Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ontbijt
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Ontbijt
Ligt er aan wat je wilt lijkt me.
Boterhammetje (met smeerworst), bakje havermout, blikvoer?
Boterhammetje (met smeerworst), bakje havermout, blikvoer?
- dagmar88
- Zeer actief
Dan snap ik je vraag niet.
Als hij die kip (evt met rijstenat) eet is het goed toch?
Overigens hoef ik hier bij twee van de vier ook niet met "gewoon" brokken of vlees aan te komen.
Eten is leuk, wat ze krijgen een verrassing en bak leeg is een toetje na.
Als hij die kip (evt met rijstenat) eet is het goed toch?
Overigens hoef ik hier bij twee van de vier ook niet met "gewoon" brokken of vlees aan te komen.
Eten is leuk, wat ze krijgen een verrassing en bak leeg is een toetje na.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
- Aantal honden: 2
Is het niet andersom?
Dus niet: hij eet niks, dus hij geeft over.
Maar: voelt zich niet lekker, dus hij eet niks?
Kan het niet zijn dat hij ''gewoon'' misselijk is in de ochtend?

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
Ik zou dan eerder kiezen voor wat rijst met kip, als het dan toch eenmalig is.Heavy schreef:Ja hij is duidelijk misselijk in de ochtend .Mina2006 schreef:Is het niet andersom?
Ik ga eens proberen hem voor het slapen een witte boterham te geven .
Als hij dan morgen alsnog overgeeft dan weet je in ieder geval dat het niet aan het eten zelf ligt, maar aan de misselijkheid.
Dan kan je daarna even de dierenarts bellen om dat uit te laten zoeken, misschien dat maagzuurremmers al uitkomst kunnen bieden.

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
Ik bedoel eenmalig vanavond rijst en kip geven zodat je morgen in ieder geval zeker weet dat als hij overgeeft, het niet is omdat het rijst met kip is. Tenzij je zeker weet dat hij wit brood goed kan hebben normaal.Heavy schreef:Ik denk niet dat het eenmalig is . Het is nu misschien wat sterker omdat hij nog aan het bijkomen is van dat virusje. Maar het is al zeker anderhalf jaar dat hij 's ochtends gewoon in zijn mand blijft liggen en geen haast meer heeft . De tijd daarvoor sprong hij zijn mand uit als hij me wakker hoorde worden en stond te trippelen naast zijn bak![]()
Als ik eten wegzet komt hij wel kijken en soms eet hij het meteen op en soms laat hij het staan .
Ben je er al mee naar de dierenarts geweest?
Neem eigenlijk aan van wel; wat zei die ervan? Ik weet niet hoe oud je hond is? Omdat je het hebt over het wat ouder worden

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
1,5 jaar gedragsverandering en nu een paar dagen overgeven en diarree zie ik toch wel als reden om naar de dierenarts te gaan. Drinkt hij wel genoeg? Anders loopt hij het risico op uitdroging.
Je geeft zelf aan dat je geen idee hebt wat de oorzaak is van verminderde eetlust en misselijkheid in de ochtend, wat al langer speelt..Ik snap dat als je zeker weet dat er een virusje is en je hond niet uitdroogt of voedingswaarden tekort komt, je het zelf oplost..maar je geeft zelf aan dat je de oorzaak niet weet..
Mag ik vragen waarom je voor de misselijkheid ed niet naar de DA gaat?
Je geeft zelf aan dat je geen idee hebt wat de oorzaak is van verminderde eetlust en misselijkheid in de ochtend, wat al langer speelt..Ik snap dat als je zeker weet dat er een virusje is en je hond niet uitdroogt of voedingswaarden tekort komt, je het zelf oplost..maar je geeft zelf aan dat je de oorzaak niet weet..

9,5 jaar
- dagmar88
- Zeer actief
Mina2006 schreef:1,5 jaar gedragsverandering en nu een paar dagen overgeven en diarree zie ik toch wel als reden om naar de dierenarts te gaan. Drinkt hij wel genoeg? Anders loopt hij het risico op uitdroging.

Heeft hij met bijvoorbeeld een eitje, aardappelpuree of yoghurt over z'n voer niet meer zin?
Charlie is nu zeven, was hyperdepieperactief

Met regen blijft ze helemaal liever onder de dekens liggen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Diem is extreem in het niet tegen lege maag kunnen. Hij kreeg zijn eten in 3 porties, op de klok af om de 8 uur. Maar dan nog ging het regelmatig mis en was hij misselijk in de ochtend. Dat resulteerde bij hem in krampen en spuitdiarree een paar uur later als ik hem niet dwangvoederde
Alleen medicijnen (cerenia) konden hem uit die ellendige cirkel halen dan.
Sinds 2 maanden krijgt hij nu een zuurremmer 's avonds met de laatste maaltijd en hij is geen 1 keer meer misselijk geweest
Ook zijn ontlasting is nu voor het eerst in zijn leven stevig en mooi bruin ipv geel
Diem is 6 jaar een heeft als sinds pup last van minimaal een paar keer per week misselijk/slechte ontlasting. En ik had álle tips en truuks al uitgeprobeerd.
Ik zou het dus zeker zoeken in 's avonds laat wat langzaam verterend spul geven. Bot is beste volgens mij, anders volkoren boterham. En anders gewoon een zuurremmer. Diem voelt zich zo ontzettend veel beter.

Sinds 2 maanden krijgt hij nu een zuurremmer 's avonds met de laatste maaltijd en hij is geen 1 keer meer misselijk geweest

Diem is 6 jaar een heeft als sinds pup last van minimaal een paar keer per week misselijk/slechte ontlasting. En ik had álle tips en truuks al uitgeprobeerd.
Ik zou het dus zeker zoeken in 's avonds laat wat langzaam verterend spul geven. Bot is beste volgens mij, anders volkoren boterham. En anders gewoon een zuurremmer. Diem voelt zich zo ontzettend veel beter.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
klinkt alsof ie gewoon misselijk is vanwege lege maag / maagzuur. Pom heeft dat ook weleens. Ik zou proberen om hem voor het slapen gaan wat te eten te geven idd.. boterham ofzo, of een handje brokken. Wie weet helpt hetHeavy schreef:Mina2006 schreef:1,5 jaar gedragsverandering en nu een paar dagen overgeven en diarree zie ik toch wel als reden om naar de dierenarts te gaan. Drinkt hij wel genoeg? Anders loopt hij het risico op uitdroging.
De gedragsverandering kan ook gewoon door zijn leeftijd komen of doordat ik zelf wat meer afstand heb genomen omdat hij last had van verlatingsangst![]()
Als hij zijn eten laat staan in de ochtend dan gaan we wandelen en vaak eet hij dan gras en spuugt en als we dan binnenkomen eet hij vrolijk zijn eten alsnog op .
Hij is verder gewoon vrolijk en eet goed de rest van de dag in de middag en avond en ook wil hij onderweg nog wat brokjes meepikken. Hij is fit maakt lange wandelingen en loopt mee naast de fiets . Dus ik zie eigenlijk geen reden om naar de dierenarts te gaan .
- dagmar88
- Zeer actief
pioenroos schreef: Sinds 2 maanden krijgt hij nu een zuurremmer 's avonds met de laatste maaltijd en hij is geen 1 keer meer misselijk geweestOok zijn ontlasting is nu voor het eerst in zijn leven stevig en mooi bruin ipv geel
![]()
Hé, wat fijn dat dat zo goed geholpen heeft

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ja hèdagmar88 schreef:Hé, wat fijn dat dat zo goed geholpen heeft

- Mina2006
- Zeer actief
Tja, misschien ben ik daarin anders. Als ik vaak ochtenden overgeef als ik niet eet (wat apart is) dan ga ik ook naar de arts.dagmar88 schreef:Mina2006 schreef:1,5 jaar gedragsverandering en nu een paar dagen overgeven en diarree zie ik toch wel als reden om naar de dierenarts te gaan. Drinkt hij wel genoeg? Anders loopt hij het risico op uitdroging.
Niet iedereen maakt zich zo druk om iedere dwarse scheet.
Zou het inderdaad gewoon eerst eens proberen met een extra voermoment of tussendoortje.
Heeft hij met bijvoorbeeld een eitje, aardappelpuree of yoghurt over z'n voer niet meer zin?
Charlie is nu zeven, was hyperdepieperactiefmaar tegenwoordig hoeft het ook allemaal zo snel niet meer, zeker 's ochtends niet.
Met regen blijft ze helemaal liever onder de dekens liggen.
Ik maakte me eerst ook niet zo druk om alles, maar als ze eenmaal ziektes hebben kijk je toch heel anders aan tegen (gedrags)veranderingen.

9,5 jaar
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Misschien is het al die jaren al te lang en wordt het nu erger voor hem na dat virusje? Ik zou inderdaad kijken hoe het gaat als hij 's avonds nog wat krijgt. Zou voor hem fijn zijn als hij niet meer misselijk is en lekker kan eten.
Hier eet Tay ook niet als hij een te lege maag heeft, dan is hij misselijk en wil niks (handig...).
Hier eet Tay ook niet als hij een te lege maag heeft, dan is hij misselijk en wil niks (handig...).
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wat naar zeg! Beterschap voor hem
- dagmar88
- Zeer actief
Heavy schreef:Het werkt![]()
Gisteren om 23.30 een spelt boterham gegeven.
En vanmorgen stond hij weer te trippelen voor zijn etensbak en was het vlees in een paar happen op