- eendenpoep 8O
- dode vissen

- kattenkots

Hebben jullie enig idee?
Moderator: moderatorteam
niet omdat hij zijn geur aan bijvoorbeeld de rotte vis wil geven, maar omdat de rotte vis hem een mooi luchtje geeft.Rossi schreef:Rossi rolt over stokken heen. Kan ik me nog enigszins voorstellen dat hij zijn geur daaraan wil geven. Maar waarom rolt hij ook in :
- eendenpoep 8O
- dode vissen![]()
- kattenkots![]()
Hebben jullie enig idee?
Maar een weldenkend konijn zal daar toch net zo hard voor op de loop gaan?linlin schreef:niet omdat hij zijn geur aan bijvoorbeeld de rotte vis wil geven, maar omdat de rotte vis hem een mooi luchtje geeft.Rossi schreef:Rossi rolt over stokken heen. Kan ik me nog enigszins voorstellen dat hij zijn geur daaraan wil geven. Maar waarom rolt hij ook in :
- eendenpoep 8O
- dode vissen![]()
- kattenkots![]()
Hebben jullie enig idee?
als hij dan straks op jacht gaat, denken de konijntjes dat er in plaats van een bloeddorstige hond een rotte vis voorbij komt sjouwen.
Ik denk dat het voor een deel een ver verouderd instinct is.Hanneke2 schreef: Maar een weldenkend konijn zal daar toch net zo hard voor op de loop gaan?
ik heb er ook weleens van gehoord en ook zo'n hond die dat regelmatig doet, hoe harder het stinkt hoe beter...Hanneke2 schreef:Ik vind die veelgegeven verklaring van 'camoeflageluchtje' opdoen wel aardig, maar waarom doet dan niet elke hond precies hetzelfde?
bij mij niet, het prooidierenverhaal klinkt mij logischer in de oren, een wolf kijkt toch ook altijd hoe de wind staat en om het nog meer te voorkomen lijkt mij dat verhaal logischer. Aandacht nee lijkt me niet.Wil de hond schreef:Ik heb ooit eens een theorietje hierover gelezen wat heel aardig klinkt.
Het zou zo zijn dat juist de ondergeschikte leden van een roedel dit doen, omdat ze zo de belangstelling van de rest van de roedel krijgen. Ze kunnen zich op deze manier dus even lekker in de belangstelling zetten.
Dit idee klinkt mij in elk geval logischer in de oren dan het "verbergen" van hun eigen geur voor eventuele prooidieren, of het achterlaten van hun eigen geur.
Ah, dat klinkt interessant. Maar dat zou betekenen dat roedelleiders het niet of nauwelijks zouden doen. Is dat zo?Wil de hond schreef: Ik heb ooit eens een theorietje hierover gelezen wat heel aardig klinkt.
Het zou zo zijn dat juist de ondergeschikte leden van een roedel dit doen, omdat ze zo de belangstelling van de rest van de roedel krijgen. Ze kunnen zich op deze manier dus even lekker in de belangstelling zetten.
Dat vind ik ook wel een aardige verklaring! Zorgen dat de rest z'n eten laat staan zodat jij meer hebt.Wil de hond schreef:Tijdens een wandeling door het park had ze nét in een dooie vis gelegen, de maaien zaten op haar vacht geplakt.Een eindje verder zat een visser met een broodje in zijn hand, en net op het moment dat hij het naar zijn mond bracht om een hap te nemen droeg de wind de ongelooflijke stank van mijn hond naar zijn neus. De verheerlijkte uitdrukking op zijn gezicht veranderde in één seconde naar kotsachtige neigingen. Hij stopte met een misselijk gezicht zijn broodje weer weg. Hij had dus niet door waar die lucht vandaan kwam.
Dat weet ik weer niet, hoewel ik me wel weer voor kan stellen dat zelfs een roedelleider het interessant vindt om interessant te wezen voor de rest van de meute.Hanneke2 schreef:Ah, dat klinkt interessant. Maar dat zou betekenen dat roedelleiders het niet of nauwelijks zouden doen. Is dat zo?Wil de hond schreef: Ik heb ooit eens een theorietje hierover gelezen wat heel aardig klinkt.
Ha ja,Hanneke2 schreef:Dat vind ik ook wel een aardige verklaring! Zorgen dat de rest z'n eten laat staan zodat jij meer hebt.Wil de hond schreef:Tijdens een wandeling door het park had ze nét in een dooie vis gelegen, de maaien zaten op haar vacht geplakt.Een eindje verder zat een visser met een broodje in zijn hand, en net op het moment dat hij het naar zijn mond bracht om een hap te nemen droeg de wind de ongelooflijke stank van mijn hond naar zijn neus. De verheerlijkte uitdrukking op zijn gezicht veranderde in één seconde naar kotsachtige neigingen. Hij stopte met een misselijk gezicht zijn broodje weer weg. Hij had dus niet door waar die lucht vandaan kwam.
![]()
![]()
Hanneke
Was dat dan niet gewoon tactiek??Wil de hond schreef:
Als die visser zijn broodje niet weg had gestopt maar ergens in beeld neer had gelegd om even bij te komen van de lucht had Maya dat zonder meer afgestraft met een snelle graai. Zij was namelijk een enorme gehaaide vreetzak.
Hahaha,Rossi schreef:Was dat dan niet gewoon tactiek??Wil de hond schreef:
Als die visser zijn broodje niet weg had gestopt maar ergens in beeld neer had gelegd om even bij te komen van de lucht had Maya dat zonder meer afgestraft met een snelle graai. Zij was namelijk een enorme gehaaide vreetzak.![]()
Maar ik denk inderdaad dat jouw visie er dichter bij komt dan die camouflage variant. Vind ik ook wat onwaarschijnlijk.
ursula, die toch nog steeds de baas in huis is, is de grote goorlak en smerige rolster. ze is wel erg tevreden als ze terugkomt van het in extreem gore zaken rollen.Wil de hond schreef:Dat weet ik weer niet, hoewel ik me wel weer voor kan stellen dat zelfs een roedelleider het interessant vindt om interessant te wezen voor de rest van de meute.Hanneke2 schreef:
Ah, dat klinkt interessant. Maar dat zou betekenen dat roedelleiders het niet of nauwelijks zouden doen. Is dat zo?
Het is denk ik ook zo dat de oorsprong van het huishondengedrag ligt in het oorspronkelijke wolvengedrag, maar dat onze huidige honden vaak gedrag vertonen wat zeg maar uit zijn oorspronkelijke kontext getrokken is.linlin schreef:ursula, die toch nog steeds de baas in huis is, is de grote goorlak en smerige rolster. ze is wel erg tevreden als ze terugkomt van het in extreem gore zaken rollen.Wil de hond schreef:Dat weet ik weer niet, hoewel ik me wel weer voor kan stellen dat zelfs een roedelleider het interessant vindt om interessant te wezen voor de rest van de meute.Hanneke2 schreef:
Ah, dat klinkt interessant. Maar dat zou betekenen dat roedelleiders het niet of nauwelijks zouden doen. Is dat zo?
kakaboeboe is niet extra geinteresseerd of geimponeerd van ursula haar nieuwe parfum. hij doet vooral aan dat wat hij het liefst doet: rondloeren of er vijanden aan de horizon te bekennen zijn.
hm.