En dat is prima. Maar er zijn er legio die het " de natuur" vinden, en die er dus niets aan doen...zoals hier bv in de straat.....felicia schreef:als er mensen bij ons gaan klagen over onze katten zullen we er alles aan doen om te zorgen dat het niet meer gebeurt..Dingo schreef:Tuurlijk kan ik mijn zandbakje afsluiten, en gaas om MIJN tuin heen maken enz enz...Maar jij bezit toch een kat???? Dan heb je er maar voor te zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt..... als het een hondedrol was in jou zandbak van je kinderen, sluit je hem dan ook af?? of ga je je beklag doen???
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedankt voor de reacties op "Woest"
Moderator: moderatorteam
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- felicia
- Zeer actief
ja dat zeg ik toch ook in mn vorige bericht.. ik ga niet naast een duivenmelker wonen.. je moet wel lezen.linlin schreef:ik vind dat een kattenbaas niet naast mij moet komen wonen.................tssss. soms heb je weinig te willen.felicia schreef: ja ik vind dat een duivenmelker ook niet naast mij moet komen wonen..
ZE WIL GEEN KATTEN VAN DE BUREN OP HAAR GROND!!!ik snap alleen de laatste zin niet.. als ik een kat wil, koop ik er zelf wel een?
het is een kwestie van geven en nemen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Daar ben ik het mee eens!!! Aboluut!!!linlin schreef:zo is dat! dan is het aan jou, kattenbaas, om ervoor te zorgen dat jouw poezen lekker naar buiten kunnen zonder anderen daarmee lastig te vallen.Stang schreef:
Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!
Wij proberen hier ook werkelijk de overlast echt te beperken of zelfs nihil te maken: Bijna alle buren hebben katten, dus de "straat" zit sowieso niet met katten, ze vinden het allemaal leuk!
Mijn kat blijft dichtbij huis (dat gaan we zeker Lotje ook proberen aan te leren!) en daarbij heb ik een kattenbak binnenstaan.
's Nachts moet de kat in principe binnenzijn en bij het lichtste gekrijs van katten buiten (zeer, zeer zelden) ren ik meteen naar buiten of dit mijn kat is.
Verder wonen wij in een betrekkelijk veilige en rustige buurt.
In een stad vind ik het geen optie op je kat buiten te laten, ook niet in een zeer drukke buurt. Dan heb je dus werkelijk pech als je een buitenkat in huis hebt gehaald en zal je die moeten herplaatsen.
- felicia
- Zeer actief
ja dan is het wel aardig irritant.. wij wonen heel rustig en mensen hebben geen last van ons en de katten.. maar woon je hutje mutje op elkaar dan kun je beter geen kat nemen die naar buiten gaat.Dingo schreef:En dat is prima. Maar er zijn er legio die het " de natuur" vinden, en die er dus niets aan doen...zoals hier bv in de straat.....felicia schreef:als er mensen bij ons gaan klagen over onze katten zullen we er alles aan doen om te zorgen dat het niet meer gebeurt..Dingo schreef:Tuurlijk kan ik mijn zandbakje afsluiten, en gaas om MIJN tuin heen maken enz enz...Maar jij bezit toch een kat???? Dan heb je er maar voor te zorgen dat deze geen overlast veroorzaakt..... als het een hondedrol was in jou zandbak van je kinderen, sluit je hem dan ook af?? of ga je je beklag doen???

- felicia
- Zeer actief
ja dat vind ik ook!! (trouwens wel grappig, een kattendiscussie op een hondenforum)Stang schreef:Daar ben ik het mee eens!!! Aboluut!!!linlin schreef:zo is dat! dan is het aan jou, kattenbaas, om ervoor te zorgen dat jouw poezen lekker naar buiten kunnen zonder anderen daarmee lastig te vallen.Stang schreef:
Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!
Wij proberen hier ook werkelijk de overlast echt te beperken of zelfs nihil te maken: Bijna alle buren hebben katten, dus de "straat" zit sowieso niet met katten, ze vinden het allemaal leuk!
Mijn kat blijft dichtbij huis (dat gaan we zeker Lotje ook proberen aan te leren!) en daarbij heb ik een kattenbak binnenstaan.
's Nachts moet de kat in principe binnenzijn en bij het lichtste gekrijs van katten buiten (zeer, zeer zelden) ren ik meteen naar buiten of dit mijn kat is.
Verder wonen wij in een betrekkelijk veilige en rustige buurt.
In een stad vind ik het geen optie op je kat buiten te laten, ook niet in een zeer drukke buurt. Dan heb je dus werkelijk pech als je een buitenkat in huis hebt gehaald en zal je die moeten herplaatsen.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Tja dat is hier ook zo als ik ze los laat lopen dan valt het denk ik niet op. Er komen wel vreemde katten in mijn tuin maar ach daar geef ik niet om. Zijn route ligt nu eenmaal zo dat hij onze tuin door moet om een of andere reden.
Maar ik trek nu eenmaal katten en honden aan alsof ze het weten
Zelfs de meest wilde komen soms hier binnen 8O
Maar ik trek nu eenmaal katten en honden aan alsof ze het weten

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Voor de mensen die zich afvragen hoe je een kat die persé naar buiten wil in je tuin kan houden: een kattenren!
Hier een link van iemand die een voorbeeld op haar website heeft gezet: http://home.deds.nl/~mushu/begin.html
Als je op de button De ren klikt zie je haar kattenren. En geloof mij, als je een tijdje op het kattenprikbord leest zie je dat zij echt geen uitzondering is.
Zelf woon ik op 2 hoog en kunnen mijn katten alleen de voordeur uit wat ik vrij makkelijk kan voorkomen of achter op het balkon. En daar komen ze alleen als ik er zelf ook bij ben.
Vroeger lieten mijn ouders de katten altijd buiten en dat ik dat normaal vond wijt ik aan onwetendheid. In mijn huidige woning kunnen de katten niet meer naar buiten en dat blijft in een andere woning zo. Want realiseer je dat buiten dat de katten overlast kunnen veroorzaken, ze ook een kattenhater tegen kunnen komen met alle gevolgen van dien. B.v. vergiftiging.
Hier een link van iemand die een voorbeeld op haar website heeft gezet: http://home.deds.nl/~mushu/begin.html
Als je op de button De ren klikt zie je haar kattenren. En geloof mij, als je een tijdje op het kattenprikbord leest zie je dat zij echt geen uitzondering is.
Zelf woon ik op 2 hoog en kunnen mijn katten alleen de voordeur uit wat ik vrij makkelijk kan voorkomen of achter op het balkon. En daar komen ze alleen als ik er zelf ook bij ben.
Vroeger lieten mijn ouders de katten altijd buiten en dat ik dat normaal vond wijt ik aan onwetendheid. In mijn huidige woning kunnen de katten niet meer naar buiten en dat blijft in een andere woning zo. Want realiseer je dat buiten dat de katten overlast kunnen veroorzaken, ze ook een kattenhater tegen kunnen komen met alle gevolgen van dien. B.v. vergiftiging.

- felicia
- Zeer actief
- felicia
- Zeer actief
als je ze hier van kleins af aan aan went is het zeker een goede oplossing!Branka schreef:Voor de mensen die zich afvragen hoe je een kat die persé naar buiten wil in je tuin kan houden: een kattenren!
bij ons is het gelukkig niet nodig.

-
- Zeer actief
felicia schreef:en over dat krijsen.. dan moet je gewoon je kat laten castreren..

Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- felicia
- Zeer actief
oja ff vergetenMaaike schreef:felicia schreef:en over dat krijsen.. dan moet je gewoon je kat laten castreren..alsof dat helpt, het is geen koorknaap. 9 van de 10 kijsende katten die je hoort zijn verwikkeld in een territoriumgeschil en niet omdat er een krolse poes in de buurt is....

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- felicia
- Zeer actief
kom ff terug op mn reactie.. had de foto nog niet gezien maar wow dat is echt gaaf wat die mensen hebben gedaan! ze hebben het ook helemaal hermetisch afgesloten om zo maar te zeggen.felicia schreef:als je ze hier van kleins af aan aan went is het zeker een goede oplossing!Branka schreef:Voor de mensen die zich afvragen hoe je een kat die persé naar buiten wil in je tuin kan houden: een kattenren!
bij ons is het gelukkig niet nodig.

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, dat zal wel niet goedkoop zijn.
Maar ja, dan heb je wel iets dat heel lang mee gaat en waar je lange tijd plezier van hebt.
Maar het is inderdaad niet iets wat je even om de hoek bij de ijzerwarenhandel gaat halen.
Maar toch is dat wel iets waar ik dan wel voor zou willen sparen, want dat is toch wel heel mooi hoor.

Maar ja, dan heb je wel iets dat heel lang mee gaat en waar je lange tijd plezier van hebt.
Maar het is inderdaad niet iets wat je even om de hoek bij de ijzerwarenhandel gaat halen.

Maar toch is dat wel iets waar ik dan wel voor zou willen sparen, want dat is toch wel heel mooi hoor.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- felicia
- Zeer actief
- felicia
- Zeer actief
zou ook kunnen.. zit je alleen wel met een gaasding boven je hoofd heel de zomer..lijkt me ook niet zo fijn.Martijn schreef:Ja...of mijn tuin volgens mijn wensen katdicht maken als de andere buren het niet erg vinden.felicia schreef:nee dat is het ook niet, dan moeten die mensen een kattenren maken zoals hier boven is beschreven en hun kat daar in doen..

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tsja, dat wil er gewoon niet in bij sommige mensen.Stang schreef:Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!Dingo schreef:Toch zijn er zat mensen die het wel lukt hun kat binnenshuis te houden, of die hun tuin er zo op aan hebben gepast dat de kat niet verder kan dan hun eigen tuinfelicia schreef:ik ben het daar niet mee eens..Tarz schreef: Liever dat dan plat gereden worden door een auto.
ik heb liever dat onze kat zn leven lang gelukkig is en naar buiten mag omdat hij het zo graag wilt, dan dat hij een lang leven ongelukkig is en binnen moet blijven..
trouwens als ze willen komen ze ECHT wel buiten, desnoods via het zolderraam ofzo..

Een hond kan je ook voor eeuwig binnenhouden, en alleen effe laten poepen op je balkonnetje of in je tuintje. Iedereen zal het erover eens zijn dat zo'n hond geen leven heeft. Maar da's anders natuurlijk.

Ik zou het echt niet weten. Een kitten binnenhouden vind ik al een ramp, en wij hebben van de zomer een dagtaak gehad aan het gedoe met Pippi aan een lange lijn in de tuin. Drie keer om een plantje of een stoel heen lopen en je kon weer een krijsend kitten af- en aanlijnen om de lijn te ontwarren.Stang schreef: Natuurlijk kan je een kat binnenhouden als het moet (tenslotte heb ik die ene ook 1,5 jaar binnengehouden en nu Lotje al 9 maanden), maar het gaat erom dat sommige katten écht ongelukkig zijn.
Trouwens, nog wel even een vraagje aan mensen die hun kat binnenhouden ondanks dat de kat naar buiten wil:
Vorig jaar zomer hadden we Lotje al, die kleine wilde toen al naar buiten, maar mocht dit dus duidelijk niet. Dit hield in dat we werkelijk alles dicht moesten houden; geen bovenluikje kon open, geen raampje en geen tuindeur. Ook niet met 30 graden, ook niet 's nachts......
Hoe doen jullie dit in vredesnaam? Hebben jullie echt nooit zomers een deur of raampjes openstaan?

Ik weet dat er katten zijn die niet zo nodig naar buiten hoeven. Maar ik ken ze niet.
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry, het quote-gebeuren is aan mij niet besteedt (ben ik een uur bezigMartijn schreef:Tja..dan moet je er maar vanuit gaan dat hij dat niet kan.Stang schreef: Dat is dus het moeilijke: je ziet niet bij geboorte aan een kat of die binnen te houden is of niet.
Net zals je altijd bij de aankoop van dieren van het slechtste uit moet gaan.
Een dier moet in jouw zorg een normaal, bij de soort passend karakter kunnen hebben en anders moet je er niet aan beginnen.
laten we nou niet net gaan doen alsof al die katten die buiten lopen uitzonderingen op duizenden zijn.
Zoals hierboven.Ook dat verschilt per kat: de ene kat blijft netjes in de buurt en gaat binnen op de kattenbak en de ander zwerft overal.
Ja hehe..al jouw buren hebben katten volgens mij.De "klachten" die ik hier trouwens uit de buurt heb gekregen, gaat absoluut meer over mijn honden dan over mijn katten!!!
Ik vind ook niet dat het per definitie niet mag. Maar niet bij mij in de tuin en hoe je dat gaat regelen is jouw probleem.
Ik heb niks met de gemniddelde nederlander te maken. De gemiddelde nederlanderbetaalt mijn huur niet dus heeft de gemiddelde nederlander ook niets over mijn tuin te vertellen.Blijkbaar ergert de gemiddelde Nederlander zich dus meer aan honden dan aan katten.
Ik hoef mij niet te conformeren op mijn eigen grond, eigenlijk in mijn eigen huis. Die tuin is van MIJ. Daar gelden alleen mijn belangen.
In een land waar je altijd en overal met anderen te maken hebt is een eigen huis en tuin goud waard. Ik vind dat heel erg belangrijk.
Niet jouw probleem op mijn ene kleine stukje echte prive grond.
Ik laat mijn honden niet uit in de tuin van een ander maar op openbaar gebied. Dat is iets heel anders.Maar wij hondenliefhebbers hebben daar over het algemeen lak aan en zeggen dat honden ook recht op leven hebben... soms zelfs om los te lopen in niet losloopgebieden![]()
Gek dat we dan ineens weinig tot niets tolereren van katten!
In jouw geval betwijfel ik dat ook. Maar we hebben het hier niet over een "enkel"mens.Maar ik ga niet mijn kat ongelukkig laten zijn omdat misschien een enkel mens (wat ik trouwens betwijfel in mijn geval) hier last van heeft.
De gemiddelde kat schijt in 5 tuinen. Ik zie het gewoon hier in de binnentuinen.
Van de 150 benedenhuizen in dit blok hebben er misschien 30 katten en liggen er 300 huishoudens zomers lang wakker door het gekrijs en gevecht. En dan heb ik het nog niet eens over die mongolen die om 3 uur snachts hun kat een kwartier gaan staan roepen.
"Tiiiiiijjjjgeeeerrrrrrrr" ZO asociaal!
Even over die 5x5 meter en dat dat niet genoeg voor een kat is.
Dus dan pak je maar mijn meters erbij? Bedoel je dat nou serieus?
Als je nou geen tuin hebt wat doe je dan? Maak je dan in de woonkamer een katteluikje naar de keuken van de buren ofzo?
En nee dat is dus niet anders. Die keuken en die tuin zijn van de buren. Niet van jou en niet van je kat.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Buurtkatten verneuken echt je tuingenot als je van broedende vogeltjes houdt en van mooie maar tere planten. Dat is toch niet goed te lullen?

Over een hoop zaken zijn we het eens: een buitenkat is prima, maar wél in de juiste buurt met zo min mogelijk (liefst geen) overlast voor anderen.
In een stad of drukke buurt moet je ook geen kat nemen waarvan je niet 100% overtuigd ben dat die binnenkat (een raskat bv).
Als bij jou in de buurt zoveel kleine tuintjes hutje op mutje staan, dan kan je dus NIET je kat daar los laten lopen, want natuurlijk mag het niet zo zijn dat 300 mensen daar last van hebben tot zelfs midden in de nacht 8O
Waarschijnlijk realiseer ik me dus niet hoe groot die overlast kan zijn

Tot 5 jaar geleden heb ik dan ook nooit katten gehad en eigenlijk ook niet echt last van katten omdat mijn hond die wel wegjoeg uit de tuin

Op de flat had ik Nobby uiteindelijk op het balkon gedaan.... helemaal afgeschermd met gaas. Toch vond hij een weg erdoorheen en viel dus 21 meter naar beneden.....
Ik blijf absoluut bij mijn mening dat sommige katten ECHT NIET binnen te houden zijn, maar zoals ik al eerder zei, is het natuurlijk niet de bedoeling dat zoveel mensen hier échte overlast van hebben. Dat mag niet gebeuren.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken ze dus wel..... mijn Elmo!Hanneke2 schreef:Tsja, dat wil er gewoon niet in bij sommige mensen.Stang schreef:Daar gaat het niet om! Het gaat erom dat sommige katten doodongelukkig zijn binnenshuis!Dingo schreef:Toch zijn er zat mensen die het wel lukt hun kat binnenshuis te houden, of die hun tuin er zo op aan hebben gepast dat de kat niet verder kan dan hun eigen tuinfelicia schreef: ik ben het daar niet mee eens..
ik heb liever dat onze kat zn leven lang gelukkig is en naar buiten mag omdat hij het zo graag wilt, dan dat hij een lang leven ongelukkig is en binnen moet blijven..
trouwens als ze willen komen ze ECHT wel buiten, desnoods via het zolderraam ofzo..![]()
Een hond kan je ook voor eeuwig binnenhouden, en alleen effe laten poepen op je balkonnetje of in je tuintje. Iedereen zal het erover eens zijn dat zo'n hond geen leven heeft. Maar da's anders natuurlijk.![]()
Ik zou het echt niet weten. Een kitten binnenhouden vind ik al een ramp, en wij hebben van de zomer een dagtaak gehad aan het gedoe met Pippi aan een lange lijn in de tuin. Drie keer om een plantje of een stoel heen lopen en je kon weer een krijsend kitten af- en aanlijnen om de lijn te ontwarren.Stang schreef: Natuurlijk kan je een kat binnenhouden als het moet (tenslotte heb ik die ene ook 1,5 jaar binnengehouden en nu Lotje al 9 maanden), maar het gaat erom dat sommige katten écht ongelukkig zijn.
Trouwens, nog wel even een vraagje aan mensen die hun kat binnenhouden ondanks dat de kat naar buiten wil:
Vorig jaar zomer hadden we Lotje al, die kleine wilde toen al naar buiten, maar mocht dit dus duidelijk niet. Dit hield in dat we werkelijk alles dicht moesten houden; geen bovenluikje kon open, geen raampje en geen tuindeur. Ook niet met 30 graden, ook niet 's nachts......
Hoe doen jullie dit in vredesnaam? Hebben jullie echt nooit zomers een deur of raampjes openstaan?We hebben met Pippi dan ook al heel vroeg de buurt verkend (aan de lijn overal lopen waar ze volgens ons mag komen), en nu kan ze al maanden heerlijk naar buiten om effe uit te razen. Dat maakt het in huis een stuk rustiger.
![]()
Ik weet dat er katten zijn die niet zo nodig naar buiten hoeven. Maar ik ken ze niet.
Hanneke

Dat is dus een raskat en nu heb ik zolangzamerhand toch het idee gekregen dat die makkelijker binnen te houden zijn (???).
Die taalt er niet naar om naar buiten te gaan; heerlijk!!!
Maar die kleine Lot..... nooit buiten geweest en toch zit ze iedere dag uren miauwend voor de deur of het raam. Ongelooflijk gewoon.
Ik dacht echt dat het eenvoudig was om van een kitten een binnenkat te maken, maar dat is het dus niet

Als ik naar buiten loop dan moet ik dat met een rotgang doen, anders zit zij buiten. Als ik naar binnen wil, moet ik een heleboel herrie maken zodat ze ietwat angstig is en niet naar buiten glipt...... het is écht niet normaal!
Nog één poging doen we: binnenkort wordt ze gecastreerd en wellicht dat ze dan iets rustiger wordt (???). Zo niet, dan mag ze dus naar buiten en slaap ik voorlopig niet

- Hanneke2
- Zeer actief
Wat ik nou zo typisch vind, is dat iedereen met buitenkatten het verwijt naar zijn of haar hoofd geslingerd krijgt dat *hun* katten constant bij anderen in de tuin schijten, kippen van de leg afjagen en midden in de nacht krijsconcerten lopen geven.linlin schreef:zo is dat! dan is het aan jou, kattenbaas, om ervoor te zorgen dat jouw poezen lekker naar buiten kunnen zonder anderen daarmee lastig te vallen.Stang schreef:
Dat is hetzelfde als elke hondenbezitter verwijten dat de stoep vol ligt met hondestront, dat hun honden de godganse dag zitten te blaffen en eenmaal buiten alles wat los en vast zit aanvliegen en verscheuren.
Je hebt hondenbezitters die enorme overlast veroorzaken, en je hebt kattenbezitters die dat doen. Maar ik vind het nogal kort door de bocht om er maar vanuit te gaan dat dit forum bevolkt wordt door allemaal verantwoordelijke hondenbezitters en onverantwoordelijke kattenbezitters.
Hanneke
- Hanneke2
- Zeer actief
Jezus losgelaten, haha. Nou, zo lang hij maar niet in mijn tuin schijt vind ik het best. :Vfelicia schreef:ff off topic..
zien jullie dat ook op tv over die homo huwelijken in amerika dat het misschien wordt toegestaan.. zeggen ze over nederland dat het slecht met ons gaat omdat ze homo huwelijken toestaanen dat we jezus hebben losgelaten ofzo.. soms draaien ze daar een beetje door hoor..
Hanneke
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk inderdaad dat de gemiddelde raskat wat minder buiten-instinct heeft als de htk-katten. Met een kat die alleen maar gillend in de gordijnen hangt omdat hij of zij naar buiten wil gaan mensen waarschijnlijk niet zo gauw fokken.Stang schreef: Ik ken ze dus wel..... mijn Elmo!![]()
Dat is dus een raskat en nu heb ik zolangzamerhand toch het idee gekregen dat die makkelijker binnen te houden zijn (???).
Die taalt er niet naar om naar buiten te gaan; heerlijk!!!

Joh, gewoon de eerste tijd lekker meelopen. Honden mee, piepklein rondje lopen en Lotje lekker laten rennen en in bomen laten klimmen enzo. Daarna is ze helemaal kapot en ligt ze uuuuuren te slapen. Ik loop nu nog vaak het laatste rondje met Pippi erbij.Stang schreef: Maar die kleine Lot..... nooit buiten geweest en toch zit ze iedere dag uren miauwend voor de deur of het raam. Ongelooflijk gewoon.
Ik dacht echt dat het eenvoudig was om van een kitten een binnenkat te maken, maar dat is het dus niet![]()
Als ik naar buiten loop dan moet ik dat met een rotgang doen, anders zit zij buiten. Als ik naar binnen wil, moet ik een heleboel herrie maken zodat ze ietwat angstig is en niet naar buiten glipt...... het is écht niet normaal!
Nog één poging doen we: binnenkort wordt ze gecastreerd en wellicht dat ze dan iets rustiger wordt (???). Zo niet, dan mag ze dus naar buiten en slaap ik voorlopig niet![]()
Hanneke
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nogmaals komt hier dus dezelfde discussie weer terug, katten die buiten lopen.......
Ja ik heb er een hekel aan al andermans kat in MIJN tuin komt en MIJN carpoort onderschijt, als ik mijn mijn honden erlangs liep hingen ze gelijk in de grond. Heerlijk die kattendrollen
21 kattendrollen kwamen we tegen met het betegelen van het kleine stukje carpoort. 21 STUKS!!!!! Moeten wij daar lastig gevallen mee worden? Nee toch zeker, en om dan inderdaad maar te zwijgen over de katers hier in de buurt die midden in de nacht stennis maken
Wij hebben hier 4 katten 4 BINNENkatten. En ja dat zijn raskatten, maar dat maakt geen enkel verschil, er zit verschil in per kat niet elke raskat is hetzelfde alsmede niet elke kruizingkat hetzelfde is.
Als een kat al 6 a 7 jaar van zijn leven niks anders gewent is dan binnen zitten is het "buiten" ook niet broodnodig meer. Een jonge kat wil nog ontdekken dat maakt het grote verschil.
Wij hebben hier krabpalen, hangmatjes, speeltjes, krabplankjes aan de muur en ga zo maar door. Een krabpaal leeft maar 2 maanden omdat ze inderdaad graag druk zijn en graag spelen. (We gaan er nu dus ook maar 1 zelf maken van wat beter materiaal
)
Maar om te gaan vergelijken met honden slaat ook nergens op, of ik er op zit te wachten als iemand die een hekel heeft aan katten van de buren om dan in een drol te stappen van een hond als ik mijn auto uit stap. Het is hetzelfde principe. Ik wel ook geen loslopende honden hebben of een blaffende / piepende hond dag in dag uit horen.
Ja ik heb er een hekel aan al andermans kat in MIJN tuin komt en MIJN carpoort onderschijt, als ik mijn mijn honden erlangs liep hingen ze gelijk in de grond. Heerlijk die kattendrollen

21 kattendrollen kwamen we tegen met het betegelen van het kleine stukje carpoort. 21 STUKS!!!!! Moeten wij daar lastig gevallen mee worden? Nee toch zeker, en om dan inderdaad maar te zwijgen over de katers hier in de buurt die midden in de nacht stennis maken

Wij hebben hier 4 katten 4 BINNENkatten. En ja dat zijn raskatten, maar dat maakt geen enkel verschil, er zit verschil in per kat niet elke raskat is hetzelfde alsmede niet elke kruizingkat hetzelfde is.
Als een kat al 6 a 7 jaar van zijn leven niks anders gewent is dan binnen zitten is het "buiten" ook niet broodnodig meer. Een jonge kat wil nog ontdekken dat maakt het grote verschil.
Wij hebben hier krabpalen, hangmatjes, speeltjes, krabplankjes aan de muur en ga zo maar door. Een krabpaal leeft maar 2 maanden omdat ze inderdaad graag druk zijn en graag spelen. (We gaan er nu dus ook maar 1 zelf maken van wat beter materiaal

Maar om te gaan vergelijken met honden slaat ook nergens op, of ik er op zit te wachten als iemand die een hekel heeft aan katten van de buren om dan in een drol te stappen van een hond als ik mijn auto uit stap. Het is hetzelfde principe. Ik wel ook geen loslopende honden hebben of een blaffende / piepende hond dag in dag uit horen.
Groetjes Sylvia

-
- Actief
- Contacteer:
Weet je waar ik schijtziek van word?
De eigenaren van de buurtkatten die bij mij in de tuin zitten!
Weet je wat ze stellen: "Als jouw hond mijn kat wat doet dan is het jouw schuld!" Op zich terecht MAAR....... ze bedoelen daar gvd mee dat als hun katten in mijn tuin zitten ik mijn honden maar binnen moet houden omdat mijn oudste achter katten aangaat............... Tja, dan ben ik er klaar mee hoor!
Prima dat katten buiten lopen, ik vind ze heel gezellig en knuffel me suf, maar de eigenaren moeten dan wel de consequenties aanvaarden en niet mij de schuld geven als hun kat een hartverzakking krijgt omdat 'ie net MIJN tuin in duikt als mijn honden buiten zijn!
Zo, HA, dat wou ik al langere tijd eens even kwijt!
Weet je wat ze stellen: "Als jouw hond mijn kat wat doet dan is het jouw schuld!" Op zich terecht MAAR....... ze bedoelen daar gvd mee dat als hun katten in mijn tuin zitten ik mijn honden maar binnen moet houden omdat mijn oudste achter katten aangaat............... Tja, dan ben ik er klaar mee hoor!
Prima dat katten buiten lopen, ik vind ze heel gezellig en knuffel me suf, maar de eigenaren moeten dan wel de consequenties aanvaarden en niet mij de schuld geven als hun kat een hartverzakking krijgt omdat 'ie net MIJN tuin in duikt als mijn honden buiten zijn!

- Hanneke2
- Zeer actief
Inderdaad, het is hetzelfde principe. Dus als wij naast elkaar zouden wonen, mag jij mij er op aanspreken als mijn katten jouw tuin naar God helpen of jou 's nachts uit je slaap houden met hun gekrijs, en ik mag jou er op aanspreken als jouw honden mijn tuin onderschijten of de hele dag zitten te blaffen.Sylvia schreef: Maar om te gaan vergelijken met honden slaat ook nergens op, of ik er op zit te wachten als iemand die een hekel heeft aan katten van de buren om dan in een drol te stappen van een hond als ik mijn auto uit stap. Het is hetzelfde principe. Ik wel ook geen loslopende honden hebben of een blaffende / piepende hond dag in dag uit horen.
Opgelost.

Hanneke
- Hanneke2
- Zeer actief
Als mijn kat doodgebeten zou worden in de tuin van iemand anders, dan zou het verdriet niet minder zijn, maar dan heb ik niemand iets te verwijten. Gelukkig hebben die van mij wel het gezond verstand om alle tuinen die naar 'vreemde hond' ruiken te mijden als de pest, zo slim zijn ze wel.Erica schreef:Weet je waar ik schijtziek van word?
Bij vreemde katten in de tuin laat ik Jack gewoon effe buiten. Hij jaagt ze met veel geblaf weer de schutting over, en als zo'n kat het even niet meer weet en in een hoek gaat zitten blazen komt hij helemaal in de stress mij halen, want hij is eigenlijk heel bang van boze katten. Maar liever dat een vreemde kat effe de schrik van z'n leven krijgt van Jack dan dat bejaarde Tijger weer een territoriumgevecht aan moet gaan.

Trouwens: je weet wel wat de ultieme oplossing is tegen vreemde katten in je tuin toch? Bij de dichtstbijzijnde dierentuin een berg leeuwenstront halen.

Okee, je honden durven ook de tuin niet meer in, maar het helpt wel tegen al het beestenspul in de wijde omgeving. :p: :p:
Hanneke
-
- Actief
- Contacteer:
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja, da's bloedserieus. Ik zou er wel mee op letten, want je jaagt allerlei beesten tot ver in de omtrek de gierende paniek in, maar een pietsje leeuwen- (of tijger- of kies maar een groot roofdier uit) stront en elk weldenkend beest loopt met een grote boog om je tuin heen.Erica schreef:Is die leeuwenstront serieus?
Zowel voor honden als katten?
Hanneke
- Hanneke2
- Zeer actief
Toch nog effe hoor.
Als we nou allemaal even ophielden met de 'tegenpartij' als onverantwoordelijke randdebielen te zien, kwam er wellicht nog meer zinnigs uit deze discussie.
Hanneke
En dat is toch net zo irritant als mensen die hun hond bij je op de stoep laten poepen of mensen die een halve adhd-hond op die van jou af laten stormen onder het mom van 'Honden moeten lekker hond kunnen zijn en je moet niet zeuren'?Martijn schreef: Waar ik me aan stoor is het gigantische gemak waarmee kattenbezitters dat als de normaalste zaak van de wereld bestempelen.
Als je moeilijk doet omdat je geen katten in je tuin wilt ben je bij voorbaat een zielige hufter want katten moeten nou eenmaal naar buiten en dat is voor men geen reden om ze dan maar niet te nemen.
Welnee, ik doe wat ik wil en als dat de buurman niet uitkomt dan kan Ãe lekker de puisten krijgen. Dooeeei!
Dat irriteert me veel meer dan die kat die in mijn tuin poept.
Als we nou allemaal even ophielden met de 'tegenpartij' als onverantwoordelijke randdebielen te zien, kwam er wellicht nog meer zinnigs uit deze discussie.

Hanneke