Hippo schreef:
Dan die opmerkingen hier dat ze allemaal even grenzeloos kunnen zijn en je 10x beter een herder op je lijf kunt hebben dan een vechthond, dat kan je toch gewoon niet serieus nemen. De herders die ik ken brengen minstens net zoveel schade aan en laten zich echt niet zomaar stoppen door een vreemde. Dan nog tig herders die ook gewoon veel verder door vechten dan dat z'n tegenstander zich had over gegeven.
Nee, ik vind niet dat op dit forum niet gezegd mag worden wat een gevaar zich kan schuilen in zulke rassen, maar de uitspraken hier vind ik zwaar overtrokken. Als je dan toch vindt dat alle vechthonden afgemaakt moeten worden, neem dan gelijk alle waak- en verdedigingshonden mee + alle teriërs. Wat een mafkezen zeg

Ik merk wel heel duidelijk dat Hippo een lieve hond is en hij nog nooit doorgeslagen is. Als dat wel gebeurd was dan zou je echt anders praten. Ik heb zelf 3 herders gehad. Een herder x bouvier, een mechelaar x Duitse dog en een laekense herder. Alledrie die herders en dus zelfs Joep de x dog had ik liever aan mijn lijf dan Dapper. De x stafford die ik gehad heb. Waarom? Omdat ik wel wist wat hij kon en wat hij dus was als hij eenmaal ging knokken. En de andere drie honden, de herders dus, hebben allemaal wel eens geknokt. Dat was totaal gevaarloos voor de andere honden. Die knokkerij ging over bezit, dominantie of zelfverdediging. Ja natuurlijk is er wel eens een gat gemaakt. Er is bij de leakense herder door een stom ongeluk zelfs een hond naar de dierenarts gegaan. Met een winkelhaak. De betreffende mechelaar viel onze laekense herder aan en in de snelheid en haar verweer reactie haakte een tand in de nek van de mechelaar. Die scheurde. Balen. Maar als je dan op de herders af stoof en ze aan hun nekveel greep en riep dat ze moesten kappen dan deden ze dat. Klaar nu! En ze pakten ook allemaal over dus lostrekken ging altijd.
De x dog heeft een keer geknokt met een echte D dog. Dat was een geweld dat wil je niet weten. De x dog van mij rolde over de weg met een grote blauwe dog van een wapenwinkel die naar buiten kwam stuiven en op mijn hond Joep dook. Ik ben geen moment bang geweest dat een van de honden er dood uit zou komen. Dat waren gewoon twee gigantische reuen die elkaar wat te melden hadden. Gaatjes, bloed, trekken en schudden maar dat was het. Ik heb het ze uit laten vechten omdat ik daar dus met mijn mensenvel niet tussen durfde springen. Auto's stonden stil en het was midden in het centrum midden op de weg dat dit gebeurde. Toen de honden moe werden hebben we samen met de eigenaar van de dog en mijn pa die naar buiten was gerend de honden kalm los gemaakt en aan hun achterpoten uit elkaar getrokken.
Natuurlijk kan dat uit de hand lopen. Maar de kans is vele malen kleiner dan wanneer een van de honden een x pitbull was geweest.
Dapper was wel een x stafford denk ik. Die was dus van een totaal andere orde dan de herders ooit geweest waren. Hij ging patsen en vervolgens greep hij. En dat deed hij zo goed dat hij met geen mogelijkheid los liet. Je kon hem dan optillen aan zijn achterpoten maar die bek ging niet meer open.
Hij heeft door ongelukkige samenloop van omstandigheden een aantal keer een hond vast gehad. Niet leuk en niet prettig. Een hond bv aan het gezicht met een tand vlak bij het oog. En dan vasthouden als een krokodil. Goddank schudde hij niet echt maar ging hij dan trekken en worstelen met de hond in zijn bek. Hij greep bijna altijd het gezicht of zelfs de hele kop. Als hij een mens zou aanvallen kreeg je hem dus ook niet meer los. Pitbulls die dan ook nog gaan schudden en trekken maken gehakt van wat ze in de bek hebben. Als zon hond een kwartier aan je arm hangt te rukken is de kans groot dat die niet meer te redden is.
Als ik met Dapper liep en er kwam een linke hond dan raakte ik domweg in zware paniek wetende wat er kon gebeuren. Wetende dat ik hem misschien niet meer los zou krijgen. En als ik met Wuilus mijn x boef liep dan was ik helemaal niet in paniek. Ik gooide haar zelfs los als ze aangevallen werd. Eva idem en Joep idem. Die honden maakten het gewoon zo bont niet.
Toen bij ons in de straat een fox werd gegrepen door een soort gladharige enorme rottweiler was het ook einde verhaal fox. Vuilnismannen hebben die rottweiler getrapt en gedaan. De eigenaar lag erop en de betreffende rottie was gewoon niet onder de indruk. Heeft 5 minuten lang die fox staan mollen met 3 volwassen mannen erop om hem te stoppen. Dat is geen vergelijkbare situatie met een mechelaar of een willekeurige andere herder. 3 grote mannen krijgen die gestopt. Hoe dan ook. Gewoon wegtrekken aan de achterpoten. Gewoon een trap tegen zijn bek verkopen en bang maken. Een rottie van 60 kilo of een grote pitbull krijg je er daarmee van zijn lang zal zijn leven niet af. Dat kun je vergeten. Dus ja, ik heb liever een herder in mijn benen. En ik denk eerlijk gezegd dat jij nooit gezien hebt wat een pitbull doet als hij gaat en hoeveel geweld en mankracht er nodig is om dan de andere hond te ontzetten als je geen breakstick hebt of wurglijn of wat dan ook.