Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Buikband

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Annet
Zeer actief

Buikband

Ongelezen bericht door Annet »

Nu dacht ik dat ik aardig wat van honden afwist, maar ik was laatst druk aan het surfen en kwam toevallig op een Amerikaanse website waarbij het over zindelijkheid (housetraining) ging. Daar werd gesproken over het gebruik van een zogenaamde 'belly band' om het zindelijk maken van reuen te vergemakkelijken en het markeren tegen te gaan.

Even op Google gezocht:
If you've an older male with marking problems, you can purchase "belly bands" which work well in conjunction with tether training (here's that word again!). A belly band is a strip of cloth that is wrapped around the dog's middle which fastens with Velcro. Inside the belly band is a woman's panty liner. As the dog goes along "marking," the urine is contained within the pad. At the same time, you can issue a correction, i.e., a short, sharp pull on the leash and the command "no mark!" Until such time as the dog learns marking is not acceptable behavior, the furnishings are protected. Obviously, when running the dog outside, the belly band needs to be removed.
en
If you've got a male dog that loves to lift his leg, try using a Belly Band on him. This simple tool, made of cloth, is worn around his midsection and covers his penis (looks like a cummerbund). It is designed to keep urine off of your furniture walls and carpets. It can also works as a deterrent, because your dog will not like feeling the wet band against his skin.
Aan de ene kant is het natuurlijk wel handig dat niet je muren en meubels worden ondergepist, aan de andere kant vraag ik me af of hiermee het probleem van het markeren ook daadwerkelijk wordt opgelost. Ik had er nog nooit van gehoord, jullie wel?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

nog nooit van gehoord en vindt het eerlijk gezegd een belachelijk ding!
weer een manier zodat je je hond niet op hoeft te voeden en er maar zo min mogelijk tijd in de opvoeding hoeft te steken.
qyan probeert het ook weleens bij andere thuis nu hij ouder wordt, maar met ene hoop geduld, goed opletten, straffen op het juiste moment begint er verbetering in te komen.
thuis probeert hij het zowiezo nooit.
leer het toch leiver zo af als met zo'n ding :ok:
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Wat een BS!
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
lies
Zeer actief

Ongelezen bericht door lies »

nou ik heb er ook nog nooit van gehoord. zal het ook nooit aanschaffen.
hoe verzinnen ze het!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Typisch Amerikaans.......... 8O
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Typisch Amerikaans waar de hond bij aankoop alles al moet kunnen. Inclusief het eigen eten bereiden en zich zelf uitlaten. Kortom zo min mogelijk inspanning. :?
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Dat ding war oorspronkelijk voor incontinentie ;)
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”