Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedankt voor de reacties op "Woest"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Chica schreef:
M@ri@nne schreef:
Chica schreef:
Maaike schreef: Op die fiets. Toch wel jammer eigenlijk dat je het zo opvat, want hij maakt wel een goed en duidelijk punt.
Tja helaas pindakaas bovendien gaat het er niet om hoe ik het opvat onze discussie draaien vaak uit op gesnauw heen en weer zou ik zonde vinden van de topic er zijn namelijk al discussie genoeg verziekt door dit soort dingen niet alleen door hem en mij hoor
Negeren is een gave. :roll:
Daarom maar omdathet toch nog wat moeite kosten heb ik maar iets heel stoms verzonnen hihihiiiiii :mrgreen:
Wat ik dus storend vind in een goede discussie en als reactie op een goed punt.
Nu leg je zelf weer de nadruk op je eigen vete.
Jammer.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

nou zit ik eigellijk nog steeds met een vraag
er is gezegt dat een kat recht heeft op muisjes vangen enz omdat dat zijn natuur is daarom mag hij buiten lopen
oke kan ik me in vinden
maar er zijn zoveel soorten honden met jacht instinct gefokt oorspronkelijk voor de jacht waarom moeten die dan binnen blijfen en mogen niet de hele dag buiten jagen is toch ook hun instinkt waarom is dat niet zieleg 8O
Afbeelding
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

Ja zoals ik al zei vond ik zijn punt niet zo goed en bovendien heb geen zin in gezeik over en weer maar nu voor de tweede keer ontopic graag

Oohh ja vergeten een vete is wat ver gezocht hoor heb niets tegen Martijn op zich laat dat duidelijk zijn
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

twinkeltje schreef:nou zit ik eigellijk nog steeds met een vraag
er is gezegt dat een kat recht heeft op muisjes vangen enz omdat dat zijn natuur is daarom mag hij buiten lopen
oke kan ik me in vinden
maar er zijn zoveel soorten honden met jacht instinct gefokt oorspronkelijk voor de jacht waarom moeten die dan binnen blijfen en mogen niet de hele dag buiten jagen is toch ook hun instinkt waarom is dat niet zieleg 8O
ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt.

ook ik erger mij aan de katten in mijn buurt. ze banjeren door mijn tuin. dat wil ik niet, want ik ben druk met een aantal vogeltjes de winter door te helpen. zij wonen in de laurierhaag.

daarnaast is het zo dat ik weet dat ook die katten waarschijnlijk geliefde huisdieren zijn. daarom mogen mijn honden in mijn tuin niet zonder mijn toezicht naar buiten. een beetje omgekeerde wereld, maar oke.

ik erger mij ook aan die katers die 's nachts tegen mijn voordeur aansproeien. 's morgens loop ik met de mormels en dichtgeknepen neus door mijn voordeur, door mijn voortuin naar de openbare weg.

mijn mormels willen ook graag vrijelijk rondstruinen. leuk, lekker rotzooien door hun eigen buurt. poesjes vangen, bijvoorbeeld. krijsende kindjes schrik aanjagen, nog een leuk idee.

ze mogen dat niet. sterker nog, het schijnt een minpuntje te zijn, honden als huisdier hebben. je moet er belasting voor betalen.

ik zou graag willen dat de algemene consensus zo is, dat ook katten niet zonder toezicht buiten, op de openbare weg en op andermans particulier terrein rond mogen banjeren. ze storen namelijk. net zoals mijn mormels vreselijk zouden storen in andermans leven en op andermans grond.

ik zou ook graag willen dat er meer kattenbazen hun tuin zo omheinen en barricaderen, dat ze hun katten de schijnbaar onmisbare tripjes in de buitenlucht niet hoeven te ontzeggen, maar tegelijk hun huisdieren in het oog kunnen houden (het verdriet van de buurvrouw om haar doodgereden kat voor de ogen van haar bloedjes kon ik nogal relativeren) en anderen geen overlast bezorgen.

ja, het ziet er niet uit, een als een kamp beveiligde achtertuin. de houten vloer in de woonkamer ziet er bij mij ook niet uit. dat krijg je als je huisdieren hebt. niet over zeiken.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

En daar sluit ik me nu volledig bij aan.

Zo denk ik er ook over.
Ondanks dat ik katten heb.
Maar goed, die van mij zitten binnen. Ten eerste omdat ik vind dat er al voldoende katten buiten lopen bij ons in de buurt en ten tweede omdat ik helaas getuige ben geweest van het doodrijden van mijn kat, die op dat moment achter mij en de honden aan kwam rennen toen we overstaken.
En dat wens ik nooit, maar dan ook nooit meer mee te maken. Want dat doet nog steeds heel erg zeer en ik kan dat eigenlijk nog steeds niet goed handelen.
Maar als mijn katten ooit wel naar buiten mogen, dan is dat omdat mijn tuin dan zodanig gebaricadeerd is dat ze er niet meer uit kunnen.
Mijn buren hebben dat gedaan met hun tuin. Nou hebben ze wel heel erg brave katten, want ze hebben alleen een flinke schutting alom en dat houdt ze al binnen (zijn van die leuke brave persjes :mrgreen: ) en bij mij zou dat niet opgaan, dan moet ook de bovenkant helemaal dicht.
Maar dat is dan de afweging. ;)
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja vind ik ook kijk ik heb zelf katten dus geen katte hater
maar zoals ik vind dat andere mensen geen last van mij muziek en ook niet van de kinderen en honden moeten hebben waarom dan wel van de katte de zandbak hier in de speeltuin stink echt vaak naar katte pies bv
ben blij dat mijn kids daar te groot voor zijn nu zou niet graag hebben dat ze daar spelen
Afbeelding
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Roelfien schreef:
en ten tweede omdat ik helaas getuige ben geweest van het doodrijden van mijn kat, die op dat moment achter mij en de honden aan kwam rennen toen we overstaken.
En dat wens ik nooit, maar dan ook nooit meer mee te maken.
Ik heb dat meegemaakt met de kat van mijn zus.
Ik liet Gaby uit,de kat loopt achter mij aan en inene komt er een auto aan.
Die klap hoor ik nu nog wel eens.
En Astrid woont in de polder met weinig verkeer.
Arme beestje is in haar armen gestorven.

Mijn kat komt wel buiten,hij is op een boerderij geboren, en buiten in een schuur opgegroeid.Hij blijft altijd in de buurt en komt ook als ik hem roep.
de andere 2 katten blijven binnen,die durven niet.
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Tarz schreef:
Stang schreef:
En nu Lotje.... 9 maanden jong en ze doet bijna niks anders de hele dag dan miauwend voor de deur of het raam zitten. Ze springt ertegenop en we moeten razendsnel een deur open en dicht doen, of ze zit buiten.
Moet ik dit beestje binnenhouden? Hoe? Totdat ze zich verwond als ze een keer te hard tegen het raam springt? :?
Liever dat dan plat gereden worden door een auto.
ik ben het daar niet mee eens..

ik heb liever dat onze kat zn leven lang gelukkig is en naar buiten mag omdat hij het zo graag wilt, dan dat hij een lang leven ongelukkig is en binnen moet blijven..

trouwens als ze willen komen ze ECHT wel buiten, desnoods via het zolderraam ofzo..
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ja, die klap :jank: Brrrrr.
Ik denk dat ik nog nooit zo hard en lang gegild heb als toen dat gebeurde. :cry:

Op een boerderij vind ik het ook iets heel anders.
Mijn ouders wonen tussen de boerderijen en daar is het heel normaal dat katten los lopen. Maar die vangen ook daadwerkelijk de muizen rondom de schuren. En meestal wonen die katten ook niet binnen. Die leven rondom de schuren. De afstand tot de volgende buren is dan ook zodanig dat die er geen last van hebben.
Als ik op een boerderij zou wonen, liepen mijn katten ook buiten. ;)
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

felicia schreef:
Tarz schreef:
Stang schreef:
En nu Lotje.... 9 maanden jong en ze doet bijna niks anders de hele dag dan miauwend voor de deur of het raam zitten. Ze springt ertegenop en we moeten razendsnel een deur open en dicht doen, of ze zit buiten.
Moet ik dit beestje binnenhouden? Hoe? Totdat ze zich verwond als ze een keer te hard tegen het raam springt? :?

ik heb liever dat onze kat zn leven lang gelukkig is en naar buiten mag omdat hij het zo graag wilt, dan dat hij een lang leven ongelukkig is en binnen moet blijven..

trouwens als ze willen komen ze ECHT wel buiten, desnoods via het zolderraam ofzo..
Toch zijn er zat mensen die het wel lukt hun kat binnenshuis te houden, of die hun tuin er zo op aan hebben gepast dat de kat niet verder kan dan hun eigen tuin ;)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Chica
Actief

Ongelezen bericht door Chica »

Martijn ik heb het er nergens over gehad dat jij mijn onjuist bejegend of dat je toon verkeerd is of dat wij een vete hebben het enigste wat ik wilde is geen discussie met jou aangaan omdat dat 9 van de 10 keer in stront uitdraai weet niet hoe het bij jou zit maar ik ben dat dus zat.
Jij jouw mening ik de mijne ik dwing die van mij niet aan jou op doe dat dan ook niet andersom.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dingo schreef:
felicia schreef:
Tarz schreef:
Stang schreef:

Toch zijn er zat mensen die het wel lukt hun kat binnenshuis te houden, of die hun tuin er zo op aan hebben gepast dat de kat niet verder kan dan hun eigen tuin ;)
Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!
Natuurlijk kan je een kat binnenhouden als het moet (tenslotte heb ik die ene ook 1,5 jaar binnengehouden en nu Lotje al 9 maanden), maar het gaat erom dat sommige katten écht ongelukkig zijn.

Trouwens, nog wel even een vraagje aan mensen die hun kat binnenhouden ondanks dat de kat naar buiten wil:
Vorig jaar zomer hadden we Lotje al, die kleine wilde toen al naar buiten, maar mocht dit dus duidelijk niet. Dit hield in dat we werkelijk alles dicht moesten houden; geen bovenluikje kon open, geen raampje en geen tuindeur. Ook niet met 30 graden, ook niet 's nachts......

Hoe doen jullie dit in vredesnaam? Hebben jullie echt nooit zomers een deur of raampjes openstaan?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
felicia
Zeer actief

Dingo schreef:
felicia schreef:
Tarz schreef:
Stang schreef:

dat zijn ook meestal wat minder "wilde" katten zeg maar.. die vinden het ook wel best als ze hun leven binnen zitten..dan zeg ik ook dat het geen probleem is.. maar stel nou dat je kat echt koste wat kost naar buiten wil dan houd je hem ook niet tegen in je tuin tenzij je er een fijn net overheen hangt ofzo :mrgreen: een schutting van 3 meter is echt geen probleem.

Ik ben er ook absoluut niet tegen hoor als mensen hun kat binnen houden en de kat heeft er geen problemen mee. Maar ik ben het er niet mee eens dat je een echte buitenkat binnen moet houden omdat ie anders platgereden zou kunnen worden..ik zou zeggen, ik neem het risico.. en ja als je langs de snelweg woont dan kun je beter een raskat nemen die je zeker weten binnen kunt houden.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Stang schreef:
Dingo schreef:
felicia schreef:
Tarz schreef: Liever dat dan plat gereden worden door een auto.

Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!
Natuurlijk kan je een kat binnenhouden als het moet (tenslotte heb ik die ene ook 1,5 jaar binnengehouden en nu Lotje al 9 maanden), maar het gaat erom dat sommige katten écht ongelukkig zijn.
Daarom zei ik ook, of die hun tuin er zo op hebben aangepast......
AfbeeldingAfbeelding
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Mijn beneden buren hebben 5 noorse boskatten.
Prachtkatten,ik kan me voorstellen dat ze die niet kwijt willen en dat ze dus niet naar buiten mogen.
Maar als je daar zomers naar binnen loopt is het toch een muffe bedoening hoor.
Ze hebben ook nog 2 honden dus het is elke keer opletten als de honden worden uitgelaten.
Dus ik ben ook wel benieuwd hoe andere katten liefhebbers dat doen.
Roelfien
Zeer actief

Tja, mijn katten hebben nog nooit buitengelopen en zijn binnen geboren, dus dat scheelt wellicht. Wel proberen ze hier ook altijd uit te breken hoor. Want buiten is gewoon super interessant. En een enkele keer lukt het die witte van mij ook om er froetssjjj vandoor te gaan, door een deur die net even opengaat of via een raampje dat je opendoet en ze duikt er gauw tussendoor. Maar ik heb een huis waarbij ik gedeelten van elkaar kan afsluiten en de rest dus wel open kan. Dus als wij in de tuin willen zitten of in de huiskamer met de tuindeuren open, dan gaan de katten gewoon achter de huiskamerdeur en hebben ze het hele verder huis voor henzelf. En 's nachts doe ik mijn slaapkamerdeur dicht, zodat ze niet bij ons kunnen komen als we het raam open hebben staan. Idem bij het luchten, tussendeuren dus dicht van de ruimten waar de ramen openstaan. Ik heb wel een hordeur in de huiskamer maar die is na 5 jaar echt aan vernieuwing toe en niet meer betrouwbaar (ze kunnen onder het gaas door) maar die is alleen maar dicht als we zelf in de huiskamer zijn zodat ik de katten in de gaten kan houden dat ze niet onder de hordeur door willen glippen.

En ik heb meerdere plekken in huis waar mijn katten in mogen hangen, klimmen en nagels scherpen, zoals een hoek van een wand waar van de vloer tot aan het plafond automattenbedekking op zit, lekker stevig en ze klimmen echt tot het plafond. Dus mijn katten kunnen zich ook in huis uitleven. Zo is een favoriet rondje: vanuit de overloop op de eerste verdieping in 1 sprong naar beneden, gordijn voor de voordeur in omhoog, daarna de speciale wand voor de katten in om vandaar uit over je hoofd omlaag te springen om te eindigen in de vensterbank voor het raam.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 11 feb 2004 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
felicia
Zeer actief

Stang schreef:
Dingo schreef:
felicia schreef:
Tarz schreef: Liever dat dan plat gereden worden door een auto.

Trouwens, nog wel even een vraagje aan mensen die hun kat binnenhouden ondanks dat de kat naar buiten wil:
Vorig jaar zomer hadden we Lotje al, die kleine wilde toen al naar buiten, maar mocht dit dus duidelijk niet. Dit hield in dat we werkelijk alles dicht moesten houden; geen bovenluikje kon open, geen raampje en geen tuindeur. Ook niet met 30 graden, ook niet 's nachts......

Hoe doen jullie dit in vredesnaam? Hebben jullie echt nooit zomers een deur of raampjes openstaan?
ha ha dat hebben wij ook gehad.. we waren net verhuisd en dan moet je je kat ongeveer 2 weken binnenhouden.. nou het was echt niet te doen alles moest potdicht en je moest 10 keer kijken voordat je de deur opendeed.. 1 van de katten is ontsnapt (vertel me niet hoe) en is 4 maanden weggeweest, na vier maanden stond ze opeens weer voor het raam zovan nou ik wil naar binnen! we hadden haar overal gezocht en geroepen en waar ze is geweest ik zou het niet weten..maargoed ze is dus weer teruggekomen en gebleven.
op deze fotos zit ze voor het raam..

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door felicia op 11 feb 2004 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Martijn schreef:
Stang schreef: Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!
Misschien moet je dat wel bedenken voor je er een neemt.
Net zoals niet iedereen een kaukasier in huis haalt als ze op een flatje op 10 hoog wonen zonder groen in de buurt.

Er is in nederland een basisregel dat je best moeilijk mag doen maar je wel de verantwoordelijkheid van je keuzes zelf draagt en niet de buurman scheel aankijkt omdat die geen zin heeft in het gevolg van jouw keuzes.
Als ik in mijn gehorige huis papagaaien ga zitten houden hebben de buren ook recht om te klagen over geluidsoverlast en mag hij verwachten dat ik daar iets aan doe. Dat is bij kattenboverlast niet anders. Jouw keuzes, jouw probleem. Niet het mijne.
Hetzelfde met een blaffende hond. Trouwens..als ik mijn honden in de tuin van de buren laat kakken vind iedereen me een asociale idioot.

Een varken in de tuin houden geeft ook gezeik over stank en vliegen. En mijn buren vinden het ook niet goed als ik een duivenmelkerij begin omdat dat vuil en herrie geeft. Ik kan ze niet de snavel dichtlijmen en ook niet leren in een emmer te poepen. Daarom neem ik ze niet. Het is niet te verenigen met de rechten van mijn buren.

Ik snap eerlijk niet waarom dat allemaal ineens niet geld als het om katten gaat.
Nee, het gaat er om dat ik ongelukkig wordt van het feit dat mijn planten kapotgepist worden en mijn prakieten voor de 12e keer van hun nest af zijn omdat er een kat aan het gaas van de voliere hangt.
Het gaat er om dat ik het niet tof vind dat als ik narcissen plant elke halve meter in een halvergane kattendrol zit te graaien.
Het gaat er om dat ik het niet normaal vind dat ik ik halve nachten wakker lig omdat jij het nodig vind om je kat buiten te laten krijsen.

JOUW keuzes, JOUW probleem.
Ja, sommige katten zijn zielig als ze niet naar buiten mogen.
Weet je wat? Lekker pech gehad. Moet je geen kat nemen.
Erg zielig allemaal maar het kan geen oplossing zijn dat je dan maar schijt aan de buren hebt. Die hebben hun eigen hobbies.

Er bestaat zoeits als gaas. Kun je een prachtige ren van bouwen.
wij gaan ook echt niet naast een duivenmelker wonen hoor..daar moet je dan ook op letten, dat je niet met 5 katten naast iemand gaat wonen die een voliere heeft. en over dat krijsen.. dan moet je gewoon je kat laten castreren..
Afbeelding
linlin

Stang schreef:
zo is dat! dan is het aan jou, kattenbaas, om ervoor te zorgen dat jouw poezen lekker naar buiten kunnen zonder anderen daarmee lastig te vallen.
Dingo
Zeer actief

felicia schreef:
Martijn schreef:
Stang schreef: Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!
Net zoals niet iedereen een kaukasier in huis haalt als ze op een flatje op 10 hoog wonen zonder groen in de buurt.

Er is in nederland een basisregel dat je best moeilijk mag doen maar je wel de verantwoordelijkheid van je keuzes zelf draagt en niet de buurman scheel aankijkt omdat die geen zin heeft in het gevolg van jouw keuzes.
Als ik in mijn gehorige huis papagaaien ga zitten houden hebben de buren ook recht om te klagen over geluidsoverlast en mag hij verwachten dat ik daar iets aan doe. Dat is bij kattenboverlast niet anders. Jouw keuzes, jouw probleem. Niet het mijne.
Hetzelfde met een blaffende hond. Trouwens..als ik mijn honden in de tuin van de buren laat kakken vind iedereen me een asociale idioot.

Een varken in de tuin houden geeft ook gezeik over stank en vliegen. En mijn buren vinden het ook niet goed als ik een duivenmelkerij begin omdat dat vuil en herrie geeft. Ik kan ze niet de snavel dichtlijmen en ook niet leren in een emmer te poepen. Daarom neem ik ze niet. Het is niet te verenigen met de rechten van mijn buren.

Ik snap eerlijk niet waarom dat allemaal ineens niet geld als het om katten gaat.
Nee, het gaat er om dat ik ongelukkig wordt van het feit dat mijn planten kapotgepist worden en mijn prakieten voor de 12e keer van hun nest af zijn omdat er een kat aan het gaas van de voliere hangt.
Het gaat er om dat ik het niet tof vind dat als ik narcissen plant elke halve meter in een halvergane kattendrol zit te graaien.
Het gaat er om dat ik het niet normaal vind dat ik ik halve nachten wakker lig omdat jij het nodig vind om je kat buiten te laten krijsen.

Erg zielig allemaal maar het kan geen oplossing zijn dat je dan maar schijt aan de buren hebt. Die hebben hun eigen hobbies.

wij gaan ook echt niet naast een duivenmelker wonen hoor..daar moet je dan ook op letten, dat je niet met 5 katten naast iemand gaat wonen die een voliere heeft. en over dat krijsen.. dan moet je gewoon je kat laten castreren..
Maar een duivenmelker kan wel naast jou komen wonen. Net zoals een gezin met kleine kinderen, die het niet prettig vind, dat hun kind niet in zijn eigen zandbakje kan spelen, omdat de kat van de buren deze ook zo gezellig vind.

Wat dit betoog aan gaat, kan ik het helemaal met Martijn eens zijn. Als ik een kat wil, koop ik er zelf wel 1.
AfbeeldingAfbeelding
felicia
Zeer actief

Dingo schreef:
felicia schreef:
Martijn schreef:

Maar een duivenmelker kan wel naast jou komen wonen. Net zoals een gezin met kleine kinderen, die het niet prettig vind, dat hun kind niet in zijn eigen zandbakje kan spelen, omdat de kat van de buren deze ook zo gezellig vind.

Wat dit betoog aan gaat, kan ik het helemaal met Martijn eens zijn. Als ik een kat wil, koop ik er zelf wel 1.
ja ik vind dat een duivenmelker ook niet naast mij moet komen wonen.. en over dat zandbakje hebben wij vroeger ook gehad, die kun je gewoon afsluiten..het is een kwestie van geven en nemen..ik vind de krijsende kinderen van de buren ook niet altijd leuk..
ik snap alleen de laatste zin niet.. als ik een kat wil, koop ik er zelf wel een?
Laatst gewijzigd door felicia op 11 feb 2004 21:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

nou mijn vorige kat had altijd in een bovenwoning geleeft maar toen hij hier was in een benedenwoning en doorhad dat tie toch echt buiten kon heeft tie dat ook op alle manieren duidelijk gemaakt.
zelfs bijna een keer ze eigen opgehangen aan de kiepelramen.
dus of ze nu binnen of buiten op een boerdery geboren zijn maakt echt nie uit.
enne ik woon ook nog is tussen drie duivenmelkers in enne ja dan kan er wel is een duif sneuvelen ;)
Dingo
Zeer actief

Tuurlijk kan ik mijn zandbakje afsluiten, en gaas om MIJN tuin heen maken enz enz...Maar jij bezit toch een kat???? Dan heb je er maar voor te zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt..... als het een hondedrol was in jou zandbak van je kinderen, sluit je hem dan ook af?? of ga je je beklag doen???
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Tja hoe doe je dat katten binnen houden :? Aan de achterkant hebben we hoge hekken soort gaas maar nog niet hoog en stevig genoeg. Twee muts katten (bejaard) lopen daar vrij en blij en vangen wel eens een muis die een verkeerde afslag neemt :? en de tonkanees zit vanwege het hek wat dus nog niet hoog genoeg is verplicht binnen. Die draait zijn poot niet om voor een hek van twee meter. Dus nu moet het hek een schuine kant krijgen. Ja het lijkt wel safari dan maar ok. Als de voordeur open gaat dan moeten de katten opgesloten blijven :mrgreen: en soms dan vergeet ik het wel eens en dan ren ik dus achter katten aan. Ik geloof niet dat mijn buren last hebben van mijn katten sterker nog ze willen dat ze in hun tuin komen jagen :? maar ik wil ze in de tuin houden.Veel verkeer is er niet maar er zijn van die groene boskabouters die schieten op alles wat beweegt :cry: en ik denk dus ook dat ze mijn ontsnapte kat naar een andere wereld hebben geholpen :jank:
Ik heb het daar ook nog steeds moeilijk mee. Ik heb een sterke band met mijn katten maar met een hond is toch anders.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
linlin

felicia schreef: ja ik vind dat een duivenmelker ook niet naast mij moet komen wonen..
ik vind dat een kattenbaas niet naast mij moet komen wonen.................tssss. soms heb je weinig te willen.
ik snap alleen de laatste zin niet.. als ik een kat wil, koop ik er zelf wel een?
ZE WIL GEEN KATTEN VAN DE BUREN OP HAAR GROND!!!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Martijn schreef:
Dat is dus het moeilijke: je ziet niet bij geboorte aan een kat of die binnen te houden is of niet.
Van Nobby werd gezegd in het asiel dat het een binnenkat was.... ja mooi niet dus :? :?
Van Lotje dachten we "die hebben we vanaf 8 weken, dus die houden we binnen en dat gaat prima". Tja, ook niet dus, terwijl ze al 9 maanden binnenzit, maar het wordt met de dag erger.
Martijn schreef: Er is in nederland een basisregel dat je best moeilijk mag doen maar je wel de verantwoordelijkheid van je keuzes zelf draagt en niet de buurman scheel aankijkt omdat die geen zin heeft in het gevolg van jouw keuzes.
Ook dat verschilt per kat: de ene kat blijft netjes in de buurt en gaat binnen op de kattenbak en de ander zwerft overal.
De "klachten" die ik hier trouwens uit de buurt heb gekregen, gaat absoluut meer over mijn honden dan over mijn katten!!!
Blijkbaar ergert de gemiddelde Nederlander zich dus meer aan honden dan aan katten. Maar wij hondenliefhebbers hebben daar over het algemeen lak aan en zeggen dat honden ook recht op leven hebben... soms zelfs om los te lopen in niet losloopgebieden ;)
Gek dat we dan ineens weinig tot niets tolereren van katten!
Martijn schreef: Een varken in de tuin houden geeft ook gezeik over stank en vliegen. En mijn buren vinden het ook niet goed als ik een duivenmelkerij begin omdat dat vuil en herrie geeft. Ik kan ze niet de snavel dichtlijmen en ook niet leren in een emmer te poepen. Daarom neem ik ze niet. Het is niet te verenigen met de rechten van mijn buren.

Martijn schreef: Nee, het gaat er om dat ik ongelukkig wordt van het feit dat mijn planten kapotgepist worden en mijn prakieten voor de 12e keer van hun nest af zijn omdat er een kat aan het gaas van de voliere hangt.

Tja, heel vervelend en dat meen ik nog eens serieus ook hoor! Maar ik ga niet mijn kat ongelukkig laten zijn omdat misschien een enkel mens (wat ik trouwens betwijfel in mijn geval) hier last van heeft.
Mijn katten krijsen niet 's nachts, ze zijn gecastreerd als ze de straat op gaan, ik heb netjes een kattenbak binnenstaan.
Gelukkig hebben mijn buren trouwen dezelfde hobbie :-D

Gaas is geen optie: sommige katten hebben hun vrijheid nodig en geen afgebakend stukje tuin van 5 x 5 meter.

(ik hoop dat het quoten goed is gegaan :? )
Laatst gewijzigd door Caro. op 11 feb 2004 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Dingo
Zeer actief

felicia schreef:..
Dat als ik een kat door me tuin wil hebben lopen, ik er wel 1 koop. Met andere woorden, van andermans huisdier hoef ik geen last te hebben.....
AfbeeldingAfbeelding
felicia
Zeer actief

Dingo schreef:Tuurlijk kan ik mijn zandbakje afsluiten, en gaas om MIJN tuin heen maken enz enz...Maar jij bezit toch een kat???? Dan heb je er maar voor te zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt..... als het een hondedrol was in jou zandbak van je kinderen, sluit je hem dan ook af?? of ga je je beklag doen???
als er mensen bij ons gaan klagen over onze katten zullen we er alles aan doen om te zorgen dat het niet meer gebeurt..
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Dingo schreef:
felicia schreef:..
Dat als ik een kat door me tuin wil hebben lopen, ik er wel 1 koop. Met andere woorden, van andermans huisdier hoef ik geen last te hebben.....
oh oke :mrgreen: ik snap t ik had echt zo iets van he?
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Zoals ik al zei, ik heb 3 katten, maar als ik in mijn tuin zomers een kat tegen mijn eigen gekweekte heerlijk ruikende plantjes aan zie piesen en gaten zie graven in mijn border (dat mogen mijn honden ook niet) dan laat ik mijn hond even los. (hij doet ze niks, maar jaagt ze wel de tuin uit) want ik vind het echt smerig als ik in mijn tuin 's avonds in plaats van de geuren van mijn tuin de geur van kattenpies in mijn neus heb.
Ik geef eerlijk toe, de katten die ik hiervoor had, liepen dus ook buiten.
En die kwamen ook in andermans tuinen. De buurman vond het echt vreselijk. Die gooide emmers water over mijn katten en gelijk had ie. En ja, als een kat eenmaal gewend is om buiten te zijn, hou je hem ook niet meer binnen. Dus bij mijn katten lukte dat ook niet. Maar ik heb me toen wel bedacht dat ik dat toch niet meer wilde, omdat de buurt er echt overlast van heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”