Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plassen in bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Iriszonnetje
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

plassen in bench

Ongelezen bericht door Iriszonnetje »

Ik heb sinds kort weer iets nieuws waar ik even niet weet hoe het aan te pakken.

Luca (10 weken oud) heeft de neiging om in de bench te plassen, niet elke dag trouwens maar de laatste twee dagen nu. Zowel overdag als hij erin ligt om te slapen als in de nacht (we laten hem ook nog een keer uit 's-nachts). We proberen hem zoveel mogelijk uit te laten en de bench is ook zeker niet te groot (hij kan er net languit in liggen en omdraaien).
Hij plast over de handdoek die erin ligt. Ik had eerst de raad van iemand opgevolgd door de handdoek te laten drogen en die er dan weer in te stoppen want dan zou hij het niet meer doen want steeds een schone handdoek erin zou het plassen in de bench alleen maar bevorderen..Beide opties maken niet uit..hij blijft het doen maar niet elke keer dat hij in de bench ligt trouwens. Iemand een tip om dit op te lossen of een idee waarom dit gebeurt?? :help:

Groeten,
Iris
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Re: plassen in bench

Ongelezen bericht door tobi__ »

Lastig. Ik ben maar een leek. Maar misschien toch vaker even buiten zetten? Misschien kan hij het toch nog niet zo lang ophouden.
_Esmee
Iriszonnetje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iriszonnetje »

Tobi,

We gaan al best vaak naar buiten met hem. Na het slapen, voor het slapen, na het spelen, na het drinken, na het eten en bij een vermoedden van... En dan doet hij ook vaak wel een plasje of plas.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Hij is 10 weken en nog niet zindelijk. Daarom plast hij in de bench. Ik zou hem nog vaker laten plassen buiten.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Iriszonnetje schreef:Tobi,

We gaan al best vaak naar buiten met hem. Na het slapen, voor het slapen, na het spelen, na het drinken, na het eten en bij een vermoedden van... En dan doet hij ook vaak wel een plasje of plas.
Nou, dan gaat het toch prima? Zindelijk worden is niet zo makkelijk hoor, ze moeten het leren snappen en dan moeten ook nog de sluitspieren zo sterk geworden zijn dat ze het daadwerkelijk kunnen ophouden als ze dat willen. Als hij in de bench geplast heeft, jammer dan, geen drukte over maken, schoon handdoekje er in en over tot de orde van de dag. Als je vaak genoeg met 'm naar buiten gaat komt het vanzelf goed.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dan moet je nog vaker ;)
Is duidelijk niet genoeg voor hem. En ik zou echt geen zeikhandoek in de bench laten ook niet opgedroogd... wat goor...
Doe er dan niks in.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Die van mij kan ook wel 20 keer per dag plassen, echt veel...

Maar doe je hem alleen in de bench als hij net geplast heeft? En dan niet te lang?
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

malinois schreef:Dan moet je nog vaker ;)
Is duidelijk niet genoeg voor hem. En ik zou echt geen zeikhandoek in de bench laten ook niet opgedroogd... wat goor...
Doe er dan niks in.
Inderdaad.

Aan het begin moet je je nou eenmaal aanpassen aan wat de blaas van de pup aan kan. Dat kan je niet afdwingen. Het is gewoon nog een baby'tje die niet anders kan. Dus nog vaker er uit laten of inderdaad dan maar vaker dweilen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou een puppyren aanschaffen met daarin een mandje, wat speelgoed en een kluifje. Als je even geen toezicht kan houden of pupje moet slapen kan pupje daarin en heb je geen ongelukjes in de bench. Mijn pup sliep de eerste 5 maanden in een bench naast mijn bed en voor beneden had ik de puppyren, ideaal.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Iriszonnetje schreef:Tobi,

Beloon je voor het plassen buiten?

Als hij erg veel plast en steeds kleine plasjes zou ik wat urine opvangen en laten controleren op blaasontsteking.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Je zit niet in het ritme van de pup. Die kan met dit weer veranderen. De ene dag warm, meer drinken, de andere dag wat koeler. Wij moesten er een tijd 2 x per nacht af. 3 uur en 5 uur.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”