Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond overleden door hitte in auto
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hond overleden door hitte in auto
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Re: Hond overleden door hitte in auto
Ik had het ookal gelezen!
Ik snap het ook niet. Er wordt zoveel voor gewaarschuwd, overal kom je het tegen.
Arme hond.
Ik snap het ook niet. Er wordt zoveel voor gewaarschuwd, overal kom je het tegen.
Arme hond.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Dit vind ik dan weer bijzonder. Ze hadden de hond per ongeluk in de auto gelaten?De politie benadrukt dat er geen opzet in het spel was. Toch zal de eigenaar zich moeten verantwoorden en wordt de zaak onderzocht.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Dat kan.
Hier is een aantal jaar geleden een kind overleden, vergeten bij de crèche af te zetten.
Hier is een aantal jaar geleden een kind overleden, vergeten bij de crèche af te zetten.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
ookal zo iets..Fabiola17 schreef:Dat kan.

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Lekker gemakkelijk oordelen van achter je toetsenbord.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
-
- Zeer actief
Tja, je moet maar druk in je hoofd zijn, of zoiets............ mensen maken fouten, helaas, arm beest
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij kunnen Nikkie in ieder geval nooit vergeten als we uit de auto stappen, ze horen ons al 50 meter van tevoren aankomen. Dus wij horen haar zeker. Hahaha.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Snap dit echt niet. Er wordt echt overal gewaarschuwd om je hond NIET achter te laten in de auto. Maar mensen blijven er maar laconiek om doen.
Sneu voor het diertje.
Sneu voor het diertje.
_Esmee
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is een interessante mededeling.Rosita Compagner schreef:Dit vind ik dan weer bijzonder. Ze hadden de hond per ongeluk in de auto gelaten?De politie benadrukt dat er geen opzet in het spel was. Toch zal de eigenaar zich moeten verantwoorden en wordt de zaak onderzocht.
Kan van alles zijn.
- Hondje was stiekem in de auto gekropen.
- Baas is onwel geworden ergens terwijl het de bedoeling was iets af te geven en meteen terug naar de auto te gaan.
En zo zullen er nog genoeg mogelijkheden zijn waarbij het niet de bedoeling was de hond langere tijd in de auto te laten.

Allemaal verklaringen, maar er wordt aan voorbij gegaan dat de meeste mensen gewoon denken dat het hun hond niet overkomt en dat dat halfuurtje in de auto echt geen kwaad zal kunnen doen
Net als honden die met 25 graden langs de fiets mee moeten rennen, met de tong haast over het asfalt. Mensen zién het niet. Dat is nog het kwalijke, dat je de grenzen van je eigen hond niet kent.
Misschien is er deze keer écht geen kwade opzet maar stom ongeluk in het spel, maar in de meeste gevallen is het puur laksheid.

Net als honden die met 25 graden langs de fiets mee moeten rennen, met de tong haast over het asfalt. Mensen zién het niet. Dat is nog het kwalijke, dat je de grenzen van je eigen hond niet kent.
Misschien is er deze keer écht geen kwade opzet maar stom ongeluk in het spel, maar in de meeste gevallen is het puur laksheid.
Tuulk
Ik had het ook niet specifiek over dit geval, maar over het algemeen 

- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Ik ben inderdaad wel altijd benieuwd naar het verhaal erachter: waar stond de auto? Waar was de eigenaar?
Bij sommige nieuwsberichten is het overduidelijk, als er bijvoorbeeld een hond uit een auto wordt gehaald dat bij de Efteling staat..
Vergeten is mensenlijk, het kán gebeuren..altijd. Alleen zoals vele al zeggen, is het vaak gewoon laksheid en/of mensen die het niet inzien..
Bij sommige nieuwsberichten is het overduidelijk, als er bijvoorbeeld een hond uit een auto wordt gehaald dat bij de Efteling staat..
Vergeten is mensenlijk, het kán gebeuren..altijd. Alleen zoals vele al zeggen, is het vaak gewoon laksheid en/of mensen die het niet inzien..

9,5 jaar
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
OF mensen zien het anderen ook doen en staan er niet bij stil dat die anderen maatregelen treffen om de auto geschikt te maken. Ik kreeg wel eens het verwijt dat mijn honden toch ook in de auto zitten toen ik tegen een bekende iets zei, alleen is mijn auto aangepast aan de honden en letten wij er op waar ze staan.Mina2006 schreef:Ik ben inderdaad wel altijd benieuwd naar het verhaal erachter: waar stond de auto? Waar was de eigenaar?
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Dat zou ook heel goed kunnen inderdaad, ze denken dan iets te leren door het kijken naar andere eigenaren. Gelukkig zijn er ook veel mensen die gewoon zelf nadenken, ik zie vaak zat honden buiten zitten, wachten op hun baasje (bij de winkel of zo), maar ik zou het niet eens durven..Mina eet alles op wat ze wilt, dus mensen die haar eten aanbieden, dat pakt ze gewoon. Ook ben ik bang dat anderen haar meenemen.TessaThomas schreef:OF mensen zien het anderen ook doen en staan er niet bij stil dat die anderen maatregelen treffen om de auto geschikt te maken. Ik kreeg wel eens het verwijt dat mijn honden toch ook in de auto zitten toen ik tegen een bekende iets zei, alleen is mijn auto aangepast aan de honden en letten wij er op waar ze staan.Mina2006 schreef:Ik ben inderdaad wel altijd benieuwd naar het verhaal erachter: waar stond de auto? Waar was de eigenaar?
Ondanks dat veel baasjes wel gewoon hun hond kunnen buiten laten staan.
Maar het maakt het rijtje wel compleet:
- Vergeten
- Laks zijn
- Het niet inzien/denken het goed te doen
- Klakkeloos overnemen van andere baasjes
Dan heb je als laatste ook nog mensen die het expres doen, uit een of andere gare emotie.

9,5 jaar
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Rosita Compagner schreef:Dit vind ik dan weer bijzonder. Ze hadden de hond per ongeluk in de auto gelaten?De politie benadrukt dat er geen opzet in het spel was. Toch zal de eigenaar zich moeten verantwoorden en wordt de zaak onderzocht.

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.