Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kenji's Hooper topic | 12-09-17: Gestopt
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Kenji's Hooper topic - 16/05 wedstrijd KC Pampus
Het was leuk om te zien, al wist ik niet dat jij het was. Leuke wedstrijd, goede sfeer ook.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Thanks! Maar prijs voor de meest komische actie was toch echt voor JetNikki90 schreef:Jullie gingen super!

Dank je wel!Tamara1985 schreef:wat leuk om te zien jullie doen het echt super goed!!
Leuk dat je er ook was! Heb je niet gezien / herkend maar daar heb ik wel vaker last van :ohja:duitse herder schreef:Het was leuk om te zien, al wist ik niet dat jij het was. Leuke wedstrijd, goede sfeer ook.
Sfeer is inderdaad altijd heel fijn, heerlijk ontspannen lopen (los van je eigen zenuwen).
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Haha!Eilfy schreef:Thanks! Maar prijs voor de meest komische actie was toch echt voor JetNikki90 schreef:Jullie gingen super!

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Was even gokken of ik die scherp kon krijgen maar is toch nog aardig geluktNikki90 schreef:Haha!Eilfy schreef:Thanks! Maar prijs voor de meest komische actie was toch echt voor JetNikki90 schreef:Jullie gingen super!Echt super leuk dat daar een foto van is gemaakt! Eigenwijze donder...

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Super rondjes!
Ben wel benieuwd hoe dat zondag bij de agilitywedstrijd tot uiting komt. Volgens mij helpt het best veel dat hooperen bij agility.

Ben wel benieuwd hoe dat zondag bij de agilitywedstrijd tot uiting komt. Volgens mij helpt het best veel dat hooperen bij agility.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Het helpt mij heel erg. Kenji is veel sneller dan dat ik ben en doordat hij zelfstandig logische lijnen loopt en het geen probleem vindt als ik niet in de buurt ben, kan ik veel meer op tijd zijn voor m'n wissels. In theorie danveertje schreef:Super rondjes!![]()

- veertje
- Zeer actief
Ja dat bedoel ik, handig voor de baasEilfy schreef:Het helpt mij heel erg. Kenji is veel sneller dan dat ik ben en doordat hij zelfstandig logische lijnen loopt en het geen probleem vindt als ik niet in de buurt ben, kan ik veel meer op tijd zijn voor m'n wissels. In theorie danveertje schreef:Super rondjes!![]()

Zondag maar in praktijk brengen dan

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag weer wedstrijd bij de KCZY. Helaas voor Kenji met een halfbakken handler want ik had een beetje ruzie met mijn maag-darmstelsel na een groepsBBQ (hoe clichë). Tel daar de warmte en pittige parcoursen bij op en je kan je voorstellen dat het best een uitdaging was vandaag
- VP: 2x disk, er stond 1 ton ver weg en recht achter een lijn hoops en Kenji zag die gewoon niet. Uiteindelijk met 1 stapje extra wel het hele parcours vloeiend gelopen dus al het trainen werkt wel!
- NH: 1e keer kreeg ik darmkramp net na m'n release en Kenji is goed maar moet wel gestuurd worden, vlotte disk. Daarna herstart voor het gevoel van het rondje en foutloos. 2e rondje kwispelde hij een hoop om maar verder wel prima dus 45 puntjes voor het klassement!
- Spel: lastig spel met een aantal pittige lijnen en kort draaien. Eerste keer was ik te laat met hem de tunnel in sturen, Kenji ging keurig vooruit (dat zei ik ook). Tweede keer lukte dat wel en liepen we goed tot en met hoop 24 van 25... toen was de tunnel net even leuker dan de finish. Wel heel happy dat hij dit lastige rondje zo goed door kwam.
Nu 280 punten bij elkaar gesprokkeld. Met nog 5 wedstrijden te gaan voor ons waar we moeten proberen om 120 punten te halen, lijkt kwalificatie voor de eindwedstrijd er wel in te zitten!
Verder trainen we ook lekker verder. Focus ligt nu vooral op afstand en de handling op afstand met het oog op eventuele promotie naar de advanced. Daarvoor gebruiken we onder andere Nadac (Amerikaanse) parcoursen. En die ging afgelopen vrijdag erg goed:
Kenji Hoopers Open Course
Kortom... we zijn lekker bezig
- VP: 2x disk, er stond 1 ton ver weg en recht achter een lijn hoops en Kenji zag die gewoon niet. Uiteindelijk met 1 stapje extra wel het hele parcours vloeiend gelopen dus al het trainen werkt wel!
- NH: 1e keer kreeg ik darmkramp net na m'n release en Kenji is goed maar moet wel gestuurd worden, vlotte disk. Daarna herstart voor het gevoel van het rondje en foutloos. 2e rondje kwispelde hij een hoop om maar verder wel prima dus 45 puntjes voor het klassement!
- Spel: lastig spel met een aantal pittige lijnen en kort draaien. Eerste keer was ik te laat met hem de tunnel in sturen, Kenji ging keurig vooruit (dat zei ik ook). Tweede keer lukte dat wel en liepen we goed tot en met hoop 24 van 25... toen was de tunnel net even leuker dan de finish. Wel heel happy dat hij dit lastige rondje zo goed door kwam.
Nu 280 punten bij elkaar gesprokkeld. Met nog 5 wedstrijden te gaan voor ons waar we moeten proberen om 120 punten te halen, lijkt kwalificatie voor de eindwedstrijd er wel in te zitten!
Verder trainen we ook lekker verder. Focus ligt nu vooral op afstand en de handling op afstand met het oog op eventuele promotie naar de advanced. Daarvoor gebruiken we onder andere Nadac (Amerikaanse) parcoursen. En die ging afgelopen vrijdag erg goed:
Kenji Hoopers Open Course
Kortom... we zijn lekker bezig

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kenji's Hooper topic - 05/06 wedstrijd KCZY & Nadac Cour
Na een paar weken rust (dienst & vakantie) vandaag weer een wedstrijd gelopen. Deze keer in Kloosterzande (Zeeuws-Vlaanderen) dus best een rit. Eigenlijk zou ik deze wedstrijd keuren maar doordat er maar weinig inschrijvingen waren, hebben we een constructie bedacht waarbij mijn moeder (ook keurmeester) de novice zou keuren en ik de starters. Daardoor kon ik toch lopen! Kenji helemaal happy want die vindt een extra wedstrijd helemaal niet erg 
- Spel: leuk rondje met één wat lastigere bocht. Ik stond tot 2x toe niet ideaal waardoor Kenji te kort terug kwam en ik hem niet meer goed op lijn kreeg. Dus geen punten gelopen, was wel lekker om in te komen!
- VP: racen en dan technisch met 2 tonnen. Het racen leek mij geen probleem, die 2 tonnen zouden lastig worden. Helaas kwamen er 2 rottweilers buurten vlak voordat Kenji de ring in kwam. Ze hadden geen kwaad in de zin maar 2 van die grote honden die op je afkomen als je in een hoekje staat te wachten was voor Kenji lastig. Daardoor veel overspronggedrag in de ring. Ik kreeg 1 re-run vanwege de omstandigheden voor de start maar al vlug besloten om er een trainingsrondje van te maken zodat Kenji weer plezier erin zou krijgen. Dat lukte gelukkig goed
Wel 2x disk maar uiteindelijk tevreden over hoe het ging.
- NH: heerlijk racerondje, het lastigste was nog onthouden en goed handlen wanneer je welke bocht om moest. Kenji was er weer bij en we gingen erg lekker! Hij tikte op beide rondjes 1 hoop dus in totaal 90 punten + een Q
Super trots op Kenji. We hebben nu 4 hooperwedstrijden gelopen en op alle wedstrijden punten gelopen
We hebben nu 370 punten voor het klassement, wat betekent dat we nog maar 30 punten nodig hebben om ons te kwalificeren voor de eindwedstrijd. Next stop: Rotterdam!

- Spel: leuk rondje met één wat lastigere bocht. Ik stond tot 2x toe niet ideaal waardoor Kenji te kort terug kwam en ik hem niet meer goed op lijn kreeg. Dus geen punten gelopen, was wel lekker om in te komen!
- VP: racen en dan technisch met 2 tonnen. Het racen leek mij geen probleem, die 2 tonnen zouden lastig worden. Helaas kwamen er 2 rottweilers buurten vlak voordat Kenji de ring in kwam. Ze hadden geen kwaad in de zin maar 2 van die grote honden die op je afkomen als je in een hoekje staat te wachten was voor Kenji lastig. Daardoor veel overspronggedrag in de ring. Ik kreeg 1 re-run vanwege de omstandigheden voor de start maar al vlug besloten om er een trainingsrondje van te maken zodat Kenji weer plezier erin zou krijgen. Dat lukte gelukkig goed

- NH: heerlijk racerondje, het lastigste was nog onthouden en goed handlen wanneer je welke bocht om moest. Kenji was er weer bij en we gingen erg lekker! Hij tikte op beide rondjes 1 hoop dus in totaal 90 punten + een Q

Super trots op Kenji. We hebben nu 4 hooperwedstrijden gelopen en op alle wedstrijden punten gelopen

- Nikki90
- Zeer actief
Re: Kenji's Hooper topic - 02/07 Wedstrijd Kloosterzande
Jullie gaan de eindwedstrijd vast wel halen! 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ziet er in ieder geval wel goed uit wat dat betreft!
Nog wat foto's van de wedstrijd:

Nog wat foto's van de wedstrijd:

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Vandaag met trainen de Nadac challenge van juni gelopen met als doel zo min mogelijk lopen. Toestelafstand was een meter of 6 [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Echt heel trots op hoe hij dit loopt!
Echt heel trots op hoe hij dit loopt!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Altijd leuk om te zien, hondje fanatiek door de hoopers en toch zeer attent zijn op jouw zwaaiende armen. TOP 

- Nikki90
- Zeer actief
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha ja, het is wel zwaaien met een doel hoormosquito1980 schreef:Altijd leuk om te zien, hondje fanatiek door de hoopers en toch zeer attent zijn op jouw zwaaiende armen. TOP

ThanksNikki90 schreef:Mooi!

Afgelopen vrijdag met Kenji weer getraind. We geven en doen nu zomerhoopers waarbij we 4 lessen parcoursen doen (en echt alleen maar parcoursen) en 4 lessen gaan we aan de slag met basisvaardigheden. Normaal gesproken wisselen we dit meer af maar in dit geval hebben we maar beperkt het grote veld dus we moeten er even van genieten...
Een mede-hooperaar was zo lief om mij te filmen op 2 van de 3 parcoursen. En ik ben weer trots op m'n mannetje. We gaan elkaar steeds beter snappen!
Filmpje:
En nog een filmpje van een paar weken terug, de Nadac Juni challenge

Filmpje:
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Kenji's Hooper topic - 21/07 Filmpjes!
En nog een trainingsfilmpje. Morgen mogen we weer en dan zondag gezellig naar Rotterdam voor een wedstrijd!
- Nikki90
- Zeer actief
Altijd leuk filmpjes! Knappe Kenji!
Vind het voor mij zelf ook altijd fijn, zo zie je goed je eigen aanwijzingen en lichaamstaal en hoe de hond daarop reageert.
Lukt de zomerchallenge al bij jullie?

Vind het voor mij zelf ook altijd fijn, zo zie je goed je eigen aanwijzingen en lichaamstaal en hoe de hond daarop reageert.
Lukt de zomerchallenge al bij jullie?
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee nog niet, hij had wat moeite met de start dus ik ben eerst weer het goed zelfstandig van mij weg lopen aan het trainen (dus terug naar de basis). Over een week of 2 weer een pogingNikki90 schreef:Lukt de zomerchallenge al bij jullie?

En dan is het alweer voorbij, onze 6e hooperswedstrijd (van de 8 die dit seizoen georganiseerd zijn in totaal tot nu toe). Als Kenji vandaag 30 punten zou lopen, dan zouden we ons kwalificeren voor de eindwedstrijd. Ondanks dat dit in principe geen probleem zou moeten zijn, was ik toch meer gespannen dan anders. Gelukkig deed Kenji het meer dan goed!
- Spel: punten gambling waarbij ik het eerste rondje de weg een beetje kwijt was en het tweede rondje iets geconcentreerder kon handlen. Uiteindelijk 64 punten gelopen op een nette 11e plaats (van de 22 lopers) geëindigd.
- VP: eerste rondje maakte ik 2 domme handlersfouten

- NH: de druk was eraf en het was een echt racerondje. Heerlijk gelopen, 2x foutloos en uiteindelijk bleken Kenji en ik de snelste! Dus 100 punten, een titelpunt en onze allereerste 1e plaats!
Zo trots op Kenji die ondanks mijn spanning en mijn stommiteiten zo heerlijk blijft werken en ook vooral blijft gaan. Ik had mij geen beter sportmaatje kunnen wensen

Filmpjes en foto's volgen, nu eerst nagenieten
-
- Zeer actief
Re: Kenji's Hooper topic - 07/08: Gekwalificeerd voor NK!
Echt super gedaan! Jouw reactie na het rondje was ook "priceless"
- mosquito1980
- Zeer actief
Super, gefeliciteerd met de kwalificatie

- Nikki90
- Zeer actief
Gefeliciteerd!
Mooi gelopen vandaag!
Haha, ik dacht vandaag hetzelfde als Joyce, geweldig die ontlading!

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
JustJoyce schreef:Echt super gedaan! Jouw reactie na het rondje was ook "priceless"
Het ziet er misschien uit alsof het ons makkelijk af gaat maar het is nog hard werken. We moeten als team goed functioneren en alles moet passen. Als dat dan lukt ben ik zo blij en trots, dan komt de spanning eruit en ja dat is opvallend : engel:Nikki90 schreef:Gefeliciteerd!Mooi gelopen vandaag!

Thanks (voor allemaal trouwens)mosquito1980 schreef:Super, gefeliciteerd met de kwalificatie![]()

- veertje
- Zeer actief
Gefeliciteerd! Op naar de titel 

- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Thanks! Maarreh... die titel is wel heel positief. Heb best wel stevige concurrentie in de noviceveertje schreef:Gefeliciteerd! Op naar de titel

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat in het vat zit verzuurd niet... hier de filmpjes van de wedstrijd op 7 augustus

- mosquito1980
- Zeer actief
Super
(ik ben geen expert
)
De ene keer gaat hij heel snel alsof hij "de weg weet" en soms kan hij ineens langzamer gaan en dan kijkt hij echt naar jou voor aanwijzingen, zo leuk om te zien.

De ene keer gaat hij heel snel alsof hij "de weg weet" en soms kan hij ineens langzamer gaan en dan kijkt hij echt naar jou voor aanwijzingen, zo leuk om te zien.
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:

Even een snelle update:
Kenji vandaag 1e plaats op het VP met 100 punten. Dat betekent dat hij nu voldoende punten heeft voor z'n NHN Novice titel en voor promotie naar de advanced!
Filmpjes en verslag volgen maar ik ben alvast apetrots

-
- Zeer actief
Super gedaan!! 

- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel