Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Draagzak fiets
Moderator: moderatorteam
Draagzak fiets
Weet iemand dit? Ik was aan het kijken voor van die draagzakken voor 4Lazylegs, maar bij de omschrijving staat dat je deze niet kunt/moet gebruiken op de fiets in verband met de veiligheid. Is dit echt zo? Iemand ervaring mee? Wat kan er gebeuren?
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Draagzak fiets
Als bv van de trapper glijdt en zo op het stuur knalt met je hond er tussen in, ben je niet blij. Op de rug dragen is misschien anders maar dan nog..
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik denk dat het ergste dat kan gebeuren is dat je hond eruit springt? Volgens mij kan dat wel met zo'n draagzak.
Ik geloof dat ik het zelf wel zou aandurven.
- bram en thijs
- Zeer actief
Je zit op de fiets en kunt er zo achteraan.Leonie. schreef:Ik denk dat het ergste dat kan gebeuren is dat je hond eruit springt? Volgens mij kan dat wel met zo'n draagzak.

- Leonie.
- Zeer actief
Als de pootjes eenmaal gebroken zijn, zijn ze toch niet zo snel meer.bram en thijs schreef:Je zit op de fiets en kunt er zo achteraan.Leonie. schreef:Ik denk dat het ergste dat kan gebeuren is dat je hond eruit springt? Volgens mij kan dat wel met zo'n draagzak.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Dit inderdaad. Het wordt voor moeders die hun baby/peuter ineen draagzak hebben ook altijd afgeraden om dezelfde reden.bram en thijs schreef:Je lazert om en plet je hond.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Dit inderdaad. Het wordt voor moeders die hun baby/peuter ineen draagzak hebben ook altijd afgeraden om dezelfde reden.bram en thijs schreef:Je lazert om en plet je hond.
- Leonie.
- Zeer actief
Ik zou niet weten waarom ik van mijn fiets zou lazeren.
- bram en thijs
- Zeer actief
Ze zijn verplicht om dat op zo'n kaartje te zetten. Net als het drooghoudzakje in de pot vitamines dat je expliciet niet op mag eten.Leonie. schreef:Ik zou niet weten waarom ik van mijn fiets zou lazeren.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
O, mag dat niet?bram en thijs schreef: Net als het drooghoudzakje in de pot vitamines dat je expliciet niet op mag eten.

- bram en thijs
- Zeer actief
Wordt jij daar nooit melig van? Ik wel, laatst zag ik staan dat je plastic verpakking niet over je hoofd mocht trekken. Alsof die behoefte je overvalt.LongFields schreef:O, mag dat niet?bram en thijs schreef: Net als het drooghoudzakje in de pot vitamines dat je expliciet niet op mag eten.

- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Bestaan er geen ergonomisch iets betere hondendragers? Zo met die band snijdend in je nek en het gevaar dat bij tegenspartelen de hond er uit valt? Voor kinderen mag dit type o.a. om die redenen niet meer verkocht worden.
Ik snap dat een hond iets minder makkelijk ergens in te proppen is maar het zou toch wel iets prettiger moeten kunnen dan dit? Je zou misschien nog beter een doek kunnen knopen, dat zit hondenkind strak en dus veilig en verdeel je het gewicht over je hele schouder of over twee schouders.
Ik snap dat een hond iets minder makkelijk ergens in te proppen is maar het zou toch wel iets prettiger moeten kunnen dan dit? Je zou misschien nog beter een doek kunnen knopen, dat zit hondenkind strak en dus veilig en verdeel je het gewicht over je hele schouder of over twee schouders.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
bram en thijs schreef:Wordt jij daar nooit melig van? Ik wel, laatst zag ik staan dat je plastic verpakking niet over je hoofd mocht trekken. Alsof die behoefte je overvalt.LongFields schreef:O, mag dat niet?bram en thijs schreef: Net als het drooghoudzakje in de pot vitamines dat je expliciet niet op mag eten.

Te idioot voor woorden toch, dat soort waarschuwingen. Maar blijkbaar zijn er mensen die als ze dat niet lezen gewoon zoiets doms doen. Of zo.
Ja nee ik ga niet voor elke scheet lopen knopen, daar heb ik dan weer geen zin in, zeker niet met een spartelende hond
Ik ben recentelijk niet van m'n fiets gedonderd en verwacht ook niet dat het gebeurt, denk dat ik het wel aandurf met zo'n zak.
Bedankt voor...uhhh...de meeste antwoorden

Bedankt voor...uhhh...de meeste antwoorden

- bram en thijs
- Zeer actief
Dan haal je je nieuwe t-shirt uit de verpakking en krijgt opeens zo'n enorme zin om die zak over je hoofd te trekken? Je zou verwachten dat het het t-shirt zou zijn.LongFields schreef:bram en thijs schreef:Wordt jij daar nooit melig van? Ik wel, laatst zag ik staan dat je plastic verpakking niet over je hoofd mocht trekken. Alsof die behoefte je overvalt.LongFields schreef:O, mag dat niet?bram en thijs schreef: Net als het drooghoudzakje in de pot vitamines dat je expliciet niet op mag eten.![]()
Te idioot voor woorden toch, dat soort waarschuwingen. Maar blijkbaar zijn er mensen die als ze dat niet lezen gewoon zoiets doms doen. Of zo.

- dagmar88
- Zeer actief
bram en thijs schreef: Dan haal je je nieuwe t-shirt uit de verpakking en krijgt opeens zo'n enorme zin om die zak over je hoofd te trekken? Je zou verwachten dat het het t-shirt zou zijn.
Die trek je dan bij je baby over het hoofdje. Kiekeboe!
En nu gaat mama even buiten een peuk roken en tegen je babydaddy facetime schelden, blijf jij maar lekker bij spike in de mand liggen.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Die draagzak heb ik ook. Ik merk dat ik wel moet oppassen dat ik Nova niet plet. Ze zit zegmaar op je zij. Als ik Skye bv in de hand vast heb waar zij hangt en hij trekt ineens dan plet ik Nova. Nu ze iets groter is merk ik dat ik haar toch wel met 1 hand vast hou ook. Ik kan hem wel even los laten en als ze in diepe slaap is ook, maar ze kan er in principe zo uit.
Heel verhaal
maar conclusie, als jij alles op de fiets met 1 hand kan dan zou ik het gewoon doen. Maar ik ben niet zo handig en heb bv bij op en afstappen wel 2 handen nodig en ik denken dat je de hond in de draagzak dan plet.
Heel verhaal

Izzy hangt aan een heupgordel, dus ik heb sowieso beide handen vrij
Bedankt voor het advies!

- *Skye*
- Zeer actief
Ik neem aan dat het is als je er evt een pup bij krijgt? Ookal heb je 2 handen vrij wat betreft Izzy, heb je dan nooit 2 handen nodig om een beetje stabiel te blijven op de fiets? Of even 1 hand om de lijn iets bij te sturen?Lemuria schreef:Izzy hangt aan een heupgordel, dus ik heb sowieso beide handen vrijBedankt voor het advies!
Nu ben ik echt een hele grote kluns hoor op de fiets

Ik heb 2 handen aan het stuur, maar het is een mountainbike dus ik denk dat ik dan de hond niet plet?*Skye* schreef:Ik neem aan dat het is als je er evt een pup bij krijgt? Ookal heb je 2 handen vrij wat betreft Izzy, heb je dan nooit 2 handen nodig om een beetje stabiel te blijven op de fiets? Of even 1 hand om de lijn iets bij te sturen?Lemuria schreef:Izzy hangt aan een heupgordel, dus ik heb sowieso beide handen vrijBedankt voor het advies!
Nu ben ik echt een hele grote kluns hoor op de fietsMaar ik moet zeggen dat ik het soms al onhandig vindt om met die zak om te lopen met Skye.
Yep. Nou zo'n mand valt er wel aan te fabriceren, maar ik denk dat een draagzak fijner is. Kan me niet voorstellen dat het lekker zit in zo'n mandje als je van hobbel naar hobbel gaatHeavy schreef:Ik wilde vragen waarom geen fietsmandje maar je hebt natuurlijk een mountainbike

- bram en thijs
- Zeer actief
Kussentje erin, omgekeerde hanging basket erover. Mijn voorkeur zou er naar uit gaan en de honden die ik zo vervoerd zie worden vinden het prachtig want ze zien alles en daar houdt een beetje hond wel van.Lemuria schreef:Yep. Nou zo'n mand valt er wel aan te fabriceren, maar ik denk dat een draagzak fijner is. Kan me niet voorstellen dat het lekker zit in zo'n mandje als je van hobbel naar hobbel gaatHeavy schreef:Ik wilde vragen waarom geen fietsmandje maar je hebt natuurlijk een mountainbike
Ik had het met de jongens moeten doen

- *Skye*
- Zeer actief
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die die zak hebben en hoe zij het ervaren. De zak is wel handig om het gewicht op je schouder te dragen. Maar ik vind hem niet heel erg stabiel. Als je naar voor hangt bungelt ze dus en dat zou ik niet vertrouwen. Ze kunnen er heel makkelijk uit komen zelf. Dus ik zou op de fiets altijd met 1 hand haar vasthouden. Als ik nu naar voor leun doe ik dat ook. Dan heb je dus maar 1 hand om te fietsen en evt Izzy bij te sturen. Maar nogmaals. Ik ben in dat soort dingen helemaal niet handig dus waarschijnlijk zou het prima kunnen.Lemuria schreef:Ik heb 2 handen aan het stuur, maar het is een mountainbike dus ik denk dat ik dan de hond niet plet?*Skye* schreef:Ik neem aan dat het is als je er evt een pup bij krijgt? Ookal heb je 2 handen vrij wat betreft Izzy, heb je dan nooit 2 handen nodig om een beetje stabiel te blijven op de fiets? Of even 1 hand om de lijn iets bij te sturen?Lemuria schreef:Izzy hangt aan een heupgordel, dus ik heb sowieso beide handen vrijBedankt voor het advies!
Nu ben ik echt een hele grote kluns hoor op de fietsMaar ik moet zeggen dat ik het soms al onhandig vindt om met die zak om te lopen met Skye.
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik denk eigenlijk dat als je op zo'n manier fietst dat een mandje met een lekker kussentje oncomfortabel is echt ook niet veilig is om zonder vasthouden een hond in een tas te hebben?
Oh jezes, nee bungelen moeten we niet hebben
Een mandje dus.

- bram en thijs
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Ik zie het ook niet voor me dat zo'n wurm braaf blijft zitten in een draagzak.Lemuria schreef:Oh jezes, nee bungelen moeten we niet hebbenEen mandje dus.
Inderdaad gewoon een mandje, en veilig vastzetten.
Lekker kijken is ook nog eens veel leuker en met een dik kussen heeft t hondje nergens last van hoor.
Maar dan nu de echt belangrijke info, komt u maar

- *Skye*
- Zeer actief
Precies. In ze zak wordt gebundeld als je de zak niet met 1 hand vasthoudt. En eruit geklommen, waarvoor je dus die hand niet altijd veilig weg kunt halen...dagmar88 schreef:Ik zie het ook niet voor me dat zo'n wurm braaf blijft zitten in een draagzak.Lemuria schreef:Oh jezes, nee bungelen moeten we niet hebbenEen mandje dus.
Inderdaad gewoon een mandje, en veilig vastzetten.
Lekker kijken is ook nog eens veel leuker en met een dik kussen heeft t hondje nergens last van hoor.
Maar dan nu de echt belangrijke info, komt u maar
Om wat voor pup hebben we het trouwens

- bram en thijs
- Zeer actief