Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jouw wandeling op film

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Jouw wandeling op film

Ongelezen bericht door DeDiana »

lucie schreef:
DeDiana schreef:
lucie schreef:
DeDiana schreef:En nog eentje van stukje boswandeling vanmiddag, wel duidelijk waarom Amy niet los kan in het bos, die is alleen maar beestjes aan het zoeken :hmmm: https://www.youtube.com/watch?v=cnWyXweK9rA
moest erg lachen om Mila met dr stokjes!

vroeg mij af of je helemaal niet meer Amy's aandacht vraagt als ze aan de lijn zit? ik zie dat je haar wel beloont voor zelf contact zoeken, maar er niet om vraagt? of is dat toevallig in dit filmpje zo
Haha, ja Mila heeft niet veel nodig om zichzelf te vermaken en vindt altijd wel wat om mee te spelen ;-)

Jawel, ik vraag wel geregeld Amy's aandacht, dat gaat altijd heel goed - ook af en toe ondertussen een eenvoudig commando of een blijfoefening doet ze uitstekend. En ik beloon inderdaad altijd voor het zelf contact zoeken, zeker als ze al in jacht-/zoekmodus is. Dus het is toevallig in dit filmpje niet zo, ik doe het ook niet om de paar meter maar oefen het wel op voor haar moeilijke momenten.
:ok: nou wie weet... zowel bij Lizzy als Kailen heeft dat uiteindelijk toch gewerkt
aan de andere kant heb ik ook niet veel medelijden met Amy aan de lijn hoor, gezien alles wat je doet :wink:
Zo alert is Amy dus als ik wél op tijd roep: https://www.youtube.com/watch?v=ECVriNf ... e=youtu.be
Uiteraard roep ik haar normaal gesproken niet de hele tijd, maar dit zou ik dus wel moeten doen als ze los zou lopen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Haha moest lachen om de "Muy bien" :D Ik heb ook de neiging om fries te lullen tegen Mayke. Bij Kiwi dan weer helemaal niet, dat is geen Fries :D
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Paisley schreef:Haha moest lachen om de "Muy bien" :D Ik heb ook de neiging om fries te lullen tegen Mayke. Bij Kiwi dan weer helemaal niet, dat is geen Fries :D
Haha, inderdaad, ik ben me er niet eens meer bewust van, maar doe het ook alleen bij Amoz en Amy. Hoewel Mila ondertussen ook een aardig woordje Spaans verstaat ;-)
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Brigitte schreef:Nog een filmpje van Katniss, ik vind haar echt een fijne hond ze blijft altijd in de buurt loopt eigenlijk na een tijdje de rest van de wandeling naast of achter me. Als er honden achter een hond aan gaan dan doet ze niet mee, spelen doet ze heel af en toe maar het meeste van de tijd doet ze haar eigen ding. Als ze naar een hond toe wil en ik roep haar keert ze gelijk om en komt terug en als ik zie dat een hond erg bang is of er al veel honden naar een hond toe gaan laat ik haar naast mij passeren. Ik ben dit niet gewend van mijn Bullen en niet dat ze zo enorm lastig zijn absoluut niet maar wel anders en ben er wel heel blij mee dat ze zo goed luisterd en zo sociaal is.

https://youtu.be/3k784Wo4988
Ze is zo leuk! Primrose ook! Ik redde het helaas niet gisteravond maar ik begreep dat jullie Uma voorbij hadden zien komen :engel:
Die had de verkeerde afslag genomen. Dinsdag ben ik er weer bij :D

Ik heb helaas niet gefilmd gisteravond. Ik had alle middelen maar ik ben het gewoon vergeten door al het geklets met een vriendin. Jammer eigenlijk want ik had een paar mooie ontmoetingen. Die vriendin heeft een jonge, onstuimige hond die overal nog op af vliegt en er liep een loopse teef los die we moesten passeren. Een man die we eerder tegenkwamen was giftig en waarschuwde ons maar Manu bleek het niet eens zoveel te boeien. Die klimt liever op onechte mannen :piew:
Die teef was 3 weken geleden loops geworden volgens de eigenaresse en vloeide nu niet meer. Zijn ze dan niet juist vruchtbaar?
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Manuma schreef:

Die teef was 3 weken geleden loops geworden volgens de eigenaresse en vloeide nu niet meer. Zijn ze dan niet juist vruchtbaar?
Ja klopt;)
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

_Jules_ schreef:
Manuma schreef:

Ja klopt;)
:roll: Gelukkig dat die man me gewaarschuwd had dan.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bishy schreef:Herkenbaar hippo. Ik zou Dexter met een elektrische fiets nog niet in kunnen halen. Die wil voor me blijven, tenzij commando 'naast' geef, dan komt hij wel naast de fiets lopen.
Ze mogen wel voor lopen bij mij maar dan wel rechts (of links als dat noodzakelijk is) en niet te ver, beetje zoals bij Hippo's filmpjes. Xavi kan zo km's los mee. Xygan moet dit allemaal nog leren ben hem nu op een hele rustige binnenweg met zeer weinig verkeer aan t leren dat los ook rechts is en niet al zwalkend over de weg. Aangelijnd oefenen we nu langs de schapen, paarden en koeien. De dieren worden al minder interessant nu voor hem dus dat gaat ook de goede kant op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Morgen hebben Arline en ik een 'mechel treffen' en zullen we ook wat filmpjes maken. Haar reu, mijn 3 honden en mijn broer met zijn mechelreu en kruising mechelteef zijn van de partij. Zin in :mrgreen:
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

zwalkfase is hier ook geweest :mrgreen: . Xygan heeft dat vast snel door. :ok:
Laatst gewijzigd door Bishy op 08 jul 2016 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

DeDiana schreef:
lucie schreef:
DeDiana schreef:En nog eentje van stukje boswandeling vanmiddag, wel duidelijk waarom Amy niet los kan in het bos, die is alleen maar beestjes aan het zoeken :hmmm: https://www.youtube.com/watch?v=cnWyXweK9rA
moest erg lachen om Mila met dr stokjes!

vroeg mij af of je helemaal niet meer Amy's aandacht vraagt als ze aan de lijn zit? ik zie dat je haar wel beloont voor zelf contact zoeken, maar er niet om vraagt? of is dat toevallig in dit filmpje zo
Haha, ja Mila heeft niet veel nodig om zichzelf te vermaken en vindt altijd wel wat om mee te spelen ;-)

Jawel, ik vraag wel geregeld Amy's aandacht, dat gaat altijd heel goed - ook af en toe ondertussen een eenvoudig commando of een blijfoefening doet ze uitstekend. En ik beloon inderdaad altijd voor het zelf contact zoeken, zeker als ze al in jacht-/zoekmodus is. Dus het is toevallig in dit filmpje niet zo, ik doe het ook niet om de paar meter maar oefen het wel op voor haar moeilijke momenten.
:ok: nou wie weet... zowel bij Lizzy als Kailen heeft dat uiteindelijk toch gewerkt
aan de andere kant heb ik ook niet veel medelijden met Amy aan de lijn hoor, gezien alles wat je doet :wink:[/quote]
Zo alert is Amy dus als ik wél op tijd roep: https://www.youtube.com/watch?v=ECVriNf ... e=youtu.be
Uiteraard roep ik haar normaal gesproken niet de hele tijd, maar dit zou ik dus wel moeten doen als ze los zou lopen.[/quote]
ah joh, je hebt gewoon een hartstikke braaf hondje :I: Ze luistert supernetjes :ok:

het verschil met Kailen is misschien dat het bij hem steeds een soort van schakelen is tussen zijn herder-zijn en de jachtmodus en juist ook dat herderen is een heel sterke karaktereigenschap van hem. Als ik thuis ben of op het terrein loop, kan ik alle poorten open zetten maar hij blijft dicht bij mij in de buurt, terwijl hij dus hetzelfde bos in kan verdwijnen waar we wandelen :19:
Door hem te roepen, haal ik hem uit de jachtmodus en is hij weer een tijdje herder (zo zie ik dat dan hoor). De tijden dat hij uit zichzelf bij de groep wil blijven, ons in de gaten wil houden, worden steeds langer. Zelfs als hij het bos in verdwijnt loopt hij meestal gewoon parallel mee, daarom mag hij dat ook vaak gewoon van mij. Hoor ik aan zijn belletje dat ie veder afdwaalt, dan roep ik hem weer tot de orde.
Bij Amy zie je (iig op het filmpje) dat ze weliswaar perfect luistert, maar dan gewoon weer verder gaat met snuffelen en zoeken. Dat maakt het natuurlijk heel wat moeilijker!
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat een vreselijk leuke filmpjes! Lekker door gaan zo. Vooral die van jou Hippo, indrukwekkend hoe goed ze luisteren naast de fiets. Dat zou ik Izzy eens moeten leren :D
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Manuma schreef:
_Jules_ schreef:
Manuma schreef:

Ja klopt;)
:roll: Gelukkig dat die man me gewaarschuwd had dan.
Misschien wil die graag pups :schrik:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

lucie schreef:
DeDiana schreef:Zo alert is Amy dus als ik wél op tijd roep: https://www.youtube.com/watch?v=ECVriNf ... e=youtu.be
Uiteraard roep ik haar normaal gesproken niet de hele tijd, maar dit zou ik dus wel moeten doen als ze los zou lopen.
ah joh, je hebt gewoon een hartstikke braaf hondje :I: Ze luistert supernetjes :ok:

het verschil met Kailen is misschien dat het bij hem steeds een soort van schakelen is tussen zijn herder-zijn en de jachtmodus en juist ook dat herderen is een heel sterke karaktereigenschap van hem. Als ik thuis ben of op het terrein loop, kan ik alle poorten open zetten maar hij blijft dicht bij mij in de buurt, terwijl hij dus hetzelfde bos in kan verdwijnen waar we wandelen :19:
Door hem te roepen, haal ik hem uit de jachtmodus en is hij weer een tijdje herder (zo zie ik dat dan hoor). De tijden dat hij uit zichzelf bij de groep wil blijven, ons in de gaten wil houden, worden steeds langer. Zelfs als hij het bos in verdwijnt loopt hij meestal gewoon parallel mee, daarom mag hij dat ook vaak gewoon van mij. Hoor ik aan zijn belletje dat ie veder afdwaalt, dan roep ik hem weer tot de orde.
Bij Amy zie je (iig op het filmpje) dat ze weliswaar perfect luistert, maar dan gewoon weer verder gaat met snuffelen en zoeken. Dat maakt het natuurlijk heel wat moeilijker!
Dat parallel meelopen door de struikjes doet Amy ook als ze los is. Het lastige daarvan vind ik dat ik haar dan slechter kan zien en ze hoeft maar iets te zien bewegen en ze is weg. Dus dan ben ik altijd te laat.
Wat je verder schrijft is inderdaad precies hoe het gaat bij Amy: zolang ze niet in de achtervolging zit, is ze heel bereikbaar, luistert ze prima en let op waar ik ben, ook al is ze tegelijk altijd op jacht. Want dat is ze, ze is altijd aan het zoeken en speuren naar beestjes en enorm alert. Daar gaat ze ook onmiddellijk weer mee door na het opvolgen van een commando. Ze is heel gehoorzaam, daar ligt het probleem absoluut niet. Ze jaagt gewoon veel te graag. Ze heeft geen idee wat ze anders in een bos zou moeten doen behalve jagen.
Ik kan haar aandacht wel langer bij mij houden door met haar te spelen en te trainen, maar dan moet ik haar ook wel echt constant bezighouden, anders zit ze direct weer in jaagmodus.
lucie
Zeer actief

fijn dat je de quotes weer netjes hebt, gemaakt; ik kan het nog steeds niet :wink:
DeDiana schreef:
lucie schreef:
DeDiana schreef:Zo alert is Amy dus als ik wél op tijd roep: https://www.youtube.com/watch?v=ECVriNf ... e=youtu.be

Dat parallel meelopen door de struikjes doet Amy ook als ze los is. Het lastige daarvan vind ik dat ik haar dan slechter kan zien en ze hoeft maar iets te zien bewegen en ze is weg. Dus dan ben ik altijd te laat.
Wat je verder schrijft is inderdaad precies hoe het gaat bij Amy: zolang ze niet in de achtervolging zit, is ze heel bereikbaar, luistert ze prima en let op waar ik ben, ook al is ze tegelijk altijd op jacht. Want dat is ze, ze is altijd aan het zoeken en speuren naar beestjes en enorm alert. Daar gaat ze ook onmiddellijk weer mee door na het opvolgen van een commando. Ze is heel gehoorzaam, daar ligt het probleem absoluut niet. Ze jaagt gewoon veel te graag. Ze heeft geen idee wat ze anders in een bos zou moeten doen behalve jagen.
Ik kan haar aandacht wel langer bij mij houden door met haar te spelen en te trainen, maar dan moet ik haar ook wel echt constant bezighouden, anders zit ze direct weer in jaagmodus.
Kailen komt meestal zelf wel weer opduiken gelukkig, als het te lang duurt roep ik hem. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat ie er vandoor schiet. Echter heb ik ontdekt dat als ik hem dan non-stop roep/fluit, hij toch snel weer bereikbaar is, en terug komt. Hij wil nu ook gewoon niet meer lang weg bij de groep. Al is dat wel een ontwikkeling geweest. Ik denk dat hij in het verleden weinig heeft gebond met mensen, hij is dan ook al verschillende keren van eigenaar gewisseld. Dat vertrouwen moest ook eerst groeien natuurlijk.

Amy heeft lange tijd zelfstandig gejaagd (of in ieder geval rondgezworven) toch? Da's er natuurlijk dan nog moeilijk uit te krijgen.

Bij Lizzy is dit dan wel behoorlijk goed gelukt. Zij is natuurlijk bij uitstek een jachthond( en niet alleen op zicht). Haar voorgeschiedenis ken ik niet, wel dat zij een Hongaarse chip heeft en dat haar ras meestal 'vrij' op boerderijen wordt gehouden. Zelf kostje opscharrelen dus (het fenomeen 'binnen' kende zij ook totaal niet). Maar goed, zij was nog maar twee toen ze gevonden werd (in Drenthe :denken: ) dus nog wel aardig vormbaar. Van nature is ze een sprinter, die haar energie opspaart voor die éne sprint, net als een luipaard eigenlijk. Plus héél goed te paaien met wat lekkers. Dus als ze de keuze heeft lekker makkelijk snoepje halen, of bos in verdwijnen, dan weet ze het wel :idea: . Alleen als er iets 'lekkers' in het bos te halen valt (slachtafval of een rottend lijk of zo) dan gaat ze voor de jackpot, en kan ze zo een half uur verdwenen zijn :hmmm:

Tja, om nou constant je hond bezig te houden tijdens een wandeling, lijkt me nou ook niet erg ontspannend...
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

lucie schreef:Kailen komt meestal zelf wel weer opduiken gelukkig, als het te lang duurt roep ik hem. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat ie er vandoor schiet. Echter heb ik ontdekt dat als ik hem dan non-stop roep/fluit, hij toch snel weer bereikbaar is, en terug komt. Hij wil nu ook gewoon niet meer lang weg bij de groep. Al is dat wel een ontwikkeling geweest. Ik denk dat hij in het verleden weinig heeft gebond met mensen, hij is dan ook al verschillende keren van eigenaar gewisseld. Dat vertrouwen moest ook eerst groeien natuurlijk.

Amy heeft lange tijd zelfstandig gejaagd (of in ieder geval rondgezworven) toch? Da's er natuurlijk dan nog moeilijk uit te krijgen.

Bij Lizzy is dit dan wel behoorlijk goed gelukt. Zij is natuurlijk bij uitstek een jachthond( en niet alleen op zicht). Haar voorgeschiedenis ken ik niet, wel dat zij een Hongaarse chip heeft en dat haar ras meestal 'vrij' op boerderijen wordt gehouden. Zelf kostje opscharrelen dus (het fenomeen 'binnen' kende zij ook totaal niet). Maar goed, zij was nog maar twee toen ze gevonden werd (in Drenthe :denken: ) dus nog wel aardig vormbaar. Van nature is ze een sprinter, die haar energie opspaart voor die éne sprint, net als een luipaard eigenlijk. Plus héél goed te paaien met wat lekkers. Dus als ze de keuze heeft lekker makkelijk snoepje halen, of bos in verdwijnen, dan weet ze het wel :idea: . Alleen als er iets 'lekkers' in het bos te halen valt (slachtafval of een rottend lijk of zo) dan gaat ze voor de jackpot, en kan ze zo een half uur verdwenen zijn :hmmm:

Tja, om nou constant je hond bezig te houden tijdens een wandeling, lijkt me nou ook niet erg ontspannend...
Wat jij schrijft over Kailen herken ik voor een groot deel ook wel bij Amy, al is zij geen herder. Ze komt ook altijd zelf terug, vindt het ook echt niet leuk om mij of de roedel kwijt te zijn - alleen vergeet ze dat dus tijdelijk als haar andere instincten het overnemen. Ze is heel pienter, trainbaar en afgezien van het jagen ontzettend volgzaam.
Ik denk dat het een combinatie is van haar achtergrond (in een sinaasappelboomgaard opgegroeid en niet echt contact gehad met mensen tot ze een jaar was) en haar karakter, haar moeder was een podenco Andaluz. Ze zal ongetwijfeld in Spanje al de nodige jachtervaring hebben opgedaan voordat ze te ziek werd om te kunnen jagen. De sinaasappelboomgaard ligt midden in de Spaanse campo waar het wemelt van de konijnen en andere beestjes. En ze jaagt inderdaad ook op zicht, gehoor en geur, dus vindt ook altijd wel wat. Zoals je op het filmpje ziet dat ik eerder postte waar we aan het water zitten, gaat ze zelfs in het water op zoek naar beestjes. Ze heeft wat dat betreft gewoon een one track mind en ik heb dan ook niet de illusie dat ik het - ondanks haar gehoorzaamheid - kan winnen van een wegrennend konijn.
DeDiana
Zeer actief

En nog even een stukje wandelen met mijn twee brave hondjes - waarbij ik me een beetje had vergist in hoe sterk de stroming was, Amoz een dode meeuw vond en we een verstekeling hadden, die echter totaal oninteressant werd gevonden door mijn honden: https://www.youtube.com/watch?v=tJLryru ... e=youtu.be
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Leuk om te zien hoe bij jullie de wandelingen zijn, welke omgeving en hoe de honden zich gedragen. Heb van de week steeds filmpjes bekeken. Zelf ook gefilmd afgelopen week maar nu de tijd om 'm te uploaden. Filmpje is alleen wel erg lang.. :tongue:
https://youtu.be/rPiDN1h9epQ
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Niet echt van de wandeling, wel van tijdens de wandeling. M'n man was mee, dus kon ik Elco's manier van te water gaan mooi op de film zetten

https://www.youtube.com/watch?v=JcXkYs3kaXU
DeDiana
Zeer actief

Sanner schreef:Leuk om te zien hoe bij jullie de wandelingen zijn, welke omgeving en hoe de honden zich gedragen. Heb van de week steeds filmpjes bekeken. Zelf ook gefilmd afgelopen week maar nu de tijd om 'm te uploaden. Filmpje is alleen wel erg lang.. :tongue:
https://youtu.be/rPiDN1h9epQ
Haha, die twee kleintjes, het zijn af en toe net konijntjes ;-) In Kiwi herken ik veel van Amy's gedrag tijdens het wandelen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Daarnet in een heerlijk stil bos waar je trouwens opgegeten wordt door muggen. https://vimeo.com/174012490
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Leuk topic, kom net weer op het forum dus ga vanavond wat filmpjes terug kijken.
Kan mijn wandeling wel filmen maar is denk ik best saai: wandel tegenwoordig tussen de weilanden en kom niks tegen: op een enkele haas na haha.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Wat leuk om te zien allemaal :ok:

Ik heb eerst eens geoefend of het lukte met de telefoon, dus nog geen wandelfilmpje maar gewoon hoe het hier vaak gaat :wink:

Afbeelding
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

https://vimeo.com/174015341

Nog een filmpje op de uiterwaarden, dit was gisterochtend.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Leuk filmpje billy! Enthousiaste ballendames!
DeDiana
Zeer actief

Nerazi schreef:https://vimeo.com/174015341

Heerlijk stel is het! :D
DeDiana
Zeer actief

billy schreef:Ik heb eerst eens geoefend of het lukte met de telefoon, dus nog geen wandelfilmpje maar gewoon hoe het hier vaak gaat :wink:

Prima gelukt! Erg leuk, die fanatieke koppies en kwispelstaarten :D
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Gaaf :ok: Dat mis ik hier wel dat spelen met elkaar, maar goed je kan niet alles hebben he :wink:
Nerazi schreef:Leuk filmpje billy! Enthousiaste ballendames!
Dank je wel :ok:
DeDiana schreef:
billy schreef:Ik heb eerst eens geoefend of het lukte met de telefoon, dus nog geen wandelfilmpje maar gewoon hoe het hier vaak gaat :wink:

Prima gelukt! Erg leuk, die fanatieke koppies en kwispelstaarten :D
Bedankt :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

DeDiana schreef:
lucie schreef:Kailen komt meestal zelf wel weer opduiken gelukkig, als het te lang duurt roep ik hem. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat ie er vandoor schiet. Echter heb ik ontdekt dat als ik hem dan non-stop roep/fluit, hij toch snel weer bereikbaar is, en terug komt. Hij wil nu ook gewoon niet meer lang weg bij de groep. Al is dat wel een ontwikkeling geweest. Ik denk dat hij in het verleden weinig heeft gebond met mensen, hij is dan ook al verschillende keren van eigenaar gewisseld. Dat vertrouwen moest ook eerst groeien natuurlijk.

Wat jij schrijft over Kailen herken ik voor een groot deel ook wel bij Amy, al is zij geen herder. Ze komt ook altijd zelf terug, vindt het ook echt niet leuk om mij of de roedel kwijt te zijn - alleen vergeet ze dat dus tijdelijk als haar andere instincten het overnemen. Ze is heel pienter, trainbaar en afgezien van het jagen ontzettend volgzaam.
Ik denk dat het een combinatie is van haar achtergrond (in een sinaasappelboomgaard opgegroeid en niet echt contact gehad met mensen tot ze een jaar was) en haar karakter, haar moeder was een podenco Andaluz. Ze zal ongetwijfeld in Spanje al de nodige jachtervaring hebben opgedaan voordat ze te ziek werd om te kunnen jagen. De sinaasappelboomgaard ligt midden in de Spaanse campo waar het wemelt van de konijnen en andere beestjes. En ze jaagt inderdaad ook op zicht, gehoor en geur, dus vindt ook altijd wel wat. Zoals je op het filmpje ziet dat ik eerder postte waar we aan het water zitten, gaat ze zelfs in het water op zoek naar beestjes. Ze heeft wat dat betreft gewoon een one track mind en ik heb dan ook niet de illusie dat ik het - ondanks haar gehoorzaamheid - kan winnen van een wegrennend konijn.
ik denk ook niet dat er veel honden weerstand kunnen bieden aan een wegrennend konijn :wink:
wel hartstikke mooi dat ze zo graag bij de roedel blijft, da's al heel wat :ok: Kailen interesseerde dat in het begin geen biet...
Afbeelding
lucie
Zeer actief

DeDiana schreef:En nog even een stukje wandelen met mijn twee brave hondjes - waarbij ik me een beetje had vergist in hoe sterk de stroming was, Amoz een dode meeuw vond en we een verstekeling hadden, die echter totaal oninteressant werd gevonden door mijn honden: https://www.youtube.com/watch?v=tJLryru ... e=youtu.be
grappig hoe ze allebei hun eigen dingen doen. Wat is die Amoz toch een knapperd :I:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

altijd een beetje jaloers op honden die met elkaar ravotten; ze kunnen dan zo heerlijk hun ei kwijt :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”