Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vertering bot

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ronneke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vertering bot

Ongelezen bericht door Ronneke »

Waar ik van de week tegenaan liep. Ik koop een KVV die wat grover van maling is. Hierdoor zitten er dus ook stukjes bot in. Nu vond ik dus in Freya haar ontlasting een stukje bot. Dit was dus duidelijk niet verteerd. De rest schijnbaar wel, want die vond ik niet terug in haar ontlasting.

Uit de boeken en stukjes op internet begrijp ik dat honden moeten wennen aan het verteren van bot. Freya eet nu echter al een bijna 4 maanden KVV, waarvan 3 maanden deze maling.

Mijn vraag is of het kan dat niet al het bot verteerd wordt?
Ronneke
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Vertering bot

Ongelezen bericht door Ronneke »

Bedankt voor de info! had inderdaad begrepen dat de vertering sneller gaat en als het om dragende delen gaat (harder bot) je deeltjes terug kunt vinden in de ontlasting. Is de opname van calcium dan wel voldoende en kunnen de darmen niet beschadigen?

Dit vond ik ook nog over het onderwerp: http://barf-natuurlijk.nl/barf/barf_bot ... sting.html
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”