Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond heeft probleem met post/postbode
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
Hond heeft probleem met post/postbode
Mijn hond ( een dandie dinmont terrier, reu, 5enhalf jaar oud) heeft nogal een probleem met de postbode. Als post bezorgd wordt blaft hij de longen uit zijn lijf. Vooral als er niemand thuis is, is het lastig vanwege klagende buren. Hij blijft dan echt een kwartier doorblaffen. Af en toe vergeet ik weleens de tussendeur naar de hal dicht te doen en als je dan thuiskomt ligt de post/krant versnipperd in honderden stukjes en gedeeltelijk opgegeten. Dit krijgen wij hem niet afgeleerd. Vooral het blaffen niet bij het klepperen van de brievenbus. Heeft iemand een idee hoe ik dit oplos?
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
- nieuw lid
Het punt is dat we in een rijtjeshuis wonen en hij al begint met blaffen als de brievenbus bij de buren kleppert.
Het is zelfs zo erg dat als ie in de tuin loopt, en dat is dan de achtertuin, hij die brievenbus bij de buren al hoort en als een blaffende idioot door het huis rent naar de voordeur om die post "op te eisen" .
Vooral het onophoudelijk blaffen is storend. Ik krijg dat maar niet afgeleerd
Het is zelfs zo erg dat als ie in de tuin loopt, en dat is dan de achtertuin, hij die brievenbus bij de buren al hoort en als een blaffende idioot door het huis rent naar de voordeur om die post "op te eisen" .
Vooral het onophoudelijk blaffen is storend. Ik krijg dat maar niet afgeleerd
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Idd, onze oudste blaft ook naar de postbode, begint al te brommen als de postbode nog een paar huizen verderop is. En dat is dus nagenoeg niet af te leren. Wij hebben dan nog mazzel met vrij goed geïssoleerde muren en relatief makkelijke buren. Aan de ene kant hebben ze zelf een hond en de buurman aan de andere kant drumt erg graag (zoon ook trouwens).M@ri@nne schreef:Brievenbus buiten?
Het is n.l zelfbelonend gedrag. Dus er moeilijk af te leren, al helemaal als je er niet bij bent.
Postbode komt er aan, gooit wat in de bus, hond blaft, postbode gaat weg. Dus missie geslaagd.
Mogelijk zal je hulptroepen moeten inschakelen. B.v. een kennis die wat in de brievenbus gooit en vervolgens blijft staan tot hij stopt met blaffen. Doet hij dat, meteen belonen. Op die manier kan je hem hopelijk aanleren dat rustig blijven/worden lonend gedrag is.
Maar onze ervaring is dus dat het heel erg lastig is. Wij hebben nog het geluk dat onze hond ook meteen stopt met blaffen als de postbode de tuin uit loopt.

- Roos
- Zeer actief
Ben zelf postbode geweest... Nu ben ik absoluut niet bang voor honden (hoewel je toch wel schrikt als je ineens een keffertje aan de andere kant van de deur hebt) maar ik ben een keer echt BANG geweest...
Die mensen woonden op 1 hoog, bovenaan een trap dus.. Ik stop een paar brieven in de brievenbus en hoor: *Kadoenkadoenkadoen* Voor dat ik in de gaten had wat *kadoen* betekent (Hee een hond!) sprong een beest (ter grootte van een Dober) tegen de deur op.
WEG POST 8O! Het raampje zat op ooghoogte, en de brievenbus iets eronder, en ik zag dus echt wat voor het raampje langskomen.
Ik ben zo ontzettend blij dat ik mijn handen terug had getrokken!
Ik denk dus dat het inderdaad verstandig is om een brievenbus buiten te nemen, of op zijn minst een zak achter de brievenbus te hangen. Dan kan de hond iig je brieven niet verscheuren en loop je ook niet de kans dat TPG op een dag besluit om geen post meer bij je te bezorgen (dan mag je het dus op gaan halen op het postkantoor)...
En tja... Wat blaffen betreft?
Lenneke
Die mensen woonden op 1 hoog, bovenaan een trap dus.. Ik stop een paar brieven in de brievenbus en hoor: *Kadoenkadoenkadoen* Voor dat ik in de gaten had wat *kadoen* betekent (Hee een hond!) sprong een beest (ter grootte van een Dober) tegen de deur op.
WEG POST 8O! Het raampje zat op ooghoogte, en de brievenbus iets eronder, en ik zag dus echt wat voor het raampje langskomen.
Ik ben zo ontzettend blij dat ik mijn handen terug had getrokken!
Ik denk dus dat het inderdaad verstandig is om een brievenbus buiten te nemen, of op zijn minst een zak achter de brievenbus te hangen. Dan kan de hond iig je brieven niet verscheuren en loop je ook niet de kans dat TPG op een dag besluit om geen post meer bij je te bezorgen (dan mag je het dus op gaan halen op het postkantoor)...
En tja... Wat blaffen betreft?
Lenneke
- DogoDonna
- Actief
Heb je iedere dag dezelfde postbode? In een dorp is dat vaak zo. Het klopt inderdaad dat de hond beloont wordt door zijn eigen gedrag. De postbode is een onbekende en een indringer, de hond gaat blaffen en de postbode gaat weer (omdat hij de post heeft bezorgt) maar de hond denkt dat ie hem verjaagt heeft, dus succes heeft gehad met zijn actie.
Als je altijd dezelfde postbode hebt zou je hem een keer binnen moeten vragen om even en kopje koffie te komen drinken, als je dat een paar keer doet, kent de hond hem en is het waarschijnlijk wel afgelopen. Dan heeft de hond geen succes meer met z'n actie
Dan moet je waarschijnlijk wat vrije dagen nemen, omdat je er meestal niet bent op die momenten, maar het proberen waard!
Als je altijd dezelfde postbode hebt zou je hem een keer binnen moeten vragen om even en kopje koffie te komen drinken, als je dat een paar keer doet, kent de hond hem en is het waarschijnlijk wel afgelopen. Dan heeft de hond geen succes meer met z'n actie

Dan moet je waarschijnlijk wat vrije dagen nemen, omdat je er meestal niet bent op die momenten, maar het proberen waard!
kakaboeboe heeft ook een grote hekel aan de postbode. als hij ergens, ook al is het tientallen kilometers van huis, een postbode ontwaart, wordt hij al boos.
in huis is het een kwestie van de tussendeur dichthouden. anders gebeurt er dit:

gezeur en gegil bij de tussendeur als de postbode langs is geweest, mag maar even.
en tjsa, als je er niet bent, kan hij wel een minuut of tien gillen. gaat vanzelf over. eerlijk gezegd vind ik de overlast voor de buren wat dat betreft nogal meevallen
.
in huis is het een kwestie van de tussendeur dichthouden. anders gebeurt er dit:

gezeur en gegil bij de tussendeur als de postbode langs is geweest, mag maar even.
en tjsa, als je er niet bent, kan hij wel een minuut of tien gillen. gaat vanzelf over. eerlijk gezegd vind ik de overlast voor de buren wat dat betreft nogal meevallen

-
- Actief
Hij heeft het idee gekregen dat de post iets is om je druk over te maken. Zelf doe ik altijd als de post komt net of ik niks hoor, ik reageer niet, maak me totaal niet druk, want ik heb niks bijzonders gehoord. Dan ga ik na een hele tijd pas heel rustig kijken. Maar dit is meer een methode die helpt als ze er nog niet attent op zijn. Verder weet ik geen tips.
[img]http://www.azalp.nl/tuinvoordeel/..\fot ... 0308-0.jpg[/img]
anders zet je zo'n ding bij je tuinhek
.
[img]http://www.azalp.nl/tuinvoordeel/..\fot ... 0306-0.jpg[/img]
of deze, met een kroontje, proest!
anders zet je zo'n ding bij je tuinhek

[img]http://www.azalp.nl/tuinvoordeel/..\fot ... 0306-0.jpg[/img]
of deze, met een kroontje, proest!
-
- Zeer actief
- Ursula
- Zeer actief
Ik wilde dat ook net zeggen: Postbode op de koffie vragen als 't altijd dezelfde is en/of een buitenbrievenbus nemen.DogoDonna schreef:Heb je iedere dag dezelfde postbode? In een dorp is dat vaak zo. Het klopt inderdaad dat de hond beloont wordt door zijn eigen gedrag. De postbode is een onbekende en een indringer, de hond gaat blaffen en de postbode gaat weer (omdat hij de post heeft bezorgt) maar de hond denkt dat ie hem verjaagt heeft, dus succes heeft gehad met zijn actie.
Als je altijd dezelfde postbode hebt zou je hem een keer binnen moeten vragen om even en kopje koffie te komen drinken, als je dat een paar keer doet, kent de hond hem en is het waarschijnlijk wel afgelopen. Dan heeft de hond geen succes meer met z'n actie![]()
Life is great with a Molosser by your side!!!