Ook niet bij Gomez?v.d Lupinehof schreef:tuurlijk niet daar gaat het ok niet om, als mijn honden in een gevecht verzijlt zouden raken en dat is echt wel eens gebeurt ,dan hoef ik echt niet overdreven aan me hond te gaan lopen treken en shorren om hem/haar mee te krijgen want daar voor hebben ze toch net ff iets te veel respect voor om tegen te spreken tegen over mijChica schreef:Mol ben het met je eens dat een hond hoor te luisteren maar (ja daar heb je weer die maar) een hond is toch geen robot zonder gevoel
mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende honden welk slag is gevaarlijker?
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

- Hutsje
- Zeer actief
Totdat ze een hond tegenkomt die het niet pikt.Neeltje schreef: Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ja als je altijd het zelfde rondje loopt in hetzelfde buurtje dan kan je wel het een en ander uitsluiten, maar wij lopen in bossen, duinen stranden, niet alleen in mijn woonplaats maar daarbuiten, en daar kan je wel eens een andere hond tegenkomen die niet zo goed klikt met jouw hond, of een eigenaar die niet zo sociaal is als de mensen in jouw buurtje.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Komen er nieuwe mensen bij, dan weten ze zo hoe het hier werkt en dat is wel zo prettig.
En een hond is een hond en moet een hond blijven! Alle honden kunnen vechten, zeggen dat je hond nooit zal vechten is hetzelfde als dat ze ooit zeiden dat de Titanic onzinkbaar was....

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
- Contacteer:
iddHutsje schreef:Totdat ze een hond tegenkomt die het niet pikt.Neeltje schreef: Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Chica
- Actief
PreciesHutsje schreef:Totdat ze een hond tegenkomt die het niet pikt.Neeltje schreef: Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.
en dan roepenn, mijn hond doet toch nietsHutsje schreef:Totdat ze een hond tegenkomt die het niet pikt.Neeltje schreef: Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gebeurt dan maar 1x, want dan moet Tirsa wegHutsje schreef:Totdat ze een hond tegenkomt die het niet pikt.Neeltje schreef: Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.

T'is dus wel een dominante hond die Tirsa.
Geeft nix hoor, heb er hier ook 2 rondlopen, is prima mee te leven.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Geef maar hier hoor zo'n hond wil ik wel :mrgreen:Ik heb wel erger in huis gehadDaisy@ schreef:Gebeurt dan maar 1x, want dan moet Tirsa wegHutsje schreef:Totdat ze een hond tegenkomt die het niet pikt.Neeltje schreef: Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.![]()
![]()
![]()
T'is dus wel een dominante hond die Tirsa.
Geeft nix hoor, heb er hier ook 2 rondlopen, is prima mee te leven.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Goh ja, dat neem je dus meteen even aan dat ik altijd hetzelfde rondje loop. Zou je me even kunnen aanwijzen waar ik dat geschreven heb??cloris schreef:Ja als je altijd het zelfde rondje loopt in hetzelfde buurtje dan kan je wel het een en ander uitsluiten, maar wij lopen in bossen, duinen stranden, niet alleen in mijn woonplaats maar daarbuiten, en daar kan je wel eens een andere hond tegenkomen die niet zo goed klikt met jouw hond, of een eigenaar die niet zo sociaal is als de mensen in jouw buurtje.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Komen er nieuwe mensen bij, dan weten ze zo hoe het hier werkt en dat is wel zo prettig.
En een hond is een hond en moet een hond blijven! Alle honden kunnen vechten, zeggen dat je hond nooit zal vechten is hetzelfde als dat ze ooit zeiden dat de Titanic onzinkbaar was....
En ja een hond moet een hond blijven, maar daar hoeft echt geen vechten onder te vallen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Volgens mij was jij degene die meteen aannam dat wij wel in asociale buurten zouden wonen omdat onze honden weleens een doodenkele keer vechten!Neeltje schreef:Goh ja, dat neem je dus meteen even aan dat ik altijd hetzelfde rondje loop. Zou je me even kunnen aanwijzen waar ik dat geschreven heb??cloris schreef:Ja als je altijd het zelfde rondje loopt in hetzelfde buurtje dan kan je wel het een en ander uitsluiten, maar wij lopen in bossen, duinen stranden, niet alleen in mijn woonplaats maar daarbuiten, en daar kan je wel eens een andere hond tegenkomen die niet zo goed klikt met jouw hond, of een eigenaar die niet zo sociaal is als de mensen in jouw buurtje.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
En ja een hond moet een hond blijven, maar daar hoeft echt geen vechten onder te vallen.
Daarbij zeg jij zelf dat jullie (in de buurt) exact weten wat jullie aan elkaar hebben..... dat houdt dus in dat je hond daarom niet vecht en je dus automatisch ook niet in ander gebied komt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
geloof je nou echt zelf dat als jij naar het bos gaat je nooit geen vreemde honden tegenkomt. Dan zul je toch in je eigen tuin moeten blijven rondstappen...Neeltje schreef:
Goh ja, dat neem je dus meteen even aan dat ik altijd hetzelfde rondje loop. Zou je me even kunnen aanwijzen waar ik dat geschreven heb??
Kun je zien hoeveel ervaring je hebt met in het bos lopen ....
oh, dus een andere hond kan die van jou niet aanvallen? 8O Jouw hond corrigeert toch ook andere honden, kan ook eens verkeerd vallen he, bij de ander... dan is die van jou zo braaf dat ie zich laat opvreten???En ja een hond moet een hond blijven, maar daar hoeft echt geen vechten onder te vallen.
Ja anders moet ie naar het asiel ... lekkere baas ben jij....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Loopt niet iedereen het meest in z'n eigen omgeving?? Maar dat wil nog niet zeggen dat dat altijd hetzelfde rondje is??
En dat wij er nooit op uit zouden gaan?? Vaak genoeg, maar het eerste wat ik doe is kijken wat voor hond het is, hoe deze erbij loopt en dan besluiten om m'n route te vervolgen of misschien te wijzigen.
Tirsa zal zelden of nooit zomaar naar een hond lopen die wat verder is. Afgelopen week nog in een groter park in Eindhoven waar we met een aantal bulletjes aan het lopen waren was 'n 50 meter verder 'n man met een ander hondje aan het lopen. De andere twee bulletjes er meteen op af en Tirsa blijft gewoon bij mij. Niet dat ik haar tegenhoud, maar dat doet ze gewoonweg niet.
En dat wij er nooit op uit zouden gaan?? Vaak genoeg, maar het eerste wat ik doe is kijken wat voor hond het is, hoe deze erbij loopt en dan besluiten om m'n route te vervolgen of misschien te wijzigen.
Tirsa zal zelden of nooit zomaar naar een hond lopen die wat verder is. Afgelopen week nog in een groter park in Eindhoven waar we met een aantal bulletjes aan het lopen waren was 'n 50 meter verder 'n man met een ander hondje aan het lopen. De andere twee bulletjes er meteen op af en Tirsa blijft gewoon bij mij. Niet dat ik haar tegenhoud, maar dat doet ze gewoonweg niet.
- Daisy@
- Zeer actief
Zelden of nooit?Tirsa zal zelden of nooit zomaar naar een hond lopen die wat verder is.
Ok, fijn voor jou.
Maar de meeste mensen hebben honden die toch af en toe zomaar opeens de benen nemen.
Gewoon, omdat ze HOND zijn. Mensen schieten ook wel eens gigantisch uit hun slof, en die kunnen nog nadenken. Honden NIET.
Doe je je vriend/man of weet ik veel wat ook gelijk weg als hij eens uit zijn slof schiet?

Maar mocht het ooit wel verkeerd gaan bij je, wat gewoon kan gebeuren hoor. Dan kan je haar ook hier brengen hoor, ipv naar het asiel

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ja die zijn er, maar schijnbaar vindt Tirsa het bij mij toch te fijn om zomaar de benen te nemen.Daisy@ schreef:Maar de meeste mensen hebben honden die toch af en toe zomaar opeens de benen nemen.Tirsa zal zelden of nooit zomaar naar een hond lopen die wat verder is.
Ja kijk, ik zal zeggen waar het op staat, maar beleefd blijven, niet schelden of vloeken en al zeer zeker niet uit m'n slof schieten, want daar schiet je niets mee op.Gewoon, omdat ze HOND zijn. Mensen schieten ook wel eens gigantisch uit hun slof, en die kunnen nog nadenken.
Dit is toch wel een hele leuke 'interessante' discussie.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind er weinig interessants aan, omdat je op de interessante vragen geen enkel antwoord geeft, maar via slinkse wegen dit uit de weg gaatNeeltje schreef:Ja die zijn er, maar schijnbaar vindt Tirsa het bij mij toch te fijn om zomaar de benen te nemen.Daisy@ schreef:Maar de meeste mensen hebben honden die toch af en toe zomaar opeens de benen nemen.Tirsa zal zelden of nooit zomaar naar een hond lopen die wat verder is.
Ja kijk, ik zal zeggen waar het op staat, maar beleefd blijven, niet schelden of vloeken en al zeer zeker niet uit m'n slof schieten, want daar schiet je niets mee op.Gewoon, omdat ze HOND zijn. Mensen schieten ook wel eens gigantisch uit hun slof, en die kunnen nog nadenken.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Vraag me af wat je hier dan doet. Het stikt hier van de wildvreemde mensen 8ONeeltje schreef:Ik vind er ook niets interessants aan want zoals gewoonlijk wordt er meteen van alles aangenomen en ik zie me hier echt niet genoodzaakt om ten opzichte van wildvreemden mezelf te gaan verdedigen.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
Je beweringen zijn blijkbaar nogal bevreemdend voor een groot aantal van de forummers hier. Bij teksten als "mijn hond vecht nooit" en "als ze zou vechten moet ze verdwijnen" heb ik ook moeite te begrijpen hoe je ze kunt uiten als je honden echt begrijpt en echt om ze geeft. Lijkt me dan ook niet gek dat je daarop wordt aangesproken...Neeltje schreef:Ik vind er ook niets interessants aan want zoals gewoonlijk wordt er meteen van alles aangenomen en ik zie me hier echt niet genoodzaakt om ten opzichte van wildvreemden mezelf te gaan verdedigen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Al jij nooit vreemde honden tegenkomt, dan weet iedere hondebaas die wel verder komt als zijn eigen straat, dat dit alleen maar kan als je iedere dag hetzelfde rondje loopt, of in de achtertuin blijft staan.....Neeltje schreef:Goh ja, dat neem je dus meteen even aan dat ik altijd hetzelfde rondje loop. Zou je me even kunnen aanwijzen waar ik dat geschreven heb??cloris schreef:Ja als je altijd het zelfde rondje loopt in hetzelfde buurtje dan kan je wel het een en ander uitsluiten, maar wij lopen in bossen, duinen stranden, niet alleen in mijn woonplaats maar daarbuiten, en daar kan je wel eens een andere hond tegenkomen die niet zo goed klikt met jouw hond, of een eigenaar die niet zo sociaal is als de mensen in jouw buurtje.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sorry hoor maar dit snap ik niet, je hond wegdoen omdat hij een keer heeft gevochten. Guido van ons is een dominant mannetje waar je mee moet uitkijken als je het zelfde soort hond tegen komt en dan heb ik het alleen over reuen. Hij wil graag duidelijk maken dat hij de baas is en als je dan een zelfde soort dominante reu tegen komt kan dat behoorlijk matten worden. Je moet in de gaten houden wat voor soort honden er lopen en als je het niet vertrouwd loop je een stukje om. Verder moeten andere honden groot of klein van zijn balletje afblijven. Een hoop mensen kunnen dan wel eens van hem schrikken maar het enige wat hij doet is snauwen. Maar ja het is een grote jongen dus daar komt ook een hoop lawaai uitNeeltje schreef:Nee, dat is inderdaad geen vechtpartij, dat zeg ik toch ook niet. Als mijn hond echt zou vechten, ja dan sorry, maar dan zou hij toch hier verdwijnen, want met zo'n hond zou ik niet willen rondlopen.v.d Lupinehof schreef:maar dan is het geen vecht partij snap je??????????Neeltje schreef:Tirsa wijst genoeg honden terecht, dat alhoewel ze klein is, ze toch naar haar moeten luisteren, maar dan krijgen ze 'n flinke snauw, maar verder dan dat gaat ze niet. En de meeste honden snappen het dan ook en spelen ze vrolijk verder.EvitaP schreef: Als je nadenken verandert in bewust zijn van wat hij doet, klopt het weer helemaal.
Nee dat geldt niet per defenitie buiten de roedel, maar meestal wel.
een schermutseling of een vecht partij is een wereld van verschil
en als je deze dngen al door elkaar gaat halen ben je in mijn ogen toh nie helemaal bij de les.
mol

Groetjes,
Linda

JA DAAGNeeltje schreef:Je ziet het aankomen als de honden te ver gaan en dan is het aanlijnen en vertrekken.Chica schreef:Ja gaat me niet vertellen dat je nooit een vreemde hond tegen komt.Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
Bovendien ook al kunnen honden nog zo goed met elkaar opschieten en zijn het vreselijk dikke vrienden is de kans altijd aanwezig dat ze een keer onenigheid krijgen en niet even snauwen maar in een werkelijk en serieus gevecht terecht komen.
Verder denk ik niet dat het wat te maken heeft in wat voo rbuurten wij wonen want niemand van ons heeft een echte vechter.
ECHT NIET DUSS.
Wij hebben het hier 1x meegemaakt. Rockey (onze Shotse collie) was buiten het hek omdat hij toch niet wegliep en wij op de oprit bezig waren.
Wij zien ineens dat zijn aartsrivaal aan komt lopen... aangelijnt, Rockey staat zichzelf ff helemaal op te pompen en te fokken.... klaar om Vasco (ook een collie) eens alle hoeken van het pad te laten zien want daar had hij nog nooit de kans toe gekregen.
Jan ziet dit, loopt op Rockey af om hem richting hek te gebieden en krijgt zelf de volle laag van Rockey. (Een flinke bijtwond in Jan zijn onderbeen was het gevolg)
Nou kon je met Rockey alles doen wat je wilde, je kon op zijn buik gaan liggen met je hoofd, op zijn rug gaan zitten als je dat wilde...hij stond onder appel, daar was menig hondeneigenaar jaloers op. Maar hij had schijnbaar op dat ogenblik een flinke waas voor zijn ogen en was schijnbaar geschrokken van Jan die stevig op hem af kwam lopen.
Maar jij wil zo'n hond dan aanlijnen en weg lopen....
Ik denk niet dat je op dit moment weet waar je over praat en hoeveel kracht er dan op dat moment achter een hond staat.
Zo hebben we het ook meegemaakt met de stille tocht (toen met Max)
We moesten daar nog flink wachten en sommige honden werden door het wachten steeds chagrijniger.
Toen klapte er voor ons neus twee BD's op elkaar.
Eentje had de ander gezien en die kwam van 15 meter aanrennen, de lijn was geknapt.
Nou Jan moest dus echt wel flink wat moeite doen om ze uit elkaar te trekken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
snap je het nou echt niet? Andere honden kunnen ook weleens op jouw hond afvliegen met diverse bedoelingen!!!Neeltje schreef:Ja die zijn er, maar schijnbaar vindt Tirsa het bij mij toch te fijn om zomaar de benen te nemen.
En nee, ik kom altijd andere honden tegen als ik in het bos loop... dus ik vind het wel knap dat als jij elke dag naar het bos gaat en nooit vreemde honden tegen komt...
Maar waarom zou jij je hond weg doen als hij een ander opknapt?
Dan puilden de asiels uit inmiddels denk ik...
Ik weet aan welke soort honden mijn honden een hekel hebben en reageer daar dus op als ik een dergelijke hond tegenkom... Ze zullen er niet blind bovenop vliegen maar ik laat ze niet hun gang gaan...
Moet ik ze nu dan ook maar in het asiel stoppen 8O echt belachelijk....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ook socialen honden kunnen terug vechten... Dat vergeten mensen heeel vaak!
En je zegt zelf dat jou hond andere honden corigeert, er zijn vast genoeg honden die dat gedrag niet zullen pikken!!
Stel, er komt een hond grommend en wel en dominant op Nanni af, die ik VAST heb, ja sorry, maar dan niet roepen: mijn hond doet niets!!! Dan vecht Nanni TERUG, de ander begon immers met uitdagen...
En je zegt zelf dat jou hond andere honden corigeert, er zijn vast genoeg honden die dat gedrag niet zullen pikken!!
Stel, er komt een hond grommend en wel en dominant op Nanni af, die ik VAST heb, ja sorry, maar dan niet roepen: mijn hond doet niets!!! Dan vecht Nanni TERUG, de ander begon immers met uitdagen...
- Daisy@
- Zeer actief
Vind er ook weinig interessant aan. Alleen maar ontzettende kortzichtigheid eigenlijkNeeltje schreef:Ja die zijn er, maar schijnbaar vindt Tirsa het bij mij toch te fijn om zomaar de benen te nemen.Daisy@ schreef:Maar de meeste mensen hebben honden die toch af en toe zomaar opeens de benen nemen.Tirsa zal zelden of nooit zomaar naar een hond lopen die wat verder is.

En dat het best wel eens kan gaan gebeuren dat zij de verkeerde tegenkomt.
Enne, dan ga ik Leon ook weg doen, naar het asiel, en hij mij ook.
We hebben namelijk wel eens ruzie en zijn dan best wel fel hoor.

Kijk, honden hebben dat niet!!!!!!!!!!!!! Die moeten het met grauwen, snauwen en vechten doen.

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat vind ik niet: jij doet mee met een discussie en doet hierin enkele uitspraken waarover wij vragen hebbben en zelfs zeer ernstige "twijfels".Neeltje schreef:Ik vind er ook niets interessants aan want zoals gewoonlijk wordt er meteen van alles aangenomen en ik zie me hier echt niet genoodzaakt om ten opzichte van wildvreemden mezelf te gaan verdedigen.
Je hoeft je niet te verdedigen, maar ik mag aannemen dat je niet zomaar lukraak iets schrijft en daarom wel achter je mening staat en deze dan ook wilt toelichten.
Naast al een aantal voorbeelden die genoemd zijn, wil ik er nog één aan toevoegen: Mijn Moritz is een enorm sociale hond t.o.v. andere honden. Hij zal nooit beginnen met vechten, beheerst de hondentaal als geen andere hond...... Hij is 3 keer aangevallen in de 15 maanden dat we hem hebben en die 3 keer heeft hij teruggevochten!!!
Zélfs Moritz, en zo'n sociale hond heb ik werkelijk nog nooit gezien, heeft dus gevochten, weliswaar teruggevochten, maar het blijft vechten.
Al 36 jaar heb "ik" honden (eerst vanuit huis en toen zelf) en nog nooit, echt nog nooit, heb ik een hond meegemaakt die niet eens een enkele keer vocht. De meest lieve hond, kan een keertje uit z'n dak gaan.
Jij denkt echter, tenminste die indruk heb ik inmiddels een beetje, dat dit alleen voorkomt in asociale buurten en dan vooral met Rottweilers, Herders of andere rassen die onwetende mensen wel vaker als "gevaarlijk" bestempelen. Laat ik je uit die droom helpen!
Misschien zit ik ernaast en bedoel je met je woorden totaal iets anders (dit is al verschillende keren aan je gevraagd wat je er precies mee bedoelde). Leg je mening dan uit, aangezien je je hier mengt in een discussie.
- Daisy@
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
Waar ik toch wel heel benieuwd naar ben.........Hutsje schreef:En dit is nog stééds geen antwoord op de vraag........Neeltje schreef:Tirsa en vechten, laat me niet lachen!jelle schreef:Maar als het toch zou gebeuren? Meen je echt dat je haar dan weg zou doen?Neeltje schreef:Weet je mijn hond vecht niet en als we 'n hond tegenkomen waarmee ze het niet kan vinden, gaan we een straatje om of steken wij of de andere hond even over. Wij gaan hier geen conflicten aan als we dat kunnen vermijden. Ik weet niet in wat voor buurten jullie wonen, maar hier gaan we allemaal normaal met elkaar om, weten we hoe onze honden tegenover elkaar staan en houden daar rekening mee.
En stel dat ze zou vechten (zeg nooit nooit...) ligt dat dan aan jou of aan de hond?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus,Hutsje schreef:Waar ik toch wel heel benieuwd naar ben.........Hutsje schreef:En dit is nog stééds geen antwoord op de vraag........Neeltje schreef:Tirsa en vechten, laat me niet lachen!jelle schreef: Maar als het toch zou gebeuren? Meen je echt dat je haar dan weg zou doen?
En stel dat ze zou vechten (zeg nooit nooit...) ligt dat dan aan jou of aan de hond?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
misschien is ze al op weg naar het asiel omdat er wat gebeurd is...EvitaP schreef:Dus,Hutsje schreef:Waar ik toch wel heel benieuwd naar ben.........Hutsje schreef:En dit is nog stééds geen antwoord op de vraag........Neeltje schreef: Tirsa en vechten, laat me niet lachen!vertel...