Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Angst voor vliegenmepper
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Angst voor vliegenmepper
En aanverwanten. Ik kan niet door het huis lopen met een vliegenmepper in de hand want dan wordt Karma panisch. Wegschieten, plassen enz. Hartstikke sneu.
Nu wil ik toch wel graag van die vliegen en muggen af. Ik ga maandag een elektrische vliegenmepper kopen zodat ze ik ieder geval geen/minder last heeft van de klappen die dat ding maakt op bv de tafel of de bank.
Maar ik denk dat ze evengoed bang is als ik met dat apparaat rondwandel.
Iemand ideeën hoe ik haar kan begeleiden zodat ze minder bang is?
Ik ben nu bezig met regelmatig koekjes geven tussendoor en die neemt ze wel aan om vervolgens weg te schieten achter een stoel ofzo.
Leg ik hetgeen ik in mijn hand heb weg en ik ga weer zitten dan komt ze weer bij me. Soma direct soms na even kijken.
Nu wil ik toch wel graag van die vliegen en muggen af. Ik ga maandag een elektrische vliegenmepper kopen zodat ze ik ieder geval geen/minder last heeft van de klappen die dat ding maakt op bv de tafel of de bank.
Maar ik denk dat ze evengoed bang is als ik met dat apparaat rondwandel.
Iemand ideeën hoe ik haar kan begeleiden zodat ze minder bang is?
Ik ben nu bezig met regelmatig koekjes geven tussendoor en die neemt ze wel aan om vervolgens weg te schieten achter een stoel ofzo.
Leg ik hetgeen ik in mijn hand heb weg en ik ga weer zitten dan komt ze weer bij me. Soma direct soms na even kijken.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Angst voor vliegenmepper
Da's nou bij uitstek iets voor counter conditioning.
Pak maar groter uit dan koekjes. Zodra die mepper tevoorschijn komt moet het feest zijn.
Worsten, slagroom, kaas
Op afstand beginnen lijkt me handiger, dus even met zijn tweeën oefenen?
Pak maar groter uit dan koekjes. Zodra die mepper tevoorschijn komt moet het feest zijn.
Worsten, slagroom, kaas
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Wij hebben een rottweiler Met hetzelfde probleem gehad.
Ik heb de vliegenmepper nooit ,eer gebruikt voor de vliegen, alleen om haar te aaien terwijl ze inderdaad van alles lekkers kreeg. Verder de vliegen met insect free, een spray bestreden, en een elektrische Mepper.
Nu hebben we er weer een die vang is voor deblauwe vliegenlamp, elke keer als er iets invliegt, duikt ze weg..... rare beesten ook.
Ik heb de vliegenmepper nooit ,eer gebruikt voor de vliegen, alleen om haar te aaien terwijl ze inderdaad van alles lekkers kreeg. Verder de vliegen met insect free, een spray bestreden, en een elektrische Mepper.
Nu hebben we er weer een die vang is voor deblauwe vliegenlamp, elke keer als er iets invliegt, duikt ze weg..... rare beesten ook.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi doet ook net alsof ik háár ga vermoorden zodra de vliegen op zijn als ik met de vliegenmepper rondloop
Ze sluipt weg en kruipt onder het bureau.
Volgens mij reageert ze niet op de vliegenmepper, maar op mijn moordzuchtige houding
Ik gebruik het ding niet meer. Heb een vliegenlamp neergezet, en van die gore plakstrips opgehangen. En overal horgaas voor de ramen.
Ze sluipt weg en kruipt onder het bureau.
Volgens mij reageert ze niet op de vliegenmepper, maar op mijn moordzuchtige houding
Ik gebruik het ding niet meer. Heb een vliegenlamp neergezet, en van die gore plakstrips opgehangen. En overal horgaas voor de ramen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- dagmar88
- Zeer actief
Maar ik begrijp dat het hier niet alleen de vliegenmepper is?
Ik heb daar een tibbe voor. Je zou zweren dat er springveren onder dat hondje zitten, hij snaait ze zo uit de lucht.
En eet ze op met een muil alsof ie moet kotsen, maar ik hem sla wanneer hij het niet doet
En eet ze op met een muil alsof ie moet kotsen, maar ik hem sla wanneer hij het niet doet
-
80564M
Ik denk dat die electrische hem ook niet wordt hoor. Ik pak hem hier in elk geval alleen maar als Miep in de tuin ligt 
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
De spuitbus slagroom er weer bij dus.dagmar88 schreef:Da's nou bij uitstek iets voor counter conditioning.
Worsten, slagroom, kaas![]()
Gaan we doen.
In de tuin zetten kan, maar ik vind het toch wel fijn dat ik niet altijd na hoef te denken als ik een vlieg zie. Ik wil haar geen trauma geven dus dan kan ik er maar beter actief op gaan trainen.