Ja dat zou ze hartstikke leuk vinden, en wat meer regels geven en wat consequenter zijnGollum schreef:Ja inderdaad, ik moet me even bedenken dat het geen suffe Gol is. Daarom wil ik ook zo snel mogelijk een goede poort die op slot kan. En misschien moet ik maar op cursus ofzo.Valerie schreef:Ik vind Rani ook echt wel herdertrekjes hebben dus het verbaast mij niets dat zij in het donker de boel verdedigd. Ik denk ook niet dat het uit angst komt. Is verder niet negatief, het is een hartstikke leuke hond en jij bent er zeker wel geschikt voormaar je moet er wel net even weer anders mee omgaan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rani heeft gebeten
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Rani heeft gebeten
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Toen ik gebeten was door mn broek heen kreeg ik niets. Had gebloed en er zat kleding tussen voor niks 2.5 uur in t ziekenhuis zitten wachtendagmar88 schreef:gonnie schreef:
Mijn huisarts vond het heel belangrijk dat je tetanus en antibiotica krijgt na een hondenbeet.
Rot voor je, je voelt je dan echt zo rot als zoiets gebeurt.
Meteen ab voor een gaatje vind ik verre van geslaagd.
Die tetanus moet inderdaad wel goed zijn.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk inderdaad dat heel veel honden niet leuk reageren op bezoek op die manier.
Een cursus kan natuurlijk nooit kwaad en is misschien best leuk om samen te doen.
Poort inderdaad maar op slot en geen bezoek meer via die kant.
Ik zou zelf trouwens ook niet snel achterom lopen, ook al ken ik de hond.
Fijn dat het bezoek in ieder geval erg rustig reageerde
Beterschap.
Een cursus kan natuurlijk nooit kwaad en is misschien best leuk om samen te doen.
Poort inderdaad maar op slot en geen bezoek meer via die kant.
Ik zou zelf trouwens ook niet snel achterom lopen, ook al ken ik de hond.
Fijn dat het bezoek in ieder geval erg rustig reageerde
- dagmar88
- Zeer actief
Het is echt niet de bedoeling voor elke scheet antibiotica voor te schrijven.malinois schreef:Toen ik gebeten was door mn broek heen kreeg ik niets. Had gebloed en er zat kleding tussen voor niks 2.5 uur in t ziekenhuis zitten wachtendagmar88 schreef:gonnie schreef:
Mijn huisarts vond het heel belangrijk dat je tetanus en antibiotica krijgt na een hondenbeet.
Rot voor je, je voelt je dan echt zo rot als zoiets gebeurt.
Meteen ab voor een gaatje vind ik verre van geslaagd.
Die tetanus moet inderdaad wel goed zijn.
Dit is nog meer een schram dan echt een gat zo te zien.
Ik heb een weerstand van likmevestje en slechte wondheling. Nog nooit is een gaatje dat goed gebloed heeft niet vanzelf geheeld of gaan ontsteken.
Kattenbeten zijn een veel groter risico. Hondenbeten houd ik ook niet nat, kattenbeten moeten open blijven.
Dat zijn net speldenprikken, is de huid al genezen en ettert het vanbinnen lekker door.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Gefeliciteerd, je hebt een wakende herder. Die misschien nog van zichzelf geschrokken is, ook, maar toch echt wel hoedt en behoedt.
Weet je nu. Punt. Poort, mensen moeten goedgekeurd worden voor binnenkomst, en verder niet druk over maken.
.
Weet je nu. Punt. Poort, mensen moeten goedgekeurd worden voor binnenkomst, en verder niet druk over maken.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
En natuurlijk wel een bierkorf voor het hapje van dienst.
Want hoewel ik vrij laconiek ben over deze actie, begrijp ik best dat je je erg vervelend voelt tov die persoon. Zou ik ook hebben, hoor.
*edit: typfout*
Want hoewel ik vrij laconiek ben over deze actie, begrijp ik best dat je je erg vervelend voelt tov die persoon. Zou ik ook hebben, hoor.
*edit: typfout*
Laatst gewijzigd door Perle op 14 jul 2016 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Peer zou dat ook doen, Milo zou ik ook niet voluit kunnen zeggen dat hij het niet zou doen.
Peer reageert, en bij hem lijkt het later pas door te dringen wie degene is die binnenkomt, daarom gaan ze hier áltijd eerst in de bench met een koekje, zodra bezoek zit mogen ze er heen.
Wel schrikken en een les inderdaad.
Peer reageert, en bij hem lijkt het later pas door te dringen wie degene is die binnenkomt, daarom gaan ze hier áltijd eerst in de bench met een koekje, zodra bezoek zit mogen ze er heen.
Wel schrikken en een les inderdaad.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Toen Izzie voor het eerst haar tanden liet zien naar bezoek, heb ik me van schrik hier aangemeld 
Het voelde echt akelig.
Nu weet ik hoe ik haar moet begeleiden en komt het dus niet meer voor. Maar onbekend (vooral mannelijk) bezoek blijft een ding.
Het voelde echt akelig.
Nu weet ik hoe ik haar moet begeleiden en komt het dus niet meer voor. Maar onbekend (vooral mannelijk) bezoek blijft een ding.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Muts! Natuurlijk ben je een goede en geschikte baas. Niet zulke rare dingen denken
Herders waken. Heb je nu geleerd
Gewoon wat beter begeleiden. Skadi moet ik ook zeggen dat het goed is als er vreemd volk over de vloer komt. Sterker nog, ook mensen die ze heel erg goed kent en die ze lief vindt moeten eerst aangeblaft. Dat heurt
Herders waken. Heb je nu geleerd
Gewoon wat beter begeleiden. Skadi moet ik ook zeggen dat het goed is als er vreemd volk over de vloer komt. Sterker nog, ook mensen die ze heel erg goed kent en die ze lief vindt moeten eerst aangeblaft. Dat heurt
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Arline
- Zeer actief
Ik snap heel goed dat je geschrokken bent. Maar nu je het weet kun je en goede poort maken en bezoek begeleiden.
Mijn honden zijn beide makkelijk naar iedereen die ik hier via de voordeur naar binnen hengel, maar achterom komen zonder dat ik erbij ben is niet zo'n goed plan, dus hier heb ik een stevige poort die op slot zit.
Mijn honden zijn beide makkelijk naar iedereen die ik hier via de voordeur naar binnen hengel, maar achterom komen zonder dat ik erbij ben is niet zo'n goed plan, dus hier heb ik een stevige poort die op slot zit.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Die snap ik niet.Gollum schreef:Ik heb het even gevraagd maar die jongen vond het zelf niet nodig, ze is niet door zijn broek gegaan dus de tand heeft de huid niet geraakt.
Zo ziet het er nu uit:
Op de foto zie ik toch echt een "gaatje" en een schram
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Dat kan. Nila heeft mij een keer in mijn been gehapt ipv in een speeltje, aan mijn spijkerbroek zag je niets maar mijn huid onder die broek was toch wel stuk.ranetje schreef: Die snap ik niet.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ja dat kan.Nerazi schreef:Dat kan. Nila heeft mij een keer in mijn been gehapt ipv in een speeltje, aan mijn spijkerbroek zag je niets maar mijn huid onder die broek was toch wel stuk.ranetje schreef: Die snap ik niet.
Maar er staat..................
De huid is dus wèl geraakt.Gollum schreef:Ik heb het even gevraagd maar die jongen vond het zelf niet nodig, ze is niet door zijn broek gegaan dus de tand heeft de huid niet geraakt.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
De tand heeft de huid niet geraakt. Daar zat namelijk nog stof tussen. Maar tand + stof zijn samen wel door de huid gegaan. Kans dat er bacteriën vanuit de hondenbek in de wond gekomen is, is echter klein omdat de stof er tussen zat
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ben gewoon een muts, in paniek denk ik dan heel veel 'wat als'. Wat als er nou ineens een kind een pokemon in de tuin wil vangen, wat als Rani dan weer zo hoog bijt, dan is het in het gezicht. Ik had gewoon een te poelewoepie beeld van Rani denk ik, nooit verwacht dat ze zou kunnen bijten. (het is wel een poelewoepie hoor, alleen niet zo als ze dus waakt). En toen werd ik ook nog uitgelachen door het 'slachtoffer' want hij vond het niet een echte beet maar een nipjeMiranda schreef:Muts! Natuurlijk ben je een goede en geschikte baas. Niet zulke rare dingen denken![]()
![]()
![]()
Herders waken. Heb je nu geleerd![]()
Dit dus, de jongen had een soort joggingbroek aan en daar zat geen gat in. De tand is dus met de stof door de huid gegaan. Het heeft gebloed en we hebben het schoongemaakt met alcohol.Fotogravinnetje schreef:De tand heeft de huid niet geraakt. Daar zat namelijk nog stof tussen. Maar tand + stof zijn samen wel door de huid gegaan. Kans dat er bacteriën vanuit de hondenbek in de wond gekomen is, is echter klein omdat de stof er tussen zat
- dagmar88
- Zeer actief
Gollum schreef:Ik ben gewoon een muts, in paniek denk ik dan heel veel 'wat als'. Wat als er nou ineens een kind een pokemon in de tuin wil vangen, wat als Rani dan weer zo hoog bijt, dan is het in het gezicht. Ik had gewoon een te poelewoepie beeld van Rani denk ik, nooit verwacht dat ze zou kunnen bijten. (het is wel een poelewoepie hoor, alleen niet zo als ze dus waakt). En toen werd ik ook nog uitgelachen door het 'slachtoffer' want hij vond het niet een echte beet maar een nipjeMiranda schreef:Muts! Natuurlijk ben je een goede en geschikte baas. Niet zulke rare dingen denken![]()
![]()
![]()
Herders waken. Heb je nu geleerd![]()
Gewoon wat beter begeleiden. Skadi moet ik ook zeggen dat het goed is als er vreemd volk over de vloer komt. Sterker nog, ook mensen die ze heel erg goed kent en die ze lief vindt moeten eerst aangeblaft. Dat heurtSta je daar te trillen met je EHBO koffer
![]()
Met iemand die had gegild/bang was geweest, had ze zichzelf waarschijnlijk heel wat gevonden.
Ik had het geluk dat tibbe de stichting meneer opvrat. Was meteen duidelijk waarom ik het niet verantwoord vond hem te herplaatsen, niet alleen niet in een gezin, maar op dat moment überhaupt niet. Officieel was het z'n eigen hond
En ja, natuurlijk voelde ik me ook even vreselijk schuldig.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Daar heeft hij gelijk in. Ik denk persoonlijk dat Rani héél zorgvuldig heeft gedoseerd.Gollum schreef:En toen werd ik ook nog uitgelachen door het 'slachtoffer' want hij vond het niet een echte beet maar een nipje![]()
Geloof mij maar, dat kunnen ze héél erg goed.
Skadi waarschuwde Jeroen eens, nadat die bij stoeien per ongeluk mij een luxatie bezorgde en ik au riep.
Ze pinde hem vast in een ijzeren greep, op zijn bovenbeen. Hij kon geen kant meer op, maar de huid was net niet door. Werd later wel mooi blauw
Volgens mij weten ze exact hoeveel kracht ze moeten zetten om een waarschuwing over te brengen zonder meteen tot een volle beet over te gaan. Net zoals mensen heel nauwkeurig kracht met hun vingers kunnen doseren.
Ik denk dat Rani dus niet echt wilde grijpen. Ik denk dat ze wilde waarschuwen.
And few will ever climb