Vandaag ging Jones zijn 1e knjv proef doen, een onderlinge proef in Rhenoy.
Het ging geweldig!
Aangelijnd en los volgen:10
Uitsturen en komen op bevel: 10
Houden van de aangewezen plaats: 10
Kort apport te land: 10
Apport uit diep water: 10
Verloren apport te land: 9
Markeerapport: 10
Verloren apport over water: 10
Dirigeerapport te land: 8
Verre loper over breed water (sleep): 9
Dit leverde ons een mooie eerste plaats op met 96 punten

Hier zit dus een heeeeel trots vrouwtje

Sommigen zullen zich nog wel kunnen heugen wat voor pupje Jones was, 2 jaar terug was het een kleine terrorist, zo'n drukke ondeugd had ik nog nooit meegemaakt.
Maar we zijn lekker samen aan de slag gegaan en nu 2 jaar later laat hij echt prachtige dingen zien.
Van mensen langs de kant en keurmeesters kregen we te horen dat ze kippenvel kregen van ons werk, hoe mooi is het om dat te horen

Bij de dirigeer ging er nog wel iets "mis", er zaten namelijk greppeltjes in het veld.
Ik stuur Jones en hij vraagt zich nog steeds af welke greppeltjes? hij heeft namelijk geen greppel gezien?
Hij weet alleen nog dat ie met een rotvaart gelanceerd werd en over de kop is gevlogen

Hij stond op, schudde zich uit en liep gewoon verder

Nu eenmaal thuis loopt hij wel wat mank, het was ook wel een flink harde smak, het was echt even een flying lab, maar even rustig aan dus.
De sleep was ook nog even spannend want er mochten 3 honden door naar de sleep.
Hond 1 was via een andere route terug gekomen en had zo door het hoge gras een extra sleep getrokken met de eend.
Hond 2 nam dan ook die sleep, heel zuur voor die eigenaar want hij kon helemaal niets.
Toen was Jones aan de beurt en die pakte in 1e instantie ook die terugkomsleep van die andere hond.
Maar! na een paar meter had hij door dat er iets niet klopte, hij is teruggegaan naar de waterkant en vond daar de juiste sleep

Al met al een mooie dag, wat een mooie ervaring voor Jones en wat heb ik genoten van het samenwerken met mijn toppertje

Wachten...

En wat kan je dan blij zijn als je dit ziet na de sleep

Ik was knap he

En dan weer naar huis, Jones is niet moe, ik wel