Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bedankt voor de reacties op "Woest"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

We hebben hier dus vorig jaar een enorme rel gehad. Dingo ligt lekker altijd achter thuis, en de achterbuurman heeft twee katten , die, als hij thuiskomt naar buiten gemieterd worden. Zo ook die dag. Echter die beesten kwamen hier voor de zoveelste keer achterthuis, en voor hun pecht lag dingo in de tuin, en was ik in de keuken...dus Dingo had een kat te pakken, en stond daar mee te schudden in de tuin.... .Toen ik het zag gebeuren heb ik dingo meteen laten lossen, wat hij meteen deed, en de kat heb ik daarna aan de buurman teruggeven. Hij was compleet over de rooie en tierde van alles. Heb hem gezegd dat het de natuur was, die hij zo hoog in zijn vandaal heeft staan...(ik heb deze buurman namenlijk al vaker gevraagd en uitgelegd dat niet alleen ik, maar hier het hele blok last heeft van schijt in de tuin, en gillenden en schreeuwende katten, maar hij vind het de natuur)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Dingo schreef:We hebben hier dus vorig jaar een enorme rel gehad. Dingo ligt lekker altijd achter thuis, en de achterbuurman heeft twee katten , die, als hij thuiskomt naar buiten gemieterd worden. Zo ook die dag. Echter die beesten kwamen hier voor de zoveelste keer achterthuis, en voor hun pecht lag dingo in de tuin, en was ik in de keuken...dus Dingo had een kat te pakken, en stond daar mee te schudden in de tuin.... .Toen ik het zag gebeuren heb ik dingo meteen laten lossen, wat hij meteen deed, en de kat heb ik daarna aan de buurman teruggeven. Hij was compleet over de rooie en tierde van alles. Heb hem gezegd dat het de natuur was, die hij zo hoog in zijn vandaal heeft staan...(ik heb deze buurman namenlijk al vaker gevraagd en uitgelegd dat niet alleen ik, maar hier het hele blok last heeft van schijt in de tuin, en gillenden en schreeuwende katten, maar hij vind het de natuur)
Tja, dat is "gewoon" dikke pech! Een kat die losloopt kán gegrepen worden door een hond; heel treurig, maar dat is gewoon mogelijk.
Ik zou dus nooit de eigenaar van die hond hierop aanspreken of verantwoordelijk houden (uiteraard mits hij de hond er niet op afgestuurd heeft, want die randdebielen heb je ook die daarop kicken).

Wel heel vervelend dat je niet met je buurman gewoon kan overleggen om het voor iedereen fijn te houden in de buurt :?

Wij hebben één keer een soort van klacht gehad: de vraag van een buurvrouw (paar huizen verderop) was of ze de kat nat mocht spuiten omdat ze liever niet wilde dat hij in haar tuin kwam.
Uiteraard gezegd dat dit mocht en later ook gevraagd of het probleem opgelost was (ja dus).

Volgens mij moet het met een beetje geven en nemen, van alle kanten, toch allemaal wel te doen zijn. Helaas, in jouw geval, dus niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Dingo
Zeer actief

Stang schreef:Nee, daar zou ik geen genoegen mee nemen. Toch ligt het ietsjes anders..... kijk, een hond kan je aan een riem uitlaten, kan je leren waar hij wel en niet mag poepen. Met een kat ligt dat ietsjes anders, wat dus niet automatisch betekent dat dit overlast mag geven.

Ik denk dat ik zou voorstellen om een deksel te kopen voor die mensen: dat ik het betaal en of hun dat als oplossing zien.

Realiseer je verder ook dat als ik rustig in m'n tuin wil lezen, de buurkinderen in de zandbak ernaast met vriendjes en al een hoop herrie maken.

Het is dus inderdaad geven en nemen, maar de klacht op zich zou ik zeker wel serieus nemen en proberen tot een oplossing te komen.
Ligt niet anders. Beiden zijn huisdieren, en moeten poepen en plassen. Iemand hier uit de wijk loopt iedere dag een uurtje met zijn kat hier door de wijk, aan een lijntje....heb ik absoluut respect voor, en kan dit waarderen.

Over de buurtkinderen.. die opmerking doet me een beetje denken aan van die mensen die klagen als kinderen aan t voetballen zijn in de straat, en daarbij luidruchtig enthousiast zijn...Ik ben ook vroeger kind geweest, en ik was volgens mij ook niet muisstil..... ;)
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

Stang schreef: Tja, dat is "gewoon" dikke pech! Een kat die losloopt kán gegrepen worden door een hond; heel treurig, maar dat is gewoon mogelijk.
Ik zou dus nooit de eigenaar van die hond hierop aanspreken of verantwoordelijk houden (uiteraard mits hij de hond er niet op afgestuurd heeft, want die randdebielen heb je ook die daarop kicken).

Wel heel vervelend dat je niet met je buurman gewoon kan overleggen om het voor iedereen fijn te houden in de buurt :?

Wij hebben één keer een soort van klacht gehad: de vraag van een buurvrouw (paar huizen verderop) was of ze de kat nat mocht spuiten omdat ze liever niet wilde dat hij in haar tuin kwam.
Uiteraard gezegd dat dit mocht en later ook gevraagd of het probleem opgelost was (ja dus).

Volgens mij moet het met een beetje geven en nemen, van alle kanten, toch allemaal wel te doen zijn. Helaas, in jouw geval, dus niet.
Nee inderdaad jammer. De buren naast mij hebben hun tuin hermetisch afgesloten met gaas, omdat zij een een dochter hebben van et 2, die vorig jaar meerdere keren uit de tuin kwam, onder de kattenstront. Nu staat dat meisje dagelijks met de handjes door het gaas, dingo te aaien..... Dit jaar maken wij onze tuin ook compleet dicht middels gaas en schuttingen, puur omdat we geen gezeik meer willen met die katten, en ik het spuugzat ben om iedere ochtend de stront uit de tuin te kunnen scheppen.....Daar was de buurman nogal verbolgen over, want nu zat hij vanuit zijn woonkamer tegen een schutting aan te kijken.... :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen hun eigen tuin moeten afschermen omdat een buurman zijn kat niet onder controle houdt. Natuurlijk moet je een beetje rekening met elkaar houden, maar als mijn kat een ander zoveel overlast zou bezorgen en ik zou dat weten, dan zou ik zorgen dat dat niet weer zou gebeuren. Of ik zou 'm binnen houden, of ik zou een buitenren voor 'm bouwen of ik bond hem aan een lange lijn in mijn eigen tuin.
Een kat is blijkbaar het enige huisdier in Nederland waar geen regels voor gelden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Annet schreef:Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen hun eigen tuin moeten afschermen omdat een buurman zijn kat niet onder controle houdt. Natuurlijk moet je een beetje rekening met elkaar houden, maar als mijn kat een ander zoveel overlast zou bezorgen en ik zou dat weten, dan zou ik zorgen dat dat niet weer zou gebeuren. Of ik zou 'm binnen houden, of ik zou een buitenren voor 'm bouwen of ik bond hem aan een lange lijn in mijn eigen tuin.
Een kat is blijkbaar het enige huisdier in Nederland waar geen regels voor gelden.
Je hebt het helemaal mis; een kat volgt zijn natuur......zeggen de eigenaren :mrgreen:
Als mijn honden hun natuur volgen mag ik ze dus ook in hun tuin laten lopen en vervolgens onderpiesen/poepen , maar oweeowee als ik dat zou doen! Heb ik bijna meteen de politie op mijn dak! Of niet,Dingo?
Alhoewel ik het graag eens zou doen hoor :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Ja ja...... alle katteneigenaren zijn exact hetzelfde :roll: net zoals alle hondeneigenaren: daarom verschillen we hier ook nooit van mening :roll: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

linlin

Ongelezen bericht door linlin »

laat maar. pestbui en schreeuwend kind op schoot.
Laatst gewijzigd door linlin op 12 feb 2004 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

;)
Laatst gewijzigd door Caro. op 12 feb 2004 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Dingo
Zeer actief

maxcola schreef:
Annet schreef:Ik vind het werkelijk belachelijk dat mensen hun eigen tuin moeten afschermen omdat een buurman zijn kat niet onder controle houdt. Natuurlijk moet je een beetje rekening met elkaar houden, maar als mijn kat een ander zoveel overlast zou bezorgen en ik zou dat weten, dan zou ik zorgen dat dat niet weer zou gebeuren. Of ik zou 'm binnen houden, of ik zou een buitenren voor 'm bouwen of ik bond hem aan een lange lijn in mijn eigen tuin.
Je hebt het helemaal mis; een kat volgt zijn natuur......zeggen de eigenaren :mrgreen:
Als mijn honden hun natuur volgen mag ik ze dus ook in hun tuin laten lopen en vervolgens onderpiesen/poepen , maar oweeowee als ik dat zou doen! Heb ik bijna meteen de politie op mijn dak! Of niet,Dingo?
Alhoewel ik het graag eens zou doen hoor :ok:
Meteen :twisted: :twisted: :twisted: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Afbeelding
Badmeester ben ik al bruin :mrgreen:
Sorry kon het niet laten ;)
Ik wil ook geen overlast veroorzaken hoor zelf niet, hond niet, kat niet, kind niet.
Maar hoe moet het dan als de buren vragen of de poes niet even bij hun prachtige muisjes wil komen vangen? :jank: Ik heb nee gezegd :? de katten hebben hier belletjes om en komen dus niet uit de tuin (over die maffe wegloopkater heb ik het niet meer :cry: )
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Hanneke2 schreef:
felicia schreef:ff off topic..

zien jullie dat ook op tv over die homo huwelijken in amerika dat het misschien wordt toegestaan.. zeggen ze over nederland dat het slecht met ons gaat omdat ze homo huwelijken toestaan :roll: en dat we jezus hebben losgelaten ofzo.. soms draaien ze daar een beetje door hoor..
Jezus losgelaten, haha. Nou, zo lang hij maar niet in mijn tuin schijt vind ik het best. :V

Hanneke
:V :V
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Martijn schreef:Interessante nieuwe wending!
Stadsdeel Sloten in Amsterdam gaat de katten die zich in het natuurpark ophouden vangen met vallen en naar het asiel brengen.
De eigenaars kunnen ze daar na betaling van het reguliere tarief weer ophalen.

Het instinct, de behoeften en hoe lang de katten er al lopen is voor de woordvoerder van stadsdeel Sloten niet relevant.
De verzorging en het beheer van een huisdier is de verantwoordelijkheid
van de eigenaar. "Het kan niet zo zijn dat privebelangen een met gemeenschapsgeld betaald project doen mislukken. De vogelpopulatie is de laatste jaren zo gedaald dat er keuzes gemaakt moeten worden. Het is gewoon verboden om huisdieren op openbare grond te laten zwerven.
Dit is de meest diervriendelijke oplossing."
Ben heel benieuwd hoe en of dat gaat werken :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Dingo
Zeer actief

Martijn schreef:Ik dnek het wel. Die vallen klappen met een rotklap dichjt en ik denk niet dat mensen dat willen laten gebeuren. Ze zullen hun kat dat asiel gedoe ook willen besparen dus het zullen er in ieder geval minder worden.

Het is geen groot park. Als er twintig katten komen is het veel.
Als er dan 5 mensen hun kat binnen gaan houden heeft dat al een heel behoorlijk effect op de vogelpopulatie.
Ik ken de situatie daar niet, maar zoals jij omschrijft zou het dan inderdaad meteen effect moeten hebben. Ik ga er ook vanuit dat men dit zijn of haar kat niet aan wil doen...en dat het dus zeker moet werken.....
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wat je zegt Martijn, lijkt mij wel waar....... ongeacht of ik het hier nu mee eens ben of niet, maar mijn kat zou dus (voorlopig) niet meer naar buiten gaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Regal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Regal »

Nou.......het is zover......De katers zijn alletwee 'geholpen'.
Dinsdag tom en woensdag wous....Ze lijken nu al aanhankelijker en de drang om naar buiten te gaan is ook minder.
Het viel allemaal mee....... :? Hoop dat de katten het ook zo zien 8O
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Chan,Robbie & Marly schreef:Nou.......het is zover......De katers zijn alletwee 'geholpen'.
Dinsdag tom en woensdag wous....Ze lijken nu al aanhankelijker en de drang om naar buiten te gaan is ook minder.
Die katten weten van niets, hebben geen flauw idee wat er gebeurd is en gaan gewoon verder met hun leventje. Zij weten echt niet dat ze zich anders gedragen. Let er wel even op dat ze niet dikker worden.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Chan,Robbie & Marly schreef:Nou.......het is zover......De katers zijn alletwee 'geholpen'.
Jawel hoor :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Hartstikke goed en zeker heeeeeeeeeel verstandig!!! :ok: :ok:
Je zal zien dat de katers alleen maar leuker hierdoor worden en zelf hebben ze er echt geen weet van!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ellemieke
Actief
Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellemieke »

Een kat zoekt zijn eigen huis. Als hij het bij jullie niet meer kan vinden, zoekt hij het elders en gelijk heeft ie!
Zo zijn wij aan Winnie gekomen.. die heeft eers maanden bij de garage gehangen... We stuurden als maar de hond op haar af..(arme kat) Daarna mocht ze in de garage blijven, want was wel handig met vangen van muizen...
Dat was 's zomers..
en rond kerst was madame bij ons ingetrokken.. ;)

Als ze dus al een huis had, heeft ze tijd genoeg gehad om daar naar terug te gaan.
We denken wel dat ze ooit bij mensen heeft gewoond, want ze is keurig opgevoed..
Plus ze vond sommigen dingen heel eng.. opgepakt worden.. of als je dr al op mocht pakken, overgeven...
De trap op/af gedragen worden.. vond ze allemaal eng..

maar goed, hebben haar nu bijna 10 jaar.. die gaat niet meer weg.. ;)

Ze is nu iets van 14, dus ze kan aan een rustige oude dag beginnen... (alleen die veromde hond he?? Wat ze daar nou mee moet)
Dingo
Zeer actief

Nou, vanochtend heeft dingo dus de kat van de buren te pakken gehad. Zag er licht gehavend uit, en de buurman was over de zeik. Kat liep in onze tuin, en ik doe de achterdeur open, om met dingo te gaan lopen, en pats, hij had hem :? Kat meteen weer losgekregen, en bij de buurman afgegeven, die woedend was,(volgens hem kwam zijn kat nooit in mijn tuin :roll: ). Hem een prettig dag verder toegewenst, en ben verder gegaan, richting bos. Heel spijtig, maar ik kan er weinig aan veranderen...
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Nou, vanochtend heeft dingo dus de kat van de buren te pakken gehad. Zag er licht gehavend uit, en de buurman was over de zeik. Kat liep in onze tuin, en ik doe de achterdeur open, om met dingo te gaan lopen, en pats, hij had hem :? Kat meteen weer losgekregen, en bij de buurman afgegeven, die woedend was,(volgens hem kwam zijn kat nooit in mijn tuin :roll: ). Hem een prettig dag verder toegewenst, en ben verder gegaan, richting bos. Heel spijtig, maar ik kan er weinig aan veranderen...
En gelijk heb je!!!
Natuurlijk is het verdrietig als je hond een kat grijpt, maar als je een kat los laat lopen is dat stomweg het risico.
Belachelijk dat die buurman boos werd!!! Dat hij verdrietig is, oké, maar boos :roll:
Voor jou is het ook niet leuk om zo'n kat af te geven toch? Ook al kan je er niks aan doen, want je hebt alle recht om jouw hond in jouw tuin los te laten!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Dingo
Zeer actief

Stang schreef:
Dingo schreef:Nou, vanochtend heeft dingo dus de kat van de buren te pakken gehad. Zag er licht gehavend uit, en de buurman was over de zeik. Kat liep in onze tuin, en ik doe de achterdeur open, om met dingo te gaan lopen, en pats, hij had hem :? Kat meteen weer losgekregen, en bij de buurman afgegeven, die woedend was,(volgens hem kwam zijn kat nooit in mijn tuin :roll: ). Hem een prettig dag verder toegewenst, en ben verder gegaan, richting bos. Heel spijtig, maar ik kan er weinig aan veranderen...
En gelijk heb je!!!
Natuurlijk is het verdrietig als je hond een kat grijpt, maar als je een kat los laat lopen is dat stomweg het risico.
Belachelijk dat die buurman boos werd!!! Dat hij verdrietig is, oké, maar boos :roll:
Voor jou is het ook niet leuk om zo'n kat af te geven toch? Ook al kan je er niks aan doen, want je hebt alle recht om jouw hond in jouw tuin los te laten!!!
Ik heb hem al meerdere keren gewezen op het feit, dat ik zijn kat in mijn tuin heb zien lopen, en dat ik 9 van de 10 keer wel oplet of hij d'r zit voordat ik de achterdeur opendoe, maar soms er niet aan denk, en dan is Dingo sneller, zoals vanochtend dus. Hij zegt dan simpelweg dat hij zijn kat niet is, want er zijn meer zwarte katten,tuurlijk, maar er is er maar 1 met z'on roze hartje aan zijn halsbandje :mrgreen:
Ik vind het inderdaad niet leuk om de kat af te moeten geven, maar dat is het minste wat ik kan doen, de kat laten zitten, met het risico dat hij zo gewond is en doodgaat kan ik voor mijn gevoel niet maken. HIj wilde ook nog de dierenartstkosten gaan verhalen, zei hij, nou hij doet zijn best maar.
AfbeeldingAfbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
Stang schreef:
En gelijk heb je!!!
Ik heb hem al meerdere keren gewezen op het feit, dat ik zijn kat in mijn tuin heb zien lopen, en dat ik 9 van de 10 keer wel oplet of hij d'r zit voordat ik de achterdeur opendoe, maar soms er niet aan denk, en dan is Dingo sneller, zoals vanochtend dus. Hij zegt dan simpelweg dat hij zijn kat niet is, want er zijn meer zwarte katten,tuurlijk, maar er is er maar 1 met z'on roze hartje aan zijn halsbandje :mrgreen:
Ik vind het inderdaad niet leuk om de kat af te moeten geven, maar dat is het minste wat ik kan doen, de kat laten zitten, met het risico dat hij zo gewond is en doodgaat kan ik voor mijn gevoel niet maken. HIj wilde ook nog de dierenartstkosten gaan verhalen, zei hij, nou hij doet zijn best maar.
Nou dan doet ie inderdaad z'n best maar, want dat krijgt hij nooit voor elkaar! (en terecht!)
Afbeelding
A good dog never dies...

Dingo
Zeer actief

Precies..het enige waarvoor ik het zielig vind is de kat, en ik ben blij dat Dingo er geen haal aan over heeft gehouden. Verder intresseert het me niets wat de buurman er van vind...
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”