Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jouw wandeling op film

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door mirriejj »

Heavy schreef:
Wat loopt Jip netjes ontspannen mee zeg!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Heavy schreef:
Leuk! Ik zou willen dat Amoz en Amy zo kalm meeliepen! Ik durf het nog niet te filmen als we gaan fietsen, ik heb eigenlijk al mijn aandacht wel nodig om ze te sturen en om de omgeving op katten te scannen (met name Amoz wordt dan hysterisch en zou me denk ik zo van de fiets kunnen rukken als ik er niet op ben bedacht).
DeDiana
Zeer actief

wolvster schreef:Wat hebben jullie mooie plekken om te wandelen!
Ik ben helemaal jaloers!! Ik moet namelijk de auto pakken om bij een bos te komen, het is hier alleen maar weiland.
Leuk ook om te zien hoe iedereen contact heeft met zijn/haar hond(en).
Ik woon bijna midden in het centrum van Nijmegen, dus ik pak ook elke dag de auto voor een lange wandeling op een mooie plek. Helaas woon ik dus niet te midden van al die mooie natuur, al mag ik niet klagen met heel veel fijne wandelplekken op 10 minuten rijden ;-)

Leuk om Murdock ook eens op film te zien! :-)
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wat filmpjes gemaakt tijdens het avondrondje van vandaag.

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Onze wekelijkse doggydate avond, Roos voor de 1ste keer mee en voor de 1ste keer in het bos....

https://www.youtube.com/watch?v=3uTpIBK26j0
DeDiana
Zeer actief

En nog eentje van stukje boswandeling vanmiddag, wel duidelijk waarom Amy niet los kan in het bos, die is alleen maar beestjes aan het zoeken :hmmm: https://www.youtube.com/watch?v=cnWyXweK9rA
DeDiana
Zeer actief

Brigitte schreef:Onze wekelijkse doggydate avond, Roos voor de 1ste keer mee en voor de 1ste keer in het bos....

https://www.youtube.com/watch?v=3uTpIBK26j0
Wat een stoere Roosje! :D
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Leuk idee! Als ik thuis ben ga ik eens filmpjes kijken en eens zien of ik wat kan filmen. Al zal het niet zo spannend zijn, zal de camera wel op alle 'spannende' momenten uitzetten om me met Finn bezig te houden.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Heavy schreef:
Sabi85 schreef:Wat filmpjes gemaakt tijdens het avondrondje van vandaag.

Waar blaft ze tegen ? Honden of katten?
Honden
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Oh leuk leuk! Ik zal morgen eens filmen tijdens de wandeling met Shibby en zal nog wel een keer een los filmpje maken - dan kun je de verschillen zien in gedrag. Met andere honden zijn ze vaak redelijk druk, maar als ik alleen met ze loop zijn ze heel anders ;) :D
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

o jee, heb heel wat filmpjes te zien, leuk hoor!

Hier een paar hele korte filmpjes van een korte wandeling gistermiddag. Het was behoorlijk warm, dus daarom maar een korte wandeling en zijn ze ook een stuk tammer dan normaal.

In dit filmpje kom ik net thuis (ben 20 min weggeweest), heb de auto geparkeerd en begin te filmen. Mijn thuiskomst geeft al enige consternatie, maar als ik dan mijn wandelstok pak, begint het feest pas echt. Zet het geluid niet te hard :mrgreen:
Dan ga ik lopen. Rechts is een stuk 'verboden' bos. Hier mogen de twee jagers, Lizzy en Kailen, niet in want als ze dit doorkruisen belanden ze in het dorpje en daar lopen veel kippen en eenden los :schrik: . Zodra er dus belangstelling voor is, afkappen, al kijk ik het heel even aan om te zien of ze uit zichzelf terug komen (altijd beter). Op het eind zie je dat Kailen zelfs naar mij terugkomt. Ik heb gemerkt dat hij ondanks zijn jachtgedrag toch vaak eerst even bij mij polst en daar maak ik natuurlijk graag gebruik van.
Ik doe bij Kailen alleen aan stembelonen, omdat iets lekkers hem 0,0 interesseert buiten.

Dit was het langste filmpje hoor, de rest is superkort

Een stukje verderop de situatie zoals ik die meestal zie; Kailen voorop, dan Lizzy en Amber altijd bij mij in de buurt

Dan ga ik het bos in, van het pad af. Hier zijn de verleidingen om te gaan jagen natuurlijk groot. Maar de laatste paar maanden is Kailen met sprongen vooruit gegaan en laat ie zich ook in zo'n situatie prima terug roepen. Speciaal voor het filmpje laat ik de verschillen in reactie zien tussen 'kom maar' (is terugkomen, meelopen) en 'hier' (dwingend, dan moet hij echt naar mij toe en voor me gaan zitten). Echt trots op mijn mannetje!

Hier zijn geen hondensportverenigingen in de buurt, maar in het bos doen ze vanzelf aan agility :wink:

Er zijn 'goeroes' die beweren dat de mens in zijn rol als alpha altijd voorop moet lopen. Ik vind dat totaal niet gezellig en ook onzin. Maar leid ik de bende nog wel als ik achteraan loop? Zijn mijn honden dan nog wel met mij bezig? Tijd voor een testje: ik ga stilstaan en doe of zeg verder helemaal niets

gewoon omdat ze zo leuk is

nu ben ik weer terug bij het 'gevaarlijke bos' en zowel Kailen als Lizzy hebben enorme belangstelling voor iets (hier is ook duidelijk te zien dat Lizzy geen pure zichtjager is). Ik waag het erop en zet gauw mijn camera aan. Het is nu een kwestie van doorzetten; de aanhouder wint!

al met al geeft het toch een realistisch beeld van een wandeling hier. Andere honden kom ik vrijwel nooit tegen.
Laatst gewijzigd door lucie op 06 jul 2016 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

@lucie, wat leuk om te zien, heerlijke omgeving! En héél brave honden :D
lucie
Zeer actief

DeDiana schreef:@lucie, wat leuk om te zien, heerlijke omgeving! En héél brave honden :D
dank je :J:
ja het is fantastisch om zo vanuit je eigen huis het bos in te lopen.
en nog heerlijker dat dat nu zorgeloos kan. Ik hoop dat je dit ook met Amy gaat bereiken :ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

lucie schreef:
DeDiana schreef:@lucie, wat leuk om te zien, heerlijke omgeving! En héél brave honden :D
en nog heerlijker dat dat nu zorgeloos kan. Ik hoop dat je dit ook met Amy gaat bereiken :ok:
Haha, nou, die illusie heb ik niet. Amy kan op wildarme plekken prima los en luistert ook goed, maar in de lente en zomer in het bos ziet/hoort/ruikt ze gewoon te veel en dan gaat ze binnen een seconde van 'iets zien/horen/ruiken' naar 'vroem... weg!' - en ze ziet/hoort/ruikt momenteel overal wel wat en gaat er ook zelf naar op zoek. Als ik haar los laat lopen in het bos, moet ik haar echt elke drie seconden roepen, zelf superalert zijn en haar aandacht de hele tijd bij mij houden. Dus meestal loopt ze gewoon aan de lange lijn, dan heeft ze net zo veel bewegingsruimte als wanneer ik haar elke drie seconden roep en kan ik zelf ook ontspannen. Op het filmpje dat ik postte van Amy aan de lijn in het bos, was ik haar op dat kleine stukje al vijf keer kwijt geweest als ik niet op tijd had geroepen. Op een boswandeling van 1,5 - 2 uur wordt dat héél vermoeiend :mrgreen:
In de winter gaat het overigens wel, ik ben haar afgelopen winter maar twee keer kort 'kwijt' geweest (dan is ze 5-10 minuten uit zicht en vindt me dan weer). Maar dan zijn er blijkbaar duidelijk minder prikkels en hoef ik haar ook veel minder vaak te roepen.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat leuk al die filmpjes! Zal binnenkort ook wat filmpjes maken van het fietsen en wandelen met mijn monsters :mrgreen:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Sulluna schreef:Nou ik ben thuis van een wandeling van 2,5 uur met een vriendin met haar 2 honden ook. Ik heb een hoop gefilmd, maar geknipt en zet hier enkel momenten neer waar iets gebeurd. Want verder zijn mijn honden een beetje saai :mrgreen:

Ontmoeting onzekere ridgeback:

Ontmoeting 2 herders die met een balspel met de baasjes bezig waren. Op het einde roep ik Sultan even mee, want mijn ervaring is dat herders in hun spel geen zin hebben in bezoek :D

Dan passeren wij een andere roedel honden. Deze roedel had even een akkefietje met de honden die een stuk voor ons liepen. Ik vind het persoonlijk een heel mooi filmpje dit. de honden kregen even een snoepje en daarna ziet Sultan ineens die groep honden. Hij rent er op af, maar ziet wat voor honden het zijn ( waren een beetje stoere honden) en bedenkt zich en loopt er met een grote boog omheen. Ik roep hem expres niet op dit soort momenten, want ik merk echt dat hij zelf dit soort honden heel goed kan aftasten en er geen contact mee zoekt en uit de weg gaat.

Het passeren van koeien, met kalfjes :I: :I: . Sultan en Yve ( lichtbruine hond) zijn de enige die even kijken. Van mij mag er best even gekeken worden, maar daarna doorlopen. Er achter nog wat paarden.

En wie toch een blik wil hebben op de wandeling hoe hij 99% gaat, hier een langer filmpje. Als je goed kijkt zie je halverwege nog wel wat konijntjes wegspringen :love:

Nou al met al, toch wat boeiende momenten kunnen filmen :D
Wat zijn ze toch braaf, echt heel fijn. Wie had dat gedacht van die druktemaker vorig jaar? :D
Als je verticaal filmt is het wel wat fijner kijken :lekkerpuh:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

haha, het lukt me al niet om foto's te maken! Ik zal de GoPro eens afstoffen :)
mirriejj
Zeer actief

DeDiana schreef:En nog eentje van stukje boswandeling vanmiddag, wel duidelijk waarom Amy niet los kan in het bos, die is alleen maar beestjes aan het zoeken :hmmm: https://www.youtube.com/watch?v=cnWyXweK9rA
Zo gaat juna ook vaak inderdaad. Hoe los jij het nu op dat ze wel genoeg haar energie kwijt kan?
DeDiana
Zeer actief

mirriejj schreef:
DeDiana schreef:En nog eentje van stukje boswandeling vanmiddag, wel duidelijk waarom Amy niet los kan in het bos, die is alleen maar beestjes aan het zoeken :hmmm: https://www.youtube.com/watch?v=cnWyXweK9rA
Zo gaat juna ook vaak inderdaad. Hoe los jij het nu op dat ze wel genoeg haar energie kwijt kan?
Door ook op plekken met geen/weinig wild te wandelen, daar kan ze wel los. Ik heb hier in de buurt een losloopveld waar ze los kan (daar zitten alleen muisjes) en daar lopen we sowieso elke dag 45-60 minuten. Ik zoek ook geregeld andere plekken op waar ze veilig los kan (omheind of wildarm). Daarnaast gaan we om de dag fietsen.
Helaas jaagt Amy op alles (muizen, konijnen, vissen, kreeften, slangen, reeën, schapen, watervogels, katten, paarden, ...), ze mag van mij alleen af en toe muisjes uitgraven. Ze komt altijd terug en blijft niet eens verschrikkelijk lang weg, dus ik ben niet bang dat ik haar kwijtraak, maar ik wil niet dat het jagen een gewoonte wordt en dat ze het wild in het bos lastigvalt/verwondt.
mirriejj
Zeer actief

DeDiana schreef:
mirriejj schreef:
Door ook op plekken met geen/weinig wild te wandelen, daar kan ze wel los. Ik heb hier in de buurt een losloopveld waar ze los kan (daar zitten alleen muisjes) en daar lopen we sowieso elke dag 45-60 minuten. Ik zoek ook geregeld andere plekken op waar ze veilig los kan (omheind of wildarm). Daarnaast gaan we om de dag fietsen.
Helaas jaagt Amy op alles (muizen, konijnen, vissen, kreeften, slangen, reeën, schapen, watervogels, katten, paarden, ...), ze mag van mij alleen af en toe muisjes uitgraven. Ze komt altijd terug en blijft niet eens verschrikkelijk lang weg, dus ik ben niet bang dat ik haar kwijtraak, maar ik wil niet dat het jagen een gewoonte wordt en dat ze het wild in het bos lastigvalt/verwondt.
Nee hier gaat dat net zo, ze jaagt ook niet om te vermoorden, maar heeft wel de drift om erachteraan te gaan. Ze jaagt ook op zicht en geur. Ze meld zich ook altijd weer binnen een minuut of 2. Maar ik wil haar geen kans op succes geven daarin.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

lucie
Zeer actief

Heavy schreef:De laatste drie filmpjes zijn hetzelfde :wink:
Wat een heerlijke honden en prachtige omgeving om te wandelen!
hé wat gek, bedankt voor het melden; ik heb het nu aangepast.
en ja, ik vind het zelf ook een fijn stel :I: en dat voor een paar afgedankte asielhondjes :mrgreen:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik ben bezig mijn filmpjes te uploaden. Zal ze dan nog even een beetje inkorten en aan elkaar plakken. Het ging soepeler dan ik vooraf verwacht had, filmen en Elco in de gaten houden. Hij had gelukkig ook z'n luisteroren weer aan (op 1 incident na...)
DeDiana
Zeer actief

lucie schreef:gewoon omdat ze zo leuk is
Wat heeft ze een ontzettend lieve uitstraling! :I:
lucie schreef:nu ben ik weer terug bij het 'gevaarlijke bos' en zowel Kailen als Lizzy hebben enorme belangstelling voor iets (hier is ook duidelijk te zien dat Lizzy geen pure zichtjager is). Ik waag het erop en zet gauw mijn camera aan. Het is nu een kwestie van doorzetten; de aanhouder wint!
Knapperds! :ok:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Wat leuk om te zien zeg. Ik zal morgen eens filmen met NoortjeGestoordje en de hyperactieve wawa's. :mrgreen: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door sjm op 06 jul 2016 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat leuk om alle honden ze te zien op wandeling. Ik heb net een wandeling gemaakt met de buuf dus lekker met drie honden op pad.

Dit was het begin van de wandeling. Je merkt dat ze goed aan elkaar gewend zijn. Lekker rustig wandelen.
https://youtu.be/wjtBjzap3qE

Hier gaat Diesel proberen een trein te vangen wat ze toch niet haalt, maar zo kan ze wel haar energie goed kwijt. Skye is het er niet mee eens dus die gaat voor de zekerheid maar mee, maar keert toch maar weer om. Ze zijn allebei goed terug te roepen als ze het doen en er zit een grote sloot tussen dus geen gevaar.
https://youtu.be/WccwlHZRYgk

En hier gewoon nog even een stukje lekker wandelen. Nova is zo een vrije lieve pup op dit moment echt zo een verandering met het hoopje bange hondje wat ze eerst was. Heerlijk genieten.
https://youtu.be/RxQWqHSVdQk

Wat klinkt mijn stem trouwens super irritant ;)
lucie
Zeer actief

DeDiana schreef:
lucie schreef:
Haha, nou, die illusie heb ik niet. Amy kan op wildarme plekken prima los en luistert ook goed, maar in de lente en zomer in het bos ziet/hoort/ruikt ze gewoon te veel en dan gaat ze binnen een seconde van 'iets zien/horen/ruiken' naar 'vroem... weg!' - en ze ziet/hoort/ruikt momenteel overal wel wat en gaat er ook zelf naar op zoek. Als ik haar los laat lopen in het bos, moet ik haar echt elke drie seconden roepen, zelf superalert zijn en haar aandacht de hele tijd bij mij houden. Dus meestal loopt ze gewoon aan de lange lijn, dan heeft ze net zo veel bewegingsruimte als wanneer ik haar elke drie seconden roep en kan ik zelf ook ontspannen. Op het filmpje dat ik postte van Amy aan de lijn in het bos, was ik haar op dat kleine stukje al vijf keer kwijt geweest als ik niet op tijd had geroepen. Op een boswandeling van 1,5 - 2 uur wordt dat héél vermoeiend :mrgreen:
In de winter gaat het overigens wel, ik ben haar afgelopen winter maar twee keer kort 'kwijt' geweest (dan is ze 5-10 minuten uit zicht en vindt me dan weer). Maar dan zijn er blijkbaar duidelijk minder prikkels en hoef ik haar ook veel minder vaak te roepen.
Toch was Kailen ook heel erg hoor, hij kon ook makkelijk een kwartier tot een uur volkomen weg zijn :ugh: . het punt bij hem is ook dat hij erg zelfbewust en zelfstandig is. Waar andere honden het onmiddellijk op een zoeken zetten als je je verstopt of ineens een ander pad inslaat, interesseerde hem dat geen ene moer. Daarbij is hij totaal ongevoelig voor zelfs de lekkerste beloninkjes als we buiten zijn. Wandelingen=op jacht, en als hij al kwam wanneer ik riep, dan moest ik de kaas of worst zowat in zijn bek proppen :piew: . Da's dus niet meer een beloning. Overigens in en om het huis is hij gèk op wat lekkers, ik clicker ook met hem.
Op een gegeven moment wist ik echt niet meer hoe ik hem het jagen af moest leren, en toen ben ik alles op alles gaan zetten. Allerlei tips & tricks geprobeerd en ja, ook heel veel roepen :ugh: Daar houd ik helemààl niet van, maar uiteindelijk heeft het wel geholpen :cheer:
Omdat hij in en om het huis een echte herder is, had ik de hoop dat als ik hem daarbuiten ook op zijn 'herder-zijn' zou aanspreken, hij daardoor minder zou gaan jagen. Beetje lastig uit te leggen. Maar nu heeft hij niet meer de behoefte om uitgebreid een spoor te gaan volgen, en zie ik hem soms 'toestemming' vragen als hij de bosjes in wil duiken. En als ik hem laat gaan, komt ie ok weer keurig terug als ik roep. Vooral het commando 'hier' doet ie zooooo keurig, daar ben ik echt wel trots op.
Sorry voor het lange verhaal, maar wie weet heeft iemand er wat aan, zoals ik ook zoveel haal uit verhalen van anderen :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Heavy schreef:Mijn wandelingen zien er over het algemeen zo uit :

lijkt me heerlijk, honden die met elkaar ravotten :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

_Jules_ schreef:Mijn dames.. we kwamen geen honden tegen, wel een fietser ;)
leuk vrolijk stel heb je :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

wolvster schreef:Wat hebben jullie mooie plekken om te wandelen!
Ik ben helemaal jaloers!! Ik moet namelijk de auto pakken om bij een bos te komen, het is hier alleen maar weiland.
Leuk ook om te zien hoe iedereen contact heeft met zijn/haar hond(en).

Dit is ons filmpje:
https://youtu.be/7HTFsmj3WP8

Zoals je ziet regende het nogal :jank: en zijn we geen andere honden tegengekomen.
Af en toe roep ik hem bij me om te oefenen.

Dit is het resultaat van de wandeling:
Afbeelding

Maar daarna laat ik hem iets apporteren uit een relatief schone sloot en dan ziet hij er zo uit:
Afbeelding
leukerd hoor!
wat mij opviel (even voor analyse doeleinden :mrgreen: )is dat je hem de eerste keer bij je roept, hem dan beloont, en dan nog iets vraagt waar hij niet meer op reageert (duikt de sloot in). Daarna roep je hem nog een keer, houdt het snoepje voor maar vraagt hem eerst nog een opdracht uit te voeren voor je het geeft. Nu luistert hij wel. Blijkbaar werkt dit beter voor hem :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”