Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bijten in speelgoed

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pasja87
geregistreerd lid
Contacteer:

bijten in speelgoed

Ongelezen bericht door pasja87 »

hoi,

als je onze hond een speeltje geeft, wil ze meteen ermee wegrennen en ergens gaan liggen om het kapot te bijten. gevolg is dat de speeltje maar voor kort meegaan.
wie weet hoe je een hond zoiets kan afleren, of weet iemand een speeltje wat sterk genoeg is. ik heb weleens iets gelezen over de "kong", iemand ervaring mee? dat schijnt een heel sterk speeltje te zijn :?
alvast bedankt,
Linda
AfbeeldingAfbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Een kong is in mijn ogen niet een echt speeltje. Het wordt gebruikt om er brokken of iets anders wat de hond lekker vindt in te doen. Dit kun je dan gebruiken als je de hond alleen laat. Zodat hij moeite moet doen om het eten eruit te krijgen, raakt daarvan vermoeid en gaat slapen en mist jou niet.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ken je de Nylabone-produkten niet?

Zij hebben een heleboel verschillende modellen die elk voor een ander soort "bijter" geschikt zijn. Harde bijters, zachte bijters, grote monden, kleine monden...
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

je kunt dit afleren door je hond zweepslagen te geven, stokslagen, hem halfdood te stampen, hem te wurgen, door hem met een gloeiende kachelpoook te lijf te gaan, ook stroomschokken met drijfkracht kunnen helpen.
Als je je hond een speelgoedje geeft, dan is dit van hem en dan doet hij ermee wat hij wil. punt uit. Wat jij een leuk plastieken spul vindt in de dierenwinkel, is helemaal niet zo mooi voor een hond. die dure speeltjes zijn ontworpen door commercieel aangelegde ontwerpers, die alleen maar nadenken over de psyche van de mens, en de hond bijt het binnen de kortste keren stuk.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Rossi schreef:Een kong is in mijn ogen niet een echt speeltje. Het wordt gebruikt om er brokken of iets anders wat de hond lekker vindt in te doen. Dit kun je dan gebruiken als je de hond alleen laat. Zodat hij moeite moet doen om het eten eruit te krijgen, raakt daarvan vermoeid en gaat slapen en mist jou niet.
Je kunt de KONG wel degelijk ook als speeltje gebruiken, hier spelen ze er ook mee als er niets in zit. ;)
Marouck-proof ;) zijn naast de KONG bijtrolletjes, spijkerbroekpijpen en flostouwen
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

nou de kong geld hier ook echt voor speeltje en af en toe stop ik er is wat in om het niet te laten vervelen.
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

hier ook de KONG hoor!! de uitvinding en hij loopt er uren mee te sjouwen. hij vind het helemaal geweldig!!!
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Bij mij is de Kong ook favoriet. Nieve kan hem niet stuk krijgen. Ze pakt hem in har bek, gaat schudden en gooit hem weg. Omdat de kong stuitert kan ze er daarna achteraan rennen. Zo kan ze zichzelf ook leuk vermaken. En ik stop er bijna nooit brokjes in, want dat werkt bij haar niet. De activitibal was ook absoluut geen succes.

Groetjes Gooitske
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Rossi schreef:Een kong is in mijn ogen niet een echt speeltje. Het wordt gebruikt om er brokken of iets anders wat de hond lekker vindt in te doen. Dit kun je dan gebruiken als je de hond alleen laat. Zodat hij moeite moet doen om het eten eruit te krijgen, raakt daarvan vermoeid en gaat slapen en mist jou niet.
als je een hond hebt die zijn kaken gebruikt om te kraken, dan ga je de kong echt wel als speelgoed gebruiken hoor :mrgreen:
ik heb hier 3 kongs: een waterkong, zo'n rood geval waar je eten in kan doen en een kong met een touw erdoor.
hier wordt het dus echt wel gebruikt als speelgoed en niet voor eenn vieze kledderboel met eten erin :mrgreen:
en het blijft heel, tot nu toe :twisted:
qyan

Nieve schreef:Bij mij is de Kong ook favoriet. Nieve kan hem niet stuk krijgen. Ze pakt hem in har bek, gaat schudden en gooit hem weg. Omdat de kong stuitert kan ze er daarna achteraan rennen. Zo kan ze zichzelf ook leuk vermaken. En ik stop er bijna nooit brokjes in, want dat werkt bij haar niet. De activitibal was ook absoluut geen succes.

Groetjes Gooitske
idd, het weggooien van de kong en achter een stuiterende kong aan gaan is ook van qyan zijn favoriete bezigheid.
de capriolen die hij soms uithaalt om dat gekke stuitergeval te pakken te krijgen :mrgreen:
Nieve
Zeer actief

qyan schreef:
Nieve schreef:Bij mij is de Kong ook favoriet. Nieve kan hem niet stuk krijgen. Ze pakt hem in har bek, gaat schudden en gooit hem weg. Omdat de kong stuitert kan ze er daarna achteraan rennen. Zo kan ze zichzelf ook leuk vermaken. En ik stop er bijna nooit brokjes in, want dat werkt bij haar niet. De activitibal was ook absoluut geen succes.

Groetjes Gooitske
idd, het weggooien van de kong en achter een stuiterende kong aan gaan is ook van qyan zijn favoriete bezigheid.
de capriolen die hij soms uithaalt om dat gekke stuitergeval te pakken te krijgen :mrgreen:
Ja...ik ken het. Het super om te kijken naar een hond die met een stuiterende kong aan het spelen is. Bij Nieve wordt het ook altijd een lachwekkend tafareel...haha :p:
qyan

Nieve schreef:
qyan schreef:

Groetjes Gooitske
Ja...ik ken het. Het super om te kijken naar een hond die met een stuiterende kong aan het spelen is. Bij Nieve wordt het ook altijd een lachwekkend tafareel...haha :p:
buik en voorpoten plat op de grond en kon en staart hoog in de lucht :mrgreen:
toen qyan die kong net had had hij nog niet echt door dat hij er voor zorgde dat de kong ging stuiteren.
als de kong dan weer stil lag door zijn voorpoten hee zakken en blaffen van: doe dan, stuiteren kreng :mrgreen:
Nieve
Zeer actief

qyan schreef:
Nieve schreef:
qyan schreef:

Groetjes Gooitske
toen qyan die kong net had had hij nog niet echt door dat hij er voor zorgde dat de kong ging stuiteren.
als de kong dan weer stil lag door zijn voorpoten hee zakken en blaffen van: doe dan, stuiteren kreng :mrgreen:
Hahahaha :-D :P
Nieve was ook erg verbaasd dat die kong op een gegeven moment blijft liggen. Dan beet ze er even in...zo van als ik je bijt dan ga je vast wel weer springen. Ze had overigens de kong ontdekt bij de oppas (kennel waar haar vader vandaan komt). Die hadden er 1 in de woonkamer liggen...ze hebben ook geweten dat Nieve op visite kwam en de kong vond..haha. Dat ding ging de hele kamer door.
qyan

Nieve schreef:
qyan schreef:
Nieve schreef:
qyan schreef: idd, het weggooien van de kong en achter een stuiterende kong aan gaan is ook van qyan zijn favoriete bezigheid.
Hahahaha :-D :P
Nieve was ook erg verbaasd dat die kong op een gegeven moment blijft liggen. Dan beet ze er even in...zo van als ik je bijt dan ga je vast wel weer springen. Ze had overigens de kong ontdekt bij de oppas (kennel waar haar vader vandaan komt). Die hadden er 1 in de woonkamer liggen...ze hebben ook geweten dat Nieve op visite kwam en de kong vond..haha. Dat ding ging de hele kamer door.
hier gaat ie ook door de hele kamer, maar daar is gelukkig de ruimte voor.
alle meubels staan aan de muurkant, dus dat scheelt.
is al wel een glazen tafel gesneufeld, maar gelukkig wel waar we bij waren en qyan net op tijd bij de scherven weg konden trekken.
maar de kong staat hier op nummer 1, buiten zijn bijtrol dan, maar die hou ik bij me.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Nieve schreef:
qyan schreef:

Groetjes Gooitske
Luka heeft geen Kong, maar ook zo'n bal met koekjes in, en maar rollen, het hele huis door.
sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: bijten in speelgoed

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

pasja87 schreef:hoi,

als je onze hond een speeltje geeft, wil ze meteen ermee wegrennen en ergens gaan liggen om het kapot te bijten. gevolg is dat de speeltje maar voor kort meegaan.
wie weet hoe je een hond zoiets kan afleren, of weet iemand een speeltje wat sterk genoeg is. ik heb weleens iets gelezen over de "kong", iemand ervaring mee? dat schijnt een heel sterk speeltje te zijn :?
alvast bedankt,
Linda
Luka heeft ook al heel wat stuk gebeten, ook al is hij een poedel.
Nu heeft hij laatst een bal gekregen met grote gaten in en in het midden zit nog een balletje dat rinkelt.
Hij heeft er al heus wat speelplezier mee gehad, en wat nog beter is hij bijt het niet kapot.
Hij neemt de ene bal in zijn muil en de andere rolt hij verder, lijkt wel kattemanieren.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”