Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rijst met kip invriezen.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Aantal honden: 2

Rijst met kip invriezen.

Ongelezen bericht door Hinke »

Basco heeft z'n darmen overstuur en zit nu op een dieet van rijst met kip.
Ik had geen kip in huis dus hij heeft een ochtend met een lege maag rondgelopen omdat ik eerst boodschappen moest doen.
Nu heb ik veel kip gekocht, dat heb ik ingevroren zodat hij niet meer zolang op zijn dieet hoeft te wachten indien noodzakelijk.
Maar nu vraag ik me af, het zou nog veel handiger zijn om al rijst met kip klaar te maken en dat in te vriezen.
Wat denken jullie zou dat ook werken?
Scheelt ook weer afkoeltijd, en de magnetron piept wel.
Of denk ik nu te gemakzuchtig.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Rijst met kip invriezen.

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Dat zou ik gewoon doen als ik jou was. Gemak dient de mens immers, en zo kun je het ook gemakkelijk in porties invriezen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik zou hem zijn gewone voer blijven geven,van eten dat hij niet gewend is kunnen zijn darmen ook overstuur raken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Rijst met kip kan je prima invriezen, maar ik vind het voordeel van rijst koken met (desnoods diepvries) kip erbij, dat je het heel nat kan geven. Het water smaakt lekker door de kip, stopt diarree door het rijstewater en met zo'n slobberbak krijgt een hond ook weer lekker wat vocht binnen.
Ik zou hem zijn gewone voer blijven geven, van eten dat hij niet gewend is kunnen zijn darmen ook overstuur raken.
Marian, dat is een van de redenen dat je lekker gevarieerd moet voeren volgens mij. Mijn stel krijgt kvv, maar 's avonds nog wat brokjes, soms een lik kattenvoer voor het lekkere of wat kattenbrokjes erbij, en dagelijks wat etensrestjes van ons. Veel groente, zoals boontjes, worteltjes, erwten, broccoli, bloemkool, noem maar op, en pasta, rijst, brood, tortilla's, een paar patatjes, allerlei stukjes vlees, echt van alles. Er is geen eten dat ze niet gewend zijn. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Dieet op doktersadvies of zelf bedacht?
Rijst kookte ik eigenlijk in een keer, en dan de dag erna nog wat en dat warmde ik op en de kip kookte ik eigenlijk op de dag zelf en dat vocht bij de rijst en het was wel ok, al had ik hier spaghetti ipv rijst. Op doktersadvies, dat dan weer wel.
In mijn honds geval was er destijds sprake van ernstige verstoring van het darmstelsel dus na dit dieet ben ik pas na ca 1 1/2 week weer beetje bij beetje gewoon gaan voeren.
Wellicht is het in te vriezen hoor. Maar kipfilet kook je in ca 10 minuten gaar en je hebt dus direct dat vocht wat je bij de rijst of spaghetti kunt gooien.
Beterschap met de man.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hanneke2 schreef:Rijst met kip kan je prima invriezen, maar ik vind het voordeel van rijst koken met (desnoods diepvries) kip erbij, dat je het heel nat kan geven. Het water smaakt lekker door de kip, stopt diarree door het rijstewater en met zo'n slobberbak krijgt een hond ook weer lekker wat vocht binnen.
Ik zou hem zijn gewone voer blijven geven, van eten dat hij niet gewend is kunnen zijn darmen ook overstuur raken.
Marian, dat is een van de redenen dat je lekker gevarieerd moet voeren volgens mij. Mijn stel krijgt kvv, maar 's avonds nog wat brokjes, soms een lik kattenvoer voor het lekkere of wat kattenbrokjes erbij, en dagelijks wat etensrestjes van ons. Veel groente, zoals boontjes, worteltjes, erwten, broccoli, bloemkool, noem maar op, en pasta, rijst, brood, tortilla's, een paar patatjes, allerlei stukjes vlees, echt van alles. Er is geen eten dat ze niet gewend zijn. :wink:
Kiki ook,dat is net een Kliko maar als je hond dat niet gewend is kun je beter het normale voer blijven geven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Je kunt rijst uitstekend invriezen maar je moet het heel goed verhitten als je het opnieuw gebruikt, het is namelijk een bekend broeinest van bacteriën.
AfbeeldingAfbeelding
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Bedankt voor jullie reacties.
Het dieet is op advies van de dierenarts.
Ik heb de ongekookte kip nu in de vriezer zitten.
Maar als ik weer maak dan doe ik het per portie in de vriezer.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”