Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden laten elkaar maar niet met rust!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Caatje125
geregistreerd lid
Aantal honden: 2

Honden laten elkaar maar niet met rust!

Ongelezen bericht door Caatje125 »

Wij hebben twee honden. Een Franse bulldog van bijna 2. Erg lief en aanhankelijk, ze luistert goed. Nu hebben we ook een labrador van 17 weken (vanaf 8,5 week bij ons thuis). Onze bull is wel wat jaloers aangelegd en als ik de labrador aandacht geef wil zij ook. Dit is nu ook andersom al.

De labrador is erg lief en aanhankelijk en zolang ze alleen is luistert ze erg goed. Vanaf het begin beet ze de bull al erg veel. Bull gaf ook nooit een snauw en vond t wel prima. Ze zit telkens helemaal onder de wondjes. Echt heel zielig. Echter daagt zij het nog steeds uit! We kunnen ze thuis geen seconde alleen laten want dan hebben ze elkaar weer in de haren (of ja de labrador doet dat alleen, bull bijt niet).

Wat kan ik eraan doen zodat dit minder word? Of gaat dit vanzelf?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Honden laten elkaar maar niet met rust!

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou het bulletje wel in bescherming nemen als de pup te opdringerig wordt en te lang door blijft gaan.
Zeker als zij haar grenzen zelf niet goed aangeeft.
Ik zou hier dus wat meer in gaan sturen zodat bulletje niet steeds de pineut is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Tineke schreef:Ik zou het bulletje wel in bescherming nemen als de pup te opdringerig wordt en te lang door blijft gaan.
Zeker als zij haar grenzen zelf niet goed aangeeft.
Ik zou hier dus wat meer in gaan sturen zodat bulletje niet steeds de pineut is.
inderdaad. gewoon verbieden. net als 2 kinderen die steeds aan het etteren zijn. jij die hoek, jij die hoek, en braaf alleen spelen
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk je ook echt naar wat de Bull er van vindt? Wat is haar houding? Spelen ze gewoon of is de Bull de pispaal? Als ze spelen en de Bull vindt het allemaal leuk dan zou ik ze ondanks de wondjes laten gaan. Zie je dat de Bull stiekem gewoon weerloos is dan moet je haar echt gaan beschermen.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Inderdaad ingrijpen, als je een hond hebt die makkelijk z'n grenzen aangeeft kan je het bij een pup wel op zijn beloop laten. Maar als je volwassen hond wordt geperforeerd, dan moet je zelf aan de slag. Ook pups kunnen zachtjes spelen.

Mijn ervaring is dat mijn volwassen honden pas gingen ingrijpen toen de pup een jonge hond werd van een maand of 4-5. Voor die tijd heb ik het zelf geregeld. Hippo ging bijvoorbeeld Oscar negeren. Dan stond Oscar als een piranha aan zijn vel te hengsten en ging Hippo stoïcijns de andere kant op kijken... dát is niet de bedoeling :mrgreen: .

Sowieso als ik zie dat 1 van de 2 er geen zin in heeft, dan kap ik de ander af. Dico en Hippo spelen onwijs leuk samen, maar Dico wil met zijn 10mnd oud nu eenmaal vaker spelen dan Hippo van 5jr. Als je het duidelijk aangeeft, is een simpele 'klaar' voldoende en dan gaat hij zichzelf vermaken.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik denk dat de Lab het gedrag van de Bull prima overneemt. En je hoort wel vaker dat honden erg goed gedrag van elkaar leren, en het slechte gedrag nog beter.
Beiden heel duidelijke grenzen aangeven. Als jij de pup aandacht geeft heeft de Bull dat te accepteren en zich te gedragen. Andersom heeft de pup zich te gedragen voor de Franse Bull en respect voor haar te hebben.
Niet het zelf laten uitzoeken, maar zoals hierboven ook al gezegd, sturen zodat je erger voorkomt en ze in de toekomst echt serieus elkaar in de haren vliegen.
Afbeelding
Caatje125
geregistreerd lid

Ik denk dat de bull het niet erg vindt, ze verweerd zich wel maar geeft geen snauw wanneer het afgelopen moet zijn. Ze daagt steeds uit door met haar kop tegen die van de labrador te duwen. Het is ook voornamelijk thuis dat ze dit doen! Ze kunnen niet damen rustig liggen dus dan leg ik er 1 op de bank en de labrador in zijn bench.

Hoe kan ik ze het beste corrigeren? Want als we in de tuin zijn en ik wil dit doen, zodra ik er naartoe loop stoppen ze al. De labrador is wel zachter gaan bijten dan eerder.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat je het eerder moet afkappen.
Als de bull het zelf uitdaagt zou ik de bull op dat moment al corrigeren (gewoon 'nee' of 'klaar')
Als je ze steeds na het spelen gaat scheiden, leren ze niet hoe ze dan wel samen rustig kunnen zijn.
Dus meer sturen/bepalen, en het liefst voordat ze helemaal opgewonden zijn van het spel.
Branka
moderator

Caatje125 schreef:Ik denk dat de bull het niet erg vindt, ze verweerd zich wel maar geeft geen snauw wanneer het afgelopen moet zijn. Ze daagt steeds uit door met haar kop tegen die van de labrador te duwen. Het is ook voornamelijk thuis dat ze dit doen! Ze kunnen niet damen rustig liggen dus dan leg ik er 1 op de bank en de labrador in zijn bench.

Hoe kan ik ze het beste corrigeren? Want als we in de tuin zijn en ik wil dit doen, zodra ik er naartoe loop stoppen ze al. De labrador is wel zachter gaan bijten dan eerder.
Gezien de leeftijd van de Lab vermoet ik dat de Bull het nóg niet corrigeert. Dat kan op deze leeftijd ineens over zijn. Dan is het puppenkrediet over en gaan oudere honden de jomge hond wel corrigeren.
Realiseer je dat de Bull fysiek geen partij is voor de Lab als die eenmaal volwassen is. En Labjes kunnen flink lomp zijn. Nu dus vooruit kijken en de boel zo begeleiden en opvoeden zoals je het in de toekomst wil hebben.
Afbeelding
Caatje125
geregistreerd lid

Ik merk wel dat m'n bulletje de laatste week de lab naar de grond wil werken. Hij springt er dan bovenop en dan lukt het hem ook nog. Maar als de lab eenmaal op de grond ligt bijt ze m'n bull in haar nek. De bull probeert dit dan ook wel maar lukt niet. Ze doet d'r bekje wel open en duwt dan tegen de labrador aan. Als ik het zou moeten interpreteren dan ziet het eruit als uitdagen/spelen.

Ik hoop echt dat m'n bulletje haar wel een keer gaat corrigeren.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Maak er anders eens een filmpje van en plaats die hier. Want zoals je het beschrijft vind ik het overkomen alsof de bull wel degelijk grenzen probeert aan te geven maar hier gewoon niet duidelijk genoeg in is. Daarbij is de labrador nu al sterker en groter dan de bull dus mogelijk dat een snauw van de bull sowieso niks gaat doen. Maar als je het filmt kunnen we misschien helpen met aangeven wat er nu precies gebeurd, wat de honden aan lichaamstaal laten zien en waar je misschien al eerder kon ingrijpen. Zelf zou ik beide een eigen plek in huis geven, bv een kleed of mand zodat ze beide hun eigen plek hebben. En dit soort momenten voor zijn dus al voor het gaat gebeuren al doorbreken.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Caatje125 schreef:Ik merk wel dat m'n bulletje de laatste week de lab naar de grond wil werken. Hij springt er dan bovenop en dan lukt het hem ook nog. Maar als de lab eenmaal op de grond ligt bijt ze m'n bull in haar nek. De bull probeert dit dan ook wel maar lukt niet. Ze doet d'r bekje wel open en duwt dan tegen de labrador aan. Als ik het zou moeten interpreteren dan ziet het eruit als uitdagen/spelen.

Ik hoop echt dat m'n bulletje haar wel een keer gaat corrigeren.
Volgens mij spelen ze gewoon. Toen ik een pup had zat ik ook onder de gaatjes en krassen van het spelen. Die tandjes zijn gewoon een drama. Als ze heerlijk aan het ravotten zijn en je Bull het spel zelf begint zou ik ze dus echt lekker laten gaan. Alleen als je aan je Bull ziet dat ze het niet leuk vindt maar niks kan beginnen zou ik ingrijpen. Een Bull is geen watje en meestal zelf niet al te zachtzinnig. Dus misschien spelen je honden gewoon heel wild? Ik heb zelf nooit spel afgekapt behalve als ik het zelf te wild vond in huis. Mijn honden corrigeerden mijn pup overigens wel gewoon. Niks puppenkrediet. Hard bijten was een hap terug tot de pup piepte.

Wat zijn precies de geslachten? Want je spreekt over hem en haar door elkaar.
Afbeelding
Caatje125
geregistreerd lid

Oh sorry, ik heb 2 teefjes! Zie inderdaad dat ik soms over hij praat.
Ik het filmen en dan proberen hier te plaatsen.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Nanna schreef:
Caatje125 schreef:Oh sorry, ik heb 2 teefjes! Zie inderdaad dat ik soms over hij praat.
Zeker een Brabander ;-)
Wij Drent'n zeggen ook vaak hij.
Caatje125
geregistreerd lid

Een tukker! Haha
Caatje125
geregistreerd lid

Hoe kan ik filmpjes uploaden?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Op YouTube uploaden en linkje hier plaatsen
Caatje125
geregistreerd lid

Ja dat is inderdaad ook heel logisch, haha. Her is gelukt:

Caatje125
geregistreerd lid

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik vind het er heel gezellig uit zien! Ik me om de honden geen zorgen maken.

Maar als je zelf een keer poepflauw van het gedonderjaag bent, kun je er natuurlijk altijd wat van zeggen.
Afbeelding
Caatje125
geregistreerd lid

De labrador bijt nu steeds de Bully in haar poot of oor... Weer wat nieuws. Vind het gewoon sneu voor m'n Bully omdat zij nooit terug bijt of wat dan ook en dus steeds onder de bloedende wondjes zit.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dan kap je het toch af, gewoon regels is ook makkelijk als je lab straks een bord voor zijn kop type zou zijn, klaar is klaar weet hier de Fox ook perfect :ok:
Afbeelding
Branka
moderator

Heavy schreef:Ik vind het er ook gezellig uitzien maar je kan ze ook leren om alleen buiten te mogen spelen. Dat hebben wij onze honden ook geleerd omdat het laminaat zo glad is . En ook omdat ik er knettergek van werd :wink:
Dit is ook mijn idee. En wat ook door billy wordt gezegd: zorg dat je ze nu leert dat jij bepaalt wanneer er gespeeld mag worden en het dus kan afkappen. Dan ben je lomp gedrag voor als de Lab wel in volwassen formaat een lompe harrie blijkt te zijn.
Afbeelding
Caatje125
geregistreerd lid

Normaal stop ik ze ook, maar voor het filmpje even snel gedaan.
Kan ik ze dan gewoon buiten zo laten "spelen". M'n Bully was net al helemaal buiten adem en ben ban dat ze helemaal onder de wondjes komt. Maar als het gewoon spelen is wil ik het ook niet graag afkappen.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik vind het er ook wel leuk uit zien hoor. Heb niet het idee dat je Bully het niet leuk vindt. Hier gaat het er regelmatig veel harder aan toen, met het verschil dat ze allebei een dikkere vacht hebben. Zeker Skye. Nova kan met haar puppytandjes denk ik bijna niet eens bij zijn huid komen ;) Maar dat neemt niet weg dat klaar ook klaar kan zijn. Dat is aan jou. Ik geef ze hier trouwens ook regelmatig een flostouw om te kunnen trekken samen.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 21 jun 2016 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Heavy schreef:Precies je mag best grenzen stellen hoor . Al die wondjes zijn natuurlijk ook niet fijn. Als je een kleuter had rondlopen die elke keer gehapt werd door puppy tandjes zou je het ook niet toe laten :wink:

Het is heus niet zo dat als je ze uit elkaar gaat halen dat ze dan elkaar niet meer leuk vinden ofzo of nooit meer willen spelen .

Ik had een langharige hond en een Herderpup . Die pup gebruikte langharige hond als flos en sleepte hem door de hele kamer en hij deed niks . Dat ging toch echt te ver voor mij hoor . Dus dat heb ik wel afgekapt .
Lol ik zie ook regelmatig Nova ineens heel relaxed liggend meegesleept worden over de grond, dan heeft Skye haar aan een pluk haar vast en trekt hij haar mee. Het gaat er heel rustig aan toe van beide kanten. Ik zeg er dan wel wat van en dan kijken ze me allebei echt zo aan met een blik van: Wat? Dit is heel normaal hoor :D
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kiwi vliegt Mayke altijd in de nek en strot. Soms laat ze zich helemaal meeslepen aan Mayke dr nekvel.
Daar heeft ze ook wel eens kleine wondjes van. Ik zie Mayke vaak vermoeid kijken. Het is haar manier van spelen niet en ze is ook nooit een keer hardhandig terug. Maar toch, heeeel soms is ze het zat, en dan krijgt kiwi een snauw. Dat acceteert Kiwi gelijk. Als Mayke piept laat Kiwi ook gelijk los maar gaat dan later net zo hard door.

Soms ben ik t zat en snauw Kiwi zelf af als ze Mayke op dr nek zit. Maar vaak laat ik het gaan als ze niet te heftig is.
Ze zijn gek op elkaar en Mayke lokt t spelen ook vaak uit, zoals jou bulldog. Ik denk dat je hondjes echt wel erg op elkaar gesteld zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”