Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond overleden door hitte in auto

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Hond overleden door hitte in auto

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Aantal honden: 2

Re: Hond overleden door hitte in auto

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik had het ookal gelezen!
Ik snap het ook niet. Er wordt zoveel voor gewaarschuwd, overal kom je het tegen.
Arme hond.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

De politie benadrukt dat er geen opzet in het spel was. Toch zal de eigenaar zich moeten verantwoorden en wordt de zaak onderzocht.
Dit vind ik dan weer bijzonder. Ze hadden de hond per ongeluk in de auto gelaten?
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Dat kan.
Hier is een aantal jaar geleden een kind overleden, vergeten bij de crèche af te zetten.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Fabiola17 schreef:Dat kan.
Hier is een aantal jaar geleden een kind overleden, vergeten bij de crèche af te zetten.
ookal zo iets.. :piew:
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Lekker gemakkelijk oordelen van achter je toetsenbord.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja, je moet maar druk in je hoofd zijn, of zoiets............ mensen maken fouten, helaas, arm beest
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wij kunnen Nikkie in ieder geval nooit vergeten als we uit de auto stappen, ze horen ons al 50 meter van tevoren aankomen. Dus wij horen haar zeker. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Snap dit echt niet. Er wordt echt overal gewaarschuwd om je hond NIET achter te laten in de auto. Maar mensen blijven er maar laconiek om doen.

Sneu voor het diertje.
_Esmee
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rosita Compagner schreef:
De politie benadrukt dat er geen opzet in het spel was. Toch zal de eigenaar zich moeten verantwoorden en wordt de zaak onderzocht.
Dit vind ik dan weer bijzonder. Ze hadden de hond per ongeluk in de auto gelaten?
Het is een interessante mededeling.
Kan van alles zijn.
- Hondje was stiekem in de auto gekropen.
- Baas is onwel geworden ergens terwijl het de bedoeling was iets af te geven en meteen terug naar de auto te gaan.
En zo zullen er nog genoeg mogelijkheden zijn waarbij het niet de bedoeling was de hond langere tijd in de auto te laten. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Allemaal verklaringen, maar er wordt aan voorbij gegaan dat de meeste mensen gewoon denken dat het hun hond niet overkomt en dat dat halfuurtje in de auto echt geen kwaad zal kunnen doen :19:
Net als honden die met 25 graden langs de fiets mee moeten rennen, met de tong haast over het asfalt. Mensen zién het niet. Dat is nog het kwalijke, dat je de grenzen van je eigen hond niet kent.
Misschien is er deze keer écht geen kwade opzet maar stom ongeluk in het spel, maar in de meeste gevallen is het puur laksheid.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Tuulk ;) Ik had het ook niet specifiek over dit geval, maar over het algemeen ;)
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Ik ben inderdaad wel altijd benieuwd naar het verhaal erachter: waar stond de auto? Waar was de eigenaar?
Bij sommige nieuwsberichten is het overduidelijk, als er bijvoorbeeld een hond uit een auto wordt gehaald dat bij de Efteling staat..

Vergeten is mensenlijk, het kán gebeuren..altijd. Alleen zoals vele al zeggen, is het vaak gewoon laksheid en/of mensen die het niet inzien..
Afbeelding

9,5 jaar
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Mina2006 schreef:Ik ben inderdaad wel altijd benieuwd naar het verhaal erachter: waar stond de auto? Waar was de eigenaar?
Bij sommige nieuwsberichten is het overduidelijk, als er bijvoorbeeld een hond uit een auto wordt gehaald dat bij de Efteling staat..

Vergeten is mensenlijk, het kán gebeuren..altijd. Alleen zoals vele al zeggen, is het vaak gewoon laksheid en/of mensen die het niet inzien..
OF mensen zien het anderen ook doen en staan er niet bij stil dat die anderen maatregelen treffen om de auto geschikt te maken. Ik kreeg wel eens het verwijt dat mijn honden toch ook in de auto zitten toen ik tegen een bekende iets zei, alleen is mijn auto aangepast aan de honden en letten wij er op waar ze staan.
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)

Ongelezen bericht door Mina2006 »

TessaThomas schreef:
Mina2006 schreef:Ik ben inderdaad wel altijd benieuwd naar het verhaal erachter: waar stond de auto? Waar was de eigenaar?

OF mensen zien het anderen ook doen en staan er niet bij stil dat die anderen maatregelen treffen om de auto geschikt te maken. Ik kreeg wel eens het verwijt dat mijn honden toch ook in de auto zitten toen ik tegen een bekende iets zei, alleen is mijn auto aangepast aan de honden en letten wij er op waar ze staan.
Dat zou ook heel goed kunnen inderdaad, ze denken dan iets te leren door het kijken naar andere eigenaren. Gelukkig zijn er ook veel mensen die gewoon zelf nadenken, ik zie vaak zat honden buiten zitten, wachten op hun baasje (bij de winkel of zo), maar ik zou het niet eens durven..Mina eet alles op wat ze wilt, dus mensen die haar eten aanbieden, dat pakt ze gewoon. Ook ben ik bang dat anderen haar meenemen.
Ondanks dat veel baasjes wel gewoon hun hond kunnen buiten laten staan.

Maar het maakt het rijtje wel compleet:

- Vergeten
- Laks zijn
- Het niet inzien/denken het goed te doen
- Klakkeloos overnemen van andere baasjes

Dan heb je als laatste ook nog mensen die het expres doen, uit een of andere gare emotie.
Afbeelding

9,5 jaar
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Rosita Compagner schreef:
:idea: Misschien he, heeeeeel heeeeel misschien bedoelen ze wel dat het niet hun "opzet" was de hond in de auto dood te laten gaan? :19: Tis maar een ideetje hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”