Iriszonnetje schreef:Mina2006 schreef:Je zou, denk ik, hetzelfde kunnen proberen met een mand, zodat dat zijn slaapplekje wordt.
Volgens mij zou je dan hetzelfde moeten doen als bij een kind: constant opnieuw erin leggen.
Maar zo kan hij wel wennen aan de mand als slaapplek (of deken of wat dan ook). Of wil je hem voor altijd in een bench hebben?
Nee, ik wil hem helemaal niet voor altijd in de bench hebben. In tegen deel! Maar zolang hij in een sloop en bijt modus zit door het puppengedrag (ik hoop dat het puppengedrag is) en niet zelf wil slapen waardoor het slopen/bijten erger wordt, ik geen voet kan verzetten omdat hij anders helemaal niet gaat slapen (Waar ik dus nog meer gespannen van raak) , vind ik het belangrijk dat hij toch even zijn rust neemt. Ik hoop dat als hij van het bijt en sloop gedrag af is door volwassenheid, dat hij gewoon een lekker kleed in de huiskamer en gang heeft waar hij zijn rust op kan pakken en dat ik zonder problemen naar boven kan gaan voor de was e.d.
Als hij eenmaal in zijn bench slaapt, kan ik wel zonder problemen naar boven want hij blijft dan wel rustig in zijn bench..al slapend of gewoon rustig zitten. Los probeert hij namelijk de trap op te lopen, tenzij de meiden beneden zitten maar dan gaat hij bij hen zitten happen en bijten voor aandacht. Als ze hem negeren gaat hij in andere dingen bijten zodat de meiden moeten reageren en heeft hij zijn zin. Toch spelen ze veel met hem tot hij te hard gaat bijten in hun handen. Hij heeft zat leuke speeltjes die ik probeer af te wisselen maar toch heeft hij daar snel genoeg van.
We laten hem geregeld los in huis zodat hij zichzelf leert te vermaken en dat gaat ook wel vaak goed en pakt hij zijn flos of iets anders en gaat er dan mee aan de haal/spelen. Maar de muur of de trap is ook erg interessant om aan te kluiven want dan moet ik wel reageren. Meestal probeer ik hem af te leiden met een speeltje maar hij lijkt het steeds minder interessant te vinden.
Ik weet het echt even niet meer hoe het toch goed te doen!

Ik denk dat je je dan eerder moet focussen op het sloop en bijtgedrag corrigeren, in plaats van vermijden. Anders krijg je straks dat hij als volwassen hond gaat bijten, want het is hem nooit afgeleerd (enkel in de bench gezet om het te vermijden).
Ik snap dat het vervelend is, maar wat ik het liefste zou zien (als ik een pup had) was de pup altijd los in huis, corrigeren waar nodig (ja..dat is keer op keer op keer) en in de bench (of afgesloten ruimte zoals, bij mij dan, de keuken) als ik weg ga of snachts.
(Tussendoor even de andere reacties gelezen en je nieuwe reactie):
Ik begrijp dat je hem in de bench doet om tot rust te komen, maar ik ben toch meer van de natuur zn gang laten gaan..maak hem een lekker fijn plekje (deken, mand, op de bank als je dat prima vindt, ook voor later(!)) en leer hem dat als hij moe is, dat dát zijn slaapplek is, zijn veilige rustplaats. Hij zal er uiteindelijk zelfstandig in gaan liggen, en zo niet, ja dan merkt hij vanzelf wel dat hij aan het einde van de dag dood en doodmoe is en écht moet slapen. Een pup kan, anders dan een baby, gewoon op de grond in slaap vallen als het moet. Laat hem ook fouten maken daar in
Mbt grommen; de hond van mijn ouders gromt ook als er met een trektouw wordt gespeelt; 100% speelgedrag bij haar, dus opzich kan dat ook geen kwaad..het is en blijft een hond natuurlijk.
Je bent herstellende van een burn out zeg je, juist daarom zal je je schema wat meer los moeten laten en je minder zorgen proberen te maken om je pup. Ik snap dat dat lastig is, alleen je probeert nu je pup te strak op te voeden, in plaats van te genieten

Opvoeden van een pup kost tijd en moeite, maar niet zo veel als jij nu doet denk ik.
En die angst voor dat hij overal zn tanden in zet, daar ga je aan wennen (of nja, de angst neemt af). Mijn hond (en die is bijna 10 jaar) wilt altijd al het eten opeten. Zo moet ik alles wat eetbaar is van tafels halen, stoelen aanschuiven, haar goed in de gaten houden met uitlaten, tas van de grond afhouden en zorgen dat ze nergens op kan klimmen. Dat klinkt heel vermoeiend, maar ik ben het zo gewend dat het gewoon normaal is..En het gedrag van jouw pup, het bijten, dat wordt minder uiteindelijk
Lang verhaal, maar wat ik ermee wil zeggen is; slecht gedrag corrigeren ipv vermijden, minder schema, meer je pup zn gang laten gaan (mbt slapen ook) en meer genieten

Je bent achterdochtig en dat is normaal..volgens mij hebben nieuwe papa's en mama's dat ook wel in het begin, mja, uiteindelijk moeten de kids toch alles gaan ontdekken en dan hoor je ergens in een kamer een bons en een kind dat begint te huilen. Niks mis mee
Geniet ervan, echt