Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grommen als ze gestoord wordt.
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shiba Inu
- Aantal honden: 1
Grommen als ze gestoord wordt.
Onze honden hebben elk een nest en 's nachts slapen ze ieder in een eigen bench. Tot zover geen probleem. Maar sinds een paar weken voelt Zahri (4 jaar) zich erg gestoord als we haar 's avonds vanuit het nest naar de bench sturen. Dan durft ze serieus grommen. De eerste keren dachten we, dat ze te diep in 't slaap was, en ze meer uit schrikreactie gromde. Maar eerst wat lawaai in de keuken maken en haar laten wakker worden helpt niet. Ze heeft echt geen bezwaar tegen de bench, ik heb meer het gevoel dat ze wat teveel van zichzelf denkt, en beetje boven ons uit wil groeien. We hebben haar waarschijnlijk wat teveel voorrechten gegeven, om vooral geen rangordeconflict tussen haar en Byala (1 jaar) te hebben, en tussen hen gaat het prima. Nu nog het rangordeconflict tussen Zahri en onszelf oplossen. Hoe doorbreek ik het?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Shiba Inu
- Aantal honden: 1
Ja, ze moet 's nachts echt naar haar bench. De keuken en de wasplaats liggen onder een plat dak, en daar durven 's nachts wel eens poezen over lopen. Als ze in de bench ligt, maakt het haar niets uit (ze is al 4 jaar en is altijd de bench gewoon geweest) maar overdag of 's nachts (ook bij ander onverwacht geluid) slaat ze vreselijk aan op het getrippel van die poezenpootjes. Haar bench is echt haar hol, waar ze zich echt goed voelt, ze durft er zich ook overdag in terugtrekken. Ik denk dat ons probleem zich niet richt tot de bench op zich (hoewel ik weet daar er onder de andere forumleden sterke tegenstanders van een bench zijn) maar dat het echt een rangordeprobleem is. Ik zal zeker de suggestie van het tweede antwoord proberen toe te passen, en overdag duidelijk zijn, dat ik beslis hoe en wat er gebeurt, dat ze niet teveel kapsones moet hebben.