, nadat onze Friese stabij een half jaar geleden is overleden.
Zijn vriendin (ik noem haar wel even P. voor het gemak) wil graag een kruising omdat ze nog erg geschrokken is van onze zieke hond, die van een stichting was en alles en opeens ziek was. Ze is van mening dat kruisingen gezonder zijn. Maarrrr daar gaat mijn vraag niet over.
We zijn nu dus aan het kijken wat voor kruisingen er zijn, en waar je die kan halen. We willen geen pup van een broodfokker of van een dierenwinkel. P. kijkt erg rond op Marktplaats, maar is dat wel een betrouwbare plaats? Waar haal je in godsnaam een kruising vandaan? Wat is jullie ervaring daarmee.
Ik denk dat ze een vuilnisbakkenras ook wel leuk zou vinden, maar ze wil wel echt graag een puppy. Dus nogmaals, waar halen jullie deze honden vandaan?
Groeten van mij
honden stinken vaak, pas op
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Re: Waar vind je een goede kruising
Of via kennissen
Of via via
Soms toch marktplaats, maar dan moet je wel héél erg opletten.
Of via via
Soms toch marktplaats, maar dan moet je wel héél erg opletten.

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Misschien een leuk Grieks hondje? Klik op mijn onderschrift 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Mijn honden komen van mp! Gewoon goed opletten idd! Het is niet altijd verkeerd.

-
- Zeer actief
De realiteit zegt gewoon dat iedere hond ziek kan worden,.... een kruising wil niet zeggen 100% gezond en het wordt ook echt oud, er is ook wel een beetje mazzel bij nodig,.. en verder idd marktplaats facebook, noem het maar op 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dinsdagnacht haal ik een pup op van 18 weken van een betrouwbare Spaanse stichting. Deze komt bij mij in de opvang in afwachting van een eigen baas. Op de filmpjes lijken het vrije en vrolijke pups. In mijn onderschrift staat een linkje, misschien is dit iets voor je vriendin?
Er zijn overigens meerdere pups van deze stichting momenteel in opvanggezinnen in Nederland, begin dit jaar zijn er veel nesten gedumpt en gevonden bij het asiel.
Er zijn overigens meerdere pups van deze stichting momenteel in opvanggezinnen in Nederland, begin dit jaar zijn er veel nesten gedumpt en gevonden bij het asiel.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Hier op Forum komen er vaak leukerds voorbij, gisteren was er nog een leuke Herder kruising 

- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Wat een leuk ventjeJohnny Jones schreef:Dinsdagnacht haal ik een pup op van 18 weken van een betrouwbare Spaanse stichting. Deze komt bij mij in de opvang in afwachting van een eigen baas. Op de filmpjes lijken het vrije en vrolijke pups. In mijn onderschrift staat een linkje, misschien is dit iets voor je vriendin?

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Je vraag gaat er niet over, maar wat bedoel je hiermee?ikbeneenmens schreef:
<knip> onze zieke hond, die van een stichting was en alles en opeens ziek was. <knip>
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Ohhh wat een droppie, ik zou het wel weten.Johnny Jones schreef:Dinsdagnacht haal ik een pup op van 18 weken van een betrouwbare Spaanse stichting. Deze komt bij mij in de opvang in afwachting van een eigen baas. Op de filmpjes lijken het vrije en vrolijke pups. In mijn onderschrift staat een linkje, misschien is dit iets voor je vriendin?

OT: Misschien dat er hier, of bij een andere stichting, een leuke pup voor jullie tussenzit?
Het zijn doorgaans onherleidbare mixjes. http://zalikas.nl/ter-adoptie/honden-jonger-dan-1-jaar/
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Je hebt zelf een hond via een stichting , is dat niet aan te raden dan?
Fenneke en Baloe

- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Ja! Stichtingen vind ik inderdaad een goede optie. Maar als je opzoek bent naar kruisingen, tussen alleen twee rassen, waar vind je die dan? Sorry als ik een beetje vaag ben
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat Sandra zegt, kruisingen geven geen garanties, rashonden ook niet. Nadeel van kruisingen is dat je geen idee hebt wat de voorouders zijn qua uiterlijk en karakter, en er worden zelden de nodige onderzoeken gedaan naar bijvoorbeeld HD.
Rashonden hebben daarentegen weer vaker te maken met erfelijke aandoeningen die inherent zijn aan het ras. Maar die kunnen natuurlijk net zo goed ook meegaan in een kruising tussen twee rassen.
Stichting honden kunnen daarnaast weer problemen hebben met middellandse zee ziektes.
Kortom, je neemt met alle drie een risico. Ik zou daar dus niet op blind staren.
Rashonden hebben daarentegen weer vaker te maken met erfelijke aandoeningen die inherent zijn aan het ras. Maar die kunnen natuurlijk net zo goed ook meegaan in een kruising tussen twee rassen.
Stichting honden kunnen daarnaast weer problemen hebben met middellandse zee ziektes.
Kortom, je neemt met alle drie een risico. Ik zou daar dus niet op blind staren.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat is natuurlijk lang niet altijd het geval. Er zijn ook kruisingen van 2 rashonden, waarbij aan beide kanten wel gewoon de voorouders bekend zijn, en waar ook onderzoeken uitgevoerd zijn voordat er gefokt werd.Apple schreef:Nadeel van kruisingen is dat je geen idee hebt wat de voorouders zijn qua uiterlijk en karakter, en er worden zelden de nodige onderzoeken gedaan naar bijvoorbeeld HD.
Ik heb ook de indruk dat de TS juist naar een dergelijke kruising zoekt.
Waar die te vinden, dat is niet heel gemakkelijk te zeggen. Weet je al wat voor kruising het zou moeten gaan worden, of maakt dat niet uit?
Er zijn rassen waarbij een bewuste kruising gemaakt wordt (en dit is in sommige gevallen via de rasvereniging) in een outcrossprogramma, zoals bijvoorbeeld bij de Wetterhoun het geval is. Marjoleine van dit forum kan je daar alles over vertellen.
En zij is daar niet de enige in, ook buiten de rasverenigingen om wordt er soms gefokt met een totale outcross door een ander ras te gebruiken als reu dan waar de teef van is. Zelf heb ik ook een dergelijke kruising.
-
- Zeer actief
Je moet niet al te moeilijk doen. Ik snap niet dat je niet al wat gevonden hebt. Op mp staat zat en het is echt niet ingewikkeld om te zien of iets ok is of niet. Geen moeder, geen tamme pups, schuur, niet in huis en geen gezellige lieve honden is een slecht teken. Verder is het al snel goed. Als ik een hondje zocht en iemand die had pups van een scheet van een teef dan kon me de vader gestolen worden. Als die niet bekend is prima. Een hond is een hond. Het gaat erom dat de moeder lief is. Huis hond is. Goed verzorgd is en blij. Dan komt het met de pups wel goed. Mijn Spaanse straathond en ook de vorige waren helemaal niet zo goed verzorgd en ook hadden ze best wat zaken die even werk vroegen. Maar dat komt wel goed als de basis goed is.
Dus ga geen bastaard kopen en dan vragen of de ouders wel helemaal rondom getest zijn. Dat is allemaal een beetje doorgeslagen gedoe vind ik.
Dus ga geen bastaard kopen en dan vragen of de ouders wel helemaal rondom getest zijn. Dat is allemaal een beetje doorgeslagen gedoe vind ik.
Bel anders een paar dierenartsen, die weten vast ook wel waar een 'oeps' nestje is of wordt verwacht. Of ga naar een asiel, daar zit ook genoeg en ook leuke kleine hondjes. Wij kregen vroeger op de lagere school altijd een gezegde: zoekt en gij zult vinden.
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Bij ons asiel zitten helaas vooral oudere honden, die allemaal niet bij kinderen, anderen dieren kunnen of trekken aan de lijn, maar we gaan waarschijnlijk nog verder kijken.
Ik heb nooit zo verwoord volgens mij dat de ouders van een bastaard getest moeten worden, en we zijn nog niet erg lang aan het kijken, ik vind het dus nig heel normaal dat we geen hond hebben gevonden, we nemen onze tijd.
Helaas vindt mijn vader een puppy uit een ander land een minder goed idee
Vooroordelen enzo
We gaan nu dus vooral verder kijken op markt- en puppyplaats, verenigingen en asielen, en goed onz ogen open houden.
Ik heb nooit zo verwoord volgens mij dat de ouders van een bastaard getest moeten worden, en we zijn nog niet erg lang aan het kijken, ik vind het dus nig heel normaal dat we geen hond hebben gevonden, we nemen onze tijd.
Helaas vindt mijn vader een puppy uit een ander land een minder goed idee

Vooroordelen enzo
We gaan nu dus vooral verder kijken op markt- en puppyplaats, verenigingen en asielen, en goed onz ogen open houden.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Trekken aan de lijn is vaak wel te veranderen, lijkt mij?ikbeneenmens schreef:Bij ons asiel zitten helaas vooral oudere honden, die allemaal niet bij kinderen, anderen dieren kunnen of trekken aan de lijn, maar we gaan waarschijnlijk nog verder kijken.
Helaas vindt mijn vader een puppy uit een ander land een minder goed idee![]()
Vooroordelen enzo
Maar je kunt ook verder kijken dan alleen het asiel in de buurt. Op http://www.dierenasiels.com/ kun je er heel wat zien en daar zitten echt ook jongere honden bij.ikbeneenmens schreef:Bij ons asiel zitten helaas vooral oudere honden, die allemaal niet bij kinderen, anderen dieren kunnen of trekken aan de lijn, maar we gaan waarschijnlijk nog verder kijken.
Helaas vindt mijn vader een puppy uit een ander land een minder goed idee![]()
Vooroordelen enzo
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
Ik weet wel een kruising nest die op het punt staan geboren te worden, getest. Maar wel van een type waar je niet zomaar aan moet beginnen

- fenneke
- Zeer actief
Van schreef:Ik weet wel een kruising nest die op het punt staan geboren te worden, getest. Maar wel van een type waar je niet zomaar aan moet beginnen
Ha ha ik ook

Fenneke en Baloe

- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
Ja? Welk type? Nu maak je me wel nieuwsgierig

- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Contacteer:
- klaproos
- Zeer actief
Nederlandse jonge honden/pups:
https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... ren/honden
http://www.dierenasiels.com/
http://www.verhuisdieren.nl/bekijk_alle_dieren
Bij deze opvang zijn ook een aantal pups beschikbaar, in Zeeland:
http://www.hondenopvang-allround.nl/onze-honden.html
Met Marktplaats (en andere advertentiewebsites) zou ik een beetje uitkijken, het stikt daar over het algemeen van de broodfokkers. Google in ieder geval altijd even het telefoonnummer en de woonplaats van de fokker die je op het oog hebt.
Met Marktplaats (en andere advertentiewebsites) zou ik een beetje uitkijken, het stikt daar over het algemeen van de broodfokkers. Google in ieder geval altijd even het telefoonnummer en de woonplaats van de fokker die je op het oog hebt.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- fenneke
- Zeer actief
-
- Zeer actief
RoosjeDapper schreef:

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ObelixDapper schreef:Nederlandse jonge honden/pups:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- klaproos
- Zeer actief
Stiekem zijn ze allemáál enig.