Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grote actie tegen hondenvleesfeest
Moderator: moderatorteam
- ikbeneenmens
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Re: Grote actie tegen hondenvleesfeest
Ho ho laten we allen beschaafd blijven
Ik vond het wel een goede opmerking die iemand over konijnen maakte, dat we die ook eten. En de schattige lammetjes in de wei. De kuikentjes die later groot zijn. Zelfs paarden eten sommigen inmiddels! Het feit dat ze honden eten, ik zou zelf geen hond kunnen eten, is op zich niet vreemd of fout (ook al voelt het wel fout voor ons). Maar dat ze ze doodknuppelen wel. En datzelfde geldt voor alle andere beesten waarbij dit gebeurt. Tuurlijk moeten andere dieren geholpen worden, maar je moet érgens mee beginnen, dus waarom niet een hondeneetfestijn waar zeker veel mensen op tegen zullen zijn?
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik vond het wel een goede opmerking die iemand over konijnen maakte, dat we die ook eten. En de schattige lammetjes in de wei. De kuikentjes die later groot zijn. Zelfs paarden eten sommigen inmiddels! Het feit dat ze honden eten, ik zou zelf geen hond kunnen eten, is op zich niet vreemd of fout (ook al voelt het wel fout voor ons). Maar dat ze ze doodknuppelen wel. En datzelfde geldt voor alle andere beesten waarbij dit gebeurt. Tuurlijk moeten andere dieren geholpen worden, maar je moet érgens mee beginnen, dus waarom niet een hondeneetfestijn waar zeker veel mensen op tegen zullen zijn?
honden stinken vaak, pas op
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, zo is het, maar dat maakt mijn gevoel niet anders. Mijn hart huilt als ik eraan denk. En ook dat is zo!Kells schreef:En zo is het!bouvierpoedel schreef:Dat zal een hindoe of masai dan weer van jou vinden omdat je koe eet en een moslim zal het walgelijk vinden en onbegrijpelijk dat je varken eet.Johnny Jones schreef:Ik vind het afschuwelijk dat honden worden gegeten. Op alleen rationele argumenten is de discussie makkelijk te winnen door diegenen die er geen moeite mee hebben. Die het eten van hond niet erger vinden dan het eten van kip of koe.
Echter, mijn gevoel voor honden is heel anders dan mijn gevoel voor kippen of koeien. Ik houd van honden en mijn honden zijn een onderdeel van mijn gezin. Ik zorg voor hun welzijn en heb een emotionele band met ze. En daarom is het slachten en eten van honden voor mij gevoelsmatig onvergelijkbaar met het slachten en eten van kippen en koeien. En eerlijk gezegd kan ik mij moeilijk verplaatsen in hondenliefhebbers die hier geen moeite mee hebben.
Ik zou blij zijn als dit gruwelijke 'feest' tot het verleden behoort.
Het is maar net waar je opgegroeid bent. In veel afrikaanse landen eten ze graag aap terwijl die zo dicht bij de mens staan en voor vele ook onbegrijpelijk.Het enige wat mij tegen staat zijn de gruwelijke martelingen.
Op deze manier een discussie voeren leidt ook nergens toe. De rationele argumenten zullen nooit mijn gevoel over dit onderwerp doen veranderen.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Paardenrookvlees, yum!ikbeneenmens schreef:Ho ho laten we allen beschaafd blijven

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het gaat om een beetje respect voor de dieren die je eet, en dat ze een fatsoenlijk leven en een snelle dood hebben gehad voor ze op je bord belanden. Je schouders ophalen over honden die opeengepakt in hokken zitten en vervolgens gruwelijk gedood worden omdat het toch net zo erg is als de trieste plofkipfilet of die speklap van een bio-industrievarken die je vanavond hebt gegeten... tsja, als je zo denkt is er weinig hoop voor de wereld.
En dan wel lopen tutten over je eigen honden... schiet mij maar lek. Inlevingsvermogen is blijkbaar een hele kunst geworden, want je eigen hondje levend aan een haak en krijsend terwijl hij gevild en geslacht wordt, dat is natuurlijk heel wat anders.
En dan wel lopen tutten over je eigen honden... schiet mij maar lek. Inlevingsvermogen is blijkbaar een hele kunst geworden, want je eigen hondje levend aan een haak en krijsend terwijl hij gevild en geslacht wordt, dat is natuurlijk heel wat anders.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Geloof dat ik het goed gelezen heb en er niemand is die dat goedkeurt.Hanneke2 schreef:Het gaat om een beetje respect voor de dieren die je eet, en dat ze een fatsoenlijk leven en een snelle dood hebben gehad voor ze op je bord belanden. Je schouders ophalen over honden die opeengepakt in hokken zitten en vervolgens gruwelijk gedood worden omdat het toch net zo erg is als de trieste plofkipfilet of die speklap van een bio-industrievarken die je vanavond hebt gegeten... tsja, als je zo denkt is er weinig hoop voor de wereld.
En leed is leed toch of je het nu hebt over ophokken van honden in China of vleesvees hier in NL.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Lekker.Tenmashi schreef:Paardenrookvlees, yum!ikbeneenmens schreef:Ho ho laten we allen beschaafd blijven
En waarom zelfs paarden? Het is niet meer populair, maar paard is hartstikke mooi vlees.
Vroeger vrij algemeen verkrijgbaar bij de slager.
"We" eten ook geen kuikentjes die later groot zijn. We eten kuikentjes. De kip in het schap is 6 weken oud, doorgezakt onder z'n eigen gewicht en volgepompt met antibiotica.
Eet smakelijk.
Je eet maar wat je wilt, als het maar een redelijk ontspannen leven heeft gehad en een snelle dood.
Begin daar zelf maar mee, in plaats van anderen jouw normen opleggen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 22 jun 2016 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Paard was vroeger veel gewilder en veel meer vraag naar dan nu . De meeste slagerijen en supermarkten verkopen het al niet meer.
Omdat mensen paardenvlees zielig vinden.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Als ik het zielig zou vinden dan is het toch zeker voor elk dier zielig.bouvierpoedel schreef:Paard was vroeger veel gewilder en veel meer vraag naar dan nu . De meeste slagerijen en supermarkten verkopen het al niet meer.
Ik vind de manier waarop die honden geslacht worden door sommigen wel erg. Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen.
Wie weet hoe de koeien waar ik vlees van eet geslacht worden, of het varken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Paard was vroeger veel gewilder en veel meer vraag naar dan nu . De meeste slagerijen en supermarkten verkopen het al niet meer.

Die paardenvlees schandalen van jaren terug zullen niet geholpen hebben.
Zonde, het is mager, smakelijk en voor een relatief lage prijs heb je diervriendelijk paard.
http://www.freenature.nl/cgi/shop.cgi?s ... ag=p000078
-
- Zeer actief
Geloof niet zo in al dat gelul van zielig , voorlopig word het meeste vlees nog in de supermarkt verkocht.dagmar88 schreef:bouvierpoedel schreef:Paard was vroeger veel gewilder en veel meer vraag naar dan nu . De meeste slagerijen en supermarkten verkopen het al niet meer.
Ik vond alles zielig, met een doorgeslagen vegetariër als moeder.
Die paardenvlees schandalen van jaren terug zullen niet geholpen hebben.
Zonde, het is mager, smakelijk en voor een relatief lage prijs heb je diervriendelijk paard.
http://www.freenature.nl/cgi/shop.cgi?s ... ag=p000078
Maar goed dan is het wel lekker om te gaan klagen over iets waar ze toch niets aan doen of kunnen doen , haalt het eigen schuldgevoel ook een beetje weg .

Schandalen hebben we ook met koeien ,varkens en kippen gehad. Oh geiten was ook niet zo lang geleden.

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat ze het eten dat is het probleem niet wel wat ze ermee doen voor ze het opeten en dat is in dit geval van dit hondenvleesfeest gruwelijk.
Ik geloof niet dat er hier dieren opzettelijk gemarteld worden omdat ze dan lekkerder smaken.
Neemt niet weg dat de bioindustrie vreselijk is maar daar hoef je tenslotte je vlees niet te kopen als je niet wilt.
Overigens komt er in China zelf ook meer weerstand hier tegen en dat is denk ik een prima ontwikkeling en beter dan ons opgeheven vingertje.
http://hetnieuwsvandevooruitgang.nl/201 ... sfestival/
Ik geloof niet dat er hier dieren opzettelijk gemarteld worden omdat ze dan lekkerder smaken.
Neemt niet weg dat de bioindustrie vreselijk is maar daar hoef je tenslotte je vlees niet te kopen als je niet wilt.
Overigens komt er in China zelf ook meer weerstand hier tegen en dat is denk ik een prima ontwikkeling en beter dan ons opgeheven vingertje.
http://hetnieuwsvandevooruitgang.nl/201 ... sfestival/

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
onze lieve heer had van de mens gewoon een planteneter moeten maken..
- Tenmashi
- Zeer actief
Onze lieve heer heeft daar weinig mee te maken en het feit dat we ook vlees zijn gaan eten heeft invloed gehad op de ontwikkeling van onze hersenen. Dus. 

-
- Zeer actief
Nou, wat een ontwikkeling al die barbaren feesten.Tenmashi schreef:Onze lieve heer heeft daar weinig mee te maken en het feit dat we ook vlees zijn gaan eten heeft invloed gehad op de ontwikkeling van onze hersenen. Dus.
- Tenmashi
- Zeer actief
Ja want andere diersoorten zijn zo vriendelijk.
Begrijp me niet verkeerd, het feit dát we beter zouden moeten weten geeft ons de verantwoordelijkheid om ook beter te doen. Andere dieren martelen is niet ok.

-
- Zeer actief
olifanten bijvoorbeeld zijn behoorlijk intelligent en gevoelig. Heb je dit wel eens gezien?Tenmashi schreef: en het feit dat we ook vlees zijn gaan eten heeft invloed gehad op de ontwikkeling van onze hersenen. Dus.
- dagmar88
- Zeer actief
Cairo_ schreef:olifanten bijvoorbeeld zijn behoorlijk intelligent en gevoelig. Heb je dit wel eens gezien?Tenmashi schreef: en het feit dat we ook vlees zijn gaan eten heeft invloed gehad op de ontwikkeling van onze hersenen. Dus.
Hebben jij en korthaar patent op tangen en varkens?
-
- Zeer actief
En heb jij patent op kortzichtigheid? als je vlees wilt blijven vreten moet je dat zelf weten, moet iedereen van zichzelf weten. Maar vlees eten heeft volgens onderzoek helemaal geen invoed op onze hersens of IQ..dagmar88 schreef:Cairo_ schreef:olifanten bijvoorbeeld zijn behoorlijk intelligent en gevoelig. Heb je dit wel eens gezien?Tenmashi schreef: en het feit dat we ook vlees zijn gaan eten heeft invloed gehad op de ontwikkeling van onze hersenen. Dus.
http://www.nu.nl/wetenschap/917275/inte ... arier.html
-
- Zeer actief
Dat is meer iets met spijker en kop.Cairo_ schreef:En heb jij patent op kortzichtigheid? als je vlees wilt blijven vreten moet je dat zelf weten, moet iedereen van zichzelf weten. Maar vlees eten heeft volgens onderzoek helemaal geen invoed op onze hersens of IQ..dagmar88 schreef:Cairo_ schreef:olifanten bijvoorbeeld zijn behoorlijk intelligent en gevoelig. Heb je dit wel eens gezien?Tenmashi schreef: en het feit dat we ook vlees zijn gaan eten heeft invloed gehad op de ontwikkeling van onze hersenen. Dus.
Jeetje. Ok. Voor het individu maakt het de ballen uit of je vlees eet of niet, je wordt er niet slimmer of dommer door. Maar in de loop der millennia zijn de menselijke hersens groter geworden omdat we meer vlees (= meer eiwitten) hebben gegeten (en de jacht deed ook wat voor die ontwikkeling).Cairo_ schreef:als je vlees wilt blijven vreten moet je dat zelf weten, moet iedereen van zichzelf weten. Maar vlees eten heeft volgens onderzoek helemaal geen invoed op onze hersens of IQ..
Dat intelligente mensen vaker vegetariër zouden zijn (volgens je link) komt echt niet omdát ze intelligenter zijn. Het is niet zo zwart/wit. Maar het is natuurlijk wel tof om jezelf daarmee op de borst te kloppen. Ik (vr)eet geen vlees want daar ben ik te slim voor

http://www.kennislink.nl/publicaties/ui ... -steentijd
- dagmar88
- Zeer actief
Cairo_ schreef:En heb jij patent op kortzichtigheid? als je vlees wilt blijven vreten moet je dat zelf weten, moet iedereen van zichzelf weten. Maar vlees eten heeft volgens onderzoek helemaal geen invoed op onze hersens of IQ..dagmar88 schreef:Cairo_ schreef:olifanten bijvoorbeeld zijn behoorlijk intelligent en gevoelig. Heb je dit wel eens gezien?Tenmashi schreef: en het feit dat we ook vlees zijn gaan eten heeft invloed gehad op de ontwikkeling van onze hersenen. Dus.

Helaas niet nee, anders kon je nog naar de visboer rennen.
Hoe weet jij wat ik eet?
-
- Zeer actief
Oh gelukkig maar , ben gek op vlees en wil helemaal niet intelligenter worden.Lemuria schreef:Jeetje. Ok. Voor het individu maakt het de ballen uit of je vlees eet of niet, je wordt er niet slimmer of dommer door. Maar in de loop der millennia zijn de menselijke hersens groter geworden omdat we meer vlees (= meer eiwitten) hebben gegeten (en de jacht deed ook wat voor die ontwikkeling).Cairo_ schreef:als je vlees wilt blijven vreten moet je dat zelf weten, moet iedereen van zichzelf weten. Maar vlees eten heeft volgens onderzoek helemaal geen invoed op onze hersens of IQ..
Dat intelligente mensen vaker vegetariër zouden zijn (volgens je link) komt echt niet omdát ze intelligenter zijn. Het is niet zo zwart/wit. Maar het is natuurlijk wel tof om jezelf daarmee op de borst te kloppen. Ik (vr)eet geen vlees want daar ben ik te slim voor![]()

- Tenmashi
- Zeer actief
Lemuria schreef:Jeetje. Ok. Voor het individu maakt het de ballen uit of je vlees eet of niet, je wordt er niet slimmer of dommer door. Maar in de loop der millennia zijn de menselijke hersens groter geworden omdat we meer vlees (= meer eiwitten) hebben gegeten (en de jacht deed ook wat voor die ontwikkeling).Cairo_ schreef:als je vlees wilt blijven vreten moet je dat zelf weten, moet iedereen van zichzelf weten. Maar vlees eten heeft volgens onderzoek helemaal geen invoed op onze hersens of IQ..
Dat intelligente mensen vaker vegetariër zouden zijn (volgens je link) komt echt niet omdát ze intelligenter zijn. Het is niet zo zwart/wit. Maar het is natuurlijk wel tof om jezelf daarmee op de borst te kloppen. Ik (vr)eet geen vlees want daar ben ik te slim voor![]()
![]()
-
- Zeer actief
Leonardo da Vinci em Albert Einstein waren vegetariers en klopten echt niet op hun borstLemuria schreef:Maar het is natuurlijk wel tof om jezelf daarmee op de borst te kloppen. Ik (vr)eet geen vlees want daar ben ik te slim voor![]()

https://www.vegetariers.nl/bewust/veelg ... egetariers
(ik ben trouwens ook geen vegetarier..)
Laatst gewijzigd door Cairo_ op 22 jun 2016 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Ik ben ook geen vegetariër, ik eet vegetarisch. Ik corrigeer mensen er doorgaans niet op, maar het labeltje vegetariër slaat nergens op. Het is n.l. een manier van eten, noem het een dieet, en niet iets wat een mens is. Of mij dat een slimmer persoon maakt weet ik niet, ik denk wel dat ik iets bewuster kies wat ik wel en niet eet dan de meeste mensen die niet vegetarisch eten. Ik heb n.l. bewust gekozen om zo te eten terwijl vlees (en vis) eten doorgaans een gewoonte is die mensen vanuit huis mee hebben gekregen.Cairo_ schreef:Leonardo da Vinci was een vegetarier en klopte echt niet op zijn borstLemuria schreef:Maar het is natuurlijk wel tof om jezelf daarmee op de borst te kloppen. Ik (vr)eet geen vlees want daar ben ik te slim voor![]()
https://www.vegetariers.nl/bewust/veelg ... egetariers
(ik ben trouwens ook geen vegetarier..)
Een reden waarom ik gestopt ben met het eten van vlees was dat ik mijzelf nogal hypocriet vond dat ik selectief dingen wel at en dingen niet. Dieren zijn dieren en als ik b.v. geen paardenvlees of vlees met botjes erin wil eten dan maar helemaal niet. Daarom vind ik de houding dat mensen bepaalde dieren niet zouden mogen eten nogal hypocriet. Zeker omdat degene die die mening er door willen drukken niet verder lezen dan het dier waar het over gaat. Iedereen die aangeeft dat hondenvlees op zich geen probleem hoeft te zijn wordt in de hoek gezet terwijl er overheen wordt gelezen dat ze zeker bezwaar hebben op de dieronvriendelijke manier van houden en slachten ervan.
Stop met mensen persoonlijk aan te vallen om jouw mening kracht bij te zetten. Dan hou je een discussie ook veel interessanter en meer op de inhoud.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja paardenworst of paarden biefstuk dat aten wij vroeger thuis ook
-
- Zeer actief
Is jouw mening. Ben ik helemaal niet mee eens. Een koe niet eten in een bepaald land is gebasseerd op geloof.Branka schreef: Daarom vind ik de houding dat mensen bepaalde dieren niet zouden mogen eten nogal hypocriet.
Een dier is een dier, dat klopt. Maar een hond staat dicht bij een mens, daarom ben ik tegen het eten van honden.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdie ... -hond.htmlDe relatie mens en hond
De relatie tussen mens en hond is een speciale unieke relatie. Mensen en honden leven al 15.000 jaar samen en geen dier op de wereld staat zo dicht bij de mens als honden. De geschiedenis toont aan dat de hond steeds dichter en dichter bij de mens is komen te staan waardoor de mens honden ook steeds beter zijn gaan begrijpen. Maar honden zijn ook de intelligentste huisdieren waardoor zij ook heel veel aandacht hebben besteed aan ons menselijk gedrag en gevoelens. Honden zijn in staat onze stemming aan te voelen en beroep te doen op onze menselijke gevoelens. Zij zijn ook in staat hun gedrag aan te passen aan onze stemming en honden kunnen qua emoties voelen wat hun baasjes voelen. Dat is mogelijk omdat honden enerzijds menselijke feromonen herkennen maar anderzijds ook omdat diverse onderzoeken aangetoond hebben dat honden op verschillende aspecten gelijkenissen vertonen met de mens.
Gelijkenissen tussen mens en hond
Het ontstaan van een sterke band is gemakkelijker als mens en hond mekaar beter begrijpen en aanvoelen. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat de hond verrassende gelijkenissen vertoont met de mens.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou mijn honden zijn gewoon honden. Ze lijken helemaal niet op een mens.
Dan komen apen dichter in de buurt. En die worden ook gegeten.
Als je op Facebook ziet wat mensen uitkramen over de chinezen, niet normaal meer.
Eentje had het er zelfs over dat ze een bom op dat volk moesten gooien omdat ze het zo erg vind dat ze honden eten. Ze vergat alleen dat er na het gooien van die bom ook honden doodgaan.
Als je op Facebook ziet wat mensen uitkramen over de chinezen, niet normaal meer.
Eentje had het er zelfs over dat ze een bom op dat volk moesten gooien omdat ze het zo erg vind dat ze honden eten. Ze vergat alleen dat er na het gooien van die bom ook honden doodgaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat dacht je van varkens.gonnie schreef:Nou mijn honden zijn gewoon honden. Ze lijken helemaal niet op een mens.
Cairo_ schreef:Is jouw mening. Ben ik helemaal niet mee eens. Een koe niet eten in een bepaald land is gebasseerd op geloof.Branka schreef: Daarom vind ik de houding dat mensen bepaalde dieren niet zouden mogen eten nogal hypocriet.
Een dier is een dier, dat klopt. Maar een hond staat dicht bij een mens, daarom ben ik tegen het eten van honden.
De relatie tussen mens en hond is een speciale unieke relatie. Mensen en honden leven al 15.000 jaar samen en geen dier op de wereld staat zo dicht bij de mens als honden. De geschiedenis toont aan dat de hond steeds dichter en dichter bij de mens is komen te staan waardoor de mens honden ook steeds beter zijn gaan begrijpen. Maar honden zijn ook de intelligentste huisdieren waardoor zij ook heel veel aandacht hebben besteed aan ons menselijk gedrag en gevoelens. Honden zijn in staat onze stemming aan te voelen en beroep te doen op onze menselijke gevoelens. Zij zijn ook in staat hun gedrag aan te passen aan onze stemming en honden kunnen qua emoties voelen wat hun baasjes voelen. Dat is mogelijk omdat honden enerzijds menselijke feromonen herkennen maar anderzijds ook omdat diverse onderzoeken aangetoond hebben dat honden op verschillende aspecten gelijkenissen vertonen met de mens.
Het ontstaan van een sterke band is gemakkelijker als mens en hond mekaar beter begrijpen en aanvoelen. Diverse onderzoeken hebben aangetoond dat de hond verrassende gelijkenissen vertoont met de mens.

Jouw op de westerse cultuur "gebasseerde" waarden op anderen projecteren en zelf wel vlees eten is hypocriet.
Niet meer dan vingertjes en onderbuikgevoelentjes

Zoals de één een band heeft met zijn hond, heeft de ander dat met zijn pony, hert, huisvarken, krokodil, geit of baardagaam.
Wie ben jij om jezelf en je hond daar boven te stellen?
En wie zegt dat honden met gedragsproblemen of overschot niet van meet af aan werden opgegeten?

"oh maa gawd, he ate a bird"

-
- Zeer actief
Er wordt een héle artikel uitgelegd waarom de relatie tussen hond en mens uniek is t.o.v. varken, hert of geit en nog bazel je domweg door. Nooit sterk geweest in BEGRIJPEND lezen??? op school?dagmar88 schreef:Wat dacht je van varkens.gonnie schreef:Nou mijn honden zijn gewoon honden. Ze lijken helemaal niet op een mens.
Cairo_ schreef:Is jouw mening. Ben ik helemaal niet mee eens. Een koe niet eten in een bepaald land is gebasseerd op geloof.Branka schreef: Daarom vind ik de houding dat mensen bepaalde dieren niet zouden mogen eten nogal hypocriet.
Oh oh oh.
Jouw op de westerse cultuur "gebasseerde" waarden op anderen projecteren en zelf wel vlees eten is hypocriet.
Niet meer dan vingertjes en onderbuikgevoelentjes![]()
Zoals de één een band heeft met zijn hond, heeft de ander dat met zijn pony, hert, huisvarken, krokodil, geit of baardagaam.
Wie ben jij om jezelf en je hond daar boven te stellen?
En wie zegt dat honden met gedragsproblemen of overschot niet van meet af aan werden opgegeten?
Overigens eten herbivoren regelmatig andere dieren zodra ze tekorten hebben.
"oh maa gawd, he ate a bird"