Ga er niet op in. Neeltje heeft een bulldogje gehad en dus hoeft ze wat mij betreft niks te vinden van het redden van hondjes en het bepalen of iets wel of niet gered moet worden. Ieder hondje dat een gemotiveerde redder heeft mag toch gered worden? Daar gaat alleen de persoon die ze red over. Klaar en simpel.dagmar88 schreef:Neeltje schreef:Nee, je móet ze natuurlijk rèdden......... en dan per vrachtwagen naar Nederland of zo....Lemuria schreef:Niet veel wreder dan psychisch en fysiek bijkomen van deze ervaring. Dénk ik
Ja neeltje, roemeense zwerfhonden komen per vrachtwagen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roemeense hondjes.....
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Roemeense hondjes.....
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Er zullen er zeker tussen zitten die de overstap wel kunnen maken, maar dat merk je snel genoeg wanneer je ze van de straat afhaalt. Al denk ik dat een grote eerste stap een castratie programma zou kunnen zijn. Dan komen er in ieder geval niet meer bij. Maar ook dan, waar te beginnen? Want rondom iedere boerderij zwerft wel een troep van tenminste 15 honden. Om over alle honden die zich rondom die oude communistische verlaten bedrijven bevinden nog maar te zwijgen.bouvierpoedel schreef:Juist .Zijn eigenlijk gewoon wilde honden en niet zoals wolven met een instinctieve reserve en angst naar mensen .Met generaties achter zich van eigen selectie aangepast op die omstandigheden ga je daar geen leuke huishonden van maken. Die doe je daar net zo tekort en pijn mee als een wolf in huis nemen omdat je die toevallig zielig vind.heimwee schreef:Volgens mij is dat het enige wat je kan doen. Er zijn daar in de rurale gebieden zo ontzettend veel zwerfhonden en die zijn echt niet allemaal leuk. Het merendeel was gewoon eng. Ik heb een aantal jaar geleden ruim 3 maanden voor studie onderzoek op het Roemeense platteland doorgebracht, naast het feit dat de armoede daar dus danig is dat die honden ze gestolen kunnen worden, zijn het ook echt oprechte rotzakken. Wellicht wat dat heel anders geweest als ze opgegroeid waren met een fijn dak boven het hoofd, maar ik kwam ze echt niet graag tegen. In de periode dat ik daar was is er ook iemand in zijn been gebeten, slagader door en doodgebloed, het is gewoon echt een bron van overlast en zonder dat er geld beschikbaar is om er ook maar iets aan te doen.Neeltje schreef:Beter geld besteden aan verbeteren asiels daar of zo. Castratieprogramma of zo.
En natuurlijk mag de eerste de beste hondenliefhebber ze proberen te redden, dat doe ik met de mijne ook inderdaad. Maar het is denk ik wel van belang om niet te onderschatten wat voor een enorme overlast die honden daar geven en hoe ver dat verwijderd is van een normaal "hondbeeld"
Die honden kunnen daar niets aan doen. Maar die mensen zonder een cent om hun eigen kont te krabben ook niet.

- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Ga er niet op in. Neeltje heeft een bulldogje gehad en dus hoeft ze wat mij betreft niks te vinden van het redden van hondjes en het bepalen of iets wel of niet gered moet worden. Ieder hondje dat een gemotiveerde redder heeft mag toch gered worden? Daar gaat alleen de persoon die ze red over. Klaar en simpel.dagmar88 schreef:Neeltje schreef:Nee, je móet ze natuurlijk rèdden......... en dan per vrachtwagen naar Nederland of zo....Lemuria schreef:Niet veel wreder dan psychisch en fysiek bijkomen van deze ervaring. Dénk ik

Dit soort dommigheden de wereld in helpen is nergens voor nodig. En trouwens, als er vrachtladingen zwervers komen in plaats van broodfokpups, vind ik het ook best hoor.
- dagmar88
- Zeer actief
heimwee schreef:Dan komen er in ieder geval niet meer bij .
Natuurlijk wel. Hier heb je dat geëmmer met katten en het werkt ook voor geen meter.
Het is geen cordon sanitaire.
Castreer wat, laat wat leuks adopteren en schiet het overschot met regelmaat af.
Als de welvaart zo laag is, kom je toch nergens.
Mensen zijn belangrijker.
Laat nu jij niet degene zijn of ik ergens wel of niet een mening over heb en je conclusie dat dit te maken heeft omdat ik een Franse Bulldog heb gehad slaat kant nog wal en heeft totaal geen relevantie met dit onderwerp.laeken schreef:Ga er niet op in. Neeltje heeft een bulldogje gehad en dus hoeft ze wat mij betreft niks te vinden van het redden van hondjes en het bepalen of iets wel of niet gered moet worden. Ieder hondje dat een gemotiveerde redder heeft mag toch gered worden? Daar gaat alleen de persoon die ze red over. Klaar en simpel.dagmar88 schreef:Neeltje schreef:Nee, je móet ze natuurlijk rèdden......... en dan per vrachtwagen naar Nederland of zo....Lemuria schreef:Niet veel wreder dan psychisch en fysiek bijkomen van deze ervaring. Dénk ik
Hetzelfde antwoord geldt voor dagmar, die denkt ook altijd alles beter te weten. Jammer genoeg is dit in de meeste onderwerpen niet het geval.
- heimwee
- Zeer actief
Minder bij dandagmar88 schreef:heimwee schreef:Dan komen er in ieder geval niet meer bij .
Natuurlijk wel. Hier heb je dat geëmmer met katten en het werkt ook voor geen meter.

Maar inderdaad zoek de leuke eruit, castreer waar mogelijk, en dat wat overblijft kun je denk ik inderdaad zowel voor mens als dier beter naar de volgende wereld brengen. Al is dat natuurlijk onder dierenvrienden behoorlijk controversieel..

- dagmar88
- Zeer actief
Neeltje schreef: Hetzelfde antwoord geldt voor dagmar, die denkt ook altijd alles beter te weten. Jammer genoeg is dit in de meeste onderwerpen niet het geval.
Prima hoor. Onderbouw die vrachtwagens eens.
Dat mag inderdaad niet. Maar goed, ik kan dat beter niet schrijven, want als ik dat schrijf komt dat omdat ik een Franse Bulldog heb gehad...........heimwee schreef:Minder bij dandagmar88 schreef:heimwee schreef:Dan komen er in ieder geval niet meer bij .
Maar inderdaad zoek de leuke eruit, castreer waar mogelijk, en dat wat overblijft kun je denk ik inderdaad zowel voor mens als dier beter naar de volgende wereld brengen. Al is dat natuurlijk onder dierenvrienden behoorlijk controversieel..

- dagmar88
- Zeer actief
heimwee schreef:Minder bij dandagmar88 schreef:heimwee schreef:Dan komen er in ieder geval niet meer bij .
Ja, ik snap dat gekrijs nooit zo. Zelfs hier, bij totaal onplaatsbare honden in asiels.
Alsof het zo vriendelijk is ze maar aan hun lot over te laten of voor altijd in een asiel te wonen.
Maar zelf hoeven ze ze ook niet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jouw probleem Neeltje is dat je de zaken waar je niks mee van doen hebt en niks van weet meent te begrijpen. Waar heb je het over met je vrachtwagens vol? Waar heb je het over Neeltje? Precies. Zaken waar je helemaal niets mee te maken hebt en waar je ook nog eens niks van weet. Je bulldog heeft er in zoverre mee te maken dat je daarna niet moralistisch moet gaan doen. Als je zelf een moralist bent koop je geen bulldog. De gemiddelde bulldog is slechter af dan de teerpups straks als ze beter zijn...
Dus hou op! Zijlijn geleuter is te makkelijk. Ga zelf maar eerst gezonde pups inslapen ofzo.
Dus hou op! Zijlijn geleuter is te makkelijk. Ga zelf maar eerst gezonde pups inslapen ofzo.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Volgens mij wordt nu veel van de straat gevangen en in asiels gedumpt, waar vrijwilligers de goed te adopteren honden uitzoeken. Degene die geadopteerd worden worden gecastreerd, om ze allemaal te castreren hebben ze nauwelijks geld. Zou het niet ook zo zijn dat die vervelende en gevaarlijke honden veel moeilijker te vangen zijn en daardoor de probleemhonden op straat blijven lopen?heimwee schreef:Maar inderdaad zoek de leuke eruit, castreer waar mogelijk, en dat wat overblijft kun je denk ik inderdaad zowel voor mens als dier beter naar de volgende wereld brengen. Al is dat natuurlijk onder dierenvrienden behoorlijk controversieel..
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4

Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
veertje schreef:Volgens mij wordt nu veel van de straat gevangen en in asiels gedumpt, waar vrijwilligers de goed te adopteren honden uitzoeken. Degene die geadopteerd worden worden gecastreerd, om ze allemaal te castreren hebben ze nauwelijks geld. Zou het niet ook zo zijn dat die vervelende en gevaarlijke honden veel moeilijker te vangen zijn en daardoor de probleemhonden op straat blijven lopen?heimwee schreef:Maar inderdaad zoek de leuke eruit, castreer waar mogelijk, en dat wat overblijft kun je denk ik inderdaad zowel voor mens als dier beter naar de volgende wereld brengen. Al is dat natuurlijk onder dierenvrienden behoorlijk controversieel..
Vind ik ook super suf. Die honden worden/veroorzaken daar en hier geen zwerfroedels meer, de dierengezondheidszorg is hier geweldig en er verandert al genoeg voor zo'n beestje.
Laat de bazen lekker zelf bepalen wat het beste voor de hond is.
Dat geld kan vast veel beter besteed worden.
Dat laatste zal vast, en die planten zich dan weer voort.
- heimwee
- Zeer actief
Dat denk ik zeker, in de stad zal het nog wel gaan, in Boekarest zag je ze ook veel, maar volgens mij is dat veel makkelijker te handhaven. Het platteland in bv het noorden van Roemenië is zo wijds en uitgestrekt en er staan daar zoveel verlaten oude fabrieken ed die op instorten staan, daar is het makkelijk verschuilen en verstoppen. Rondom de boerderijen en dorpen opzoek naar eten, en dan bij gevaar mooi terug naar de vele schuilplekken die er zijn. Dat vangen is met een klein budget (bijna) niet te doen.veertje schreef:Volgens mij wordt nu veel van de straat gevangen en in asiels gedumpt, waar vrijwilligers de goed te adopteren honden uitzoeken. Degene die geadopteerd worden worden gecastreerd, om ze allemaal te castreren hebben ze nauwelijks geld. Zou het niet ook zo zijn dat die vervelende en gevaarlijke honden veel moeilijker te vangen zijn en daardoor de probleemhonden op straat blijven lopen?heimwee schreef:Maar inderdaad zoek de leuke eruit, castreer waar mogelijk, en dat wat overblijft kun je denk ik inderdaad zowel voor mens als dier beter naar de volgende wereld brengen. Al is dat natuurlijk onder dierenvrienden behoorlijk controversieel..

Laat ik dat nu eens helemaal zelf bepalen hoe, wat waar en wanneer ik ergens op reageer. Laat jij daar nu eens 0,0 over te zeggen hebben, en mijn Franse Bulldog heeft hier 0,0 mee te maken, dat is gewoon lulkoek en duidt er zeer duidelijk op dat je me, wat ook niet verwonderlijk is, mij 0,0 kent en mijn berichten hier op het forum de laatste 13 jaar niet hebt gelezen.laeken schreef:Jouw probleem Neeltje is dat je de zaken waar je niks mee van doen hebt en niks van weet meent te begrijpen. Waar heb je het over met je vrachtwagens vol? Waar heb je het over Neeltje? Precies. Zaken waar je helemaal niets mee te maken hebt en waar je ook nog eens niks van weet. Je bulldog heeft er in zoverre mee te maken dat je daarna niet moralistisch moet gaan doen. Als je zelf een moralist bent koop je geen bulldog. De gemiddelde bulldog is slechter af dan de teerpups straks als ze beter zijn...
En ik houd nergens mee op, geloof niet dat je daar enige zeggenschap over hebt.