Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe ouder hoe gekker

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hoe ouder hoe gekker

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Onze achtjarige Mastin Noa lijkt steeds meer alles wat jong is te willen beschermen. Ze is altijd al heel erg lief voor kleine kinderen geweest en goed met pups, maar ze begint nu een beetje te overdrijven.
Een paar maanden geleden kwamen er kennissen op bezoek met een kleine baby. Toen de vader op enig moment de baby uit de wandelwagen wilde halen, ging Noa dreigend naar de vader grommen. Noa liet zich wel naar haar mand sturen, dus verder geen probleem, maar ik vond het wel apart.

Vanavond kwamen we in het bos een wandelaar met een leuke Borderterrier pup tegen. De pup heeft even met mijn honden gespeeld en een paar keer tegen Noa opgesprongen die dat allemaal wel best vond. Na een paar minuten lijnde het vrouwtje de pup aan om verder te lopen, en toen liep Noa naar de vrouw toe en begon behoorlijk dreigend tegen haar te blaffen. Noa aangelijnd en meegenomen, verder geen probleem, maar ik vind dit gedrag toch wel bijzonder. Heeft iemand een verklaring?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Hoe ouder hoe gekker

Ongelezen bericht door kooi »

Nou ja, zoals je zelf al zegt, een sterke drang om jonkies te beschermen. :denken:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk niet dat het beschermen is, maar claimen.
Kleine wezens zijn kwetsbaar en zijn makkelijk te claimen. Beschermen is niet logisch in de genoemde situaties naar mijn idee. Zou het zeker wel gaan sturen want een hond met dat formaat met dit gedrag is niet heel fijn.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ze is verder helemaal niet claimerig. Noa is een hele zachtaardige hond die heel veel van andere honden tolereert. Ze is wel de ranghoogste van de roedel, maar ze regeert met zachte hand ehhh poot. Richting mensen is ze geen allemansvriend, met name richting mannen is ze terughoudend. Jaaaren geleden heeft ze eens tegen mijn moeder gegromd, dat was nadat mijn moeder één van de andere honden corrigeerde. Dat vond Noa ook niet goed. Maar eigenlijk is ze verder een lieve goedzak.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”