Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eisen vers vlees, wie kan helpen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Eisen vers vlees, wie kan helpen?

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Ik zit te kijken voor ander voer voor Mina, omdat ze Cushing heeft. Hierdoor moet ze bepaalde dingen juist wel eten en andere dingen juist niet.
Op internet vind ik al een hoop maar ik kom er niet echt uit.

Zo staat er op een site:

''The core to the Cushing dog’s diet should consist of items like Just Turkey, Just Chicken and our Beef Tripe and Lamb Tripe. To keep organ intake to the bare minimum feed mostly chicken backs, chicken necks or turkey necks and alternate with the mixes above. Other additions add in moderate amounts only, to maintain the lowest purine diet that you can. Adding extra organs would be unwise and remember that RAW is the way to go! ''

Ook staat er dat het eiwitrijk moet zijn (voor haar spieren) een laag vetgehalte moet hebben en laag in vezels en koolhydraten.

Nu begrijp ik dus dat ik voer moet hebben dat:

- Geen granen bevat
- Alleen kalkoen is
- Alleen kip is
- Runderpens
- Lam pens
- Minimaal organen (ja, wat is minimaal dan?)
- Niet te veel vezels (wel genoeg voor gezonde darmflora, maar niet té veel)
- Weinig/geen koolhydraten

Nu kom ik er dus niet meer uit.
Ik heb de voerwijzer bekeken, maar ik weet niet wat weinig orgaan is (en wat normaal is) en een aantal, voor mij, bekendere merken zijn mixen met orgaanvlees. Bijvoorbeeld Haaksbarf en BARFmenu hebben 15-20% orgaan. Dat lijkt mij wat veel dan.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Tips en adviezen zijn welkom, eventueel merken waarvan je weet dat het weinig orgaanvlees bevat is ook prima, dan kan ik verder kijken.

Hier de tekst waar ik het vandaan heb:

http://www.aplaceforpaws.com/canine-cus ... -the-diet/

Meerdere sites bevestigen het wel. Ik wil eerst op deze manier proberen (met voeding) om Mina energieker te maken, voordat ik begin aan risicovolle medicijnen (vanwege haar hart).
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Re: Eisen vers vlees, wie kan helpen?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Denk dat je je vragen beter op barfplaats kunt stellen, en je wat verdiepen in normaal vers voer.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik weet niet of je al vers geeft. Anders zou je met een aantal KVV mixen kunnen beginnen die aan de eisen voldoen. Ik heb KVV van Herby, ivm de groei van Dico heb ik wat vragen gesteld en hier werd heel uitgebreid op geantwoord. Waarschijnlijk kunnen ze aan de hand van jouw eisen ook precies aangeven welke mixen je het beste kunt geven.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik weet niets van cushing en waarom een purine-arm dieet daarvoor wordt aangeraden.
Amy krijgt vanwege haar Leishmania ook een purine-arm dieet en ik stel dat als volgt samen: ik neem een kvv met relatief weinig orgaanvlees (dogmeat heeft bijvoorbeeld een aantal varianten met maar 5% orgaanvlees) van gevogelte of vis, voeg daar nog wat spiervlees aan toe (kip, kalkoen of witvis), een flinke schep rijst, wat purine-arme groenten zoals wortel of boontjes en een schep hüttenkäse of een eitje.
Ook krijgt ze geregeld wat te barfen zonder orgaan, zoals een bevleesde kippenrug.
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:Denk dat je je vragen beter op barfplaats kunt stellen, en je wat verdiepen in normaal vers voer.

Ik kende dat nog niet, dankje! Ik zal daar sowieso even lezen en misschien daar ook de vraag stellen, maar voor nu laat ik mijn vraag hier ook even staan ;)
Hippo schreef:Ik weet niet of je al vers geeft. Anders zou je met een aantal KVV mixen kunnen beginnen die aan de eisen voldoen. Ik heb KVV van Herby, ivm de groei van Dico heb ik wat vragen gesteld en hier werd heel uitgebreid op geantwoord. Waarschijnlijk kunnen ze aan de hand van jouw eisen ook precies aangeven welke mixen je het beste kunt geven.
Ik geef nu Royal Canin Gastro Intestinal Low Fat (hele mond vol..) omdat Mina in het begin veel last had van haar darmen, dit wil ik dan dus ook voorkomen, maar goed dan zal ik wel ergens moeten beginnen inderdaad haha.
Dankje voor de tip, ik kijk even wat ze hebben (in combinatie met het inlezen over vers voer en op barfplaats kijken) en als het nodig is mail ik ze even.

Wel eng hoor, om echt vers vlees te gaan geven :schrik:
Of nouja..niet gewend he ;)
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik weet niets van cushing en waarom een purine-arm dieet daarvoor wordt aangeraden.
Amy krijgt vanwege haar Leishmania ook een purine-arm dieet en ik stel dat als volgt samen: ik neem een kvv met relatief weinig orgaanvlees (dogmeat heeft bijvoorbeeld een aantal varianten met maar 5% orgaanvlees) van gevogelte of vis, voeg daar nog wat spiervlees aan toe (kip, kalkoen of witvis), een flinke schep rijst, wat purine-arme groenten zoals wortel of boontjes en een schep hüttenkäse of een eitje.
Ook krijgt ze geregeld wat te barfen zonder orgaan, zoals een bevleesde kippenrug.
Dogmeat, ik zal er eens naar kijken. Rijst erbij is voor Mina geen optie dan, in verband met weinig koolhydraten, maar ik kan het misschien wel aanvullen (als dit nodig is) met wat anders. Bedankt!
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Mina2006 schreef: Dogmeat, ik zal er eens naar kijken. Rijst erbij is voor Mina geen optie dan, in verband met weinig koolhydraten, maar ik kan het misschien wel aanvullen (als dit nodig is) met wat anders. Bedankt!

Het hoofdingrediënt van haar huidige voer is rijst.
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mina2006 schreef: Dogmeat, ik zal er eens naar kijken. Rijst erbij is voor Mina geen optie dan, in verband met weinig koolhydraten, maar ik kan het misschien wel aanvullen (als dit nodig is) met wat anders. Bedankt!

Het hoofdingrediënt van haar huidige voer is rijst.
Ik moet nog veel leren, zoals je weet :80: Ik ben me nu volop aan het inlezen, hopelijk kom ik er straks wat slimmer uit haha.
Afbeelding

9,5 jaar
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Het overleden hondje van mijn zuster had cushing en die kreeg voer wat hoofdzakelijk uit witvis bestond.
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief

alm@ schreef:Het overleden hondje van mijn zuster had cushing en die kreeg voer wat hoofdzakelijk uit witvis bestond.
Dankje voor de tip! Die ga ik zeker onthouden, om te kijken of die erbij kan/hoe en wat enzo.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Wat ik alvast gevonden heb is de Barf rekenhulp. (en heel veel meer, maar ik start even hier).

Ik heb daarin aangegeven dat ik geen orgaan wil.

85 gram vleesbot
35 gram spiervlees
20 gram rauw gepureerde groentes

Totaal 180 gram per dag.
Edit: ik zie nu dat het niet klopt, want orgaanvlees is er af, maar waarmee kan ik die overige 40 gram aanvullen? 20-20 bij vleesbot en spiervlees?

Omdat is aangegeven dat honden met Cushing het beste alleen kip en alleen kalkoen eten, zou ik dan het beste bijvoorbeeld 3 dagen kip, 3 dagen kalkoen kunnen geven en dat zo door afwisselen?
Ik denk eraan om met kippennekken te beginnen, zoals staat aangegeven bij barfplaats. Is het dan zo dat die kippennekken 50%/50% moeten zijn?
En het spiervlees is dan bijvoorbeeld kalkoen spiervlees (is dat simpelweg 35 gram kalkoen spiervlees?).

Op de andere dag kalkoennekken en kippen spiervlees.
Begrijp ik het goed dat als ik kippen spiervlees moet hebben, ik dan een kipfilet uit de supermarkt kan halen (of slager)? Of is dat weer iets anders?

Ik ben bang dat het weinig afwisseling is, maar omdat ze best een limiet heeft..tja..Hoe op te lossen?
Ik ben wel van plan om 1x per week een visje te geven (nog even uitzoeken wat, waarschijnlijk koolvis dus) en 1x per 2 weken een ei (vanwege vetgehalte).

Als ik hier geen voldoende informatie krijg dan ga ik het op barfplaats ook vragen, maar aangezien hier ook kenners zitten, eerst hier ;)
Ik heb overigens ook Herby gemaild voor advies.
Afbeelding

9,5 jaar
dagmar88
Zeer actief

Begin eerst eens met de handleiding.
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:Begin eerst eens met de handleiding.
Dat heb ik gedaan..Wat doe/begrijp ik fout dan?
Afbeelding

9,5 jaar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gewoon aanmelden op t BarfPlaats forum. Die kunnen je dat exact uitleggen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Uit je vragen blijkt dat niet.
Ja, kipfilet is spiervlees.
Wat moet er 50/50 zijn aan kippennekken?
Die rekenhulp is toch heel makkelijk wanneer je de basis snapt? Gewoon even met de schuifjes rommelen, ze geven al een richtlijn aan.
Geen orgaan kan niet, dan gaat ze tekorten oplopen.
Ik weet niets van cushing, dus houd voor het gemak even die 5% van diana aan, maar dat zou je dus na moeten vragen.
Pens is trouwens ook orgaan, maar dat moet niet ten koste gaan van hart, lever, nier en evt hersenen.
Alleen kip, kalkoen, witvleesfilet en pens vind ik behoorlijk karig.
Barfplaats heeft een lijst.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=5221

Misschien nog konijn er bij?
Maar Lizzy weet echt veel meer van dat soort specifieke dingen en er zijn heel veel topics over cushing te vinden.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Het lijkt me wel ontzettend lastig om samen te stellen met die kleine hoeveelheden. Een kippennek is al snel 100 a 200 gram. Dat word een hoop hakken en zagen, heb je daar zin in? Mij stond het zo tegen op een gegeven moment. En het is vrij eenzijdig wat je zou gaan voeren. Kun je niet beter een goede kvv zoeken?
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:Uit je vragen blijkt dat niet.
Ja, kipfilet is spiervlees.
Wat moet er 50/50 zijn aan kippennekken?
Die rekenhulp is toch heel makkelijk wanneer je de basis snapt? Gewoon even met de schuifjes rommelen, ze geven al een richtlijn aan.
Geen orgaan kan niet, dan gaat ze tekorten oplopen.
Ik weet niets van cushing, dus houd voor het gemak even die 5% van diana aan, maar dat zou je dus na moeten vragen.
Pens is trouwens ook orgaan, maar dat moet niet ten koste gaan van hart, lever, nier en evt hersenen.
Alleen kip, kalkoen, witvleesfilet en pens vind ik behoorlijk karig.
Barfplaats heeft een lijst.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopic.php?t=5221

Misschien nog konijn er bij?
Maar Lizzy weet echt veel meer van dat soort specifieke dingen en er zijn heel veel topics over cushing te vinden.
Het is inderdaad makkelijk, daarom had ik de resultaten ervan ook er neer gezet. Daarop kwam ik uit, maar misschien inderdaad 5% orgaanvlees doen.
Die 50/50 bedoelde ik mee 50% bot, 50% vlees. Dat staat in de beginnersuitleg.
Ik vind verschillende vlees een beetje lastig, omdat er aangegeven stond dat het alleen kip en kalkoen mocht zijn, maar ik zal de dierenarts vragen hoe zij erover denkt en met welke ingrediënten ik moet oppassen bijvoorbeeld. Er zal vast wel een logica achter zitten.
Ook kijk ik op dat forum even over Cushing inderdaad. Ik had al wel wat gezocht, maar 100 tabbladen met informatie en voeding etc, werd een beetje teveel haha.
Edit: dankje voor de lijst. Wat raar dat ze kip aanbevelen (mijn linkje in de OP) maar dat best veel purine bevat.

Ook @Malinois, ik ga me binnenkort toch maar aanmelden inderdaad. Het is sowieso niet 100% zeker, maar als ik het doe dan is dat in augustus pas.
Bedankt beide!
Laatst gewijzigd door Mina2006 op 21 jul 2016 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Gollum schreef:Het lijkt me wel ontzettend lastig om samen te stellen met die kleine hoeveelheden. Een kippennek is al snel 100 a 200 gram. Dat word een hoop hakken en zagen, heb je daar zin in? Mij stond het zo tegen op een gegeven moment. En het is vrij eenzijdig wat je zou gaan voeren. Kun je niet beter een goede kvv zoeken?
Dat zou ik wel willen, maar daar vind ik nog minder van eigenlijk :ugh:
Ik had op dogmeat, zoals aanbevolen, wel bijvoorbeeld deze gezien:

http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=868

http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=615

Maar volgens mij (echt geen idee) bevat het aardig wat vet, terwijl ik dus iets met weinig vet moet hebben. Of is dat weinig?
Ook dit zal ik eens voorleggen aan de dierenarts, hoe belangrijk het vet is.
Afbeelding

9,5 jaar
Gollum
Zeer actief

Mina2006 schreef:
Gollum schreef:Het lijkt me wel ontzettend lastig om samen te stellen met die kleine hoeveelheden. Een kippennek is al snel 100 a 200 gram. Dat word een hoop hakken en zagen, heb je daar zin in? Mij stond het zo tegen op een gegeven moment. En het is vrij eenzijdig wat je zou gaan voeren. Kun je niet beter een goede kvv zoeken?

Maar volgens mij (echt geen idee) bevat het aardig wat vet, terwijl ik dus iets met weinig vet moet hebben. Of is dat weinig?
19% vet (de kip) lijkt me wel veel eigenlijk, die eend lijkt me dan beter (11%) maar die heeft 10% orgaan. Dat is wel minder dan normaal (15%) maar ik weet niet of dat weinig genoeg is. Ik vind het ook lastig dat er niet overal de percentages bijstaan, bij de kip staat bijvoorbeeld al niet hoeveel orgaan erin zit.

Wat je ook nog zou kunnen doen als je er niet uitkomt met kvv dat je zelf kvv gaat maken. Is ook een smerig werkje maar dan ben je wel in een keer voor een tijdje klaar en dan heb je dat hakken en zagen niet elke dag. Je zou dan ook een premix kunnen bestellen die je er doorheen roert om het compleet te maken.
dagmar88
Zeer actief

Mina2006 schreef: Het is inderdaad makkelijk, daarom had ik de resultaten ervan ook er neer gezet.

Dan kun je toch nooit op te weinig grammen uitkomen?
Mina2006
Zeer actief

Gollum schreef:
Mina2006 schreef:

19% vet (de kip) lijkt me wel veel eigenlijk, die eend lijkt me dan beter (11%) maar die heeft 10% orgaan. Dat is wel minder dan normaal (15%) maar ik weet niet of dat weinig genoeg is. Ik vind het ook lastig dat er niet overal de percentages bijstaan, bij de kip staat bijvoorbeeld al niet hoeveel orgaan erin zit.

Wat je ook nog zou kunnen doen als je er niet uitkomt met kvv dat je zelf kvv gaat maken. Is ook een smerig werkje maar dan ben je wel in een keer voor een tijdje klaar en dan heb je dat hakken en zagen niet elke dag. Je zou dan ook een premix kunnen bestellen die je er doorheen roert om het compleet te maken.
Dat is inderdaad ook nog een optie.

Ik heb antwoord van Herby, ze raden me verschillende dingen aan;

http://www.herbyversvoer.nl/herby-versv ... quantity=1

http://www.herbyversvoer.nl/herby-versv ... malen.html

http://www.herbyversvoer.nl/herby-versv ... quantity=1

Ik neem die gewoon als informatie bron voor de dierenarts en ik zou dan orgaan bij kunnen geven (anders krijgt ze helemaal geen orgaan en zoals jullie al zeggen is dit wel nodig).
Eventueel kan ik die 3 ook mixen neem ik aan, zodat ze botmix heeft, én spiervlees én vis.

Maar eens even afwachten wat de dierenarts zegt, ik ben in ieder geval een stuk wijzer, dankjullie!
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Mina2006 schreef: Het is inderdaad makkelijk, daarom had ik de resultaten ervan ook er neer gezet.

Dan kun je toch nooit op te weinig grammen uitkomen?
Als je organen naar 0 zet, vult hij de andere niet automatisch aan, dit moet je dan zelf doen zodat je weer op 180 gram uitkomt, vandaar ;)
Het lukte uiteindelijk wel, dan zit je aan het maximale aan percentage van de rest eigenlijk.
Afbeelding

9,5 jaar
Gollum
Zeer actief

Hert is ook mooi mager vlees inderdaad. Succes! Ben wel benieuwd wat je gaat doen.
dagmar88
Zeer actief

Mina2006 schreef: Als je organen naar 0 zet, vult hij de andere niet automatisch aan, dit moet je dan zelf doen zodat je weer op 180 gram uitkomt, vandaar ;)
Het lukte uiteindelijk wel, dan zit je aan het maximale aan percentage van de rest eigenlijk.

Ja, inderdaad; welke verhoudingen het beste werken is per hond verschillend.
Mina2006
Zeer actief

Gollum schreef:Hert is ook mooi mager vlees inderdaad. Succes! Ben wel benieuwd wat je gaat doen.
Dankje :D Als ik eruit ben, laat ik het weten ;) Hopelijk kan ik door het overstappen naar vers, medicatie uitstellen.

dagmar88 schreef:
Mina2006 schreef: Als je organen naar 0 zet, vult hij de andere niet automatisch aan, dit moet je dan zelf doen zodat je weer op 180 gram uitkomt, vandaar ;)

Ja, inderdaad; welke verhoudingen het beste werken is per hond verschillend.
Dat snap ik :engel: Alleen bij sommige van zulke tabelletjes verdelen ze de gemiste aantallen, over de rest. Ik was er niet vanuit gegaan dat dit hier niet zo zou zijn.
In ieder geval, het was gelukt haha.
Afbeelding

9,5 jaar
Gollum
Zeer actief

Dit is misschien nog een handige site, er staan geen orgaanpercentages bij maar je kunt wel een idee opdoen voor magere diersoorten die je kunt voeren:
http://naturis.be/versvlees-diepgevrore ... pgevroren/
dagmar88
Zeer actief

Kruimel53 schreef: Die verhouding bot/spiervlees van 50/50 geldt als je het normale percentage orgaan voert.

Volgens mij bedoelde ze dat het vleesbot 50/50 vlees en kaal bot moet zijn?
Dat blijft toch een kwestie van schatten.
Mina2006
Zeer actief

Gollum schreef:Dit is misschien nog een handige site, er staan geen orgaanpercentages bij maar je kunt wel een idee opdoen voor magere diersoorten die je kunt voeren:
http://naturis.be/versvlees-diepgevrore ... pgevroren/
Dankje! Dit kan ik dan mooi naast het lijstje van Dagmar leggen.
Kruimel53 schreef:Zelf malen is te doen maar je krijgt er wel flinke spierballen van. Elektrisch malen is af te raden tenzij je een industriële vleesmolen aanschaft; dat bot krijgt een huishoudmachine niet weg.
Die verhouding bot/spiervlees van 50/50 geldt als je het normale percentage orgaan voert. Met weinig orgaan zou ik in verhouding wat meer spiervlees en wat minder bot voeren, anders kan je hond verstopping krijgen.
Idealiter mik je op minimaal 5 diersoorten; konijn is heel handig om toe te voegen, het is goed te knagen voor kleine hondjes, goed te malen en heel mager.
Ik heb nog wel een vleesmolen voor je liggen, die mag je hebben als je besluit om zelf te gaan malen.

Ik zou je wel adviseren om barf te proberen. Je schrijft dat Mina heel veel honger heeft en het kauwen en knippen van vleesbotten en spiervlees geeft meer voldoening dan een bak kvv naar binnen zuigen. Je hoeft niet elke maaltijd compleet te voeren, als je maar over een week gerekend zorgt dat ze alles binnen krijgt. Je kunt best een dag alleen een kippennek geven met een flintertje lever, de andere dag stuk konijnenkarkas met wat paardenvlees enz enz. Als het over een week maar klopt.
Dankje voor de informatie. Ik ga er met de dierenarts over hebben, wat slim is, wat handig is, en dan zelf nadenken wat ik precies ga doen.
Mina heeft honger vanwege de Cushing, eigenlijk is te stellen dat als Mina onbeperkt voer zou hebben, ze eet tot ze moet overgeven, om vervolgens dát ook op te eten, omdat ze vraatzucht heeft. Daarna zou ze piepen om nog meer eten.

Tegenwoordig piept ze dat ze uit moet, waarna ze alleen maar eten zoekt tussen de bosjes, in plaats van haar behoefte doet.

Het is wel zeker een factor om over na te denken, misschien zou ze dan minder snel weer piepen bijvoorbeeld. Ook groente is daar handig bij las ik.
Zo kan ze de hele dag door eten haha.

Bedankt nogmaals, ik ga alles eens overwegen ;)
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Kruimel53 schreef: Die verhouding bot/spiervlees van 50/50 geldt als je het normale percentage orgaan voert.

Volgens mij bedoelde ze dat het vleesbot 50/50 vlees en kaal bot moet zijn?
Dat blijft toch een kwestie van schatten.
Oh, ja dit was het inderdaad ja. Raakte zelf even in de war haha.
Ja is lastig, zal niet echt aangegeven worden gok ik zo :lol1:

Dat zijn dingen voor als ik inderdaad beslis om BARF te geven.
Afbeelding

9,5 jaar
Mina2006
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Ik zou je dierenarts alleen raadplegen als die écht verstand heeft van vers voeren. De meeste dierenartsen weten er geen bal van en zijn evengoed mordicus tegen, daar heb je dus niks aan. Je zou Tannetje Koning kunnen raadplegen, die neemt weliswaar geen nieuwe patiënten aan maar ze wil best adviseren. Dierenartsenpraktijk De Oase in Otterlo. Zij is zo'n beetje dé autoriteit op het gebied van vers voeren in Nederland.
Ik zag haar naam al voorbij komen inderdaad :mrgreen:
Ze verkopen wel vers bij de dierenkliniek (Jolipet), maar daar zit veel koolhydraat in. Aan de dierenarts wil ik vooral vragen welke voedingsmiddelen wel/niet kunnen bij Cushing. De kliniek in Utrecht is gespecialiseerd in Cushing geloof ik, dus mocht de dierenarts het niet weten en Tannetje Koning geen tijd hebben (je weet nooit) dan kan ik altijd nog daarheen bellen/mailen.
Verder zit ik ook in een facebook groep voor eigenaren van honden met Cushing, veel van hen geven ook rauw (daarom ben ik er eigenlijk over gaan nadenken). Misschien weten die ook nog wel wat voor hun hond het beste werkte.

Dingen als ''weinig vet'' is leuk en aardig, maar ik moet wel weten waarom en hoe veel.
Afbeelding

9,5 jaar
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”