Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Help! Puppy blues!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Re: Help! Puppy blues!!

Ongelezen bericht door tobi__ »

Zo'n puppy ren voor in huis lijkt me wel fijn. Zeker omdat we nog een kat hebben die waarschijnlijk erg moet wennen. En dan kan de kat tenminste in de woonkamer zonder dat de pup meteen op hem afstormt. Denk dat dat wel helpt aan het proces met wennen etc.

Ik ga even online kijken voor een ren. Je ziet ook veel stoffen rennen, maar van die panelen lijkt mij wel fijner.

Onze tuin is hermetisch afgesloten en aangezien we nog maar net hier wonen, staan er nog niet veel planten in. Daar kan hij weinig aan kapot maken.
_Esmee
tobi__
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik heb in de 'bloembedden' (= wat daarvoor moet doorgaan, ik ben niet zo'n tuinder) gaas op de bodem gelegd en de planten daar doorheen laten groeien. Daar kan het tuig dus niet graven. Handig om te doen op het moment dat je tuin toch nog een kale vlakte is. Scheelt bij mij ook in de kattendrollen in de tuin; mijn katten vinden kattenbakken zó 1990. Verder heb ik nog een soort van moes/kruidentuintje en daar staat een hek omheen. Planten vinden het niet erg om achter een hek te zitten.
Dat kunnen we inderdaad wel doen. We gaan eind augustus de tuin aanpakken, dus kunnen dan nog gaas plaatsen.

Heb deze ren op het oog:

https://www.zoo-enzo.nl/hondenbench-hok ... oC3Hjw_wcB

Lijkt me wel een mooie aanbieding.
_Esmee
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tobi__ schreef:
Kruimel53 schreef:Ik heb in de 'bloembedden' (= wat daarvoor moet doorgaan, ik ben niet zo'n tuinder) gaas op de bodem gelegd en de planten daar doorheen laten groeien. Daar kan het tuig dus niet graven. Handig om te doen op het moment dat je tuin toch nog een kale vlakte is. Scheelt bij mij ook in de kattendrollen in de tuin; mijn katten vinden kattenbakken zó 1990. Verder heb ik nog een soort van moes/kruidentuintje en daar staat een hek omheen. Planten vinden het niet erg om achter een hek te zitten.
Dat kunnen we inderdaad wel doen. We gaan eind augustus de tuin aanpakken, dus kunnen dan nog gaas plaatsen.

Heb deze ren op het oog:

Bij de action kost ie 17 euro :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Iriszonnetje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iriszonnetje »

Pemba schreef:Waarom een ren voor in de tuin? Laat pup toch lekker rennen :wink:
Omdat ik graag nog wat gras en plantjes over wil houden dus wil ik er een gedeelte van de tuin mee afzetten waar hij zich kan uitleven. :D
Iriszonnetje
Vaste gebruiker

malinois schreef:
tobi__ schreef:

Heb deze ren op het oog:

Hebben ze hem nog bij de Action? Dan ga ik straks kijken! Kan ik er ook 2 kopen, is de ruimte meteen groter!
tobi__
Zeer actief

malinois schreef:
tobi__ schreef:

Heb deze ren op het oog:

Ja, alleen het lijkt wel dat als ik naar de action ga alle schappen leeg gekocht zijn. Ga er zo vaak heen voor een specifiek iets, en dan hebben ze het niet :boos:

En jammer genoeg moet ik er ook nog ruim een half uur voor rijden, echt flauwww.
_Esmee
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Fotogravinnetje schreef:
Leonie. schreef:Echt zo'n geruststellend topic dit, als je bijna je pup gaat ophalen :engel:
Dan ben je beter voorbereid :P Maar goed, jij hebt al eens een pup opgevoed en die is best leuk geworden, dus nu gaat het je vast opnieuw lukken :)
Klopt ;)
En ik heb er alle vertrouwen in dat dit hondje makkelijker is dan Lou :tongue:
Ik sta er zelf ook wel relaxter in. Vind het totaal niet spannend, alleen maar heel veel zin in. Er komen vast wel slapeloze nachten, paniekaanvallen en tijden van moedeloosheid, maar dat zien we dan wel weer.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hippo schreef:
dagmar88 schreef:
sjm schreef:En ik krijg zometeen weer een pup like hell. Ik ben d'r bang voor.. Waarom zoek ik onmogelijke rassen uit. Haha.

Zal heus wel meevallen. T is een windhond. Je zult je hooguit aan moeten passen op hoe gevoelig ze is.

Ik raad iedereen die zijn/haar eigen pup erg vindt aan een dagje met een mechel of stafford te ruilen :mrgreen:
Wat wil je daarmee zeggen :hmmm: ???

Oscar was een voorbeeldige pup, Hippo was echt een hoofdpijndossier. Heb 2 dobers als pup gehad, die waren ook niet bepaald hartverwarmend :engel:
Zit op een paar mechel en stafford groepen op Facebook, daar zie je inderdaad de ene na de andere hulpvraag van mensen met puppyblues :LOL:
:mrgreen: Ben er nu op voorbereid. Sterker nog, mocht er een hond sneven, dan durf ik wel weer een pup aan. Heeft wel zeven jaar geduurd.
Mechels en staffords zijn daarbij ook nog eens de aller allermooiste pups :pffff:

Maar volgens mij kunnen de meeste labjeseigenaren zich geen voorstelling maken van het geweld dat ze met zich meebrengen :LOL:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Iriszonnetje schreef:
malinois schreef:
tobi__ schreef:

Heb deze ren op het oog:

Hebben ze hem nog bij de Action? Dan ga ik straks kijken! Kan ik er ook 2 kopen, is de ruimte meteen groter!
Geen idee hier vorige week wel iig. Zit nog wel in t assortiment
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

dagmar88 schreef:
sjm schreef:En ik krijg zometeen weer een pup like hell. Ik ben d'r bang voor.. Waarom zoek ik onmogelijke rassen uit. Haha.

Zal heus wel meevallen. T is een windhond. Je zult je hooguit aan moeten passen op hoe gevoelig ze is.

Ik raad iedereen die zijn/haar eigen pup erg vindt aan een dagje met een mechel of stafford te ruilen :mrgreen:
Ik maak me er ook niet druk om hoor.

Als ik twee terrorwawa's fatsoenlijk op kon voeden (die écht niet makkelijk waren/zijn) en een vreselijk happerige Schapendoespup. Mwah. Komt dit vast ook wel goed. Al zijn ze wel pittig. Die Saluki's.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Heavy schreef:
sjm schreef: Ik maak me er ook niet druk om hoor.

Als ik twee terrorwawa's fatsoenlijk op kon voeden (die écht niet makkelijk waren/zijn) en een vreselijk happerige Schapendoespup. Mwah. Komt dit vast ook wel goed. Al zijn ze wel pittig. Die Saluki's.
Waar zijn ze pittig in ? Ik ken het karakter helemaal niet . Maar ze zijn wel prachtig dat maakt veel goed :wink:
Ze waarschuwden me al, voor de eerste paar jaar. Ze zijn echt erg druk in het begin. Ik heb ook nog nooit een pup zó aan de riem zien lopen als toen we daar waren met 7 weken. Wát een wervelwind. :80: En een heks ineens. :80:
En het is natuurlijk wel een Saluki. Ze horen je wel, maar doet maar nét wat mevrouw de Prinses zelf wil. Doet gewoon of ze je niet hoort en loopt verder bijv. :mrgreen: Ben benieuwd wat ons te wachten staat. Hoe ze gaat reageren en hoe ze dingen gaat oppakken.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ach, als het niks wordt stop je haar gewoon in een mooie doorzichtige ( en evt. geluidsdichte) bench, kan je wel genieten van dat mooie koppie!
Afbeelding
tobi__
Zeer actief

sjm schreef: Als ik twee terrorwawa's fatsoenlijk op kon voeden (die écht niet makkelijk waren/zijn) en een vreselijk happerige Schapendoespup. Mwah. Komt dit vast ook wel goed. Al zijn ze wel pittig. Die Saluki's.
Ik heb het ras even op gezocht en wat mooi zeg! In welke kleur krijg je er één?
_Esmee
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Ik heb Sara nu een maand, ze is eigenlijk best een makkelijke pup denk ik, maar ook ik heb er regelmatig huilend doorheen gezeten omdat het allemaal zo zwaar was en ik vond dat ze beter verdiende. Ik was de hele dag politieagent aan het spelen, dan deed mijn vriend ook nog eens niet voorzichtig genoeg met haar voor mijn idee waardoor ik dan ook weer politieagent speelde wat ook weer spanning opleverde omdat ik het nu eenmaal op mijn manier wil.
Maar ook hier gaat het nu al zooooveel beter.
Laat het los. speel met je pup, ga naar een leuke cursus, lees een boek over honden en puppygedrag. Het komt echt wel goed, blijf dat herhalen.
Hier hebben we de puppyren vandaag weggehaald, dat was gewoon een ding van 8 panelen konijnenren aan een tafel vastgemaakt zodat ze er niet mee de kamer door kon wandelen. Voorzien van een puppyplasmat, een tent, een mand, speelgoed en water. We hebben hem maar enkele momenten gebruikt, denk dat ze in die maand hooguit 10 uur erin heeft gezeten/geslapen, maar toch vond ik dat fijner als de bench omdat ze hier gewoon in haar beperkte ruimte haar gang kon gaan, ze kon zich afreageren op speelgoed, op haar tent, op zichzelf, tot ze zichzelf leerde kalmeren en kon slapen. Het was alleen wanneer ik even wilde douchen en geen toezicht kon houden en bang was dat er wat tussen haar en onze andere hond kon gebeuren.
Maar ook Sara is een hond met pit hoor. Die kan ook rustig vanuit stilstand ineens in je gezicht vliegen en je vol in je neus bijten. Of een dikke middelvinger opsteken wanneer ik vraag of ze hier komt. Of naar buiten lopen, zien dat het niet zulk lekker weer is en gewoon binnen gaan plassen terwijl ze het dus al echt wel weet dat dat buiten moet.
Maar het is zo genieten als je je gewoon op de leuke dingen focust. Ik vind het heerlijk om met haar te spelen, om te zien hoe onze band groeit, hoe ze dingen die ze niet zo leuk vindt (zoals kammen) nu gewoon toe laat omdat ze snapt dat dat nou eenmaal zo werkt. Dat belonen we met 10.000 stukjes gedroogd vlees.
We zijn bezig met allerlei commando's die ze razendsnel doorheeft. Alles op een leuke manier, met clicker en snacks.
Was ik vorige week nog wanhopig omdat ze steeds zo aan de riem trekt dat ze zichzelf bezeert, is het vandaag zo dat ze meters kan volgen voor er pas een koekje hoeft te volgen
En waar ze de eerste keren nog in de tas moest krijsen omdat ze het zo rot vond om opgesloten te zitten in de auto, gaat ze er nu met een noodvaart in op commando "hop"
Het is zo genieten wanneer je beseft hoeveel ze leren, hoe snel ze leren en het is ontzettend leuk om zelf die tijd daarin te stoppen.

Probeer in elk geval het schema te stoppen. Niet vasthouden aan tijden en regels maar richt je op de situatie.
Is ie bijterig? nou dan gaan we even samen spelen met een trektouw. Is ie aan het klieren omdat hij wat wil doen, perfect moment om wat kleine oefeningen te gaan doen.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Zolang je niet luistert naar ome Bob die je even komt vertellen dat je het varkentje eens goed moet wassen door weetikveelwat voor wrede methods uit te proberen komt het allemaal wel goed.
De rare dingen die je geadviseerd krijgt soms..
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Barkley schreef:Zolang je niet luistert naar ome Bob die je even komt vertellen dat je het varkentje eens goed moet wassen door weetikveelwat voor wrede methods uit te proberen komt het allemaal wel goed.
en dat niet alleen bij ome bob....
Ik startte met een pupcursus waar ze wrede dingen uithaalden en adviseerden. Je zou denken dat men intussen beter weet.
dagmar88
Zeer actief

xSuzannex schreef:
Barkley schreef:Zolang je niet luistert naar ome Bob die je even komt vertellen dat je het varkentje eens goed moet wassen door weetikveelwat voor wrede methods uit te proberen komt het allemaal wel goed.
en dat niet alleen bij ome bob....
Ik startte met een pupcursus waar ze wrede dingen uithaalden en adviseerden. Je zou denken dat men intussen beter weet.

Echt he :ugh:
Ik heb helaas zo'n te benaderbaar hoofd, zeven jaar geleden met m'n eerste pup helemaal.
Wat voor debiel advies ik met charliepuppie allemaal heb gehad :schrik:
Een ring van zwoerd om haar heen leggen en haar lens schoppen/slaan als ze daar maar scheef naar durfde te kijken, dan zou ze niet van de straat gaan vreten.
En als ze niet direct terugkwam (ze kneep er wel eens tussenuit om in een prutsloot te duiken :mrgreen: ) moest ze ook slaag, anders zou ze nooit meer terugkomen :pffff:
Oh, en van vlees ging ze zéker dood.
Ik wacht nog steeds :mrgreen:
Werd er best wel eens onzeker van hoor, of ik het echt zo fout deed.

:LOL: En nu doe ik het verdorie zelf, op straat instructies staan geven.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Afbeelding
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

"Te dikke honden kun je een week lang alleen water en vitamine pillen geven"
"Je pup lekker laten schreeuwen in de garage. Leren ze snel af!"
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Barkley schreef:"Te dikke honden kun je een week lang alleen water en vitamine pillen geven"
Laatst had er hier in de wijk iemand een pup. De eerste nacht liep ik rond 23u langs hun huis en het arme beest schreeuwde het gewoon uit. Zo zielig... Maar goed, ik ben zo een zacht ei die de pup in de slaapkamer naast zich laat slapen.
dagmar88
Zeer actief

*Skye* schreef:
Barkley schreef:"Te dikke honden kun je een week lang alleen water en vitamine pillen geven"
Laatst had er hier in de wijk iemand een pup. De eerste nacht liep ik rond 23u langs hun huis en het arme beest schreeuwde het gewoon uit. Zo zielig... Maar goed, ik ben zo een zacht ei die de pup in de slaapkamer naast zich laat slapen.

Zacht ei? Je maakt het jezelf gewoon gemakkelijk :pffff:
Juuffrouw haaibaai lag in haar mandje naast bed. Hand op het lijfje en ze was zo weg.
Van ieder piepje op onrust ben je klaarwakker, pup achterom, terug naar bed en verder slapen.
Al snel liep ze zelf naar de achterdeur om 's nachts een plasje te doen, en ging weer braaf terug in haar mandje.

Tot ze door had dat ze stiekem op bed kon liggen, door zich zo klein op te rollen dat we dachten dat ze een kat was.
Er stonden kasten met een spiegeldeur aan weerszijden. Lag ze daar in te kijken, en bij de eerste tekenen dat we wakker zouden gaan worden lag ze oh zo knap ik haar mandje te "slapen".
Even later begon ze stoute dingen te doen en de kat de schuld te geven :LOL:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

dagmar88 schreef:
*Skye* schreef:

Zacht ei? Je maakt het jezelf gewoon gemakkelijk :pffff:
Juuffrouw haaibaai lag in haar mandje naast bed. Hand op het lijfje en ze was zo weg.
Van ieder piepje op onrust ben je klaarwakker, pup achterom, terug naar bed en verder slapen.
Al snel liep ze zelf naar de achterdeur om 's nachts een plasje te doen, en ging weer braaf terug in haar mandje.

Tot ze door had dat ze stiekem op bed kon liggen, door zich zo klein op te rollen dat we dachten dat ze een kat was.
Er stonden kasten met een spiegeldeur aan weerszijden. Lag ze daar in te kijken, en bij de eerste tekenen dat we wakker zouden gaan worden lag ze oh zo knap ik haar mandje te "slapen".
Even later begon ze stoute dingen te doen en de kat de schuld te geven :LOL:
Haha wat zijn het toch slimmeriken hè. Schattig.

Ja het is idd ook makkelijk. Alleen heb ik er altijd wel de meeste moeite mee als ze voor de eerste keer beneden gaan slapen. De bench heeft nog een maand naast het bed gestaan voor het geval dat ze toch weer naar boven 'moest'. Maar ook de bench boven js opgeruimd en ik neem als het goed is voorlopig geen pup meer :engel:
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Thijssen_s »

Wat mij heeft geholpen: stoppen met denken over hoe het zou moeten, hoe het hoort, hoe het niet hoort, wat er mis kan gaan... Vraag iemand uit je buurt die ervaring met honden heeft om je te helpen. Filter de informatie die je op internet vindt, er zijn meerdere wegen naar Rome en elke hond is anders. En er zijn ook heel veel verschillende meningen over wat wel of juist niet te doen. Als je onzeker bent kun je dat lasstig inschatten en wordt je nog onzekerder.

Mika heeft ook moeite met zelf haar rust nemen, maar ze mag van mij ook buiten de bench slapen als ze daarvoor kiest. Alleen als ik weet dat ze eigenlijk moe is en hyper of klierderig wordt dwing ik de rust in de bench af. Kijk niet teveel op de klok maar luister ook naar je gevoel. En ja, dan kan er n keer n plasje op de vloer belanden. Overigens is het karakter van elke hond natuurlijk anders, de een is wat feller dan de ander (en inderdaad, bij n labrador komt dat wel goed) maar voor n hond vals wordt moet er echt wel veel meer en veel ingrijpendere dingen gebeuren. Socialisatie is gewoon het leren omgaan met de wereld om je heen. Als jouw pup gewoon lekker de wereld kan ontdekken dan gaat dat grotendeels vanzelf. Als ze buiten hapt naar mensen is dat waarschijnlijk enthousiasme. Wil je dat voorkomen loop je even de andere kant op, of zeg tegen de mensen dat het beter is om de pup even te negeren en juist niet aan te halen. Bij ons helpt het om een speeltje mee te nemen wat ze heel leuk vindt maar niet altijd zomaar kan pakken. Zodra ze wat happerig wordt het speeltje aanbieden. Leid ook meteen n beetje af. En voor jezelf: als zij slaapt, ga dan even op de bank liggen. Geloof me, als je wat minder moe bent ziet het er allemaal ineens veel minder angstaanjagend uit.
Haal bij de drogist een pakje Valdispert om de top ervanaf te halen, dwing ook je eigen rust af!
Overigens, haal je haar 's ochtends zo vroeg uit de bench omdat ze aangeeft naar buiten te moeten?
Mijn man is altijd heel vroeg beneden, 5.30 uur, maar hij haalt haar er niet uit ook niet als ze wakker is.
Daarna vertrekt hij en blijft ze verder stil (ik heb er een babyfoon bij staan omdat ik anders bij elke geluidje dachtdat zij het was..) Ook als ik beneden kom haal ik haar er niet direct uit maar loop ik eerst door naar de keuken oid en dan pas naar haar.
Een pup doet niet snel iets in de bench, wat meteen een prima blaastraining is. Als de nood echt heel hoog is laten ze zich echt wel horen!
Probeer in ieder geval eerst zelf tot rust te komen, naast gestressed ben je waarschijnlijk ook heel erg vermoeid. Misschien kun je iemand anders (weet niet of je alleen bent of samenwoont/gezin) een keer de late of vroege uitlaatbeurt wil doen. Echt, veel van jouw wanhoop komt daardoor en je belandt erdoor in een vicieuze cirkel. Ik begin er echt uit te komen, dus geef het niet op. Ga eerst me jezelf aan de slag.

Als er beren op de weg zijn, zijn er vast ook flamingo's!! :W:
Thijssen_s
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Thijssen_s »

Wat mij heeft geholpen: stoppen met denken over hoe het zou moeten, hoe het hoort, hoe het niet hoort, wat er mis kan gaan... Vraag iemand uit je buurt die ervaring met honden heeft om je te helpen. Filter de informatie die je op internet vindt, er zijn meerdere wegen naar Rome en elke hond is anders. En er zijn ook heel veel verschillende meningen over wat wel of juist niet te doen. Als je onzeker bent kun je dat lastig inschatten en wordt je nog onzekerder.

Mika heeft ook moeite met zelf haar rust nemen, maar ze mag van mij ook buiten de bench slapen als ze daarvoor kiest. Alleen als ik weet dat ze eigenlijk moe is en hyper of klierderig wordt dwing ik de rust in de bench af. Kijk niet teveel op de klok maar luister ook naar je gevoel. En ja, dan kan er n keer n plasje op de vloer belanden. Overigens is het karakter van elke hond natuurlijk anders, de een is wat feller dan de ander (en inderdaad, bij n labrador komt dat wel goed) maar voor n hond vals wordt moet er echt wel veel meer en veel ingrijpendere dingen gebeuren. Socialisatie is gewoon het leren omgaan met de wereld om je heen. Als jouw pup gewoon lekker de wereld kan ontdekken dan gaat dat grotendeels vanzelf. Als ze buiten hapt naar mensen is dat waarschijnlijk enthousiasme. Wil je dat voorkomen loop je even de andere kant op, of zeg tegen de mensen dat het beter is om de pup even te negeren en juist niet aan te halen. Bij ons helpt het om een speeltje mee te nemen wat ze heel leuk vindt maar niet altijd zomaar kan pakken. Zodra ze wat happerig wordt het speeltje aanbieden. Leid ook meteen n beetje af. En voor jezelf: als zij slaapt, ga dan even op de bank liggen. Geloof me, als je wat minder moe bent ziet het er allemaal ineens veel minder angstaanjagend uit.
Haal bij de drogist een pakje Valdispert om de top ervanaf te halen, dwing ook je eigen rust af!
Overigens, haal je haar 's ochtends zo vroeg uit de bench omdat ze aangeeft naar buiten te moeten?
Mijn man is altijd heel vroeg beneden, 5.30 uur, maar hij haalt haar er niet uit ook niet als ze wakker is.
Daarna vertrekt hij en blijft ze verder stil (ik heb er een babyfoon bij staan omdat ik anders bij elk geluidje dacht dat zij het was..) Ook als ik beneden kom haal ik haar er niet direct uit maar loop ik eerst door naar de keuken oid en dan pas naar haar. Dat is meestal rond 7.15 uur. 's Avonds gaat ze meestal rond 23 uur voor t laatst.
Een pup doet niet snel iets in de bench, wat meteen een prima blaastraining is. Als de nood echt heel hoog is laten ze zich echt wel horen!
Probeer in ieder geval eerst zelf tot rust te komen, naast gestressed ben je waarschijnlijk ook heel erg vermoeid. Misschien kun je iemand anders vragen (weet niet of je alleen bent of samenwoont/gezin) om een keer de late of vroege uitlaatbeurt te doen. Echt, veel van jouw wanhoop komt daardoor en je belandt erdoor in een vicieuze cirkel. Ik begin er echt uit te komen, dus geef het niet op. Ga eerst met jezelf aan de slag.

Als er beren op de weg zijn, zijn er vast ook flamingo's!! :W:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

na twee volwassen honden in huis gekregen te hebben kwam terror DrAki als pup binnen :oeps:
Ook nog eens op een moment dat heel anders had moeten zijn, ik dacht dat mijn herder teef ons zou kunnen ontlasten en mee zou helpen in de opvoeding, maar dat mocht niet zo zijn.
Emotioneel zat ik er eigenlijk ook niet zo lekker in mijn vel toen hij kwam.
En het was eigenlijk wel een prima pup, redelijk zindelijk, lijn gewend etc. etc. maar als hij eigenlijk moest rusten en wij nog niet wisten wat verplicht rusten inhield :schrik:
Hij sloeg ook door op die momenten, geen land mee te bezeilen, happen, bijten, blaffen bij willen corrigeren, nog eens bijten, en hárd :blauwoog:
Rondje kamer, en banken, en dan niet laten springen is niet goed voor de ontwikkeling :oohja: van een bank af, op de tafel, hoppa. Gewoon geen rem dat dier :roll:
Toen kwam het advies om hem op die momenten even verplicht te laten rusten. In de bench.. ahhhh.. hij kon ook lief zijn :engel:
En verder hielden we geen schema bij voor de bench, hij werd overal bij betrokken. Buiten zitten, passanten zien, visite die onverwachts langs kwam.
Stelregel was wel dat als we zagen dat hij wat ging doordraaien, dat we hem dus met een snoepje en een koekje in de bench deden. Dat was met name op de momenten dat hij te druk werd, ging happen, niet meer te bereiken was e.d.
Bench was ook geen straf, althans zo heeft hij dat nooit ervaren omdat ik toch altijd wel met rust en met wat snoepjes of een favo knuffel mee hem in de bench liet.
Maar wakker was wakker, en dan liep hij gewoon weer Frank en Frey met ons mee in huis, in de tuin etc. werkte hier wel beter dan standaarden aanhouden om in de bench te doen. Hij ging soms ook gewoon buiten of op het kussen binnen slapen. Prima. Dan deed ik hem echt niet in de bench. Maar ook ik heb last gehad van het fenomeen Pup. Ik heb toch liever de jong volwassenen :engel:
tobi__
Zeer actief

Ben wel benieuwd hoe het nu gaat?

Als Tobi hier slaapt, dan ga ik ook even niets doen. Lekker serie kijken even niet op scherp staan of meneer wel of niet moet plassen. Haha.
_Esmee
Iriszonnetje
Vaste gebruiker

Hier een kleine update van mij.
Luca is nu 15 weken en bijna 7 weken bij ons. Ik zie dat hij het enorm goed doet, leert snel (is soms ook wat eigenwijs en dan moeten we echt wel vaker corrigeren voor het zelfde)
Hij vind ons allemaal erg lief en kan ook wel lief knuffelen zonder happen. Hij vind ook steeds meer goed wat de kinderen met hem uithalen zoals onderste boven op schoot en hem dan wiegen als een baby of zwaaien met een van zijn pootjes naar elkaar. Hij vind het meestal allemaal best. Is nu redelijk zindelijk, mits ik zijn signalen goed lees en is in de vakantie (gelukkig voor mijn man haha) door gaan slapen en kan nu van half 11 tot ongeveer 7.00/7.30 in zijn bench. We hebben vlak voor onze vakantie (nu 3 weken terug) een grote bench gekocht en die vind hij geweldig! Meteen 2 vetbedjes erbij en meneer heeft een luxe "slaapkooi". De vakantie is op zich goed gegaan. We stonden op een camping. We hadden een fietskar mee zodat we ook stukjes konden fietsen. Dat gaat op zich ook wel goed. Hij vindt de kar wel leuk en gaat er ook spontaan in al probeert hij wel de boel aan de binnenkant te slopen soms. En hij groeit als kool!
Al met al gaat het met meneer Luca wel goed.

Mij mij persoonlijk is het nog heel erg wisselend. (momenten van erge spijt dat we hem hebben tot hij is toch wel lief)
Tijdens de vakantie heeft mijn man voornamelijk het meeste gedaan. Maar zelf toen vond ik het heel moeilijk om te ontspannen. Nu is hij sinds vandaag weer gaan werken en ik merk dat mijn onrust toch weer toe neemt. We hebben in de vakantie wel even een stemming gehouden..uiteraard was het 3 tegen 1.
Dat houd in dat ik het dan ook niet over mijn hart kan verkrijgen om de pup weg te doen. Ik ben nu aan een oplossing aan het werken zodat ik voor mij rustiger door de puppentijd heen kom en duim dan met heel mijn hart dat het hierna rustiger wordt. (Geen gebijt/gehap, gesloop meer maar eindelijk rustig lekker wandelingen maken met hem..zou die tijd ooit komen??)

Bij ons op de puppy-cursus hebben ze ook een dagopvang waar de hond op kleine schaal met andere honden terecht kan. Hier hebben ze een afgeschermd gebied waar ze fijn met zijn allen kunnen rennen en spelen maar ook slapen en eten. Is ook heel goed voor de socialisatie zeggen ze. Ik wil dan dat hij een dagje (of dagdeel) daar heen gaat zodat ik op die dag even helemaal niet op de pup hoef te letten en weet dat hij veilig is en het goed heeft.

Ik probeer ook even niets te doen als meneer Luca ligt te slapen behalve oefenen met het weggaan zodat hij leert alleen te zijn voor een tijdje en dat opbouwen. Er zijn nog zoveel dingen die ik moet leren. Zoals waarom wil hij nu weer niet wandelen...Snoepjes mee en dat werkt wel maar niet altijd. Los laten lopen op bepaalde stukken gaat nu redelijk tot goed. Steeds belonen als hij weer naast mij/ons loopt maar toch met riem....dan wil hij toch nog wel eens flink trekken of gaat gewoon plat liggen..pfff
Maar goed...Dit is mijn update..voor nu.

Groetjes,
Iris
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Iriszonnetje schreef:Hier een kleine update van mij.
Luca is nu 15 weken en bijna 7 weken bij ons. Ik zie dat hij het enorm goed doet, leert snel (is soms ook wat eigenwijs en dan moeten we echt wel vaker corrigeren voor het zelfde)
Hij vind ons allemaal erg lief en kan ook wel lief knuffelen zonder happen. Hij vind ook steeds meer goed wat de kinderen met hem uithalen zoals onderste boven op schoot en hem dan wiegen als een baby of zwaaien met een van zijn pootjes naar elkaar. Hij vind het meestal allemaal best. Is nu redelijk zindelijk, mits ik zijn signalen goed lees en is in de vakantie (gelukkig voor mijn man haha) door gaan slapen en kan nu van half 11 tot ongeveer 7.00/7.30 in zijn bench. We hebben vlak voor onze vakantie (nu 3 weken terug) een grote bench gekocht en die vind hij geweldig! Meteen 2 vetbedjes erbij en meneer heeft een luxe "slaapkooi". De vakantie is op zich goed gegaan. We stonden op een camping. We hadden een fietskar mee zodat we ook stukjes konden fietsen. Dat gaat op zich ook wel goed. Hij vindt de kar wel leuk en gaat er ook spontaan in al probeert hij wel de boel aan de binnenkant te slopen soms. En hij groeit als kool!

Mij mij persoonlijk is het nog heel erg wisselend. (momenten van erge spijt dat we hem hebben tot hij is toch wel lief)
Tijdens de vakantie heeft mijn man voornamelijk het meeste gedaan. Maar zelf toen vond ik het heel moeilijk om te ontspannen. Nu is hij sinds vandaag weer gaan werken en ik merk dat mijn onrust toch weer toe neemt. We hebben in de vakantie wel even een stemming gehouden..uiteraard was het 3 tegen 1.
Dat houd in dat ik het dan ook niet over mijn hart kan verkrijgen om de pup weg te doen. Ik ben nu aan een oplossing aan het werken zodat ik voor mij rustiger door de puppentijd heen kom en duim dan met heel mijn hart dat het hierna rustiger wordt. (Geen gebijt/gehap, gesloop meer maar eindelijk rustig lekker wandelingen maken met hem..zou die tijd ooit komen??)

Bij ons op de puppy-cursus hebben ze ook een dagopvang waar de hond op kleine schaal met andere honden terecht kan. Hier hebben ze een afgeschermd gebied waar ze fijn met zijn allen kunnen rennen en spelen maar ook slapen en eten. Is ook heel goed voor de socialisatie zeggen ze. Ik wil dan dat hij een dagje (of dagdeel) daar heen gaat zodat ik op die dag even helemaal niet op de pup hoef te letten en weet dat hij veilig is en het goed heeft.

Ik probeer ook even niets te doen als meneer Luca ligt te slapen behalve oefenen met het weggaan zodat hij leert alleen te zijn voor een tijdje en dat opbouwen. Er zijn nog zoveel dingen die ik moet leren. Zoals waarom wil hij nu weer niet wandelen...Snoepjes mee en dat werkt wel maar niet altijd. Los laten lopen op bepaalde stukken gaat nu redelijk tot goed. Steeds belonen als hij weer naast mij/ons loopt maar toch met riem....dan wil hij toch nog wel eens flink trekken of gaat gewoon plat liggen..pfff

Groetjes,
Iris
Laat je kinderen daar meteen mee ophouden, het is een hond en geen lappenpop waar ze alles mee uit kunnen vreten! Als de hond het niet leuk meer vind en een keer van zich af bijt is hij/zij de gebeten rot hond en moet weg :blauwoog:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Iriszonnetje
Vaste gebruiker

Boutje schreef:
Lunatic schreef:

Groetjes,
Iris
Laat je kinderen daar meteen mee ophouden, het is een hond en geen lappenpop waar ze alles mee uit kunnen vreten! Als de hond het niet leuk meer vind en een keer van zich af bijt is hij/zij de gebeten rot hond en moet weg :blauwoog:

Wou ik ook net zeggen. Pup moet leren zachtejs doen met de kinderen, maar andersom ook ;-).
Kinderen vinden het zelf vaak ook niet fijn om door iemand de hele tijd opgepakt en rondgezeuld te worden, die willen zelf spelen en zo. Wederzijds respect dus.

Verder lees ik dat hij de bech leuk vindt, je kan vb daar nu en dan een snoepje in leggen en de bench (met deurjte open) laten staan als strikt verboden gebied voor de kinderen. Je pup leert snel genoeg dat hij zich daar kan terugtrekken als het even te druk of te veel wordt.

Die dagopvang lijkt me ook goed, kan je pup zich uitleven en heb jij even vrij ;-).

Mijn kinderen doen hem zeker geen pijn hoor! :O: :wink: En zeulen ook niet met hem de hele dag.(Dat zou ik echt niet toe staan en daar zijn mijn kinderen al te oud voor!) Ze gaan op de grond zitten met zijn kluif die hij dan aanpakt terwijl hij zelf op hun schoot klimt en dan kroelen ze met hem al wiegend. En af en toe als hij toch al half onderste boven op hun schoot ligt te kluiven, "spelen" ze met zijn pootjes. Dit ook om hem te wennen aan het feit dat er mensen aan zijn poten zitten als er gecontroleerd moet worden(bij bv de DA). Dit accepteert hij steeds beter. Verder spelen ze op een hond-manier met hem door een flos te gooien of trekspelletje met een flosje of met een balletje te rollen waar hij achteraan gaat.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Iriszonnetje schreef:
Boutje schreef:
Lunatic schreef:

Groetjes,
Iris

Wou ik ook net zeggen. Pup moet leren zachtejs doen met de kinderen, maar andersom ook ;-).
Kinderen vinden het zelf vaak ook niet fijn om door iemand de hele tijd opgepakt en rondgezeuld te worden, die willen zelf spelen en zo. Wederzijds respect dus.

Verder lees ik dat hij de bech leuk vindt, je kan vb daar nu en dan een snoepje in leggen en de bench (met deurjte open) laten staan als strikt verboden gebied voor de kinderen. Je pup leert snel genoeg dat hij zich daar kan terugtrekken als het even te druk of te veel wordt.

Die dagopvang lijkt me ook goed, kan je pup zich uitleven en heb jij even vrij ;-).

Mijn kinderen doen hem zeker geen pijn hoor! :O: :wink: En zeulen ook niet met hem de hele dag.(Dat zou ik echt niet toe staan en daar zijn mijn kinderen al te oud voor!) Ze gaan op de grond zitten met zijn kluif die hij dan aanpakt terwijl hij zelf op hun schoot klimt en dan kroelen ze met hem al wiegend. En af en toe als hij toch al half onderste boven op hun schoot ligt te kluiven, "spelen" ze met zijn pootjes. Dit ook om hem te wennen aan het feit dat er mensen aan zijn poten zitten als er gecontroleerd moet worden(bij bv de DA). Dit accepteert hij steeds beter. Verder spelen ze op een hond-manier met hem door een flos te gooien of trekspelletje met een flosje of met een balletje te rollen waar hij achteraan gaat.
Ik wist precies wat je bedoelde, ik deed dat ook bij Gol. Ik zong er vaak ook 'klap eens in je pootjes' bij :LOL:
Jullie doen het hartstikke goed hoor! En het komt ooit goed, ze worden vanzelf groot. En dan zie je ineens al het werk wat je erin hebt gestopt resultaat hebben.

Maar ik weet niet of ik ooit nog aan een pup begin, ik vond het nogal wat. Ik was erg blij toen ze wat volwassener werd :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”