Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup (cavalier) is zindelijk 'vergeten' ?
Moderator: moderatorteam
-
Hans von der Crone
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ruwharige Teckel
- Aantal honden: 1
Pup (cavalier) is zindelijk 'vergeten' ?
Help! Onze Cavalier (Ozzy) is nu ongeveer 4,5 maand oud. Hij is altijd al zindelijk geweest in zijn bench, dus kan zeker voldoende ophouden. En na een paar weken bij ons, had hij goed door dat hij zijn behoefte buiten aan zijdeur moet doen (mooi stukje gras van +- 20m² afgebakend). Dus als hij moest plassen of poepen, ging hij aan de deur zitten en kraste aan de deur om aan te geven dat ie buiten wil.
Het is de voorbije weken natuurlijk ook hier heel slecht weer, en blijkbaar vindt onze Ozzy de regen niet zo prettig. De voorbije paar dagen gaat hij zoals gewoonlijk aan deur zitten, maar als we hem dan buiten laten gaat hij even aan de stenen likken of aan een plasje, loopt hij wat rond op het gras en komt dan (met natte poten en lijfje) terug binnen. Dit herhaalt zich soms tot 20x op een halfuur, zonder resultaat. Tot we hem éven uit oog verliezen en dan gaat hij zijn plasje doen aan de deur BINNEN. Om knettergek van te worden. Gisteren was mijn ma hier om op de kindjes te letten, en de achterdeur stond toen gewoon open en dan nog heeft hij blijkbaar plasje binnen gedaan.
We proberen het nu op te lossen door hem 's morgens even uit te laten aan de leiband en dan doet hij een paar meter verder altijd zijn plasje, maar eigenlijk willen we hem niet 'afleren' dat hij zijn plasje op die plaats in de tuin mag/moet doen.
Iemand idee hoe we dit best oplossen zodat onze Ozzy terug leert dat hij zijn gevoeg in dat stukje tuin moet doen, en al zeker niet aan de deur zélf. We proberen hem niet te straffen bij ongelukjes, heb de fout gemaakt van me eens boos te maken toen hij buiten niets wilde doen en heb gevoel dat dit ook niet echt heeft geholpen. Ik weet het, stom, maar ben ook maar een baasje dat moet 'leren'.
Het is de voorbije weken natuurlijk ook hier heel slecht weer, en blijkbaar vindt onze Ozzy de regen niet zo prettig. De voorbije paar dagen gaat hij zoals gewoonlijk aan deur zitten, maar als we hem dan buiten laten gaat hij even aan de stenen likken of aan een plasje, loopt hij wat rond op het gras en komt dan (met natte poten en lijfje) terug binnen. Dit herhaalt zich soms tot 20x op een halfuur, zonder resultaat. Tot we hem éven uit oog verliezen en dan gaat hij zijn plasje doen aan de deur BINNEN. Om knettergek van te worden. Gisteren was mijn ma hier om op de kindjes te letten, en de achterdeur stond toen gewoon open en dan nog heeft hij blijkbaar plasje binnen gedaan.
We proberen het nu op te lossen door hem 's morgens even uit te laten aan de leiband en dan doet hij een paar meter verder altijd zijn plasje, maar eigenlijk willen we hem niet 'afleren' dat hij zijn plasje op die plaats in de tuin mag/moet doen.
Iemand idee hoe we dit best oplossen zodat onze Ozzy terug leert dat hij zijn gevoeg in dat stukje tuin moet doen, en al zeker niet aan de deur zélf. We proberen hem niet te straffen bij ongelukjes, heb de fout gemaakt van me eens boos te maken toen hij buiten niets wilde doen en heb gevoel dat dit ook niet echt heeft geholpen. Ik weet het, stom, maar ben ook maar een baasje dat moet 'leren'.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Pup (cavalier) is zindelijk 'vergeten' ?
Er buiten bij blijven staan tot hij plast en dan belonen. Hond alleen naar buiten sturen werkt blijkbaar niet.
Of vaker samen gaan wandelen, veel honden willen het niet meer in eigen tuin doen.
Of vaker samen gaan wandelen, veel honden willen het niet meer in eigen tuin doen.
Laatst gewijzigd door Pemba op 30 jun 2016 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Komt vanzelf goed als het weer mooier weer is. En als hij dan ouder is, en het regent weer zal hij het gewoon buiten doen.
Gewoon vertrouwen hebben dat het goed komt en weer buiten goed belonen en binnen negeren als hij plast.
Zeker als hij buiten niks doet en je weet dat hij binnen gaat plassen. Gewoon doen of je niks ziet.
Je hebt al de luxe dat hij zo snel zindelijk leek. Nu doe je even een stapje terug.
Gewoon vertrouwen hebben dat het goed komt en weer buiten goed belonen en binnen negeren als hij plast.
Zeker als hij buiten niks doet en je weet dat hij binnen gaat plassen. Gewoon doen of je niks ziet.
Je hebt al de luxe dat hij zo snel zindelijk leek. Nu doe je even een stapje terug.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
aanlijnen en naar de gewenste plek brengen en dan wachten. Bij ons ging het ook juist mis door de tuindeur steeds open te hebben

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Pupjes die een enorme hekel hadden aan nat weer heb ik echt ook gehad. Ik deed het standaard plasrondje (aan de riem dus). En deden ze niks (want piepend aan terug krabbelend over straat) gewoon naar binnen en dan later dweilen.
Als je je er druk over gaat maken en boos wordt op je pupje zal je pup nog minder zin hebben om naar buiten te gaan.
Als je je er druk over gaat maken en boos wordt op je pupje zal je pup nog minder zin hebben om naar buiten te gaan.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Elco wilde met vier maanden per se buiten de tuin poepen en plassen. Terwijl ik het wel prettig vond als hij het gewoon in de tuin deed. Maar nee, dan liep hij naar de deur achterin de tuin. En als dat niet werkte naar de voordeur. En maar onrustig: ik moet zo nodig! Helemaal opgelucht als ik hem z'n lijn aan deed om vijftig meter verderop naar het grasveld te gaan. Hij was dus zindelijker dan hij van mij hoefde te zijn.
Gelukkig wil hij tegenwoordig wel weer in de tuin poepen als hij diarree heeft. Hoef ik tenminste niet midden in de nacht me helemaal om te kleden
Gelukkig wil hij tegenwoordig wel weer in de tuin poepen als hij diarree heeft. Hoef ik tenminste niet midden in de nacht me helemaal om te kleden
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zijn je kinderen allemaal gelijk door de zindelijkheid gekomen zonder terug valletjes en allemaal op de zelfde leeftijd droog.?
Is je pup aan het wisselen.?
Is je pup aan het wisselen.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lemuria
Als je echt per se wil dat hij in dat stukje tuin plast, zou je ook een stukje kunnen overdekken?
-
Hans von der Crone
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Ruwharige Teckel
Overdekken hebben we eigenlijk ook al overwogen, maar mag niet zomaar hier. Nogal strikt qua bouwvoorschriften. Maar goed, uiteindelijk moet Ozzy zich goed voelen dus gaan gewoon blijven geduld oefenen en zoveel mogelijk buiten gaan met hem als hij iets aangeeft. Waarom hij per sé aan de stenen wil gaan likken is me een raadsel. Hij drinkt binnen overigens vrij weinig naar mijn zin, heeft altijd vers water staan maar heeft er blijkbaar weinig behoefte aan. Enkel na lange wandeling is hij nogal dorstig.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Gewoon een partytent voor een paar weken laten staan mag toch wel?Hans von der Crone schreef:Overdekken hebben we eigenlijk ook al overwogen, maar mag niet zomaar hier. Nogal strikt qua bouwvoorschriften. Maar goed, uiteindelijk moet Ozzy zich goed voelen dus gaan gewoon blijven geduld oefenen en zoveel mogelijk buiten gaan met hem als hij iets aangeeft. Waarom hij per sé aan de stenen wil gaan likken is me een raadsel. Hij drinkt binnen overigens vrij weinig naar mijn zin, heeft altijd vers water staan maar heeft er blijkbaar weinig behoefte aan. Enkel na lange wandeling is hij nogal dorstig.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aangelijnd naar dat stukje gras en daar wachten tot hij zijn plas heeft gedaan (en dan belonen).
Is niet zo moeilijk.
De regen "verstoort" zijn concentratie op plassen.
Binnen denkt hij er weer aan omdat het daar droog is.
Je moet dus gewoon een tijdje mee naar buiten.
Dus zet de plu maar klaar
Is niet zo moeilijk.
De regen "verstoort" zijn concentratie op plassen.
Binnen denkt hij er weer aan omdat het daar droog is.
Je moet dus gewoon een tijdje mee naar buiten.
Dus zet de plu maar klaar
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Er is een hilarisch filmpje van Katniss die ook niet buiten wil plassen. Even zoeken.
/edit ik kan het niet vinden en twijfel nu of het Katniss is.
Maar er zijn heel veel pupjes die niet willen plassen in de regen.
/edit ik kan het niet vinden en twijfel nu of het Katniss is.
Maar er zijn heel veel pupjes die niet willen plassen in de regen.
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Hier ben ik eens net zo lang buiten gebleven met Noa totdat ze plaste. Ook in de stromende regen. Eerder gingen we gewoon NIET terug. Een flink aantal keren moeten herhalen, maar nu maakt ze snel een plas en dan zijn we beiden weer rap binnen. Dit speelde vooral 's avonds, overdag is hier nooit een probleem.
Echt, blijf volhouden! Na een tijd leren ze het vanzelf.
Echt, blijf volhouden! Na een tijd leren ze het vanzelf.