Kan best zijn, maar ik was maar wat blij dat dat mens met kind in zo'n wiebelbuggy haar gorgelt beest nog kon houden. Geeft ze hem/haar ook nog even een aai over de bol. Meestal als ik haar zie aankomen, vlieg ik een andere kant uit, maar ik stond met iemand te praten en ze kwam achterop, gelukkig wel aan de andere kant van de straat. Maar goed, dat is zo'n straatje van een paar meter breed.Lemuria schreef:Het is maar goed dat jouw mening niet bindend isRocco schreef:Al die pitjes en stafjes verbieden en of lekker in laten slapen ben er helemaal klaar mee
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje oude vrouw zwaargewond door pitbull
Moderator: moderatorteam
Re: Hondje oude vrouw zwaargewond door pitbull
- kipo
- Zeer actief
Dan vind 'me friend' wel een ander gorgelbeest.Neeltje schreef:Kan best zijn, maar ik was maar wat blij dat dat mens met kind in zo'n wiebelbuggy haar gorgelt beest nog kon houden. Geeft ze hem/haar ook nog even een aai over de bol. Meestal als ik haar zie aankomen, vlieg ik een andere kant uit, maar ik stond met iemand te praten en ze kwam achterop, gelukkig wel aan de andere kant van de straat. Maar goed, dat is zo'n straatje van een paar meter breed.Lemuria schreef:Het is maar goed dat jouw mening niet bindend isRocco schreef:Al die pitjes en stafjes verbieden en of lekker in laten slapen ben er helemaal klaar mee
Ik zie geen heil in ras(sen) verbieden. Verbind gewoon consequenties aan gedrag. Die mogelijkheid is er al, wettelijk gezien, het enige wat nog nodig is, is betere handhaving. Bijt jouw hond? Boete en goed ook. Kun je het niet betalen? Ga je maar een taakstraf doen. 2e Incident? Houdverbod. Klaar.
Kan elke verantwoordelijke eigenaar de hond nemen die hij/zij wil en de tokken en mongolen selecteren zichzelf het uitlaatgebied wel uit.
Het is alleen erg vervelend als jouw hond het eerste of tweede incident is......... Al ooit met iemand gesproken die het heeft meegemaakt? Je eigen hond voor je ogen aan gort worden gescheurd?kipo schreef:Dan vind 'me friend' wel een ander gorgelbeest.Neeltje schreef:Kan best zijn, maar ik was maar wat blij dat dat mens met kind in zo'n wiebelbuggy haar gorgelt beest nog kon houden. Geeft ze hem/haar ook nog even een aai over de bol. Meestal als ik haar zie aankomen, vlieg ik een andere kant uit, maar ik stond met iemand te praten en ze kwam achterop, gelukkig wel aan de andere kant van de straat. Maar goed, dat is zo'n straatje van een paar meter breed.Lemuria schreef:Het is maar goed dat jouw mening niet bindend isRocco schreef:Al die pitjes en stafjes verbieden en of lekker in laten slapen ben er helemaal klaar mee
Ik zie geen heil in ras(sen) verbieden. Verbind gewoon consequenties aan gedrag. Die mogelijkheid is er al, wettelijk gezien, het enige wat nog nodig is, is betere handhaving. Bijt jouw hond? Boete en goed ook. Kun je het niet betalen? Ga je maar een taakstraf doen. 2e Incident? Houdverbod. Klaar.
Kan elke verantwoordelijke eigenaar de hond nemen die hij/zij wil en de tokken en mongolen selecteren zichzelf het uitlaatgebied wel uit.
Hoe is dat minder erg dan Rocco's voorstel: alle Staffjes/Pitjes zonder pardon laten inslapen? Dus ook een Izzy die geen vlieg kwaad doetNeeltje schreef:
Het is alleen erg vervelend als jouw hond het eerste of tweede incident is......... Al ooit met iemand gesproken die het heeft meegemaakt? Je eigen hond voor je ogen aan gort worden gescheurd?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
- Aantal honden: 1
Het is ook heel vervelend als er honderd duizenden honden die nooit een vlieg kwaad hebben gedaan preventief doodgemaakt worden omdat een aantal van hun rasgenoten onverantwoordelijke bazen hebben.
Maar dat is niet erg natuurlijk, want daar hebben de schreeuwers die het prima vinden om alle stafs en aanverwanten uit te roeien geen last van.

Maar dat is niet erg natuurlijk, want daar hebben de schreeuwers die het prima vinden om alle stafs en aanverwanten uit te roeien geen last van.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Ik zou haast zeggen, kom op een mooie dag eens hier naartoe. Gaan we naar het vennetje in het bos. Dan lopen er gemiddeld zo'n 5 SPA's rond en 10 andersoortige honden en d'r wordt niks uitgemoord.
Ik ken echt veél Staffjes/Pittjes en kom nooit een tegen die een andere hond heeft laten hemelen of daar actief naar op zoek is. Hoe kán dat toch? Terwijl dit echt wel zo'n typische tokkie-buurt is
Ik ken echt veél Staffjes/Pittjes en kom nooit een tegen die een andere hond heeft laten hemelen of daar actief naar op zoek is. Hoe kán dat toch? Terwijl dit echt wel zo'n typische tokkie-buurt is

- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Gewoon deze honden verbieden in NL.
Om nu de bestaande in te laten slapen vind ik wat ver gaan ( mits ze nog nooit een incident of bijna incident hebben gehad ) en verder geen *nieuwe* meer toelaten..geen pups, geen uit buitenland etc.....dan is het over een jaar of 10 ook wel gedaan.
Om nu de bestaande in te laten slapen vind ik wat ver gaan ( mits ze nog nooit een incident of bijna incident hebben gehad ) en verder geen *nieuwe* meer toelaten..geen pups, geen uit buitenland etc.....dan is het over een jaar of 10 ook wel gedaan.

-
- Zeer actief
Gewoon deze honden verbieden?
Definieer " deze" honden.
En wat zijn bijna incidenten?

- kipo
- Zeer actief
Niet alleen spa's bijten. Zelfs niet alle doodgebeten honden komen voor rekening van een spa.Lemuria schreef:Hoe is dat minder erg dan Rocco's voorstel: alle Staffjes/Pitjes zonder pardon laten inslapen? Dus ook een Izzy die geen vlieg kwaad doetNeeltje schreef:
Het is alleen erg vervelend als jouw hond het eerste of tweede incident is......... Al ooit met iemand gesproken die het heeft meegemaakt? Je eigen hond voor je ogen aan gort worden gescheurd?Lopen gillen dat een bepaalde groep honden moet worden ingeslapen is krijsen zonder denken.
Het is ontzettend naïef om te demken dat een ras verbieden iéts oplost. Als de consequenties ernstig genoeg zijn, letten de meeste mensen vanzelf beter op. Met elk ras. En die enkele aso die zich er niks van aantrekt, vind ook bij een ras-verbod wel een andere hond om te verkloten. De gemiddelde herder is ook niet zo moeilijk 'vals' te maken, om maar een voorbeeld te geven.
-
- Zeer actief
Een Herder is een ander verhaal.kipo schreef:Niet alleen spa's bijten. Zelfs niet alle doodgebeten honden komen voor rekening van een spa.Lemuria schreef:Hoe is dat minder erg dan Rocco's voorstel: alle Staffjes/Pitjes zonder pardon laten inslapen? Dus ook een Izzy die geen vlieg kwaad doetNeeltje schreef:
Het is alleen erg vervelend als jouw hond het eerste of tweede incident is......... Al ooit met iemand gesproken die het heeft meegemaakt? Je eigen hond voor je ogen aan gort worden gescheurd?Lopen gillen dat een bepaalde groep honden moet worden ingeslapen is krijsen zonder denken.
Het is ontzettend naïef om te demken dat een ras verbieden iéts oplost. Als de consequenties ernstig genoeg zijn, letten de meeste mensen vanzelf beter op. Met elk ras. En die enkele aso die zich er niks van aantrekt, vind ook bij een ras-verbod wel een andere hond om te verkloten. De gemiddelde herder is ook niet zo moeilijk 'vals' te maken, om maar een voorbeeld te geven.
Die moet je enthousiasmeren om te bijten, getuige de pakwerk trainingen.
Niet zulke moeilijke vragen gaan stellen, daar kunnen ze niks mee. Neem nou maar gewoon aan dat alle SPA's hatstukke vals zijnNadiaBabs schreef:Gewoon deze honden verbieden?

@Kipo: Ja, ik ga mee in je redenering maar ik geef Neeltje ook ergens groot gelijk: het moet niet ten koste gaan van andere honden. Het moet niet kunnen gebeuren dat er 2 honden hemelen voordat iemand een houdverbod krijgt. Maar wat dan wél de gouden oplossing is waar iedereen zich in kan vinden, ik zou het niet weten.
De gemiddelde Stafford ook.korthaar schreef:Een Herder is een ander verhaal.
Die moet je enthousiasmeren om te bijten, getuige de pakwerk trainingen.
-
- Zeer actief
Ik zie die moordlustige blik in izzy's ogen wel hoor, levensgevaarlijk dat beest.Lemuria schreef:Niet zulke moeilijke vragen gaan stellen, daar kunnen ze niks mee. Neem nou maar gewoon aan dat alle SPA's hatstukke vals zijnNadiaBabs schreef:Gewoon deze honden verbieden?
En wat zijn bijna incidenten?![]()

- kipo
- Zeer actief
Nee, natuurlijk moeten er liefst helemaal geen slachtoffers vallen, maar behalve met een algemeen verbod op het hebben van honden, zie ik niet hoe je dat gaat regelen.Lemuria schreef: @Kipo: Ja, ik ga mee in je redenering maar ik geef Neeltje ook ergens groot gelijk: het moet niet ten koste gaan van andere honden. Het moet niet kunnen gebeuren dat er 2 honden hemelen voordat iemand een houdverbod krijgt. Maar wat dan wél de gouden oplossing is waar iedereen zich in kan vinden, ik zou het niet weten.
Elke hond kan bijten en elke grote hond kan een kleine(re) levensbedreigend verwonden. Denken dat het probleem opgelost is door 1 type hond te verbieden is een waanidee.
Om nog maar een voorbeeld te noemen: ik ken een klein kruisinkje die zowat in tweeën gebeten is door een akita. En Sally, hier op het forum, dat was ook geen spa die haar te grazen had.
En wat die herders betreft @korthaar, niet begrenzen, paar verkeerde ervaringen en geen sturing in de omgang met andere honden en je bent een heel eind.
En ik heb helemaal niks tegen herders, zou er graag weer een hebben, maar wel realistisch blijven.
- Cinnepin
- Zeer actief
NadiaBabs schreef:Gewoon deze honden verbieden?
Deze = vechthonden, rassen die gefokt zijn om te vechten
bijna incidenten = dat een hond wilde aanvallen naar een andere hond ( of mens ) en hij/zij nog terug getrokken kon worden door eigenaar?

- Cinnepin
- Zeer actief
Wat een moeilijke vraag voor jou is, hoeft geen moeilijke vraag voor een ander te zijn. En of iemand wat met die vragen kan, is niet aan jou!Lemuria schreef:Niet zulke moeilijke vragen gaan stellen, daar kunnen ze niks mee. Neem nou maar gewoon aan dat alle SPA's hatstukke vals zijnNadiaBabs schreef:Gewoon deze honden verbieden?
En wat zijn bijna incidenten?![]()
@Kipo: Ja, ik ga mee in je redenering maar ik geef Neeltje ook ergens groot gelijk: het moet niet ten koste gaan van andere honden. Het moet niet kunnen gebeuren dat er 2 honden hemelen voordat iemand een houdverbod krijgt. Maar wat dan wél de gouden oplossing is waar iedereen zich in kan vinden, ik zou het niet weten.

-
- Zeer actief
Dus als iemand zijn loslopende hond op een aangelijnde staff af laat rennen en de eigenaar kan een bijtincident voorkomen, dan moet de staff dood wegens een bijna incident. 

- Cinnepin
- Zeer actief
Nee, dat is natuurlijk wel ver gezocht. Maar ik denk dat als je als volwassen persoon best weet wat ik bedoel en ik het niet helemaal hoef uit te kauwen.

NatúurlijkNadiaBabs schreef:Dus als iemand zijn loslopende hond op een aangelijnde staff af laat rennen en de eigenaar kan een bijtincident voorkomen, dan moet de staff dood wegens een bijna incident.

En het is ook echt niet fraudegevoelig, als in: Je hebt de schijt aan je buurman met z'n Stafford en zegt dat die Stafford bijna jouw hond aan gort heeft getrokken

Nadenken is lastig voor sommigen. Zoals ik al zeg: Krijsen zonder denken.
"Alle honden die gefokt zijn om te vechten."
Hoe groot denk je dat de vechtscene in Nederland nog is, Cinnepin

En dankzij de hyperfocus die verantwoordelijke bazen weten te vinden, zijn ze heél goed onder controle te houden. Uitzonderingen daar gelaten.
- Cinnepin
- Zeer actief
Lemuria schreef:NatúurlijkNadiaBabs schreef:Dus als iemand zijn loslopende hond op een aangelijnde staff af laat rennen en de eigenaar kan een bijtincident voorkomen, dan moet de staff dood wegens een bijna incident.![]()
En het is ook echt niet fraudegevoelig, als in: Je hebt de schijt aan je buurman met z'n Stafford en zegt dat die Stafford bijna jouw hond aan gort heeft getrokkenJe hebt geen bewijs, maar je hebt het gezien. Nee, nou ja, gehoord. De hond zat achter een schutting. Maar ALS hij aangelijnd op straat zou zijn geweest, zou je hond toch z'n leven misschien niet zeker zijn geweest.
Hoe groot denk je dat de vechtscene in Nederland nog is, CinnepinDenk je dat er 1000-en teven in schuren liggen om de beste vechthond te baren? Het zal best hier en daar nog gebeuren, maar de gemiddelde Stafford/Pitbull is net zo vinnig als de gemiddelde Jack Russel. Er is al tientallen jaren niet meer specifiek gefokt op hondagressie, alleen bij de excessen. En die vindt je niet rap op marktplaats; die worden onder 'de echte liefhebbers' verkocht. Dat het ras een kort lontje heeft, ja hoor, maar het zijn over het algemeen niet meer de geboren killers van, zeg, 50-100 jaar terug.
En dankzij de hyperfocus die verantwoordelijke bazen weten te vinden, zijn ze heél goed onder controle te houden. Uitzonderingen daar gelaten.
Erg veel uitzonderingen dan he? Je leest het onderhand bijna dagelijks.

-
- Zeer actief
Nee als dat niet is wat je bedoelt dat weet ik het niet hoor, jij zelf volgens mij ook niet anders is het toch een kleine moeite om het gewoon te verduidelijken toch? In ieder geval niet meer moeite dan het typen van het bericht dat je het niet uit gaat kauwen.Cinnepin schreef:Nee, dat is natuurlijk wel ver gezocht. Maar ik denk dat als je als volwassen persoon best weet wat ik bedoel en ik het niet helemaal hoef uit te kauwen.

Omdat er veel van zijn. En de bijtincidenten van andere rassen niet zo breed uitgemeten worden. D'r zijn ongeveer 2,5 miljoen honden in Nederland als ik me niet vergis? Tuurlijk ga je dan regelmatig horen dat er honden hebben gevochten. Maar dat hier pas een York kreupel is gebeten door een Kóningspoedel, dat hoor je niet. En nee, dat was geen ongelukje.
-
- Zeer actief
Als je bedenkt hoeveel van zulke honden er zijn en hoeveel bijtincidenten kun je denk ik wel veilig concluderen dat de meerderheid van deze honden geen bijtincident op z'n naam heeft staan.Cinnepin schreef:Lemuria schreef:NatúurlijkNadiaBabs schreef:Dus als iemand zijn loslopende hond op een aangelijnde staff af laat rennen en de eigenaar kan een bijtincident voorkomen, dan moet de staff dood wegens een bijna incident.![]()
En het is ook echt niet fraudegevoelig, als in: Je hebt de schijt aan je buurman met z'n Stafford en zegt dat die Stafford bijna jouw hond aan gort heeft getrokkenJe hebt geen bewijs, maar je hebt het gezien. Nee, nou ja, gehoord. De hond zat achter een schutting. Maar ALS hij aangelijnd op straat zou zijn geweest, zou je hond toch z'n leven misschien niet zeker zijn geweest.
Hoe groot denk je dat de vechtscene in Nederland nog is, CinnepinDenk je dat er 1000-en teven in schuren liggen om de beste vechthond te baren? Het zal best hier en daar nog gebeuren, maar de gemiddelde Stafford/Pitbull is net zo vinnig als de gemiddelde Jack Russel. Er is al tientallen jaren niet meer specifiek gefokt op hondagressie, alleen bij de excessen. En die vindt je niet rap op marktplaats; die worden onder 'de echte liefhebbers' verkocht. Dat het ras een kort lontje heeft, ja hoor, maar het zijn over het algemeen niet meer de geboren killers van, zeg, 50-100 jaar terug.
Erg veel uitzonderingen dan he? Je leest het onderhand bijna dagelijks.
Laatst gewijzigd door NadiaBabs op 25 jun 2016 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Oh en een Lab die een Jack per ongeluk verzoop in een greppel.
Maar dat zullen wel sneue broodfok-excessen zijn
Maar dat zullen wel sneue broodfok-excessen zijn

- Cinnepin
- Zeer actief
NadiaBabs schreef:Nee als dat niet is wat je bedoelt dat weet ik het niet hoor, jij zelf volgens mij ook niet anders is het toch een kleine moeite om het gewoon te verduidelijken toch? In ieder geval niet meer moeite dan het typen van het bericht dat je het niet uit gaat kauwen.Cinnepin schreef:Nee, dat is natuurlijk wel ver gezocht. Maar ik denk dat als je als volwassen persoon best weet wat ik bedoel en ik het niet helemaal hoef uit te kauwen.
Nou gewoon, als een vecht hond uit het niets aanvalt? Dus niet als het uitgedaagd wordt door een hond die losloopt en hij aan de riem?
B.v op een losloop hondenplaats, waar beide honden loslopen? Of als de hond ontsnapt en de boel wil gaan uitmoorden, maar iemand heeft hem kunnen vangen?
Het is natuurlijk niet voor niets dat de honden vaak ontlopen worden door andere mensen. Dit hoor je veel vaker dan b.v bij een herdershond!
Tuurlijk zijn er val elk ras valse honden, maar bij dit type hond zit het er gewoon in!

-
- Zeer actief
En dan was mijn invulling van bijna incident vergezocht
En wat heeft het feit dat mensen die honden ontlopen er nou weer mee te maken? 9 van de 10 mensen die dit doen, doen dat omdat ze bang worden gemaakt door anderen. Zelf hebben de meeste van deze mensen nooit een incident meegemaakt.
En leuk wel dat mijn hond het bestaansrecht verliest omdat andere mensen omlopen.

En wat heeft het feit dat mensen die honden ontlopen er nou weer mee te maken? 9 van de 10 mensen die dit doen, doen dat omdat ze bang worden gemaakt door anderen. Zelf hebben de meeste van deze mensen nooit een incident meegemaakt.
En leuk wel dat mijn hond het bestaansrecht verliest omdat andere mensen omlopen.

- Cinnepin
- Zeer actief
Dat staat er niet, dingen uit het verband rukken is ook een vak.
Er staat niet, dat ie niet mag bestaan omdat mensen hem ontlopen. Er staat dat het niet voor niets is dat mensen vaak dit type hond ontloopt, dit omdat ze er gewoon bekent om staan!
Maargoed, je kan geen discussie voeren als woorden en zinnen letterlijk uit z'n verband gerukt worden natuurlijk.
Er staat niet, dat ie niet mag bestaan omdat mensen hem ontlopen. Er staat dat het niet voor niets is dat mensen vaak dit type hond ontloopt, dit omdat ze er gewoon bekent om staan!
Maargoed, je kan geen discussie voeren als woorden en zinnen letterlijk uit z'n verband gerukt worden natuurlijk.

- kipo
- Zeer actief
Ik geloof niet zo erg in 'uit het niets', maar vooruit. Voor mij is het aanvallen van een andere hond een incident en niet een bijna-incident. Met incident bedoel ik in ieder geval niet een doodgebeten hond, gewoon een gebeten hond is voldoende. Net als laten ontsnappen van een hond met moordlust.Cinnepin schreef: Nou gewoon, als een vecht hond uit het niets aanvalt? Dus niet als het uitgedaagd wordt door een hond die losloopt en hij aan de riem?
B.v op een losloop hondenplaats, waar beide honden loslopen? Of als de hond ontsnapt en de boel wil gaan uitmoorden, maar iemand heeft hem kunnen vangen?
Het is natuurlijk niet voor niets dat de honden vaak ontlopen worden door andere mensen. Dit hoor je veel vaker dan b.v bij een herdershond!
Tuurlijk zijn er val elk ras valse honden, maar bij dit type hond zit het er gewoon in!
Spreek eigenaren maar aan op hun verantwoordelijkheid en verbind daar stevige consequenties aan, maar beperk dat niet tot 1 ras of type, ook de eigenaar chihuahua die een klein kindje een levenslang litteken(tje) bezorgd mag daarop aangesproken worden.
En wat je laatste alinea betreft, leen eens een herder van iemand en zie hoeveel mensen voor je omlopen.
- Cinnepin
- Zeer actief
Ik heb een mechelaar gehad ( en ja dat was een felle tante ), maar ben nooit ontlopen hoor.kipo schreef:Ik geloof niet zo erg in 'uit het niets', maar vooruit. Voor mij is het aanvallen van een andere hond een incident en niet een bijna-incident. Met incident bedoel ik in ieder geval niet een doodgebeten hond, gewoon een gebeten hond is voldoende. Net als laten ontsnappen van een hond met moordlust.Cinnepin schreef: Nou gewoon, als een vecht hond uit het niets aanvalt? Dus niet als het uitgedaagd wordt door een hond die losloopt en hij aan de riem?
Spreek eigenaren maar aan op hun verantwoordelijkheid en verbind daar stevige consequenties aan, maar beperk dat niet tot 1 ras of type, ook de eigenaar chihuahua die een klein kindje een levenslang litteken(tje) bezorgd mag daarop aangesproken worden.
En wat je laatste alinea betreft, leen eens een herder van iemand en zie hoeveel mensen voor je omlopen.
En natuurlijk, als een ander ras een bij incident vertoond is dit niet minder erg. Mee eens. Maar het is gewoon zo dat je het meer hoort van het type vechthond. Of dit terecht is of niet hoor je mij niet zeggen. Maar aan de hand van de media zou ik dus zeggen, zorg dat er geen nieuwe honden van dit type in Nederland komt. En ik heb nergens gezegd dat de bestaande,gezonde, en normaal gedragen hond moet afgemaakt worden!

-
- Zeer actief
Je zegt wel dat het niet voor niets is dat veel mensen deze honden ontwijken. 9 van de 10 keer is dat toch echt wel voor niets hoor.Cinnepin schreef:Dat staat er niet, dingen uit het verband rukken is ook een vak.
Oh en was het maar waar dat mensen voor je omlopen, ik maak hier niks anders mee dan mensen die de hond volgas op je aangelijnde hond af laten stieren.