Martijn schreef:Stang schreef:
Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!
Misschien moet je dat wel bedenken voor je er een neemt.
Net zoals niet iedereen een kaukasier in huis haalt als ze op een flatje op 10 hoog wonen zonder groen in de buurt.
Dat is dus het moeilijke: je ziet niet bij geboorte aan een kat of die binnen te houden is of niet.
Van Nobby werd gezegd in het asiel dat het een binnenkat was.... ja mooi niet dus
Van Lotje dachten we "die hebben we vanaf 8 weken, dus die houden we binnen en dat gaat prima". Tja, ook niet dus, terwijl ze al 9 maanden binnenzit, maar het wordt met de dag erger.
Martijn schreef:
Er is in nederland een basisregel dat je best moeilijk mag doen maar je wel de verantwoordelijkheid van je keuzes zelf draagt en niet de buurman scheel aankijkt omdat die geen zin heeft in het gevolg van jouw keuzes.
Als ik in mijn gehorige huis papagaaien ga zitten houden hebben de buren ook recht om te klagen over geluidsoverlast en mag hij verwachten dat ik daar iets aan doe. Dat is bij kattenboverlast niet anders. Jouw keuzes, jouw probleem. Niet het mijne.
Hetzelfde met een blaffende hond. Trouwens..als ik mijn honden in de tuin van de buren laat kakken vind iedereen me een asociale idioot.
Ook dat verschilt per kat: de ene kat blijft netjes in de buurt en gaat binnen op de kattenbak en de ander zwerft overal.
De "klachten" die ik hier trouwens uit de buurt heb gekregen, gaat absoluut meer over mijn honden dan over mijn katten!!!
Blijkbaar ergert de gemiddelde Nederlander zich dus meer aan honden dan aan katten. Maar wij hondenliefhebbers hebben daar over het algemeen lak aan en zeggen dat honden ook recht op leven hebben... soms zelfs om los te lopen in niet losloopgebieden
Gek dat we dan ineens weinig tot niets tolereren van katten!
Martijn schreef:
Een varken in de tuin houden geeft ook gezeik over stank en vliegen. En mijn buren vinden het ook niet goed als ik een duivenmelkerij begin omdat dat vuil en herrie geeft. Ik kan ze niet de snavel dichtlijmen en ook niet leren in een emmer te poepen. Daarom neem ik ze niet. Het is niet te verenigen met de rechten van mijn buren.
Ik snap eerlijk niet waarom dat allemaal ineens niet geld als het om katten gaat.
Natuurlijk kan je een kat binnenhouden als het moet (tenslotte heb ik die ene ook 1,5 jaar binnengehouden en nu Lotje al 9 maanden), maar het gaat erom dat sommige katten écht ongelukkig zijn.
Martijn schreef:
Nee, het gaat er om dat ik ongelukkig wordt van het feit dat mijn planten kapotgepist worden en mijn prakieten voor de 12e keer van hun nest af zijn omdat er een kat aan het gaas van de voliere hangt.
Het gaat er om dat ik het niet tof vind dat als ik narcissen plant elke halve meter in een halvergane kattendrol zit te graaien.
Het gaat er om dat ik het niet normaal vind dat ik ik halve nachten wakker lig omdat jij het nodig vind om je kat buiten te laten krijsen.
JOUW keuzes, JOUW probleem.
Ja, sommige katten zijn zielig als ze niet naar buiten mogen.
Weet je wat? Lekker pech gehad. Moet je geen kat nemen.
Erg zielig allemaal maar het kan geen oplossing zijn dat je dan maar schijt aan de buren hebt. Die hebben hun eigen hobbies.
Er bestaat zoeits als gaas. Kun je een prachtige ren van bouwen.
Tja, heel vervelend en dat meen ik nog eens serieus ook hoor! Maar ik ga niet mijn kat ongelukkig laten zijn omdat misschien een enkel mens (wat ik trouwens betwijfel in mijn geval) hier last van heeft.
Mijn katten krijsen niet 's nachts, ze zijn gecastreerd als ze de straat op gaan, ik heb netjes een kattenbak binnenstaan.
Gelukkig hebben mijn buren trouwen dezelfde hobbie
Gaas is geen optie: sommige katten hebben hun vrijheid nodig en geen afgebakend stukje tuin van 5 x 5 meter.
(ik hoop dat het quoten goed is gegaan

)