Het ligt aan de opvoeding uiteraard.........

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... et-een-arm
Moderator: moderatorteam
Pitbulls van 40 kg? Dat is gewoon geen pitbull... De reden waarom ik dus geen fan ben van kruisen van dit ras! Jammer dat ook alles wat maar een brede bek heeft gelijk een Pitbull genoemd wordt in de media. Ik ben de laatste om te beweren dat een pitbull geen aangeboren hondagressie bezit en je daar als eigenaar rekening mee dient te houden, maar wat ook bij het ras hoort is hun hoge tolerantie naar mensen toe en laten ze daar helaas in de media niet bekend om staan.Apple schreef:Hij zal vast ook behoorlijk dronken zijn geweest![]()
Hij heeft dan nog 'geluk' gehad denk ik als ik het zo lees![]()
Pitbulls van 40kg..ook bizar trouwens
Een pitje is ook maar een allegaartje van verschillende typjes en word ook maar een eind op los gefokt . En nee lijkt mij niet dat je bij zo'n artikel even vermeld dat het zo'n menslievende hond was die zijn baas gesloopt heeft. Of had hij een kankergezwel ontdekt en de baas zijn arm er maar afgebeten heeft om de kanker weg te halen.? Soort medische hulphond.Mariaa! schreef:Pitbulls van 40 kg? Dat is gewoon geen pitbull... De reden waarom ik dus geen fan ben van kruisen van dit ras! Jammer dat ook alles wat maar een brede bek heeft gelijk een Pitbull genoemd wordt in de media. Ik ben de laatste om te beweren dat een pitbull geen aangeboren hondagressie bezit en je daar als eigenaar rekening mee dient te houden, maar wat ook bij het ras hoort is hun hoge tolerantie naar mensen toe en laten ze daar helaas in de media niet bekend om staan.Apple schreef:Hij zal vast ook behoorlijk dronken zijn geweest![]()
Mariaa! schreef:Pitbulls van 40 kg? Dat is gewoon geen pitbull... De reden waarom ik dus geen fan ben van kruisen van dit ras!Apple schreef:Hij zal vast ook behoorlijk dronken zijn geweest![]()
Ja, is hier ook al voorbij gekomen.fes/lou schreef:Da's die gek in de beverwaard...staat wel ergens
Wat ben je weer ongevoelig en hard.Nanna schreef:Iets met te dom om te poepen, white trash en eigen schuld.
En ik heb liever dat die kuthond de arm van zijn baas eraf vreet dan één van mijn honden doodbijt![]()
Nul meelij.
Vreemd genoeg bekroop mij dat gevoel ook. Liever hem dan Bas. Ik heb nl niet gekozen voor zijn honden en ik vraag nergens om. De opmerking dat het enige wat die hond ooit gedaan had een klein hondje grijpen was schoot me helemaal verkeerd. Nooit agressief geweest. Hooguit een klein hondje gemold...Bah!Nanna schreef:Iets met te dom om te poepen, white trash en eigen schuld.
En ik heb liever dat die kuthond de arm van zijn baas eraf vreet dan één van mijn honden doodbijt![]()
Nul meelij.
Yup een pitbull-achtige, gebaseerd op de RAD nog of wat de media ervan maakt. Op die manier is bij wijze van spreken deze boxer x mafstiff ook een pitbull en zeker voor de media.dagmar88 schreef:Mariaa! schreef:Pitbulls van 40 kg? Dat is gewoon geen pitbull... De reden waarom ik dus geen fan ben van kruisen van dit ras!Apple schreef:Hij zal vast ook behoorlijk dronken zijn geweest![]()
Jawel, alles wat aan bepaalde uiterlijke kenmerken voldoet en geen stamboom heeft is een pitbull.
Het is geen American Pit Bull Terrier.
Nanna schreef:Je moet dat soort kruisingen helemaal niet willen maken. Waarom zou je een Boxer met een Pitbull kruisen? Is puur weer pikverheffing.
Jaha. Ik houd je in de gaten.Nanna schreef:Ja moeder. Boxer x mastiff.dagmar88 schreef:Nanna schreef:Je moet dat soort kruisingen helemaal niet willen maken. Waarom zou je een Boxer met een Pitbull kruisen? Is puur weer pikverheffing.
Je leesbril.
Nanna schreef:Kijk je wel uit dat je niet met die doodshoofden in je flaporen aan de gordijnen blijft hangen.
Haha, dat is wat ik bedoelNanna schreef:Je moet dat soort kruisingen helemaal niet willen maken. Waarom zou je een Boxer met een Pitbull kruisen? Is puur weer pikverheffing.
Vandaar dat je bij vele je het erf ook niet opkomtMariaa! schreef:Haha, dat is wat ik bedoelNanna schreef:Je moet dat soort kruisingen helemaal niet willen maken. Waarom zou je een Boxer met een Pitbull kruisen? Is puur weer pikverheffing.. Mensen zullen er vaak vanuit gaan dat deze hond een Pitbull is terwijl dit geeneens een Pitbull is. Net zoals veel 'pitbulls' in de media. En je hebt gelijk. Ik vind ook niet dat je pitbulls moet gaan kruisen onder de noemer groot, groter, groots en breeeeeed
.
Krijg je dit soort taferelen. 'Pitbulls' die armen en benen amputeren, terwijl juist de Pitbull geen mensagressief ras is.
Mariaa! schreef:Haha, dat is wat ik bedoelNanna schreef:Je moet dat soort kruisingen helemaal niet willen maken. Waarom zou je een Boxer met een Pitbull kruisen? Is puur weer pikverheffing.. Mensen zullen er vaak vanuit gaan dat deze hond een Pitbull is terwijl dit geeneens een Pitbull is. Net zoals veel 'pitbulls' in de media. En je hebt gelijk. Ik vind ook niet dat je pitbulls moet gaan kruisen onder de noemer groot, groter, groots en breeeeeed
.
Krijg je dit soort taferelen. 'Pitbulls' die armen en benen amputeren, terwijl juist de Pitbull geen mensagressief ras is.
Voor de media en zoals veel mensen het interpreteren is het allemaal 1 pot nat. Veel mensen weten niet eens dat de pitbull een ras is. Dat hij niet FCI erkend is betekent niet dat alles wat er maar een beetje op lijkt ook maar daadwerkelijk pitbull is. Dat geeft nogal een vertekend beeld van het ras en vooral hoe ze neergezet worden door de media. Jij en ik weten het verschil maar de gemiddelde persoon wordt wijs gemaakt dat mijn hond een amputerend monster is, als ik de media mag gelovendagmar88 schreef:Mariaa! schreef:Haha, dat is wat ik bedoelNanna schreef:Je moet dat soort kruisingen helemaal niet willen maken. Waarom zou je een Boxer met een Pitbull kruisen? Is puur weer pikverheffing.. Mensen zullen er vaak vanuit gaan dat deze hond een Pitbull is terwijl dit geeneens een Pitbull is. Net zoals veel 'pitbulls' in de media. En je hebt gelijk. Ik vind ook niet dat je pitbulls moet gaan kruisen onder de noemer groot, groter, groots en breeeeeed
.
Krijg je dit soort taferelen. 'Pitbulls' die armen en benen amputeren, terwijl juist de Pitbull geen mensagressief ras is.Dat is het. Een boxador met pech ook.
Het is geen APBT.
bouvierpoedel schreef:Vandaar dat je bij vele je het erf ook niet opkomtMariaa! schreef:Haha, dat is wat ik bedoelNanna schreef:Je moet dat soort kruisingen helemaal niet willen maken. Waarom zou je een Boxer met een Pitbull kruisen? Is puur weer pikverheffing.. Mensen zullen er vaak vanuit gaan dat deze hond een Pitbull is terwijl dit geeneens een Pitbull is. Net zoals veel 'pitbulls' in de media. En je hebt gelijk. Ik vind ook niet dat je pitbulls moet gaan kruisen onder de noemer groot, groter, groots en breeeeeed
.
Daar ga je met je imago probleempje. Beetje lullig om te zeggen dat je arm eraf getrokken is door een xsing teckel.Goldylocks schreef:lig je in het ziekenhuis met je armen afgebeten en hoor je dat het helemaal geen echte pittbull was.Nou daar knap je dan toch van op denk ik
"Het was eigenlijk gewoon een flinke boomer, meneer."Goldylocks schreef:lig je in het ziekenhuis met je armen afgebeten en hoor je dat het helemaal geen echte pittbull was.Nou daar knap je dan toch van op denk ik
Tuurlijk is het dan wel een pitbull. Mijn stabij is ook een stabij of er nu papier bij zit of niet. Die papieren zijn ze in dit geval minder dan een eeuw geleden mee begonnen, maar het ras is veel ouder dan dat.Mariaa! schreef: Voor de media en zoals veel mensen het interpreteren is het allemaal 1 pot nat. Veel mensen weten niet eens dat de pitbull een ras is. Dat hij niet FCI erkend is betekent niet dat alles wat er maar een beetje op lijkt ook maar daadwerkelijk pitbull is.
Paisley schreef:Tuurlijk is het dan wel een pitbull. Mijn stabij is ook een stabij of er nu papier bij zit of niet. Die papieren zijn ze in dit geval minder dan een eeuw geleden mee begonnen, maar het ras is veel ouder dan dat.Mariaa! schreef: Voor de media en zoals veel mensen het interpreteren is het allemaal 1 pot nat. Veel mensen weten niet eens dat de pitbull een ras is. Dat hij niet FCI erkend is betekent niet dat alles wat er maar een beetje op lijkt ook maar daadwerkelijk pitbull is.
Definitie van een ras: "groep individuen die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort "
En die onderscheiding hoeft dus echt niet op papier door een rasvereniging zijn bevestigt, maar het onderscheid kan gewoon gemaakt worden op uiterlijke kenmerken.
Als je de afkomst van je stabij niet weet, niks van weet van zijn voorouders, hoe kan je dan stellig beweren dat je hond raszuiver is?Paisley schreef:Tuurlijk is het dan wel een pitbull. Mijn stabij is ook een stabij of er nu papier bij zit of niet. Die papieren zijn ze in dit geval minder dan een eeuw geleden mee begonnen, maar het ras is veel ouder dan dat.Mariaa! schreef: Voor de media en zoals veel mensen het interpreteren is het allemaal 1 pot nat. Veel mensen weten niet eens dat de pitbull een ras is. Dat hij niet FCI erkend is betekent niet dat alles wat er maar een beetje op lijkt ook maar daadwerkelijk pitbull is.
Dus een kruising border collie met een friese stabij, die de uiterlijke kenmerken heeft van een friese stabij, is dan maar gelijk een friese stabij? Dan heb ik het nog niet eens over het karakter wat zo'n kruising kan hebben. Karakter is toch ook bepalend voor een ras?Definitie van een ras: "groep individuen die zich door dezelfde erfelijke eigenschappen onderscheiden van andere groepen van dezelfde biologische soort " En die onderscheiding hoeft dus echt niet op papier door een rasvereniging zijn bevestigt, maar het onderscheid kan gewoon gemaakt worden op uiterlijke kenmerken.